کد خبر 254594
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

سازمان فضایی ایران همزمان با هفته جهانی فضا، جشنواره ملی ایده های برتر فضایی را برگزار می کند.

 به گزارش مشرق به نقل از مهر، همزمان با هفته جهانی فضا – 12 تا 19 مهرماه - و با توجه به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی و حضور پررنگ جوانان در این عرصه، سازمان فضایی ایران در نظر دارد با توجه به پتانسیل های موجود در صنعت فضایی کشور جشنواره ملی ایده های برتر در حوزه فضا را برگزار کند.

این جشنواره شروع حرکتی نو در راستاي حمايت مادی و معنوي از پژوهشگران کشور و انجام وظايف محوله، جمع آوری و مدیریت ایده های برتر موجود در حوزه فضا است.

شناسایی و جذب افراد نخبه و ایده های برتر در حوزه فضایی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران جوان، جهت دهی ایده ها و پژوهش ها در حوزه فضایی با توجه به چشم اندازهای فضایی کشور و آماده سازی فکری کودکان و نوجوانان برای آینده برنامه های فضایی کشور از جمله اهداف این جشنواره است.

این جشنواره در دو بخش ثبت ایده و بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود که در بخش ثبت ایده فقط ایده ها ارسال و توسط کمیته داوری که متشکل از متخصصین هر حوزه هستند مورد بررسی قرار می گیرد؛ در بخش نمایشگاهی ایده های که به انجام رسیده و اجرایی شده و یا قابلیت اجرا دارد در غرفه های نمایشگاه به تماشای عموم گذاشته می شود .

مخاطبان جشنواره را دانش آموزان ، دانشجویان، دانشگاه ها ، شرکت های و سازمان های دولتی و خصوصی تشکیل می دهند و در صورتی که تفکری ایده تشخیص داده شود براساس شاخص‌های ساده و زیرکانه بودن، به خوبی ترسیم و ارائه شدن، آشنا و مانوس و قوی و رسا بودن، توانایی بکارگیری در چند زمینه، انعظاف پذیر و قابل تغییر بودن، توانایی به چالش کشیدن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

همچنین شاخصهای کارایی این آثار نیز باید قابلیت ساده بودن درعین بزرگی، حمایت از استراتژی کسب و کار، قابلیت اثبات، سوددهی و اجرای آسان را داشته باشد و در راستای اولويت هاي فناوري كشور و صنعت هوافضا باشد.

گروه داوران جشنواره شامل متخصصین حوزه های فناوری اطلاعات ، الکترونیک ، مخابرات ، برق و قدرت ،هوافضا و مکانیک خواهند بود و میزان نوآوری ابتکار در روش ساخت، کاربردن بودن محصول و استفاده از فناوریهای نوین در آن، کیفیت و جذابیت ظاهری و قابلیت تجاری سازی نیز از جمله معيارهاي ارزيابي در بخش نمایشگاهی این رویداد علمی است.

شروع ثبت نام این جشنواره 13 مهر 92 بوده و مهلت ارسال آثار 20 فروردین ماه 93، زمان اعلام پذیرفته شدگان اولیه 30 اردیبهشت 93 و زمان برگزاری جشنواره 13 مهرماه سال آینده خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس