کد خبر 252864
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

در برنامه این هفته نود با پخش گزارشی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان افراد زیادی خواستار کمک به نوجوانان و فوتبال آن منطقه شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، برنامه نود شب گذشته (8 مهر) از ساعت 22:57 از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و به اتفاقات هفته یازدهم لیگ برتر و حواشی آن پرداخت. بحث بخشش کارت قرمز میثم حسینی مدافع پرسپولیس هم بحث داغی را در اواسط برنامه رقم زد.

سئوال مسابقه پیامکی
سوال این هفته در مورد دیدار روز چهارشنبه استقلال و سئول کره جنوبی بود که در پایان  حدود دو میلیون پیامک ارسال شد و نزدیک 62 درصد به گزینه 1 یعنی صعود استقلال رأی دادند و 22 درصد به برتری سئول اعتقاد داشتند و مابقی گزینه 2 را برگزیدند.



آرزوی موفقیت عادل برای استقلال با کنایه به قلعه نویی
عادل فردوسی پور برنامه این هفته را با آرزوی موفقیت برای استقلال و البته با طعنه ای به قلعه نویی آغاز کرد؛ فردوسی پور که به علت افت فشار دیر به برنامه 90 دوشنبه شب رسیده بود در شروع این برنامه پس از پخش نظرسنجی برای استقلال آرزوی موفقیت و بردی پرگل و البته صعود را آرزو کرد و گفت: ما همین اول برنامه داریم بازی استقلال را پخش می کنیم! دقت کنید اول برنامه است. هفته قبل هم همین کار را کردیم، حالا اگر دوستان برنامه 90 را سر و ته می بینند و بخش استقلال می افتد آخر برنامه امشب دقت کنند که ما اول برنامه داریم بازی استقلال پخش می کنیم.
قلعه نویی روز دوشنبه با انتقاد از فردوسی پور و تاکید مجدد بر طعنه های 6 ماهه گذشته این برنامه نسبت به خود در شرایطی که او روزه سکوت درباره این برنامه گرفته است ، فردوسی پور را متهم کرده بود که برد استقلال برابر تیم بوریرام تایلند را در انتهای برنامه اش پخش کرده است.



استقلالی ها کار ایرانی کنند

عادل فردوسی پور در خصوص توان صعود استقلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا با یادآوری دیدار خاطره انگیز این تیم برابر نوف باخور و صعود تاریخی استقلال گفت: ما ایرانی ها نشان دادیم که کارهای سخت را راحت انجام می دهیم و استقلال نیز هرچند کار دشواری دارد اما توانایی صعود به فینال لیگ قهرمانان را دارد.
مجری برنامه نود همچنین اعلام کرد که اگر استقلال بتواند بازی را در وقت قانونی با نتیجه 2 بر صفر پیروز شود،‌اگر در وقت اضافه دروازه اش باز شود دیگر قانون گل زده در زمین حریف حساب نشده و اگر اف سی سئول در وقت اضافی هم گلی بزند، در صورت 3 بر یک شدن بازی به سود استقلال،‌ باز هم بازی به پنالتی کشیده خواهد شد.  
 

دوربین نود، این بار در سیستان و بلوچستان

دوربین نود از 3 هفته پیش سفرهای استانی خود را آغاز کرده و این بار بعد از حضور در جزیره ابوموسی و اردبیل، سراغ زمین خاکی های سیستان و بلوچستان رفته بود. در آیتم پخش شده یکی از جوانان سیستانی از نبود اسپانسر و عدم وجود زمین چمن مناسب در این استان گلایه داشت و تا اخر برنامه افراد و شرکتها و ارگانهای مختلفی قول تامین لباس، کفش و توپ و حتی زمین چمن این منطقه را برعهده گرفتند.






از افرادی که به برنامه زنگ زدند می توان به علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال و حتی سردار آزمون، لژیونر ایرانی روبین کازان روسیه اشاره کرد که تعدادی لباس کامل ورزشی و چند جفت کفش را به جوانان سیستان و بلوچستان اهدا کردند.

بعد از گذشت دو ساعت از این برنامه و پخش قسمت دوم این گزارش بیش از دو هزار دست لباس ورزشی، توپ و کفش برای ارسال به سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد. همچنین حمید استیلی از دایر کردن مدرسه فوتبال پرسپولیس در این منطقه خبر داد.

ابراهیم میرزابیگی که به عنوان کارشناس مسائل داوری در برنامه نود حضور یافته بود به مسائل داوری این هفته پرداخت.


 
ماجرای تغییر کارت قرمز به کارت زرد
حدود یک ساعت برنامه 90 به بخشیده شدن کارت قرمز حسینی اختصاص داشت! جالب این که این بازیکن این هفته برای قرمزها بازی نکرد.
 ميرزابيگي كارشناس داوري فوتبال ايران، گفت: كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به اشتباه و برخلاف قوانين فيفا كارت قرمز ميثم حسيني را بخشيد.
 ابراهيم ميرزابيگي، خاطرنشان كرد: كميته انضباطي نمي تواند بر خلاف قوانين فيفا رأي صادر كند و صحنه اخراج ميثم حسيني به شكلي نبود كه كميته انضباطي بخواهد تصميم داور را تغيير دهد. 
وي ادامه داد: كميته انضباطي در مواردي خاص آنهم در صورت تأييد داور مي تواند دخالت كند اما در اين اتفاق تنها كميته انضباطي تصميم گرفته و هيچ نظري از داور و كميته داوران خواسته نشده است. 
كارشناس داوري كشورمان، گفت: فكر مي كنم اين تصميم بدون حضور كارشناسان داوري گرفته شده و اصلاً صحيح نبود. 


همچنین یکی دیگر از کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص ماجرای بخشیده شدن کارت قرمز میثم حسینی، مدافع پرسپولیس، گفت: من نشنیدم یا ندیدم که درخواستی از سوی باشگاه پرسپولیس به فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه آنها بخواهند که کارت قرمز حسینی به کارت زرد تبدیل شود بدهند که نصیرزاده به وی گفت پرسپولیس این درخواست را داده است. احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال ضمن انتقاد از عملکرد کمیته انضباطی در بخشش کارت زرد حسینی اعلام کرد: طبق آیین نامه فیفا تنها در صورتیکه داوری دچار اشتباه دید شود کمیته انضباطی می تواند در رای صادره تجدید نظر کند.
احمد رضا براتی همچنین خاطر نشان کرد: برداشت حقوقی آقای حسن زاده این بوده که می توانند طبق قانون 84 داوری فیفا،‌این کارت قرمز را ببخشند.  
از سوی دیگر کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: کمیته انضباطی می تواند و حق دارد که کارت های داده شده توسط داوران را تغییر دهد و این بر اساس قانون 77 فیفا است. در این قانون آمده که کمیته های انضباطی کشورها می توانند کارت ها را تغییر دهند.  
هوشنگ نصیرزاده عنوان کرد:‌ طبق قانون فقط در مواردی می توان این کارت ها را تغییر داد که داور در طول مسابقه دچار خطای دید شده باشد.  وی همچنین خاطر نشان کرد: ضربه ای که میثم حسینی به بازیکن سپاهان زده بود شامل این قانون نمی شد و نباید کارت قرمز وی به کارت زرد تبدیل می شد.



علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نیز ضمن اعلام اینکه کارشناس حقوقی فوتبال نیست اعلام کرد: شما از کجا می دانید که ما تقاضای بخشش میثم حسینی را نداده بودیم؟ یا از کجا می دانید که در سالهای گذشته تیم هایی که متضرر شده اند تقاضای بخشش کرده اند؟ در برنامه هفته قبل نیز به جای اینکه به بحث اشتباهات داوری پرداخته شود به این موضوع که اگر چیزی بدانند و نگویند محروم می شوند اما به اصل مطلب پرداخته نشد.


وی در ادامه گفت: با توجه به اتفاقاتی که رخ داده بود مطمئن بودم در اولین بازی ای که قهرمانی برای ما سوت می زند این اتفاق رقم می خورد. زمانیکه من سرمربی سایپا بودم در یک بازی داور از من درخواستی کرد که من درخواست او را رد کردم در آن بازی داور بازیکن حریف را اخراج نکرد و ما آن بازی را یک بر صفر باختیم. اکنون خیلی ها از محرومیت می ترسند و خیلی حرف ها را نمی زنند اما اگر فدراسیون فوتبال عفو عمومی اعلام کند خیلی از مسائل رو می شود.

دایی در پایان گفت: من باز هم می گویم که باید عدالت در فوتبال ما رعایت شود و تفاوتی نمی کند که چه تیمی متضرر شده است اما باید اصل مطلب فراموش نشود و آن این است که هنوز منتظر این هستیم که قضییه شکایت ما از قهرمانی پیگیری شود. قهرمانی هفته پیش گفت که یک سال و نیم است که با مولایی تماس نداشته اما چگونه ایشان رفته در کمیته انضباطی و گفته است که دو هفته پیش با مولایی صحبت کردم؟

درخواست فردوسی‌پور برای برخورد قاطع با ناپاکی در لیگ برتر
مجری برنامه 90 ابراز امیدواری کرد که با ناپاکی ها در لیگ برتر برخوردی قاطع شود. این روزها لیگ برتر با حواشی مختلفی از جمله رشوه دادن و شرطبندی مواجه است.

اتهاماتی که علی دایی به محسن قهرمانی وارد کرد زمینه ساز ورود سازمان های مختلف به مسئله مورد اختلاف اخیر شده است با این حال هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.عادل فردوسی پور در برنامه این هفته 90 ابراز امیدواری کرد با ناپاکی در لیگ برتر برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با تاکید بر ای نکته که به خاطر ناپاکی در لیگ دسته اول، برخوردهای خوبی صورت گرفت تاکید کرد که در لیگ برتر خیلی ها جرات ندارند که از ناپاکی ها پرده بردارند.فردوسی پور همچنین اعلام کرد که متاسفانه افراد حاضر در فوتبال از یکدیگر آتو دارند و به همین دلیل است که هیچ کس برای ارائه سند و مدرک بر علیه فساد در فوتبال قدم پیش نمی گذارد. 

ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به ماجرای فساد در فوتبال  
افضلی فر نماینده اردبیل در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد: گزارشات و شکایاتی از توانی و دلال بازی های فوتبال به کمیسیون اصل نود مجلس ارسال شده بود. ما با باشگاه های فوتبال جلسه گذاشتیم و از آنها پرسیدیم که آیا این دلال بازی ها و توانی ها را قبول دارند یا خیر. دوستان نیز پاسخ دادند و پذیرفتند که آلودگی در فوتبال وجود دارد.  
مصطفی افضلی فرد که مهمان تلفنی برنامه نود بود اظهار داشت: برای ما آقای دایی و سایرین فرقی ندارند. ما بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود وارد عمل شده ایم و جلوگیری از فساد وظیفه ماست. قبل از اینکه ما هم بخواهیم ورود کنیم، رئیس کمیسیون اصل نود نیز وارد این ماجرا شده بودند.  
وی همچنین خاطر نشان کرد: ضعف نظارتی باعث شده تا توان لازم برای برخورد با این فسادهای موجود وجود نداشته باشد و همین ضعف سبب شده تا کمیسیون اصل نود وارد ماجرا شود. کمیته سلامت اداری کمیسیون اصل نود نیز موظف شده که با دعوت از بازیکنان و مربیان و مسئولان،‌ گزارش های لازم را تهیه کرده و در صحن علنی مجلس قرائت کند. 

پیام صادقیان بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس مهمان حضوری برنامه نود
وی در صحبتهای خود گفت: از 13 سالگی در تیم ذوب آهن بودم، پدرم نیز فوتبالیست بود و به خاطر من به اصفهان آمدند، پس از اتمام قراردادم با ذوب آهن و علیرغم اینکه خیلی ها مخالف پرسپولیسی شدن من بودند اما تصمیم گرفتم به پرسپولیس بیایم و از این تصمیم بسیار خوشحال هستم.



وی در خصوص صحبتهایی که بر علیه یاوری کرده بود گفت: من از آقای یاوری عذرخواهی میکنم او بزرگ ماست اما بعد از بازی ما مقابل مس کرمان مقداری عصبانی بودم و آن صحبتها را مطرح کردم ولی باز هم می گویم که از آقای یاوری عذرخواهی می کنم.

صادقیان در ادامه گفت: زمانیکه فرهاد کاظمی در ذوب آهن بود ما خیلی خوشگل فوتبال بازی می کردیم اکنون در پرسپولیس نیز بد بازی نمی کنیم اما دیگر بازی خوشگل ملاک نیست و باید سه امتیاز را به دست آوریم.

درجریان برنامه نود خبری مبنی بر پیوستن مجتبی جباری بازیکن پیشین تیم های سپاهان و استقلال به تیم الاهلی قطر به نقل از شبکه خبری الکاس قطر به نمایش در آمد. در این لحظه فردوسی پور اعلام کرد: سرانجام استاد جباری به تیم الاهلی قطر پیوست و جایگزین فریدون زندی مصدوم در این تیم شد.

جدول آقای گلهای لیگ برتر



برنامه هفته دوازدهم لیگ برتر


گزارش پایانی برنامه نود در خصوص اختلاف بین مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و گروهی منسوب به وفایی که خود را مالک باشگاه ابومسلم می داند بود که با روی خط آمدن خداداد عزیزی از طرف وفایی و عباس چمنیان از طرف وزارت ورزش به این موضوع به صورت کوتاه پرداخته شد و به علت کم بودن وقت به نتیجه نرسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرسپولیس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    جالبه هفته قبل دو ساعت داشتن درباره اشتباه دید داور صحبت میکردن . این هفته میگن چرا قرمز به زرد تبدیل شد؟ ای بابا چی میگذره توی این فوتبال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شیرینی با طعم رویانیان ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    یک کارته دیگه اینقدر روش زوم می کنید
  • علی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    خدا کنه بازی استقلال رو عادل گزارش کنه
  • داود از تبریز ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    قطعا استقلال به فینال صعود می کند
  • عماد ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    کی می شه این فوتبال و فوتبالسیت و دلال های فوتبال دست از سر بیت المال بردارند.
  • اهوازی باغیرت ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    مگردراین مملکت تنها تیمهای ابی وقرمزهستندکه این همه اهمیت به انها میدهید چراازتیم خوب وبدون حاشیه فولاد خوزستان باان مربی باشخصیت وبازیکنان خوبش هیچ صحبت نمیکنید
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    اینه همه فیلمه . فوتبال ایران اساس مافیایی است . مردم را سر کار نگذارید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس