کد خبر 253272
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

کنگره آمریکا علیرغم تحولات اخیر در جهت بهبود روابط واشنگتن- تهران، به دنبال تصویب تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان است تا کاخ سفید اهرم فشار و موقیعت برتری در مذاکرات هسته‌ای آتی کسب کند.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: نمایندگان کنگره در حال حرکت به سمت تصویب تحریم‌های جدید هستند با این هدف که اوباما در مذاکرات آتی دست بالا و اهرم فشاری داشته باشد.

کنگره آمریکا علیرغم خستگی از جنگ  از اقدامات اوباما در قبال ایران به طور کلی حمایت می‌کند اما در صورتی که پیشرفت سریعی در مذاکره با ایران کسب نشود طرح تحریم های جدیدی علیه ایران را بررسی خواهد کرد که کار اوباما در برابر ایران را سخت می‌کند.

به نوشته این خبرگزاری تماس تلفنی اوباما با روحانی اولین گفتگوی روسای جمهور دو کشور پس از 3 دهه قطع روابط دیپلماتیک بودو  فضای محافل دیپلماتیک واشنگتن را نیز تغییر داد. اکنون حتی سناتورهای جمهوری خواه و تندرو نیز از تلاش های اوباما برای تعامل با ایران حمایت می‌کنند. آنها معتقدند ارزش آن را دارد تا جدی بودن مقامات جدید ایران را به محک آزمایش گذاشت.

این خبرگزاری با اشاره به توجه محافل عمومی این کشور به مسئله تعطیل شدن دولت فدرال و بن بست به وجود آمده می‌افزاید نمایندگان کنگره در حال حرکت به سمت تصویب تحریم های جدید هستند با این هدف که اوباما در مذاکرات آتی دست بالا و اهرم فشاری داشته باشد.

به احتمال زیاد هیچ طرحی تا قبل از ماه نوامبر تصویب نخواهد شد و به کاخ سفید فرصت چند هفته ای داده می شود تا احتمال تغییر رویکرد دولت روحانی را بیازماید.سناتور مارک کرک عضو کمیته بانکی سنا از موافقان دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران است. وی می‌گوید:« ما باید رهبران ایران را بر اساس اعمالشان قضاوت کنیم و نه حرف هایشان.»

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز از تعامل دیپلماتیک با ایران استقبال کرد و افزود این نباید موجب وقت‌کشی از سوی تهران شود.در ماه جولای، کنگره طرح تحریم های جدیدی را که بر محدود کردن صاردات نفت  تمرکز داشت علیه ایران تصویب کردند، این طرح اکنون در پشت در سنا مانده است تا نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    همش حرفه - مطمئن هستم که این کارو نمی کنن . چون با این کار همه چی مشخص میشه و این به سوده ما خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس