کد خبر 254424
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

رسانه‌های اسرائیلی در خبری فوری از مرگ «عوادیا یوسف» خاخام نژادپرست و جنجالی صهیونیست‌ها خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، رسانه‌های اسرائیلی از مرگ «عوادیا یوسف» خاخام عالی‌رتبه صهیونیست و رهبر معنوی حزب ارتودوکس «شاس» اسرائیل (اصلی‌ترین شاخه سیاسی هاردیم‌های اسرائیل) در سن 93 سالگی خبر دادند.

وی از حدود یک ماه قبل در بیمارستان «هداش» منطقه «عین کرم» بستری بود و نهایتا امروز بعد از وخیم شدن اوضاع جسمانی‌اش، جان داد.

«عوادیا یوسف» که بین سال‌های 1973 تا 1983 مقام خاخام ارشدی سفاردی‌های اسرائیل (عموما نژاد شرقی) را نیز بر عهده داشت، بیش از هرچیز به دلیل اظهارات جنجالی و به شدت نژادپرستانه‌اش مشهور شده است.

یوسف در سال 2001 نابودی اعراب را خواستار شده و گفته بود باید آن‌ها را با موشک از روی زمین محو کرد. وی پیشتر هم اعراب را «مار» توصیف کرده بود.

او در سال 2010 در مصاحبه‌ای که در روزنامه «جروزالم‌پست» به چاپ رسید، غیریهودیان را «نوکر» اسرائیلی‌ها توصیف کرد و گفت این موجودات تنها برای خدمت به اسرائیلی‌ها به دنیا آمده‌اند.

وی در سال 2012 نیز در مراسم دعای روز شنبه، نابودی ایرانی‌ها را خواستار شد و از پیروانش خواست برای نابودی دشمنان پارسی دعا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    شادی روحش!! 1000 بار لعنت بفرستید خدا ریشه صهیونیزم را بخشکاند انشاا...
  • سيد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    برادر ايراني لعنت رو كه حتما ميفرستيماما يادت باشه اونا تو اون دنيا چيزي بنام شادي روح ندارن يعني اصلا روحشون در آرامش نخواهدبود
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    عذاب روحش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس