کد خبر 251436
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

رئیس جمهوری کنیا در سخنانی در واکنش به پایان عملیات نیروهای کشورش در مرکز خرید نایروبی علیه شبه‌نظامیان الشباب گفت: ما مهاجمان را شرم‌زده کرده و شکست دادیم.

به گزارش مشرق،‌ ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: اوهورا کنیاتا، رئیس جمهوری کنیا در سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به ملتش این پیروزی بزرگ علیه شبه‌نظامیان الشباب سومالی را تبریک گفت و عنوان داشت: کنیا اهریمن را به زانو درآورد و پیروز شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شبه‌نظامیان الشباب در بیانیه‌ای اعلام کردند که مهاجمانشان همچنان در مرکز خرید نایروبی هستند و به عملیات خود تا زمان کشته شدن ادامه می‌دهند.

این شبه‌نظامیان اواسط روز شنبه با حمله به مرکز خرید نایروبی چندین تن را کشته و ده‌ها تن دیگر را به گروگان گرفتند که به مرگ دست‌کم 61 غیرنظامی، شش نیروی امنیتی، و پنج شبه‌نظامی الشباب انجامید.

کنیاتا در ادامه گفت: 11 مظنون دستگیر شده‌اند. این بزدلان محاکمه خواهند شد تا به جرایمشان رسیدگی شود.

رئیس جمهوری کنیا در این سخنرانی که بیشتر جنبه احساسی داشت، عنوان کرد: ما با این اهریمن مبارزه کردیم که اندوه سنگین و درد هنگفتی را به ملت ما وارد کرد. ما به عنوان یک کشور سرمان خونین است اما تنمان سالم است.

وی در ادامه اعلام سه روز اعضای عمومی کرد که از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود.

این مقام کنیا در ادامه گفت که کارشناسان اجساد قربانیان را بررسی خواهند کرد تا هویت آنها مشخص شود. با این حال طبق اعلام پیشین وزیر امور خارجه این کشور تعدادی از اتباع آمریکا و انگلیس در انجام این حمله دخیل بودند.

از سوی دیگر، نیکوکلاس کای، رئیس هیات اعزامی سازمان ملل در سومالی ضمن دعوت از جامعه جهانی برای تلاش بیشتر در مبارزه با الشباب سومالی تاکید کرد: حمله اخیر به نایروبی در حقیقت بهای شکست عملیات حافظ صلح در سومالی بود.

وی همچنین بر لزوم ممانعت از تکرار حمله به مرکز تجاری نایروبی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس