کد خبر 253747
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

چاپ هفدهم «کوچه نقاش‌ها»، دربرگیرنده خاطرات سیدابوالفضل کاظمی از دوران جنگ تحمیلی به زوید از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر»، این کتاب که توسط راحله صبوری تدوین و تنظیم شده به زندگینامه و خاطرات سیدابوالفضل کاظمی، از همرزمان شهید چمران، از دوران کودکی تا پایان سال 1367 می‌پردازد.
 
کاظمی متولد کوچه نقاش‌ها در محله گارد ماشین دودی بین خیابان صفاری و خیابان خراسان است که به دلیل علاقه‌اش به این محله و کوچه، نام کتاب را کوچه نقاش‌ها گذاشته است. در این کتاب راوی دست مخاطب را می‌گیرد و او را به شانزده گذر از زندگی‌اش می برد.
 
این کتاب حاصل سه ماه مصاحبه صبوری با کاظمی است. کاظمی فرمانده گردان بسیجی لشگر 27 محمد رسول الله(ص) بوده و در چندین عملیات به صورت نیروی آزاد شرکت داشته است.
 
خاطرات کاظمی از آن جهت سزاوار تامل و توجه است که فرمانده گردان هم با فضای قرارگاهی و رده‌های بالای فرماندهی جنگ و هم با فضای درون‌گروهی نیروهای رزمنده و خط‌شکن ارتباطی تنگاتنگ دارد و بازنمایی حضور وی در این دو فضای پیچیده جذابیت خاصی به کتاب بخشیده است.
 
گفتنی است چاپ هفدهم این کتاب به زودی از سوی انتشارات سوره‌ مهر منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس