کد خبر 256578
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریانی که این روزها در کشور به ارایه تصویری غیرواقعی از امام و اندیشه‌های انقلابی آن بزرگوار مشغول است، همان جریانی است که اعتقاد دارد برای توسعه کشور، باید بعضی از اصول مکتب امام و آرمان‌های انقلاب مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

 به گزارش مشرق،‌ رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی با نسیم، گفت‌وگویی انجام داده است که مهمترین قسمت صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:

 
- جریانی که این روزها در کشور به ارایه تصویری تحریف شده و غیرواقعی از امام و اندیشه های انقلابی آن بزرگوار مشغول است، همان جریان تاریخی است که اعتقاد دارد برای توسعه یافتگی و پیشرفت کشور، باید بعضی از اصول مکتب امام و آرمانهای انقلاب مورد تجدیدنظر و تعدیل قرار گیرد.

- این جریان در طول عمر 36ساله نظام، حتی در زمان حیات امام نیز وجود داشته، اما به ندرت مثل این روزها فرصت بروز ظهور عقاید انحرافی خود را پیدا نکرده است.

- این جریان یک دوره در زمان اصلاحات به مبارزه علنی و آشکارا با اندیشه امام روی آورد که با واکنش مردم مواجه شد و پروژه امام زدایی آنها که میگفتند امام و اندیشه هایش باید به موزه برود، با شکست مواجه شد.

- این جریان پس از شکست پروژه امام زدایی اش در دوره اصلاحات، اینبار با دستور کار قرار دادن ارایه تصویر تحریف شده و دستکاری شده از امام، مکتب امام و اصول این مکتب و آرمانهای انقلابی اش، قصد دارد برخی اصول بدیهی و محکمات اندیشه آن پیر فرزانه از جمله استکبار ستیزی، ایستادگی بر سر آرمانها، حمایت از مستضعفان جهان و... را به زیر بکشد و از این بستر، فازهای بعدی سناریوی تغییر و استحاله را عملیاتی کند.

- یکی از دستورکارهای این جریان، نقل برخی روایات و خاطرات غیرمستند، تاییدنشده و تحریف شده از زبان منسوبان و نزدیکان سببی و نسبی امام می باشد؛ نقل خاطراتی درباره مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا و اصرار این جریان بر این تحریف بزرگ تاریخی علیرغم اظهارنطر قایم مقام موسسه نشر آثار امام، بیان برخی اظهارنظرهای عجیب در موضوع حجاب توسط برخی افراد منتسب به بیت امام و... جزو مصادیق این اقدامات است. در حقیقت جریان خزنده فوق عملا با بالا بردن عکس امام، برعکس امام عمل میکند.

- جریان فوق با توجه به تحولات سیاسی کشور و اوضاع بین المللی، فرصت خود را محدود میداند و مانند گذشته پروژه های خود را با صبر حوصله پیش نمیبرد؛ پس باید منتظر تحریفات جدید این جریان خزنده از مکتب امام در حوزه هایی مثل موضوع فلسطین و مقاومت(مشخصا حزب الله لبنان و سوریه)، جریانهای التقاطی(بازگشت ملی گراها و نهضت آزادی)، ولایت فقیه و... باشیم.

- نکته مهم و قابل توجه در اینجا این است که جریان مذکور قصد دارد با بهره گیری از فضای جدید دیپلماتیک کشور بویژه در موضوع هسته ای و مذاکره با آمریکا، شرایطی را بر دولتمردان تحمیل کرده و قصد دارد با ریل گذاری برای دولت، عملا دولتمردان را به سمت نقش آفرینی در پروژه های خطرناک خود سوق دهد.

- البته واکنش قاطبه مردم و روشنگریهای رسانه ها بویژه رسانه ملی درباره این خطر بزرگ، این جریان را در همین ابتدای کار ناکام گذاشت.

- خطرات جریان فوق به حدی است که باید همه دوستداران امام و انقلاب با هر وسیله و ابزار نرمی که در اختیار دارند، جنبشی ملی در معرفی امام واقعی به نسل سه و چهارم انقلاب تشکیل دهند. بی شک نقش ایمه جمعه، علما، دانشجویان و رسانه ها، بیش از بیش تاثیرگذار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس