به گزارش مشرق، پيست اتومبيلراني و موتورسواري آزادي ديروز با حضور مسوولان فدراسيون و رييس فدراسيون اتوميبلراني قطر افتتاح شد.
برخي كارشناسان بعد از گشايش اين پيست انتقاد داشتند كه ادعاهاي مسوولين فدراسيون در باره اينكه اين پيست پس از ۴۰ سال تعمير و آسفالت شده، درست نيست و پيست آزادي در سال ۱۳۷۰ افتتاح شده و طي اين مدت ۲ بار تعمير و آسفالت شده است.
كيا برهان قهرمان پيشين اتومبيلراني به ايرنا گفت: اين پيست درسال ۱۳۷۰به مسافت يك هزارو ۴۵۰ مترافتتاح شد و در تعمير جديد فقط ۱۵۰ متر به آن افزوده شده است.
وي ادامه داد: دربهترين شرايط پيست كنوني آزادي يك پيست كارتينگ است و شرايط برگزاري مسابقه هاي استاندارد سرعت را ندارد.
اين قهرمان سابق اتومبيلراني گفت: پيست اتومبيلراني استاندارد مسافتي حدود ۲ و نيم تا ۳ و نيم كيلومتر دارد و وضعيت اين پيست تا حدودي بهتر شده، اما همچنان در شرايط استاندارد كامل قرار ندارد.
برهان درادامه گفت: در همه پيست هاي استاندارد جهان پيج ها به سمت راست است، در حالي كه اكثر پيچ ها در پيست آزادي به سمت چپ است كه اين امر استاندارد نسيت.
برهان در ادامه افزود: پيست آزادي قابليت دريافت، گواهي نامه استاندارد از سوي فدراسيون بين المللي را هم ندارد.
برهان در ادامه افزود: حتي پيست كارتينگي كه توسط بخش خصوصي در زرنديه ساخته شده از پيست آزادي بزرگتر است.
** برگزاري مطلوب مسابقه هاي اتومبيلراني تنها راه تاييد ادعاهاي آقايان است
مشاور پيشين فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني درباره وضعيت پيست بازسازي شده اتومبيلراني آزادي گفت: برگزاري مطلوب مسابقه هاي اتومبيلراني تنها راه تاييد صحت ادعاي آقايان است.
سيدعلي يكتا مرام روزسه شنبه به ايرنا افزود:در حالي بر اساس اعلام قبلي قرار بود اين پيست خردادماه براي مسابقه هاي اتومبيلراني مهيا شود كه در مهر ماه افتتاح شد.
وي در ادامه توضيح داد: تا هنگام برگزاري مسابقه اتومبيلراني و موتورسواري و تاييد رانندگان نمي توان درباره شرايط پيست اداعا كرد.
يكتا مرام افزود: مسوولان كنوني فدراسيون با تبليغات وسيعي كه انجام دادند، مدعي شدند توانستند پنج ميلياردتومان ازحامي مالي براي تعمير پيست بگيرند ولي اين موضوع صحبت ندارد.مسوولان پيشين فدراسيون موافقت شهردار تهران را براي پرداخت اين مبلغ گرفته بودند.
برخي كارشناسان بعد از گشايش اين پيست انتقاد داشتند كه ادعاهاي مسوولين فدراسيون در باره اينكه اين پيست پس از ۴۰ سال تعمير و آسفالت شده، درست نيست و پيست آزادي در سال ۱۳۷۰ افتتاح شده و طي اين مدت ۲ بار تعمير و آسفالت شده است.
كيا برهان قهرمان پيشين اتومبيلراني به ايرنا گفت: اين پيست درسال ۱۳۷۰به مسافت يك هزارو ۴۵۰ مترافتتاح شد و در تعمير جديد فقط ۱۵۰ متر به آن افزوده شده است.
وي ادامه داد: دربهترين شرايط پيست كنوني آزادي يك پيست كارتينگ است و شرايط برگزاري مسابقه هاي استاندارد سرعت را ندارد.
اين قهرمان سابق اتومبيلراني گفت: پيست اتومبيلراني استاندارد مسافتي حدود ۲ و نيم تا ۳ و نيم كيلومتر دارد و وضعيت اين پيست تا حدودي بهتر شده، اما همچنان در شرايط استاندارد كامل قرار ندارد.
برهان درادامه گفت: در همه پيست هاي استاندارد جهان پيج ها به سمت راست است، در حالي كه اكثر پيچ ها در پيست آزادي به سمت چپ است كه اين امر استاندارد نسيت.
برهان در ادامه افزود: پيست آزادي قابليت دريافت، گواهي نامه استاندارد از سوي فدراسيون بين المللي را هم ندارد.
برهان در ادامه افزود: حتي پيست كارتينگي كه توسط بخش خصوصي در زرنديه ساخته شده از پيست آزادي بزرگتر است.
** برگزاري مطلوب مسابقه هاي اتومبيلراني تنها راه تاييد ادعاهاي آقايان است
مشاور پيشين فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني درباره وضعيت پيست بازسازي شده اتومبيلراني آزادي گفت: برگزاري مطلوب مسابقه هاي اتومبيلراني تنها راه تاييد صحت ادعاي آقايان است.
سيدعلي يكتا مرام روزسه شنبه به ايرنا افزود:در حالي بر اساس اعلام قبلي قرار بود اين پيست خردادماه براي مسابقه هاي اتومبيلراني مهيا شود كه در مهر ماه افتتاح شد.
وي در ادامه توضيح داد: تا هنگام برگزاري مسابقه اتومبيلراني و موتورسواري و تاييد رانندگان نمي توان درباره شرايط پيست اداعا كرد.
يكتا مرام افزود: مسوولان كنوني فدراسيون با تبليغات وسيعي كه انجام دادند، مدعي شدند توانستند پنج ميلياردتومان ازحامي مالي براي تعمير پيست بگيرند ولي اين موضوع صحبت ندارد.مسوولان پيشين فدراسيون موافقت شهردار تهران را براي پرداخت اين مبلغ گرفته بودند.