کد خبر 254957
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

غرفه جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی لحظاتی پیش افتتاح شد، این جلسه با حضور نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان و ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه فرانکفورت و همچنین تعدادی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه و مدعوین برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از فارس، شصت و پنجمین نمایشگاه بین المللی فرانکفورت از عصر روز گذشته در آلمان افتتاح و از امروز کار خود را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، غرفه جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی لحظاتی پیش افتتاح شد، این جلسه با حضور نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان و ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه فرانکفورت و همچنین تعدادی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه و مدعوین برگزار شد، در این برنامه اهداف و چشم اندازها تشریح شد و در پایان حاضران پذیرایی شدند و وارد غرفه شده و از بخش‌های مختلف بازدید کردند.

بر اساس گزارش فارس، در غرفه جمهوری اسلامی ایران تعداد قابل توجهی از کتاب‌های ناشران عرضه شده است، در این غرفه و در نمایشگاه امسال از بیش از 50 ناشر، کتاب عرضه شده است، در بخش دیگر غرفه ایران که متراژی حدود 120 متر دارد از بیش از 200 ناشر کتاب عرضه می‌شود.

علاوه بر این، به چند ناشر به صورت جداگانه فضا اختصاص یافته است، مثل نشر جمال، خانه هنرمندان، تکا و ناشران دفاع مقدس که البته این گروه از ناشران دفاع مقدس از بیش از 33 ناشر کتاب عرضه کرده‌اند.

نماینده سفارت در جلسه صبح امروز به همراه رایزن فرهنگی ایران در آلمان، نماینده کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس حضور داشتند، جمعیت پرشور ناشران از نکات مهم بود چرا که در این نمایشگاه حضور ناشران مهم شمرده می‌شود.

سه نویسند‌ه‌ای که باید در این نمایشگاه حاضر می‌شدند در آلمان حاضر هستند، البته در غرفه کودک و نوجوان ایران هم آثاری از تصویرگران مختلف و هم آثاری از نویسندگان کودک و نوجوان عرضه می‌شود، 310 عنوان کتاب در این بخش از ناشران و نویسندگان مختلف عرضه می‌شود.

صبح فردا در غرفه ایران دو برنامه برگزار می‌شود، برنامه اول بحث پیرامون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، یک پنل حاوی بررسی نشر ایران ارائه می‌شود و روز جمعه برنامه و نشست «حافظ شناسی و گوته» برگزار می‌‌شود.

در این نشست مولوی خوانی و حافظ خوانی برای حاضران اجرا می‌شود و حاضران از نوای موسیقی ایرانی تار و سنتور بهره‌مند می‌شوند.



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس