به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، آلمان،‌ انگلستان، روسیه، چین و فرانسه) به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 11 امروز (سه‌شنبه) در ساختمان سازمان ملل در ژنو آغاز شد و هیئت های شرکت کننده در طی 2 روز به بحث و تبادل نظر درباره برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

19:35/ مایکل مان سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای اولین بار ایران و گروه 1+5 گفتگوهای بسیار مشروح و فنی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان انجام دادند.

19:00/ لاوروف: ۱+۵ به صراحت بگوید دنبال تغییر نظام در ایران نیست.

وزیر امور خارجه روسیه در اظهار نظری درباره مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو از جامعه بین‌الملل خواست به صراحت بگوید به دنبال براندازی در این کشور نیست.وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از گفت‌وگو با وزیر خارجه بلژیک گفت: «درباره ایران، ما از ابتدا گفته‌ایم تمام مذاکره‌کنندگان باید به صراحت به ایران بگویند که هدف تغییر نظام در این کشور را دنبال نمی‌کنند بلکه در پی روشن کردن تردیدهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.»


18:52/ دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو به پایان رسید
دومین دور مذاکرات ایران و 1+5  دقایقی پیش در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو به پایان رسید.

17:44/ ظریف: در محیط بین‌المللی کنونی یا همه برنده‌ایم یا بازنده
روش درست این است که  بدانیم در محیط بین‌المللی کنونی،‌ نمی‌توانیم شاهد دو طیف برنده و بازنده باشیم. ما یا با هم می‌بریم یا می‌بازیم. این امر ماهیت محیط سیاسی بین‌المللی است. شما نمی‌توانید امنیت داشته باشید در حالیکه دیگران امنیت ندارند. احتمالا حوادث 11 سپتامبر باید این امر را ثابت کرده باشد. اینکه وجود جزیره ثبات در جهانی ناامن امکان‌ناپذیر است. امنیت جدایی ناپذیر است."

16:07/
دور دوم گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 ساعت 14.30 به وقت ژنو برگزار شد. ریاست گروه ایرانی در این دور برعهده دکتر عراقچی و ریاست گروه مقابل بر عهده خانم هلگا اشمید است. 


15:33/
دیدار مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با معاون وزیر خارجه روسیه در ژنو

معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران صبح امروز با همتای روس خود دیدار و رایزنی کرد.


14:26/ جلسه عصر مذاکرات ساعت 14:30 به وقت محلی برگزار می‌شود

مذاکرات ایران و گروه 1+5 عصر امروز نیز برای بحث در مورد جزئیات طرح پیشنهادی ایران، ادامه پیدا می‌کند.

14:23/ هجوم خبرنگاران به سمت عراقچی برای گرفتن مصاحبه


14:11/ ظریف: واقعا درد دارم

وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست ایران و ۱+۵ در حالیکه مقر سازمان ملل را به مقصد هتل ترک می‌کرد از احساس درد شدید خبر داد.

14:03/ عراقچی: فضای مذاکرات بسیار مثبت بود/هدف ما تضمین حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

سید عباس عراقچی تأکید کرد:‌ هر دو طرف علاقه خود را به پیشرفت مذاکرات نشان دادند و بخش بیشتر این جلسه به ارائه طرح پیشنهای ایران گذشت که با استفاده از پاور پوینت ارائه شد و جزئیات دقیق‌تر و عملیاتی در جلسه بعد از ظهر در سطح معاونان وزاری خارجه مطرح می شود.

13:41/ پایان دور اول مذاکرات ایران و ۱+۵
دور اول مذاکرات ایران و 1+5 که از ساعت 11:20 دقیقه به وقت تهران در مقر اروپایی سازمان ملل شروع شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

13:38/ ظریف بسته پیشنهادی ایران را به 1+5 ارائه کرد.

بسته پیشنهادی ایران در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 از سوی ظریف ارایه شد.


13:09/ اینفوگرافی/مذاکرات هسته‌ای در ایستگاه یازدهم

12:51/ سخنگوی کاترین اشتون: فضای مذاکرات بسیار مثبت است

مایکل مان گفت:‌ "من امیدوارم دو روز بسیار ثمربخش و فرصتی برای بررسی پیشنهادهایی که بر روی میز گذاشته‌ایم و همچنین ایده‌هایی که از طرف ایران ارائه می‌شود، داشته باشیم."

"ما با خوشبینی محتاطانه اما با عزمی راسخ به ژنو آمده‌ایم و زمان دستیابی به نتایجی ملموس فرا رسیده است.

12:37/ آغاز نشست خبري؛ مايکل مان سخنگوي 1+5






11:41/ جلسه ای برای هماهنگی خبرنگاران غربی به ویژه آمریکایی جهت پوشش خبری عصر دیروز برگزار شده است.

11:34/ پس از گرفتن عگس یادگاری توسط خانم اشتون و آقای دکتر ظریف، دور اول گفتگوها ساغت 9:53 دقیقه به وقت محلی رسما آغاز شد.

11:33/ ظریف و اشتون نشسته عکس گرفتن. ممکن است به دلیل کمر درد آقای ظریف باشد.




11:27/ مذاکرات ایران و 1+5 شروع شد

11:20/ لحظاتی پیش، دکتر ظریف و تیم هسته ای  وارد محل برگزاری نشست شدند.

11:02/ آغاز مذاکرات ایران و ۱+۵

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 لحظاتی پیش به ریاست ظریف و اشتون در شهر ژنو آغاز شد.

- به گزارش خبرنگار مشرق، ساعت 9:41 دقیقه به وقت محلی است که هنوز هیچ خبری از برنامه مذاکرات توسط مقامات سوییسی برگزار کننده در اختیار خبرنگاران قرار نگرفته است. قرار بود مذاکرات ساعت 9:30 شروع شود.

10:52/ بیانیه کابینه امنیتی اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران.

این بیانیه تهران را به فریبکاری در موضوع هسته‌ای متهم کرده و نوشته است ایران مجهز به تسلیحات هسته‌ای تهدیدی برای صلح و امنیت جهان و خاورمیانه است. کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی در بخش دیگری توقف کامل غنی‌سازی، بازفرآوری، فعالیت‌های آب سنگین و همچنین فعالیت‌های توسعه موشکی را خواستار شده است.

حاشیه نگاری خبرنگار اعزامی مشرق از نشست مذاکرات ژنو:

- 380 خبرنگار در این نشست از سراسر دنیا شرکت کرده اند.

- نمایندگان رسانه های اسراییل هم حضور دارند.

- نشست حدود نیم ساعت دیگه با حضور آقای ظریف آغاز می شود.

تصاویری از حاشیه نشست مذاکرات 1+5؛
 








پوشاندن مجسمه برهنه به خاطر حضور ایران +عکس
در تصویر زیر زنی در حال نظارت بر پوشاندن یک مجسمه مرد برهنه به خاطر حضور دیپلمات های ایرانی در مقابل سر در سالن محل گفت و گوهای ایران و 1+5 است.



محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در این نشست عصر دیروز (دوشنبه) در رأس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران وارد فرودگاه شهر ژنو شد.

وی در بدو ورود به این شهر در جمع خبرنگاران از آماده شدن طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی به 1+5 در نشست ژنو خبر داد و گفت که این طرح چارچوبی است برای راه حل که به طرف مقابل ارائه می دهیم و این چارچوب باید مورد بررسی قرار گرفته و جزئیات آن توسط همکاران ما مورد مذاکره قرار گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا در این طرح پیشنهادی چارچوب زمانی تعریف شده، پاسخ داد: مبنای طرح ما زمان است. معتقدیم یکی از روش های ایجاد اعتماد این است که زمان را باز نگذاریم و در یک بازه زمانی محدود مذاکرات را پیش ببریم که هیچ یک از طرف ها احساس نکنند که طرف دیگر می خواهد با وقت کشی برخی از اهداف جانبی را به پیش ببرد و به همین خاطر ما یک چارچوب زمانی را تعیین کردیم.

وی ادامه داد: قبل از این گفتم که ما فکر می کنیم حداکثر ظرف یکسال می توانیم به مرحله نهایی اجرای طرح برسیم. البته طرح ما مراحل مقدماتی، مراحل میانی و یک مرحله نهایی دارد.

ظریف گفت: فکر می کنم بتوانیم مراحل مقدماتی را ظرف 6 ماه اجرا کنیم و حتی امکان اجرای زودتر آن نیز هست. 1+5  به دلیل ساز و کارهای داخلی زمان بیشتری نیاز دارند و باید این موارد را در نظر بگیریم.

محمدجواد ظریف در ارزیابی‌اش از این دور از مذاکرات، این مذاکرات را مرحله جدیدی خواند و گفت: این اولین دور گفت‌وگوهای ایران و 1+5 بعد از اجلاس وزرا در نیویورک است و این اولین آزمایش برای ما خواهد بود که میزان جدیت اعضای 1+5 را بسنجیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین تأکید کرد که مبنای ما در مذاکرات امتیاز دادن و امتیاز گرفتن نیست.

ظریف و کاترین اشتون دیشب نیز در محل اقامتگاه سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل در ژنو بر سر میز شام به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

از آنجائیکه مذاکرات ایران با گروه 1+5، از اهمیت بالایی برای طرف غربی برخوردار است، هر یک از 6 کشور دخیل در گفت‌وگوها در تلاشند کارکشته‌ترین دیپلمات‌های خود را راهی میز مذاکره با تهران کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک توافق کردند که مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک و نشست بعدی اواسط اکتبر در ژنو برگزار شود.

مذاکرات امروز به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحایه اروپا آغاز و پس از مراسم افتتاحیه سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه عهده دار ادامه مذاکرات با 1+5 خواهد بود.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، داود محمدنیا و محمد امیری تیم پنج نفره ایران به سرپرستی ظریف در این دور از مذاکرات هستند.

لازم به ذکر است، هیئت‌های مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 در دولت نهم و دهم 9 بار بر سر یک میز به مذاکره نشستند.

تیر ماه 1387، مهر ماه 1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن 1389 و همچنین 26 فروردین ماه 1391 میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و 29 و 30 خرداد ماه در مسکو برگزار و هشتم و نهم اسفند ماه 1391 و همچنین 16 و 17 فروردین ماه سال جاری (1392) نیز آلماتی قزاقستان میزبان این مذاکرات بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بابک ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    به نظر من مذاکرات ژنو نتیجه ای به دنبال نداره چون دیروز جان کری به لاوی صهیونیسم ها درآمریکا گفته بود که آمریکا در جهت منافع صهیونیسم ها حرکت میکنه.مرگ بر اسرائیل!!!
  • sss ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    در نهایت مردم از محتوای این مذاکرات باخبر نمیشن !!!
  • مردم ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    از ضیافت شام ظریف و اشتون عکسی نگذاشتید !!!!!!!!!!!
  • فدایی رفسنجانی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    آقا ما غنی سازی نخوایم باید کیو ببینیم؟ چرا به غرب امتیاز نمیدین؟ جانم فدای امریکا و انگلیس!! واقعا افراطی هستین بدبختای نفهم!!!!
  • کاربر مهمان ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    این سری هم مثل دفعه های قبل بی نتیجه
  • سید مهدی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    به قول یه بنده خدایی، شام و نهار نداریم، جاش میخوریم کیک زرد!
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تو رو به عنوان امتیاز میدن غرب خوبه؟ ان شا الله که هر چه زودتر فدا بشی :)
  • Admin ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تا ظریف رو داریم غم نداریم...
  • صرفا جهت اطلاع ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خیلی باحال حرف میزنی ولی در مجموع یه گلابی بیشتر نیستی
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    لاوی؟
  • Mohsen ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خاك بر سرت فدايي
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    جانت فدای اسراییل رو یادت رفت بگی
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    لابی
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    لطفا وارد جزئیات نشوید!!
  • مرگ بر امریکا و انگلیس ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    شما خیلی بیخود کردی که نمی خوایی !!! مردم با صدای بلند گفته و می گویند و خواهند گفت : " انرژی هسته ای حق مسلم ماست " و با صدایی بلندتر می گویند : "غنی سازی اورانیوم حق مسلم ماست " شما بهتره بری فدای کسی بشی که هیچ ارزشی برای اعتقادات و باورها و اصول قائل نیست !!!! خاک بر سرت که جونت اینقدر بی ارزشه که میخوای فدای .... کنی !!!!
  • جاوید ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خوش به حال تو که می فهمی و رفتی اونور دنیا و وطنت رو فروختی! ضمنا خودت رو هم به رفسنجانی نچسبون ... نجس!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    عزیزم لابی!
  • مهدی 90085 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مردم حق ندارند از جزییات بسته پیشنهادی خبردار بشن...چرا جلیلی حیف جات خیلی خالیه!..
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    بدبخت فكر مي كني مشكل آمريكا با ايران فقط غني سازيه... غني سازي بهانه آمريكايي هاست... آمريكايي‌ها با ايراني مقاوم و انقلابي مشكل دارن... هر كس مي خواهد به ملت ايران خيانت كنه بسم الله راه بازه جاده هم دراز... شما ظاهرا از اين دسته هستيد فدايي رفسنجاني
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ظاهرا ايراني‌ها هم به دنبال درست كردن لابي قدرتمندي توي آمريكا هستن....
  • مهدی 90085 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    جونت رو فدای این دوتا کشور کردی عیب نداشت ولی از اسمت میشه فهمید متاسفانه خیلی عقب مانده ای آخی جوون خوبی بودی نمیدونم چرا از دست رفتی.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    همون فدایی رفسنجانی که گفتی برازندته ....
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    حالا مثلا خودت خيلي معتدلي؟
  • محمد ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    الان غربي‌ها به ايران به چشم ليبي و به رئيس جمهور ايران به چشم معمر قذافي مي‌نگرند. اظهار رضايت غربي‌ها به خاطر اينست كه دولت ساده ما را به نزديك شدن به خود تشويق كنند، وگرنه شاهنامه آخرش خوش است! غربي‌ها در ادامه مذاكرات قطعاً دست كشيدن ايران از حمايت از سوريه و حزب الله لبنان و عراق و حماس، و نيز عدم بلندپروازي برنامه‌هاي نظامي و موشكي!! و نيز به رسميت شناختن رژيم جعلي كودك كش صهيونيست‌ها را خواهند خواست. همچنين امكان بازديد سرزده از پايگاه‌هاي نظامي ايران را طلب خواهند كرد. اين رويه تكراري را در مورد ليبي، كره شمالي و سوريه قبلاً شاهد بوديم و گويا قرار است كبريت سوخته را مجدداً تست كنيم! فعلاً تا پايان شاهنامه رو صبر مي‌كنيم.
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    می تونی بری بمیری
  • ایرونی ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس هرچی گفتی لایق خودته وطن فروش غربزده!
  • حرف حساب ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    فوقش تا سال آینده به نتیجه نرسه، ما هم از ان پی تی خارج میشیم الان مثل اون بابایی شدیم که هم جریمه را داد، هم شلاق را خورد، هم پیاز را. چرا بخاطر قانونمداری جریمه بشیم؟ ماکه جریمه میشیم، حداقل بذار به خاطر قانون مداری و عضویت در ان پی تی جریمه نشیم!
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    «لاوی» «صهیونیسم ها»؟!!! باباا کارشناس!
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مثل همیشه
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اونهایی که زحمت کشیدند و + زدند واقعا باحال هستند
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    یه نصفه جون داری میخای برا این و اون خرجش کنی؟ نگه دار لازمت میشه
  • مهدی ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اقا از این پاور پویتنتشون هم یه گزارشی تهیه کنید، آخه هم وزیر بهش اشاره کرد و هم عراقچی... فکر کنید ایران در یک نوآوری !!!!!!!!!!! با ارائه پاورپوینت به نشست رفته... به این میگن رویکرد جدید!!!!!
  • baziran ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    میگما امتیاز همون باج میشه دیگه نه؟؟ وای زبونم لال!ایران و باج؟؟
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    لاوی؟
  • لعیا ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    بمیر برای رفسنجانی بدبخته وطن فروش!!!!!!!!!!
  • ابوالفضل ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خودت بدبخت و نفهمی احمق فکر کنم بجای مغز تو اون کله ات پهن باشه
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ضریف کارش درسته
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تخريب رفسنجاني؟
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    احسنت به آقای ظریف عزیز، چقدر زیبا گفت: یا همه میبریم یا همه میبازیم! عالی بود آفرین
  • ایلیا ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خیلی تابلو نوشتی "کفن پوش "جان.
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    امیدارم با همونا محشور بشی
  • کبوتر ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خجالت بکش! مثل اینکه لیاقتت بیش از فدائی شدن برای... نیست! اف برتو از یک ایرانی بعید است این مزخرفات! احمق نفهم!
  • فدایی ولایت ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اول سلام تعجبی نداره که طرز فکر شما این طوریه آخه شما توی کشوری هستی که انسان ها رو ظلم پذیر بار میارند طبیعی هست که این قدر ظلم پذیر باشید واقعا متأسف شدم از این اظهار نظر
  • علی ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    نتایج را باید نشست و دید. کلی نتیجه تا حالا داشته بر مملکت ما و جامعه ی جهانی
  • ندا ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    جرا از علم بدت میاد همه خواهان رشد کشورند زیاد باکینه توزی حرف نزن خدا بزرگه خودتو اذیت نکن
  • ناشناس ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تو عددی نیستی که غنی سازی بخوای یا نخوای
  • ث ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    پسرم لابی درسته نه لاوی!!!
  • محمود ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا همه مریضها رو شفا بده انشاالله تو هم خوب میشی آقای فدایی
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اللهم اشف کل مریض
  • محرمی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تو دیگه چی هستی بچه جون؟!!!!
  • میترا1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    این مذاکرات { مذاکره برای مذاکره} است !امریکا به این مذاکرات نیاز دارد و دولتمردان جدید ما هم متاسفانه به این مذاکرات نیاز دارند { چون هیچ طرحی غیر از مذاکره و سرگرم شدن مردم به ان ندارند } خدا عاقبتمان را بخیر کند . البته خدا را شکر میکنیم که رهبرمان بیدار است و فقط اوست که هم بفکر مردم است هم اایران و هم اسلام عزیز
  • عزرائیل ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    "آقا ما غنی سازی نخوایم باید کیو ببینیم؟" عزیزم عزرائیل رو!!!
  • یه نفر ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    خاک تو سر بدبختت کنم خائن تو چه میفهمی سربلندی چیه ؟ تو الاغ هم غرب زده ای !!!!!!
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    البته از فدایون اون اقا بیشتر از این نمی شه انتظار داشت
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    تو موجود فضایی ها هستی؟ یعنی بی وجودی مثه تو هم وجود داره؟
  • نرگس ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    بنام خدا برای فدایی رف سنجانی باید بسیار متاسف بود خوب برو چرا معطل هستی کسی جلوت را نگرفته جانت را فدای غربیهای .. هم کن خلایق هرچه لایق
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    جان يک حيوانی مثل تو ارزش فداشدن برای انگليس و آمريکا را هم ندارد! واقعاً خيلی بی شخصيت هستی فدايی رفسنجانی! ضمناً بالاخره فدايی رفسنجانی هستی يا فدايی آمريکا و انگليس؟! شايد از اين دو عبارت نتيجه بگيريم که...
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    وطن فروش
  • ایران ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    اسراییل حق اظهار نظر نداره مرگ بر اسراییل
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    همه نظراتو بذار بینیم مردم چی میگن؟
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    لابی عزیزم ،نه لاوی
  • ابی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    گفته بودم هر سه ساعت یدونه از اون قرص قرمزا رو بخور بازم ساعتی سه تا خوردی؟
  • حسن ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    در مقابل دشمن كوتاه بيايي دشمني كه كارنامه وجوديش پر است از خونريزيها وجنايتها و مي خواهد اسلام عزيز نباشد اين عين ذلت است ما به آينده مذاكرات با اين گرگها خوشبين نيستيم هرچند آقاي ظريف در فضاي ديپلماسي گفته ما به آينده مذاكرات خوشبينيم ولي اين گرگها خبيث تر از اين حرفها هستند
  • بابک ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    قربان این همه متخصص.ممنونم ممنونم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس