کد خبر 251443
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

جمهوري اسلامي ايران با تکيه بر اصول و مباني خويش همواره مذاکره و رابطه با آمريکا را مشروط به شرط‌هايي اساسي دانسته است، اما صحبت‌ها و دروغ‌هاي شب گذشته اوباما نشان داد كه آمريكا هنوز از اصول خود مبني بر دشمني با جمهوري اسلامي ايران دست برنداشته است.

گروه سياسي مشرق - جمهوري اسلامي ايران با تکيه بر اصول و مباني خويش همواره مذاکره و رابطه با آمريکا را مشروط به شرط‌هايي اساسي دانسته است. تحقق اين شرط‌ها مي‌تواند راه مذاکره و رابطه را فراهم کند و عدم تحقق آنها راهي براي مذاکره و رابطه نمي‌گذارد.
اما آنهايي که خواب آمريکا را مي‌بينند و تصور مي‌کنند که امور عالم در دست آمريکايي‌هاست، چاره‌اي نيست مگر اين که دعا کنيم خدا بيدارشان کند.

بر خلاف تصور بسياري، جمهوري اسلامي ايران از ابتدا در برابر آمريکا موضعي اصولي و مبنايي داشته است.

ايران در اين موضع‌گيري جو زده و نااگاهانه عمل نکرده است و همواره منافع و اصول خويش را در نظر داشته است. از ابتداي انقلاب نيز با وجود اين که آمريکا در حمايت از رژيم سفاک شاهنشاهي جنايات فراواني کرده بود اين امام خميني رحمت الله عليه نبود که رابطه با آمريکا را قطع کرد بلکه اين آمريکايي‌ها بودند که دست به قطع روابط و تحريم‌هايي عليه ايران زدند.

در طول دوران حيات امام نيز مساله به همين منوال بود. امام هرگز نفرمودند که مذاکره يا رابطه با آمريکا حرام مطلق است و نبايد انجام شود، بلکه همواره اين رابطه را منوط به شرايطي مي‌فرمودند و اين شرايط را صريح و بدون رودربايستي بيان مي‌کردند.

به عنوان مثال در سال 64 و در بحبوحه جنگ هنگامي که برخي سخن از رابطه با آمريکا را مطرح کردند ايشان به صراحت از مشروط بودن اين رابطه سخن گفتند چنان که در صحيفه امام در جلد نوزدهم به صراحت تحت عنوان "مشروط بودن رابطه با آمريکا" آمده است: " و شما اين نكته را توجه داشته باشيد كه ؛ آن قدرتي كه شما را به استقلال و آزادي رساند، قدرت خداي تعالي بود، و تا وقتي كه اين عنايات الهي محفوظ باشد، هيچ قدرتي نمي تواند كاري بكند.

همان طور كه در اين جنگي كه عليه ما به راه انداخته و ازهمه جا به دشمن ما كمك مي كنند، مع ذلك همه ملت ما و جوانان ما و تمام كشور ما ايستاده اند و ما براي دفاع تا آخر ايستاده‌ايم و دامنه تبليغات هم عليه ما مي‌دانيد از كجاتا كجاست.

آن وقتي كه فرانسه آن هواپيماها را به عراق فرستاد، چقدر تبليغ كردند كه كارتمام شد و صدام خارك را با خاك يكسان مي كند. آن مسئله تمام شد، حال مسئله ديگري شروع كرده اند كه ؛ هليكوپترها و هواپيماهاي تازه اي آمده و همه جا را مي زند و فاصله بين خاك عراق تا خارك سيصد كيلومتر است و اينها پانصد كيلومتر را مي‌زنند.

ما مي دانيم ، اگر صدام يك روز هم قدرت اين را داشته باشد كه ايران و منافع ايران را به هم بزند، اين كار را مي كند و اگر نمي زند نمي‌تواند. در عين حال ، راديوها مرتب مي‌گويند كه آنها مي‌توانند همه جا را بزنند. اينها مي خواهند يك هياهو راه بيندازند تا با آمريكا روابط داشته باشيم و ما دست از صدام برداريم و ما تا آخرايستاده‌ايم و با آمريكا روابط ايجاد نخواهيم كرد، مگر اين كه آدم بشود و از ظلم كردن دست بردارد و از آن طرف دنيا نيايد در لبنان و نخواهد دستش را به طرف خليج فارس دراز كند.

مادامي كه آمريكا اين طور است و آفريقاي جنوبي آن طور عمل مي‌كند واسرائيل هست، ما با آنها نمي‌توانيم زندگي بكنيم . اسرائيل آدم شدني نيست"[1].

همين مساله مشروط بودن رابطه با آمريکا را رهبر معظم انقلاب اسلامي در طول دوران رهبري خويش بارها بيان داشته‌اند. مقام معظم رهبري نيز که خلف صالح خميني کبير بوده و هستند، هرگز نفرمودند که رابطه با آمريکا براي هميشه و در هر شرايطي حرام است بلکه آن را منوط به شرايطي اصولي و اساسي کردند و اين شرايط را نيز به صراحت بيان داشته اند. در آخرين مورد از دست رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنراني خود در حرم رضوي در نوروز امسال (پيش از انتخابات رياست جمهوري اخير) به صراحت و تفصيل در اين باره خاطر نشان ساختند:

"آمريكائی‌ها مرتب از راه‌های گوناگون به ما پيغام مي‌دهند كه بيائيد درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای گفتگو كنیم؛ هم به ما پیغام می‌دهند، هم در تبلیغات جهانی‌شان این را مطرح میكنند. مسئولین بلندپایه و مسئولین میانی آمریكا بارها و بارها می‌گویند بیائید در كنار گفتگوهای 1+ 5 كه درباره‌ی مسائل هسته‌ای بحث می‌كنند، آمریكا و جمهوری اسلامی دو به دو، درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای ایران بحث كنند.

من به این گفتگوها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ی ما نشان می‌دهد كه گفتگو در منطق حضرات آمریكائی به این معنی نیست كه بنشینیم تا به یك راه حل منطقی دست پیدا كنیم ــ منظورشان از گفتگو این نیست ــ منظورشان از گفتگو این است كه بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول كنید! هدف، از اول اعلام شده است؛ باید نظر طرف مقابل قبول شود. لذا ما همیشه اعلام كردیم و گفتیم كه این، گفتگو نیست؛ این، تحمیل است و ایران زیربار تحمیل نمی‌رود.

من به این اظهارات خوشبین نیستم، اما مخالفت هم ندارم. در این خصوص، چند مطلب را باید روشن كنم:

نكته اول: يك مطلب این است كه آمریكائی‌ها مرتب پیغام می‌دهند ــ گاهی می‌نویسند، گاهی پیغام می‌دهند ــ كه ما قصد تغییر نظام اسلامی را نداریم؛ به ما اینجور می‌گویند. جواب این است كه ما نگران این نیستیم كه شما قصد تغییر نظام اسلامی را داشته باشید یا نداشته باشید، كه حالا هی اصرار می‌كنید كه ما این قصد را نداریم.

آن روزی هم كه شما قصد تغییر نظام اسلامی را داشتید و این را بصراحت اعلام كردید، هیچ كاری نتوانستید انجام دهید، بعد از این هم نخواهید توانست انجام دهید.

نكته‌ی دوم: آمريكائی‌ها مرتب و پی‌در‌پی پیغام می‌دهند كه ما در پیشنهادِ مذاكره‌ منطقی صادقیم؛ یعنی صادقانه از شما می‌خواهیم كه مذاكره كنید و مذاكره‌ منطقی بكنیم؛ یعنی مذاكره‌ تحمیلی نباشد. من در جواب می‌گویم: ما به شما بارها گفته‌ایم كه در پی سلاح هسته‌ای نیستیم، شما می‌گوئید باور نمی‌كنیم؛ ما چرا باید حرف شما را باور كنیم؟! وقتی شما حاضر نیستید یك سخن منطقی و صادقانه را قبول كنید، ما چرا باید حرفی را كه شما می‌زنید ــ كه خلاف آن بارها ثابت شده است ــ از شما قبول كنیم؟

برداشت ما این است كه پیشنهاد مذاكره از سوی آمریكائی‌ها، یك تاكتیك آمریكائی و برای فریب‌ دادن افكار عمومی است؛ افكار عمومی دنیا و افكار عمومی مردممان. باید شما ثابت كنید این نیست؛می‌توانید ثابت كنید؟ ثابت كنید.

همین‌جا من این را بگویم كه از جمله‌ی تاكتیك‌های تبلیغاتی اینها این است كه گاهی شایع می‌كنند كه از طرف رهبری، كسانی با آمریكائی‌ها مذاكره كردند؛ این هم یك تاكتیك تبلیغاتیِ دیگر و دروغ محض است.

تا كنون از سوی رهبری، هیچ‌ كس با آنها مذاكره نكرده است. در چند مورد، در طول سال‌های متمادی، در دولت‌های گوناگون، كسانی بر سر موضوعات مقطعی ــ كه ما هم مخالفتی نداشتیم ــ با آنها مذاكره كرده‌اند؛ اما مربوط به دولت‌ها بوده است. البته همان‌ها هم موظف بوده‌اند كه خطوط قرمز رهبری را رعایت كنند؛ امروز هم موظفند و باید رعایت كنند.

نكته‌ی سوم: بر اساس تجربه و نگاه به صحنه، با دقت و كنجكاوی، برداشت ما این است كه آمریكا مایل به تمام ‌شدن مذاكرات هسته‌ای نیست. آمریكائی‌ها دوست ندارند گفتگوهای هسته‌ای تمام شود و مناقشه‌‌ی هسته‌ای حل شود؛ وگرنه چنانچه آنها مایل به اتمام این مذاكرات و حل این مشكل بودند، راه حل، بسیار نزدیك و بسیار آسان بود. ایران در مسئله‌ی هسته‌ای، فقط می‌خواهد حق غنی‌سازیِ او ــ كه حق طبیعی‌اش است ــ از طرف دنیا شناخته شود؛ مسئولان كشورهائی كه مدعی هستند، اعتراف كنند كه ملت ایران حق دارد غنی‌سازی هسته‌ای را برای اهداف صلح‌آمیز در كشورِ خودش و به دست خودش انجام دهد؛ این توقعِ زیادی است؟ این آن چیزی است كه ما همیشه گفته‌ایم؛ آنها همین را نمی‌خواهند.

آنها می‌گویند ما نگرانی داریم كه شما به سمت توليد سلاح هسته‌ای بروید ــ چندتا كشور هم بیشتر نیستند، كه اسم آوردم؛ اسم خودشان را می‌گذارند "جامعه‌ی جهانی"! ــ می‌گویند جامعه‌ی جهانی نگرانی دارد. نخیر، جامعه‌ی جهانی هیچ نگرانی‌ ندارد.

اكثر كشورهای دنیا طرف جمهوری اسلامی هستند و از خواسته‌ی ما حمایت می‌كنند؛ چون خواسته‌ی بحقی است. آمریكائی‌ها اگر می‌خواستند مسئله حل شود، این راه حلِ بسیار آسانی بود؛ می‌توانستند به حق غنی سازی برای ملت ایران اعتراف كنند؛ برای اینكه نگرانی‌ای هم از آن جهات نداشته باشند، می‌توانستند مقررات قانونی آژانس هسته‌ای را هم اعمال كنند؛ ما هم از اول هیچ مخالفتی با اعمال اين نظارت‌ها و مقررات نداشتيم.

هر وقت نزدیك به راه حل می‌شویم، آمریكائی‌ها یك سنگی می‌اندازند كه جلوی راه حل گرفته شود. هدف آنها طبق تلقی‌ و برداشتی كه من دارم، این است كه می‌خواهند این قضیه باقی بماند تا بهانه‌ای باشد برای فشار؛ كه آن فشارها ــ همان طور كه خودشان گفتند ــ برای فلج ‌كردن ملت ایران است. البته به كوری چشم دشمن، ملت ایران فلج نخواهد شد.

نكته‌ی چهارم و آخر در این مسئله این است كه اگر آمریكائی‌ها صادقانه می‌خواهند كار تمام شود، بنده راه حل را ارائه مي‌دهم. راه حل اين است: آمريكائی‌ها از دشمنی با جمهوری اسلامی دست بردارند، از دشمنی با ملت ايران دست بردارند. پيشنهاد مذاكره، حرف منطقی و متين و مستدلی نيست؛ حرف درست اين است. اگر مي‌خواهند مشكلات فی‌ما‌‌بين وجود نداشته باشد ــ كه مي‌گويند ما مي‌خواهيم بين ايران و آمريكا مشكلی وجود نداشته باشد ــ دست از دشمنی بردارند.[2]

بر اين اساس مي‌توان بيان داشت که موضع نظام جمهوري اسلامي دستخوش تغييري اساسي نشده است و هنوز نظام بر مواضع اصولي و ارزش‌هاي خويش پاي مي‌فشرد و اين طرف غربي است که بايد شرايط مورد نظر ايران را فراهم نمايد و زمينه مذاکره و يا حتي رابطه را فراهم کند.

آنها که خواب آمريکا را مي‌بينند

اما در اين ميانه هستند که کساني که خواب آمريکا مي‌بينند و غايت آمال و کعبه آرزوهايشان رابطه و مذاکره با آمريکاست. اين افراد ساده لوحانه تصور مي‌کنند که با مذاکره با آمريکا در هر شرايطي و با رابطه با آمريکا آن هم به هر نحوي مشکلات کشور حل مي‌شود و همه مسائل برطرف مي‌شود و هر چه مشکل هست ناپديد مي‌شود و آمريکا به آنها و کشورشان خدمت خواهد کرد و دست از مخالفت و مشکل آفريني بر مي‌دارد. اين اوهام و اين تصورات باطل اين افراد را به خواب و تخيل کشانده است.

به راستي آيا ديگر کشورهايي که با آمريکا رابطه دارند همه مشکلاتشان حل شده است. آيا پاکستان و افغانستان و عراق و مصر و ترکيه و عربستان و ... هيچ مشکلي ندارند و آمريکا براي آنها مشکلي را حل کرده است. اصولا خود غربي‌ها که در معضل اقتصادي چند سال اخير دست و پا مي‌زنند آيا هيچ مشکلي ندارند و موفق بوده‌اند.

پس اين تصور خام که کليد حل مشکلات کشور در خارج است را بايد رها کرد. مذاکره و رابطه با آمريکا با رعايت شرايط آن شايد بتواند گامي در جهت حل مشکلات باشد و از سوي ديگر هم اگر در رعايت شرايط کوتاهي شود مي‌تواند گامي در جهت افزودن به مشکلات باشد.




از اين روست که در برابر اين انسان‌هاي متوهم تنها کاري که مي‌شود کرد اين است که دعا کنيم که خدا اين‌ها را بيدار کند. چنان که امام راحل عظيم الشان ملت ايران چنين مي‌کردند و بيان داشتند: "و من امیدوارم که خدای تبارک و تعالی ما را بیدار کند و افراد ملت ما را بیدار کند. آنهایی که در خواب هستند، آنهایی که باز هم خواب می‏‌ینند، آنهایی که خواب امریکا را می‏‌بینند خدا بیدارشان کند، توجه بهشان بدهد"[3] 

شب گذشته "باراك اوباما" رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا بار ديگر ادعا كرد آمريكا به دنبال تغيير نظام در ايران نيست و در كنار اين ادعاي واهي، بار ديگر دروغ هاي بسيار ديگري نسبت به ايران و سوريه و نقش ايران در بحران منطقه به زبان آورد كه نشان مي‌دهد امريكا هنوز از اصول خود نسبت به مخالفت و دشمني با ايران دست برنداشته است و رئيس جمهور كشورمان به درستي هگام صحبت‌هاي سراسر دروغ مقام ارشد كاخ سفيد غايب بود زيرا آمريكا سي و چهار سال است كه دروغ‌هاي خود را با ادبيات متفاوت تكرار مي‌كند.

از سوي ديگر، پايبند بودن ديپلماسي آمريكايي به دشمني و عدم توجه به استدلال‌هاي منطقي مقام ايراني آنجايي مشخص مي‌شود كه حتي "جان كري" به عوان وزير خارجه آمريكا حاضر به نشستن پاي صحبت‌هاي حسن روحاني نشده و به همراه تيم رژيم صهيونيستي مجمع عمومي سازمان ملل را ترك مي‌كند.



[1] - ( صحيفه ج 19 ص 95-96)

[2] - http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=10497

[3] - (صحيفه ج19 ص 230)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل
  • محمد ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مثبت ++ اشتباهی منفی زدم
  • سید میثم ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    بابت روشنگري مشرق، ممنونم، از اين سنخ تحليل‌ها زياد كار كنيد
  • باقرزاده ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    آمریکا شیطان بزرگ است وحالت دست صهیونیستها هیچگاه نمی توان به سردمداران کاخ سیاه اعتماد کرد چه دمکرات چه جمهوری خواهو همچنین روباه پیر انگلیس خبیث وکشورهای همسو لعن الله کلهم
  • محقق سیاه ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    لعن علی عدوک سید علی اوباما خاتمی ...
  • احمدخواجوند ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    ضمن عرض تسليت به روزنامه شرق ازبابت عدم ديدار روحاني بااوباما.
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل و بدخواهان دین مبین اسلام
  • جوان ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    جناب آقاي روحاني آگاه تر و هوشيار تر از به اصطلاح اصلاح طلبان است. ايشان خوب ميداند كه آمريكا دشمن است و با بسياري از سياستهاي اصلي و اساسي جمهوري اسلامي ايران مشكل دارد و تاريخي طولاني در خصومت با ما از خود ثبت كرده است! اما هيچكدام از اينها مانع نميشود كه ما براي منافع ملي خود راه هاي ديپماتيك را در پيش گرفته و گفتارها و رفتارهايي مودبانه و خردمندانه از خود به نمايش گذاشته و در چهارچوب قواعد بين المللي به ابهام ها و سوالات جواب دهيم، روشي كه قطعا به بهبود روابط و كاسته شدن از فشارها مي انجامد... خواهشا دعاي خير براي دكتر روحاني عزيز فراموش نشود!
  • علي ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مادامي كه اقدام عملي آمريكارومشاهده نكنيم هرگونه گمانه زني اشتباه است.امريكايي هاتاالان فقط حرف زدن وبس
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    احسنت
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    و من امیدوارم که خدای تبارک و تعالی ما را بیدار کند و افراد ملت ما را بیدار کند. آنهایی که در خواب هستند، آنهایی که باز هم خواب می‏‌ینند، آنهایی که خواب امریکا را می‏‌بینند خدا بیدارشان کند، توجه بهشان بدهد
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    آنهایی که باز هم خواب می‏‌ینند، آنهایی که خواب امریکا را می‏‌بینند خدا بیدارشان کند، توجه بهشان بدهد
  • میثاق ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    جهالت تا کی دست بردارید از چپی راستی این مسخره بازی ها چیه اخه همه باید یکی باشیم.
  • علیرضا ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    خب این چه ربطی به تیتر شما داشت چه ربطی به غایب بودن روحانی داشت
  • دکترعباس حاتمی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    بایدمذاکرات درسطح وزارتخارجه ادامه یابد.
  • ایرانی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    ازشرق انتظاربیشترازاینم نمیرفت.وقتی علیه اسلام موضع میگیرن دیگه تکلیفشون باولایت فقیه معلومه! خداهدایتشون کنه...خداکنه به سرنوشت روزنامه های زنجیره ای ومهاجرانی و نوری زاد و سازگارا دچارنشن...
  • صرفا جهت اطلاع ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مرگ بر انگلیس . اوباما ما از اهداف خود دست نمکشیم
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    چرا اینهمه بدبینی. بنظرم در جهت منافع کشور مذاکره کردن با درایت و کیاست بد نیست. حتما که نباید خودمان محدود به چند کشور بدبخت بیچاره مثل سوریه، لبنان و فلسطین و افغانستان و عراق بشیم. هر چند بعید می دانم مشرق اینو رو سایت بزنی.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    روزنامه شرق همیشه خوش خدمت و دستمال کش غربی هست !!! عکس هلاند یکی‌ از بهترین چهره او می‌باشد ! در صورتی‌ که غربی‌ها همیشه بدترین عکسها و چهره‌ها را از ایران و ایرانیان و ایران زمین نشان میدهند ! شرق خوش خشکش شده ! به خود بیا بی‌ آّر آی‌ واااا
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    خيلي تحليلاتون تخيلي است.توهم زا است
  • sarbaz ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    پاسخ به بدبینی ناشناس در مورد بدبینی: وقتی در ایران اسلامی نوپا جاسوسی وقتی در طبس حمله نظامی وقتی باصدام همکاری وقتی این همه سال تحریم وترور ما بدبینیم یا شما نابینا ؟؟؟؟؟
  • شفق ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    جناب میثاق مسئله چپ و راست نیست. مسئله جبهه مقاومت و استکبار است. مسئله اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکاییست!
  • شفق ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    ربطش این بود که از هول حلیم نیافتاد تو دیگ
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    از همه پست تر و رذل تر انگلیسه که در سکوت و آشکارا این همه خیانت به ما کرده و میکنه و با فراهم کردن امکان تحصیل چند هزار آقازاده در کشورش، سعی داره مدیریت کشور رو در آینده در دست بگیره!!! باید فکر هوشمندانه و عاجل کرد، خطر بسیار جدی است!!!
  • سربازسیدعلی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر به فرمان امام (ره) ورهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنیم رابطه با امریکا ما را در چار چالشهایی میکند "که جبرانش برای نسلهای اینده سخت ودشوار است "من اگر شده با پول یارانه سر میکنم اما زیر بار زور امریکا نمیرم :ما هرگز نخواهیم گذاشت که امام خامنه ایی همانند امام جام زهر را بنوشد ما 598درس اموختیم ما زنده ایم تا ارام نگیریم "اگر ما را تحریم کنند روزه سیاسی میگیریم "انها به خوبی میداند ما جوانان فدایی امام خامنه از خیبر بدر درس گرفته ایم ما فرزندان خیبریم ودر همه عرصه ها توان مقابله با دشمنان را داریم "کشوری ه شهادت دارد اسارت ندارد"با ولایت تا شهادت
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    لعنت خدا بر افراطي متوهم و كينه توزي كه نام اوباما را كنار خاتمي مي اورد
  • حجت ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    جناب ناشناس ساعت 13:45 اگه ممکنه یه کم از دلایل خوشبینیتونو بگین. شاید مام خوشبین شدیم.
  • حجت ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    خدا به راه راست هدایتشان کند وگرنه راهشان را راست گرداند. آمین
  • ناشناس ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    به تمام خیال بافان رابطه با آمریکا خصوصا ه تسلیت میگم
  • مجید ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اوائل دوره اول دولت هاشمی نیزرابطه اقتصادی باآمریکا خیلی حسنه شده بود اما آخرش چی شد؟بایک قطعنامه تحریمی میخواستن مملکتو بهم بریزن.الان هم با نیت خیرقصدرابطه ندارن.اگه دلشون بحال ملت میسوخت چرااین تحریمهای فلج کننده رو که هیچ ربطی به مسائل هسته ای نداره برقرارکردن؟
  • م س فرهادي ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    هر كسي كه دلسوز مملكت است بايد اكنون از مذاكره حمايت جدي بكند . منافع ما در گرو رابطه دوستانه با آمريكا است نه وابستگي به چين و روسيه.
  • م س فرهادي ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مشرق بيدار شو و نگاهي به تقويم كن. الان سال 2013 ميلادي است. ديگر نمي توان به راحتي هر مقاله اي را براي خواننده باورپذير كرد.
  • م س فرهادي ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اين نظر كاملا اشتباه است. هيچ گاه "رابطه خيلي حسنه" نشد.
  • م س فرهادي ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    آرام بگير سرباز آرام بگير
  • م س فرهادي ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    نظرتان در سطح پروفسور است. چرا شكست نفسي كرديد پروفسور.
  • ايرج سربازدوم مقام معظم رهبري ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    همان كه سرباز سيدعلي گفت . فقط گوش به فرمان رهبر والسلام
  • زهرا ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    درود بر sarbaz
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    از روی چی اونوقت میفرمایید که ما به چین و روسیه وابسته ایم؟
  • آرشام ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    درود بر آمریکا،،،،شما چهارتا بسیجی خوب برای خودتون تجزیه وتحلیل میکنین،
  • ChoCho ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    جناب آقای ناشناس 13:45 همینهایی که میگی بیچاره،‌پیش خدا خیلی عزیزتر از آمریکاست. شما داری حب خدا رو به حب آمریکا ترجیح میدی بنظرت تو آمریکا،‌همجنس بازی آزاد میشه و زنا زیاده،‌عاقبتشون چی میشه،‌پیش خدا به کجا میرسند،‌پیش خدا باید عزیز بود که آخرت رو داشت نه پیش شیطان که فقط این دنیارو دارند
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    رابطه با آمریکا ما را دچار چالشهایی میکند که نرم نرمک به وضع کنونی عربستان بیفتیم. که هواپیماهای روز دنیا را در اختیار دارد ولی خلبانهایش... چه بگویم؟ تنها سوالی که اینجا مطرح است این است که اگر یارانه مان قطع شد، چه؟!
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    همیشه عوام، کالانعامند...
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    درود بر ایران....شما چهار تا فتنه گر هم خوب به اسیاب دشمن اب می ریزین
  • عمار ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مشرق آرزوی وصال اربابت آمریکا رو به گور میبری اینجا رئیس جمهور معتدلش هم باید سرباز ولایت باشه چون ملت خواستن و میخوان اینجا مملکت صاحب الزمانه نرمش قهرمانانه معناش فراموشی دشمنی دشمن و آرمان های اسلام نیست
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    و همیشه مذاکره با آمریکا ضرری به همراه دارد...
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    چرا كسي مرگ بر روسيه نمي گويد يعني آن ها بهتر از آمريكا هستند يا باج دادن به روسيه بهتر است
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    فرهادی جان مثل اینکه تو داغ کردی تو باید آرام بگیری از نظرهای قبلیت هم کاملا مشخصه که نیاز به ارامش داری پس آرام بگیر فرهادی آرام بگیر
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    چرا کاملا؟ توکه فقط قسمت رابطه خیلی حسنه رو ایراد گرفتید. قسمت دومش که واقعا منطقی و صحیحه خیلی داغ کردیا
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    امسال سال 1392 از عزیزم اینجور که مشخصه یا توخوابی و داری خواب آمریکا رو میبینی که تقویم میلادی رو ملاک قرار میدی یا اینکه ایرانی نیستی هرکس هم ایرانی نباشه دلش برای ملتش نمیسوزه و گول حرف های دشمناش رو میخوره
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    درود بر ملت ایران خوب کوفتن تو دهنت که اینجور نوشتیا من اشتباهی مثبت دادم بهت ببخشید برو همون آمریکا تا همجنس بازها رو عملی و بهتر بشناسی
  • فراهانی ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    شامتون سرد نشه!! چند تا بسیجی و یک دنیا ترس از این چند نفر
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    و بهار و اعتماد نویسندگان ان نامه حقیرانه
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    پاسخ م س فرهادي گویا متن را نخوانده اید و روباتیک وار از محتویات حافظه لود شده مبارکتان یک چیزی بیرون داده اید. حالا میشه از هاردهای سرور معظمتان و حتی همه امکانات آرشیو در www کمک بگیرید و برای نمونه یک کشور مستقل، البته بجز همپالکی هایش، را که در نتیجه دوستی به آمریکا به پیشرفت دست یافته را معرفی بفرمایید.
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    از پادو خوناشام انتظار سخن دیگری نیست.
  • محمد ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    واقعا که . . .هر چی منفی بدم کم دادم.وطن فروش
  • Admin ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    "م س فرهادي" درکت می کنم... آتیش گرفتی اساسی...!!!
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    ابن سلفی ها فارسی هم بلد نیستن.
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    یا دبگیرید فقط از طرف خودتان حرف بزنید.
  • ایمان فاطمیها ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اولش با امریکا شروع میشه بعد کمکم که بخ خودت میای میبینی با رژیم صهیونیستی سر یه میز نشستی و داری مذاکره میکنی بعدش میبینی هیچ فرقی بین تو و دیگر کشور ها نیست میفهمی که انقلابت اون همه شهیدت این همه سال سختی وتحریم یعنی کشک
  • نیک ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    دلیلی که سیاستمداران ایرانی با انگلیس و روسیه راحت کنار میایند اینکه روسیه و انگلیس پشت پرده و در خفا با مقامات حرف میزنند و بده بستان میکنن ولی سیاستمداران امریکا دوست دارن علنی و رودرو مذاکره کنند و نه در پستو ....!! پس مرد میخواد !!!!!
  • نخعي ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    خدا يا مرا به حال خود وامگذار چون درانديشه خود جهان را به تصرف در آورده ايم وبه فهم خود با اقتدار واعتدال هيتيم
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اینطور که پیداست مشرق بیداره. این امثال تو اند که خودشون رو به خواب زده اند و مشرق میخواهد بیدارشون کنه. ضمنا برای ایرانیان تقويم سال 1292 ه شمسی را نشان میدهد و درست 60 سال از کوتای آمریکایی 1332 علیه همان مصدقی که احتمالا براش سینه چاک میدهی می گذرد و هنوز هم این دشمن، دشمنی اش را آشکار از طرق مختلف و بطور پیوسته اعمال میکنه؛ حالا چرا و چطور شمایان ساده دل به رابطه ذلیلانه با این دشمن .... علاقمندید جای سوال و حیرت است. چنین رفتاری فقط از ساده اندیشان و وطن فروشان و پادوهای سیاسی که گرفتار وسوسه دستیابی به قدرتی اند که از را قانونی و منطقی عاجز از بدست آوردنش اند، بر میاید.
  • ایرانی ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    خطاب ب ناشناس بالایی: آدم خوش انصاف!!!روسیه سرمردم دنیابمب اتم ریخته یابمب فسفر؟! تواین چندساله کدوم کشورواشغال کرده؟!ب کجاحمله نظامی کرده؟!چن میلیون بچه رو تودنیایتیم و بی خانمان کرده؟!چن میلیون بچه روبابمبای شیمیایی و اورانیوم ضعیف شده و فسفروکوفت و زهرمار ناقص الخلقه کرده؟!چن آدم مورزد وحشی گری اونا قرارگرفتن؟!چن بارادیان الهی واسلام وپیامبراعظم روهتک حرمت کردن؟! نکنه سلمان رشدی و شاهین نجفی ملعون و کاریکاتوریست ملعون رو روسهاپناه دادن؟! الله وکیلی راشاتودی خالی بنده یا فاکس و بی بی سی؟!منصفین دنیا تو کدوم یکی ازاین شبکه ها تریبون وفضاواس حرف زدن دارن؟! چن تاقطعنامه علیه مادادن؟! واقعامتاسفمبرات!ینی بیشترازامریکاب ما ومردم دنیاظلم کردن؟! یکی از شاخصه های مسلمونی انصافه.تورو ب امام حسین برای تطهیری مشت جانی ازجمله امریکا و صهیونیستا بقیه رو بدنام نکنین...
  • علی ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام ودرودبی پایان خدا وخلق خدابرخاتمی بزرگواروبانجابت وگل سرسبدوفرزندفاضل وباتقوی خمینی کبیرولعنت براصحاب جهل وتحجرودگم اندیش
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    یعنی عقلت نمی رسه که روسیه ازبعدازفروپاشی ، باایران سرجنگ نداره واگر آمریکاهم اقدام به دشمنی وبراندازی نظام مانمی کرد مابااون هم کاری نداشتیم ؟؟؟؟
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    چندتابسیجی ؟؟؟!!! تومال کدوم دیاری هستی که ازهیچی خبرنداری یاتو هپروتی !!! ؟؟ بچه جون الان بسیج میلیونی ایران داره بسیج جهانی میشه برو ازاربابات بپرس .
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مارادونا رو ول کن غضنفر رو بچسب
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    ازقرائن برمیادکه خودت توتوهمی !!!
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر دست اصلاح طلبان باشه کشور رو دو دستی تقدیم امریکا میکنند.نمونش نامه سراسر بی ادبانه برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم بود که در کمال وقاحت از رهبری خواستن جام زهر رو بنوشه.
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    نظامی را که ملّت ایران انتخاب کرده است وبا خون مقدس هزاران پیر وجوان امضاء کرده ! ازهر نظامی در دنیا پایدارتر است!و آقای اوباما بیشتر از این خودرا به نادانی نزند و از این یاوه سرائیها دست بردارد وار توانش را دارد بسم الله بیاد زور آزمائی کند!
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    هر چند شما این نظرو تایید نمی کنید مثل نظرات دیگر مگر مردم روسیه و چین مسلمان هستند؟ مگر با فریاد مرگ به جایی می رسیم؟ مگر عراق 8 سال ملت مارا نابود نکرد؟ حالا چطور شده کشور دوست و برادر؟ آیا آقایان سودی از آسودگی ، کاهش گرانی ، و بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم می برند؟ آیا کاهش این فشار ها به ضرر شماست؟ آیا وقتی با شعار مرگ به شما توهین کنند شما با مرگ پاسخ نمی دهید؟ آیا تمامی وصیت های امام انجام شده است؟ آیا شما صدای مردم را نشنیده اید؟ کافیست سری به کوچه و خیابان بزنید جوانان بیکار را ببینید! بیماران را ببینید! فقر را ببینید دزدی های و اختلاس ها راببینید آیا شما که می گویی نابینا ، شما یک چیز خوب نشان دهید تا ما هم ببینیم آیا ما کوریم یا ......... خدا به داد کسانی برسد که به جای انجام وظیفه و نشان دادن واقعیت با اخبار کورکورانه و سودجویانه باعث تخریب جامعه و رسیدن به اهداف خود دارند والسلام
  • پويا پاينده ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    روسيه خيلي خوبتر از آمريكا است. هميشه ياور ما است او.
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    تو کوتاه فکری پس جواب ابله خاموشیست
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس مرگ بر متجاوزین شرق و غرب نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی مرگ بر عمله های بیگانگان در جمهوری اسلامی سلام بر ارواح طیبه شهدا و امام شهدا رضوان الله علیهم ودرود بر مشرق امیدوارم همیشه مکتبی بمانی
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    السلام علیک یا روح الله مشرق متشکرم روحمان را شاد کردی با یاد اوری امام راحل
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    منفی‌ داده، ایران فروشه زنده بد ایران زمین !
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    کشور مدیون "مدیریت پالس فرماندهی کلّ قوا" در مورد جنگ احتمالی سوریه است. تشبیه منطقه به "انبار باروت"، قرائت سناریوهای پدافندی «محور مقاومت» در «سنای آمریکا»، مرتبط دانستن جنگ سوریه به موجودیت «رژیم غاصب قُدس» و فعّال کردن پالس های نظامی خطرساز علیه اسرائیل؛ روز به روز تردیدها و محاسبه هزینه جنگ را برای آمریکا و اسرائیل بالا برد
  • اشکبوس ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    آرشام متولک، ناپلئون بناپارت، امسال تو را با گیوتین آدم میکرد به جرم بی‌ احترامی به جامعه مدنی تو آمریکا لیس هستی‌ و خوان به ایران در ضمن قبل از جدا کردن سر او، مطمئن میشد که تمام مالیات‌هایش را داده و گر‌ نه‌، ثروت و خانه و و و را قبلان مصادره میکرد
  • علیرضا ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مرگ بر اون کسایی که انقدر نفهم هستن که منفی دادن ، ان شالله با نتانیاهو محشور بشید.
  • علی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    انهایی که از دشمنی امریکا با ایران میگویند چرا در مورد روسیه که از دشمن هم دشمن تر هستند ارام هستند؟؟به نفعشان نیست؟؟
  • ططططططط ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مگه تو کتاب امام ننوشته اب گاز نفت ..رایگان .. همه باید خونه داشته باشند ..شوما چش بصیرت میخواد یا مردم اسکول فرض کردین
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    شما که خودتان را تابخ رهبری می دانید یادتان رفته است که رهبر انقلاب در اول انتخاب آقای خاتمی چه تقدیر مهمی از ایشان کرد و در پایان هشت سال ریاست جمهوری ایشان هم چقدر تمجید از ایشان نمود ؟ راستی شماها دنباله رو رهبرید یا در صدد این هستید که رهبر را کانالیزه ارائه دهید . خاتمی یکبار هم مستقیماً در روی رهبری نایستاد و او او را لعنت می کنید ولی احمدی نژاد که مستقیماً با رهبر معارضه کرد را هنوز بزرگ می دارید ؟ شماها در حقیقت مخالف رهبری هستید و حزب و مرام و مسلک خاصی برای خود ساخته اید که در آخرش منتهی به روش طالبان خواهد شد
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    هنوز هفده شهر قفقاز ما در دست روسهاست و نسبت به بازگردانیدن آن اقدام نمی کنیم و برای باغ سفارت انگلیس بحران سازی می کنیم .
  • مجتبی ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    لعنت خدا بر ظالمان جهان اسراییل و انگلیس و آمریکا ولی علت غائب بودن آقای روحانی ، بیان مطالب دروغ در سخنرانی آقای اوباما نبوده ، چونکه ایشان قبل از سخنرانی نمیدونسته که آقای اوباما چی میخواد بگه .
  • جمشید ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    مشکل اصلی مابا امریکا گفتمان انقلاب اسلامی است.امریکا بعد از جنگ جهانی دوم همیشه سعی کرده ناخدای دنیارو داشته باشد حتی اروپاییان راهم سرزنش می کند که من بودم که جنگ را پایان دادم.وقتی ایرانی که نه از نظر نظامی نه اقتصادی درقدو قواره امریکا بنظرنمی اید.در مورد مسائل جهانی پیشنهاد میدن به انها بر می خوره وتحقیر میشن.هیچ دقت کردین چرا درکشورهای در حال توسعه (عقب مونده)اینقدر رشته های پزشکی ومهندس رو بورسه و به رشته های علوم انسانی بهایی نمی دن.شمابااموزش یادمیگیرین ماشین رو کنترل کنید.اما پیجیده ترین ماشین خلقت انسان است.انها نمی خواهند که ما بدانیم وبفهمیم وبجای ما فکر کنند .وبرای جهان برنامه بدن.ولی نمی فهمند که تشیع هم برنامه داره هم خداواقا امام زمان وبهترینها برای هدایت بشری .
  • محسن ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    عمو جون چندچندی فکر کنم خوابت میاد برو بگیر بخواب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محسن ص ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    احسنتم! ان شاالله روزی همه دولت مردان بفهمند که: عمده مشکلات ما از وجود منحوس صهیونیسم است. Israel should be destroyed یا زهرا
  • mohammad ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    چرا بعضى ها اينجا کينه توزانه حرف مى زنند ديگران را وطن فروش مى نامند گوئى خودشان تافته جدا بافته مى باشند منطق و بصيرت و خرد پس کجا رفته است از حجت الاسلام روحانى ياد بگيريد يکى از حرف هاى حکيمانه اش : اول چرخ مردم بچرخد که بعد سانتريفوژ ها بچرخد
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    میثاق جان همه باید یکی باشیم در جهت باز شدن سفارت.
  • شرق ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    ما سعی خود را می کنیم بیکار نمی نشینیم.
  • اصلاح مو ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    از ما آگاه تر وجود ندارد
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    حرف که چه عرض کنم لاف زدن
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    پرفسور پتازپتاز من هم میگم با امریکا کنار بیائیم مثل قضافی
  • موشه قصاب ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    اگر دست بکشد که مرخصه
  • نادر ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    من نفهمیدم مگر می شود با جنگ طلب و خون خوار مذاکره کرد.
  • نادر ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    خیال باف نگوئید بگوئید کیسه دوز . پارسی را پاس دارید.
  • روزنام شرق ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    الان نمیشه مردم را آگاه کرد . پس بگذارید ما بکار خود برسیم تا ماموریتمان را انجام دهیم.
  • مامان ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    شام شام شام حاضره بیا بخور برو بخواب.
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    کمی تاریخ بخوان روسیه در این 3 دهه به کشوری حمله نکرده و جوخه های ترور راه نینداخته و تروریست استخدام نکرده برای بر اندازی.
  • کمال گنجه ای ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    روباه در کمین است بهوش باشید.
  • مادر عروس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    چرا تو كشور ما هيچ قانوني وجود نداره كه مدير مسول روزنامه اي كه با تيتر هاي جذاب و بي پايه باعث فروش روزنامش ميشه رو به سلابه بكشه، اين كلاه گذاري نيست؟ دزدي فقط جيب بري است؟
  • شهرام حسین ناظر ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    در بازیهای سیاسی هر دو طرف امکان برد و باختشان را در نظر میگیرند .یکی از گزینهای انتخابی امریکا در سیاستش با ایران تاثیر منفی مواضعش در مقابل مردم امریکاست و احتمالا با پیشبرد این روش صابون تجزیه را هم باید به تنش بزند .یا علی
  • حالاهرکی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    ارشام که گفتی درودبرامریکا امیدوارم امریکای به ظاهررابین هودجواب درودوسلامت روبده اخه بدبخت امریکا چی واست به ارمغان اورده جزبدبختی واقعا که امیدوارم خدا همه مارو هدایت کنه تاشرمنده شهداواقاامام زمان نشیم
  • حالاهرکی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    ارشام خبیث که گفتی درودبرامریکا امیدوارم امریکای به ظاهررابین هودجواب درودوسلامت روبده اخه بدبخت امریکا چی واست به ارمغان اورده جزبدبختی واقعا که امیدوارم خدا همه مارو هدایت کنه تاشرمنده شهداواقاامام زمان نشیم
  • ايراني ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    آن روزي كه باقدرت ايمان همين چندتابسيجي جان بركف ورهبري امام عزيزمان خواب اشفته امريكا براي ساقط كردن نظام نوپاي اسلامي، رؤيايي بربادرفته شدومشت آهنين استكبارشكست اين فتنه گران آمريكايي درلاك عافيت خويش خزيده بودند وامروز اينگونه دراسايشي كه ثمره ان مقامتهاست زبان بازكرده وچه چه مي زنند.غافل ازاينكه امروز اين كشورونظام اسلامي ديگريك قدرت برتربين المللي است كه آمريكا دربازكردن باب مذاكره اينگونه تقلا مي كند.بخداهمگي مديون خونهاي پاك بسيجيان وسربازان واقعي ولايت هستيم پس اگرمسلمان واقعي هستيم بايدشكرگزار خداباشيم.
  • محمد ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    جه عرض کنیم که بعضی ها نمیخواهند بفهمند؟که ای بابا قدرت واحد خداست و آمریکا و اسرائیل و همه کفار ستمگران تاریخ و بوده و خواهند بود یک ضرب المثل ترکی: ایت ایتدیگندن ال گوتورسه ده سومسینگوندن ال گوتومز( سگ از سگ بودنش هم دست بکشه از بوکردن و دنبال غذا گشتن دست بر نمیداره)
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    بد بخت با این تحلیل تتتتتت..........
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    روسیه .چین .فیجی .امریکا .گابن .انگلستان. افغانستان و سوریه .همه به دنبال منفع ملی خودشون هستن .ای کاش ما هم یکم به فکر منافع ملت خودمون باشیم . اگه نمیگید ملیت معنا نداره!اگه ایران نباشه تشیع هم معنی نداره پس به فکر خوبی ایران باشید چه از نظر اقتصاد چه وجهه بین المللی روسیه کم از کشور ما کنده که حالا بهتر از امریکا شده؟
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    مشرق از مقاله خوبتون بسیار ممنونم خدا خیرتون بده که حرف های رهبری نوشتین روشن شدن
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    چیه لابد توقع داشتی عكس تو رو بندازه ؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    این الكی سربازه !!!!!!!!!! معلومه یه چیزیش میشه !!!!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    سر باز !!!! بالاخره حرف امامت رو قبول داری یا نه ؟؟ اگه گفت .... تو قبول داری یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امامت به تو میگه چكار كن ، یا تو برای امامت تكلیف معلوم میكنی ؟؟؟؟!!!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    اون كه گفت نمیگذاریم امام ............!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    حالا زوده !!!!!!!!!!
  • امیر مقصودی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    خاک بر سر ناشناس نفهمت آخه چی بتو باید گفت ؟
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    خاک بر سرت
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    شما اگه يه ذره ولايت پذير بودي هرگز اين حرف رو نميزدي خواهشا شعار منافقانه ندين
  • محمد ابراهیم شهلایی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    سیاست جمهوری اسلامی ایران و مسئولین بیش از اینکه اگاهانه باشد بچگانه است. برای ایجاد یک ارتباط یپلماتیک که 30 سال و اندی است قطعه و میخواهید شروع کنید صغرا و کبری نداره هر چند میدونم اچازه نداشت روحانی
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    به نظر می رسه متن رو نخوندی
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    جناب آقای ناشناس این کشورهایی که میگی بیچاره همسایه های ما تو منطقه هستن و نفوذ در این کشورها قدرت ما رو تو منطقه ی به این مهمی زیاد میکنه. امیدوارم متوجه بشی
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    از شما تندرو ها ترسید. حتمن باید به نقطه بی برگشت برسیم. روسیه بهتر از امریکاست جون از نوکراش دفاع میکنه ولی امریکا زود میفروشدشون. قبل از سقوط و به محض تضعیف مثل شاه مبارک. بنعلی
  • ابی ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    admin جان میشه بگی چیو درک میکنی شمایی که برق چشات حاکی از ذوق زدگی ارتباط با دشمن 70 ساله این مردمه چیه نکنه میخواستی آقای روحانی و اوباما یه قلیونی هم با هم میکشیدن
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    و من امیدوارم که خدای تبارک و تعالی ما را بیدار کند و افراد ملت ما را بیدار کند. آنهایی که در خواب هستند، آنهایی که باز هم خواب می‏‌ینند، آنهایی که خواب امریکا را می‏‌بینند خدا بیدارشان کند، توجه بهشان بدهد
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    تو این کره خاکی بیشتر کشور ها فکر جیب خودشون هستند. امثال شما که دم از رابطه با جهان میزنید چرا موقع چین و روسیه که میشه هر چی از دهنتون در میاد میگید؟!! روسیه در طول تاریخ به ایران ضرباتی زده اما این کجا و آمریکا کجا! نکنه روسیه سی ساله که ما رو تحریم کرده و خبر نداریم؟!! نکنه ترور دانشمندان هسته ای کار روسیه بوده؟!! نکنه این روسیه هستش که دور تا دور ایران پایگاه نظامی زده؟!! و ... و ما از همه اینها بی خبریم و شما خبر دارید؟!! در ضمن جمهوری اسلامی سیاستش رو بر اساس منافع روسیه تنظیم نکرده که شما داغ کردی. البته منکر این قضیه هم نیستم که ممکنه روسیه از این شرایط گاهی اوقات سوءاستفاده ای بکنه ولی از خواب امریکا بیدار شو.
  • شاهین ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    فقط یک کلمه مرگ بردشمنان اسلام والسلام
  • ناشناس ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    آمريکائيان تمايل به صلح ندارند زيرا صلح هميشه به ضرر غرب است چون درامدهای نفتی به منطقه بر می گردد، و عمدا" شراب در مجلس صرف شد چون می دانند روحانيت مسلمان در آن مجالس شرکت نمی کنند!!!
  • معتدل ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    شما افراطی ها بیایید با مصالحه و دوستی با هم ایرانی آباد و آزاد برای فرزندانمان بسازیم
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    حسن روحانی در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران ضمن تشریح نتایج سفر خود به نیویورک خبر داد که جام شیر دال که مدت‌ها در آمریکا بود، به ایران بازگردانده شد.
  • یک جوان ایرانی ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    عموم مردم با امریکا مخالف هستند
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    کیا به رابطه 2 کشور بدبین اند؟ جوابشونو گرفتند بعد از دیدار 2 وزیر حارجه و گفتگوی رسمی تلفنی 2 رئیس جمهور... گفتگو الزاما به معنای همفکر بودن نیست اما سود عدم شکل گیری گفتگوی 2 کشور متوجه گروه های خاص است نه عموم مردم همین
  • بیتا آزادی ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    مگر امریکا.......کیست؟ما امام زمان دارم و آنها ندارند ماروی پای خودمان ایستاده ایم و آنها زیر چتر اسرائیل و..... هستند ما مستقلیم آنها بی اراده اند. درود بر امام خمینی درود بر رهبر درود بر شهدا درود بر ملت شریف ایران و .....درود بر آنهایی که زیر بار ذلت نیستند و نخواهند بود
  • شیعه 12 امامی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    الله و اکبر لا اله الا الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس