کد خبر 255747
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰

جمال شورجه به عنوان رییس، مهدی عظیمی‌میرآبادی به عنوان نایب رییس و مدیرعامل و علیرضا عاقل زاده به عنوان خزانه‌دار هیات مدیره موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از مهر، مطابق مقررات و ضوابط حاکم بر تاسیس موسسات و مراکز فرهنگی جواد شمقدری، جلیل عرفان منش، و مهدی عظیمی میرآبادی با نام هیأت موسس این موسسه را تاسیس کرده و به استناد ماده 16 اساسنامه به عنوان مجمع عمومی تنها برای بار اول با انتخاب جمال شورجه (رییس)، مهدی عظیمی میرآبادی (نایب‌رییس و مدیرعامل)، و علیرضا عاقل‌زاده (خزانه‌دار) هیأت مدیره موسسه را انتخاب کرده‌اند.

وظیفه و مسئولیت هیأت موسس پس از ثبت موسسه و تشکیل هیأت امناء خاتمه یافته و اختیاراتش عیناً به هیأت امناء واگذار می‌شود.

موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در قالب تشکیلاتی غیردولتی و غیرانتفاعی و به عنوان یکی از بازوهای هدایتی، حمایتی، و اجرائی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کلی فرهنگی و هنری امور سینمایی کشور، تشکیل و در تاریخ چهارم شهریور 91 با شماره 32582 ثبت شده‌ است، تا براساس اهداف فرهنگی مصرّحه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت قوانین، مقررات، و ضوابط موضوعه کشور در زمینه‌های "تاریخ انقلاب اسلامی"، "دفاع مقدس"، "بیداری اسلامی"، و "مقاومت" به عنوان یک مرکز بزرگ و جامع سینمایی با قوی‌ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات در جهت تولید فیلم‌های ارزشی و انقلابی فعالیت کند.

جمال شورجه؛ متولد سال ۱۳۳۳ زنجان، فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است و کارگردانی فیلم‌های "سی و سه روز"، "یاس‌های پنهان"، "وعده دیدار"، "باشگاه سری"، "خلبان"، "دایره سرخ"، "عبور از خط سرخ"، "حماسه مجنون"، "لبه تیغ"، "عملیات کرکوک"، "شب دهم"، "روزنه"، تهیه کنندگی فیلم‌های "نفوذی"، "آسمان هشتم"، و نویسندگی فیلمنامه‌های سینمایی "حماسه مجنون"، "لبه تیغ"، "عملیات کرکوک" و "شب دهم" را به عهده داشته است. حضور در شوراها و هیأت‌های گوناگون سینمایی از جمله شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی و شورای عالی سینما از دیگر سوابق اوست.

علیرضا عاقل زاده؛ در سال 1343 در شهر شیراز متولد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شیراز گذرانده‌ است. وی با مطالعه و تحقیق كتب و آثار سینمایی، با توجه به علاقه‌اش به فیلم و سینما در سال 1363 با همكاری جمعی از دوستانش اولین فیلم خود را با سختی‌های بسیار و امكانات اندك در ارتباط با مجروحین و ساماندهی آنان در دوران دفاع مقدس ساخته، چند فیلمنامه دیگر نیز نوشته و كارگردانی كرده سپس در سال 1367 به دانشكده سینما تئاتر وارد و از آنجا فارغ‌التحصیل شده‌است.

وی در بخش‌های گوناگون فیلمسازی حرفه‌ای مثل فیلمبرداری، تصویربرداری، منشی صحنه، فیلمنامه نویسی، تدوین، تولید و تهیه مشغول به فعالیت شده‌است. همچنین او در مسئولیت‌های اجرایی نیز حضور یافته که از جمله به معاونت اداری و مالی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مدیریت عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، معاونت طرح و برنامه و نظارت سازمان بسیج هنرمندان کشور، معاونت اداری و مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و عضویت در شوراهای گوناگون مرتبط با سینما اشاره می‌شود.

مهدی عظیمی میرآبادی؛ متولد سال 1344 شهرضا است که فعالیتهای حرفه‌ای هنری خود را در زمینه تئاتر و خوشنویسی از سال 1362 آغاز و با دریافت كارشناسی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران به سینمای حرفه‌ای وارد شده است و ضمن فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی در بخش‌های تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید و… در حوزه مدیریتی و اجرایی نیز حضور داشته‌است. قائم مقامی و مدیریت کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای و معاونت امور فعالیت‌های سازمان سینمایی کشور از آخرین مسئولیت‌های اوست.

موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی اهداف بسیار والایی را در چهار حوزه سینمای مقاومت،انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و دفاع مقدس دنبال می‌کند که به زودی و پس از استقرار کامل این موسسه اخبار و فعالیت‌های آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس