کد خبر 253256
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴

عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با نیویورک تایمز گفت: دورانی که از ایران بخواهیم همه زیرساختهای علمی هسته ای خود را نابود کند گذشته است.

به گزارش مشرق، خبرآنلاین به نقل از نیویورک تایمز نوشت: گری سیک درپاسخ به سوال خبرنگار این روزنامه درباره عصبانیت بنیامین نتانیاهو در خلال سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بسیار مشخص بود که آقای نتانیاهو عصبانی است و در اظهارات خود درباره ایران پا را از حد درستی و اعتدال بیرون گذاشت.

استاد دانشگاه کلمبیا با تاکید براینکه برخلاف گفته نخست وزیر اسرائیل مردم ایران هرگز مرگ بر یهودی ها سر نداده اند و نتانیاهو به خوبی می داند که ایران کره شمالی نیست گفت: من معتقدم هرگونه توافق معنا دار در خصوص موضوع هسته ای ایران در راستای امنیت اسرائیل خواهد بود و آنها بیش از هرکس دیگری از این موضوع منتفع خواهند شد.
همه ما می دانیم گذاشتن هرگونه پیش شرطی برای ایرانی ها مبنی بر اینکه باید همه تاسیسات و زیرساخت های علمی هسته ای خود را نابود کنند شانس رسیدن به توافق را از بین برده و یا به صفر نزدیک می کند.

مشاور امنیت ملی دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر سپس تاکید کرد: دوران تاکید بر اینکه تقریبا یا کاملا هیچ سانتریفیوژی نباید در ایران وجود داشته باشد مدت هاست که سپری شده است.

گری سیک در ادامه با برشمردن دلایل عصبانیت نتانیاهو در خلال سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: یکی از دلایل این عصبانیت این است که ایران و اسرائیل سال هاست برای به دست آوردن نفوذ و تفوق بیشتر در منطقه با یکدیگر رقابت می کنند و مشخصا روحانی در این سفر اخیر خود به نیویورک چند امتیاز از رقیب پیش افتاد.

از این رو می توان این روش نتیانیاهو را تلاش او برای مساوی کردن وضعیت قلمداد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس