کد خبر 253169
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پاسخگویی ریاست محترم جمهوری ایران به اوباما را ترحم به گرگی می‌دانیم که خوی درندگی دارد، اما دیگر هنر حمله و عمل مناسب با خوی خویش را از دست داده است.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: فصل جدیدی در روابط بین‌الملل با حضور آقای روحانی در سازمان ملل در حال رقم خوردن است که باید به ایشان و همکارانشان خسته نباشید گفت. البته باید با واقع‌بینی امیدها و بیم‌هایی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: در کنار بیان صریح مواضع جمهوری اسلامی ایران از زبان رئیس جمهور در سازمان ملل و در دیدارهای عمومی و خصوصی و استمرار موفق رهگیری دیپلماسی عمومی که سال‌ها است مورد توجه مسئولان جمهوری اسلامی قرار دارد، نتایج مطلوبی از این سفر حاصل شد. اما در دقایق پایانی این سفر ارتباط تلفنی این دو رئیس جمهور حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن شد که واکاوی آن ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: از آنجایی که اصولگرایان مجلس اصرار به کمک به دولت داشته و دارند و رای بالا به وزراء به ویژه وزرای اقتصادی حکایت از صحت این ادعا و فهم درست کشور در نیاز به همدلی برای عبور از فشار اقتصادی تحمیلی از سوی نظام سلطه دارد، اما تاکید بر آرمان‌ها و توجه به واقعیات یکی از مبانی رفتاری ما است.

زاکانی گفت: بر مبنای منطق درست اسلامی، ما نه حق ظلم کردن و نه حق زیر بار ظلم رفتن داریم. اساسا ما کی هستیم و طرف مقابل کیست؟ جهان در قرون اخیر شاهد دو اردوگاه سلطه‌گران و سلطه‌پذیران بود و اردوگاه سلطه‌گران نیز به 2 قطب شرق و غرب یعنی آمریکا و شوروی تقسیم شده بود که با طلوع انقلاب اسلامی شاهد شکل‌گیری دو اردوگاه جدید، سلطه‌گران به رهبری آمریکا و سلطه‌ستیزان و مستضعفان به رهبری ایران اسلامی شدیم.

وی تاکید کرد: 34 سال نبرد مظلومانه نبرد ملت رشید ایران در سایه عنایت الهی با تحقق وعده «ان تنصرالله ینصرکم» شرایط جدیدی در جهان و منطقه رقم زد تا جایی که ادعای بوش پدر در سال 70 برای نظم نوین جهانی با شکست‌های مکرر بوش پسر در تحقق خاورمیانه بزرگ و جدید در حمله 33 روزه به لبنان و در حمله به افغانستان و عراق با شکست اسرائیل در غزه در دو نوبت 22 و 8 روزه و از همه مفتضح‌تر ادعای حمله به سوریه و عقب‌نشینی رئیس جمهوری آمریکا، همه و همه حکایت از نزول نظام سلطه و شکست جبهه سلطه‌طلبان دارد. تا جایی که شوروی در سال 1370 دچار فروپاشی شد و اوباما نیز چندی پیش به نقل از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که در سال 2030 میلادی آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و همین سازمان‌ها پیش‌بینی کردند که اسرائیل تا 10 سال دیگر نخواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در مقابل ما ملتی بودیم که همین آمریکایی‌ها با حضور در ایران عزیز قبل از انقلاب اسلامی در نهایت ظالمیت حق توحش دریافت می‌کردند و به برکت اسلام و مقاومت بی‌نظیر مردم ایران بویژه پابرهنگان و محرومان و هدایت‌های پیامبرگونه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری امروز به محور اردوگاه سلطه‌ستیزان و مستضعفان جهان تبدیل شده‌ایم و از جهات مادی و معنوی نیز پیشرفت‌های چشمگیری علی‌رغم همه رذالت‌ها و توطئه‌های گوناگون دشمن به رهبری آمریکا، انگلیس و اسرائیل داشتیم و یک لحظه از سیر عروج نایستادیم.

زاکانی یادآور شد: امروز جهان حقایق ملموسی را تجربه می‌کند. تا جایی که به گفته رابرت بار در مقابله‌ای با عنوان اینکه چگونه باید باایران به عنوان یک ابرقدرت جدید مواجه شویم یا در مقاله ارنست هافس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا که اظهار می‌دارد ما موارد دنیای بی‌قطبی شده‌ایم و به ایران به عنوان بازیگر اصلی در عرصه جهانی و منطقه‌ای پرداخته است یا به بیان علنی و آشکاری که امروز بالغ بر 33 میلیون مجلد و مقاله حکایت از فروپاشی قریب‌الوقوع آمریکا دارد تا جایی که برای این کشور ورشکسته و بی‌آبرو هیمنه‌ای برجای نگذاشته است، معادله قدرت را در افکار عمومی نخبگان جهان و ملت‌های بیدار به نفع ما و به نفع اردوگاه سلطه‌ستیزان و مستضعفان بر هم زده است.

وی افزود: ما در این فضا پاسخگویی ریاست محترم جمهوری ایران به اوباما را ترحم به گرگی می‌دانیم که خوی درندگی دارد، اما دیگر هنر حمله و عمل مناسب با خوی خویش را از دست داده است. به هر حال در این میدان جدید نیاز به اقدامات جدی آمریکا در اظهار پشیمانی نسبت به گذشته شوم خویش و جبران گوشه‌ای از جنایات خود و دست برداشتن از دشمنی‌های سبوعانه خود دارد و در حقیقت این راستی‌آزمایی جدیدی است که آغاز شده و به جای حرف درمانی نیاز به اقدام عملی از سوی آمریکا دارد.

زاکانی اظهار داشت: یا آمریکا با شکستن تحریم‌ها گام عملی را برداشته است که مطلوب ما است و نتیجه آن موفقیت سیاست نرمش قهرمانانه رهبری ایران اسلامی است یا با ادعای بی‌دلیل و خلاف منطق مانند گذشته ادامه داده که اینجا نیز دروغگویی آمریکا مجددا بیشتر آشکار خواهد شد و صحت بدبینی حضرت امام و مقام معظم رهبری و ملت رشید ایران را آشکار خواهد بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به بازی برد - برد می‌اندیشد. لذا در مسیر روبرو هر اتفاقی که می‌افتد حتما موجبات موفقیت ایران را خواهد داشت. نه برد - برد متعارفی که در جنبه‌های سیاسی قابل تعریف است. بلکه برد - بردی که در هر دو طرف برد ایران در هر اتفاقی که در منطقه بیفتد و آمریکا از خود نشان دهد خواهد برد. البته برخی افراد دولت و جریانات سیاسی نباید خوشبینی زاید‌الوصف داشته باشند و نخبگان و رهروان راه حضرت امام و رهبری انقلاب نیز نباید دچار غفلت شوند و از یک جا بارها گزیده شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در مبانی نظری برنامه چهارم توسعه با پذیرش نظام سلطه در زمان دولت آقای روحانی عقب‌نشینی کردیم اما آمریکاما را محور شرارت لقب داد و در موضوع هسته‌ای در زمان سکانداری جناب آقای روحانی در سال 81 به بعد که منجر به تعطیلی همه سانتریفیوژ‌های تحقیقی ما شد و در مستند بی‌بی‌سی چندی قبل اظهارات و خواهش آقای ظریف برای داشتن حتی یک سانتریفیوژ هم با نظر منفی آمریکا و همراهانش همراه بود و اقتضائات داخلی و همت و اراده رهبری و تلاش دانشمندان جهان سبب فراهم شدن امکان 18 هزار سانتریفیوژ فعال و دسترسی به غنای 20 درصد و تهیه صفحات سوخت برای راکتور 8 مگاواتی تهران شد.

زاکانی اظهار داشت: در دیدار اخیری که از فوردو داشتیم بیش از هر چیزی که نمایندگان مجلس را شاد کرد، وجود جوانان دانشمند، فرهیخته، خلاق و متدینی بود که این مایه افتخار ما شد و این مولفه قدرت ما است و تعطیلی‌بردار نیست.

وی ادامه داد: این بار نباید روش‌های گذشته تکرار شود. به هر حال آقای اوباما اوین رئیس جمهور آمریکا است که ایران را رسما تهدید به حمله اتمی کرد و با وقاحت تمام بر آن اصرار ورزید. امروز اینگونه التماس می‌کند و تماس می‌گیرد و سپس غرورمندانه ادعاهای واهی خویش را تکرار می‌کند و بیان می‌دارد که گزینه نظامی هنوز روی میز است. این در حالی است که ما در حال راستی‌آزمایی آمریکایی‌ها هستیم و مکررا می‌گوییم هر چه اتفاق بیفتد نتیجه پیروزی از آن ما است. لذا ما باید مولفه‌های قدرت خود را بازشناسیم و در داخل کشور با وحدت و همدلی و با جهادی فرهنگی و علمی به حوزه اقتصادی بپردازیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جلسه شب گذشته نمایندگان با رئیس جمهور گفت: شب گذشته جلسه خوبی بین دولت و مجلس برگزار شد که باید شکرانه آن را به درگاه الهی داشت تا با قدرت درونی و تقویت ساختارهای درونی بتوانیم به تقویت نظام اسلامی و پیگیری تقویت دنباله‌های جهانی و منطقه‌ای خویش انشاءالله در مسیر رشد و پیشرفت ایران اسلامی تصریح انجام دهیم که این یک وعده قرآنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس