کد خبر 251450
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که اوضاع مصر بسیار خوب است و جای هیچ گونه ترس و نگرانی نیست.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع نوشت: شاهزاده «سعود الفیصل» در پاسخ به سوالی درباره موضع وی در رابطه با سخنرانی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گفت: از دیدگاه بنده اوضاع مصر بسیار خوب است و هیچ جای نگرانی و ترس نیست، مصر کشوری است که با اتکا به زنان و مردان خود می‌تواند از خود دفاع کند و حمایت‌های لازم را بعمل می‌آورد.

فیصل در اظهاراتی گفت که در دیدار با «نبیل فهمی» همتای مصری خود به بررسی مسائل مطرح در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخته است.

وی به وجود هماهنگی کامل بین دو کشور اشاره کرد و گفت که این هماهنگی امری طبیعی است و جای تعجب نیست.

وی تصریح کرد که با فهمی درباره بررسی اوضاع سوریه در سازمان ملل به گفت‌وگو پرداخته و قرار است کشورهای دوست سوریه نشستی را برگزار نمایند و ما نیز گذشته از قضیه فلسطین که قضیه اصلی کشورهای عربی است، درباره این نشست و موضع ما در قبال آن نیز بحث کردیم.

فیصل در خصوص اوضاع سوریه نیز اظهار داشت: برای ما عمل کردن مهم است؛ حل بحران سوریه در درجه نخست نباید در مسئله سلاح شیمیایی خلاصه شود زیرا مسئله بزرگ‌تر از اینهاست و ملتی کشته و آواره می‌شوند و بیش از 7 میلیون نفر آواره شده‌اند و این یک فاجعه بزرگ است و ما می‌خواهیم به قضیه سوریه از زاویه بسیار بزرگ‌تری از زاویه مصلحت ملت سوریه و خواسته آن نگاه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس