کد خبر 252146
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

وزارت امور خارجه آمریکا متن اظهارات وزیر خارجه این کشور بعد از دیدار وی با وزیر خارجه ایران در نشست 1+5 را در سایت خود منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا متن اظهارات «جان کری» وزیر خارجه این کشور بعد از دیدار وی با «جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در نشست گروه 1+5 با ایران در نیویورک و در حاشیه این نشست را منتشر کرده است که در ادامه ارائه می گردد.

بر اساس آنچه در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، وزیر خارجه آمریکا بعد از شرکت در نشست 1+5 با ایران در نیویورک،‌ در توضیح دیدگاه خود درباره نشست با ظریف اینطور نوشته است که:

"ما نشست سازنده ای داشتیم و من فکر می کنم همه ما خوشحال بودیم که ظریف وزیر امور خارجه ایران آمده بود و برای ما سخنرانی کرد؛ سخنرانی ظریف لحن و چشم انداز بسیار متفاوتی داشت که او با توجه به فرصت های آینده آنها را طرح کرد.

من همین الان با او در حاشیه نشست دیدار کردم و ما لحظه ای به بررسی فرصت های کمی بیشتر در زمینه چگونگی پیشبرد (روابط) بر اساس آنچه رئیس جمهور اوباما در سخنرانی اوایل هفته جاری خود در مجمع عمومی سازمان ملل طرح کرد، پرداختیم و بنابراین، توافق کردیم تا به تلاش برای اجرای پروسه ای که سعی می کنیم ملموس و واقعی باشد ادامه دهیم تا راهی برای پاسخگویی برای سؤال هایی که مردم درباره برنامه هسته ای ایران می پرسند، پیدا کنیم.

نیازی به گفتن نیست که یک نشست و تغییر لحن که ما از آن استقبال می کنیم، هنوز نمی تواند به این پرسش ها پاسخ دهد و کارهای زیادی است که باید انجام داد؛ بنابراین، بدیهی است که ما در این مسیر با یکدیگر تعامل خواهیم داشت و همه ما بسیار بسیار امیدواریم که بتوانیم به نتایج ملموس و واقعی برسیم و این نتایج پاسخگوی سؤالات حل نشده ای ای در ارتباط با برنامه (هسته ای ایران) باشند.

اما من فکر می کنم که همه ما از اینکه وزیر خارجه (ایران) امروز (به نشست 1+5) آمده بود، خوشحال بودیم و او برخی امکانات بالقوه را مطرح کرد؛ در حال حاضر، انجام کار سخت تلاش برای تکمیل انواع امکانات بالقوه ای که می توان فراهم کرد، بستگی به اشخاص (دو طرف ایران و آمریکا) دارد.

در نهایت، اجازه بدهید بگویم که خشنودم که قبل از این نشست (1+5)، با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نشستی داشتم که در آن ما در ارتباط با قطعنامه ای (درباره تسلیحات شیمیایی سوریه) به توافق رسیدیم؛ ما در حال حاضر در حال انجام کار نهایی برای همکاری هستیم اما امید ما این است که پروسه بین سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل و قطعنامه های آن بتواند در حال حاضر پیش برود و به حذف و نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه یک فرصت دیگر ببخشد.

از شما بسیار بسیار سپاسگزارم."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس