کد خبر 252595
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹

"عبد حاجی" به دلیل کمک به نیروهای صلیب سرخ و نجات جان بیش از هزار تن که در مرکز خرید «وست گیت» محاصره شده بودند، لقب قهرمان گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، "عبد حاجی" مرد مسلمان کنیایی که بعد از دریافت پیامکی از جانب برادر کوچکتر خود که در مرکز خرید به دام گروگانگیران افتاده بود، به سرعت به سمت مرکز خرید "وست گیت" می شتابد.

وی به دلیل کمک به نیروهای صلیب سرخ و نجات جان بیش از هزار تن که در مرکز خرید "وست گیت" محاصره شده بودند، لقب قهرمان گرفت.

عبد حاجی به "دیلی تلگراف" گفت: من معتقدم که هر فرد کنیایی اگر در موقعیت من بود، بدون در نظر گرفتن ملیت، مذهب و اعتقادات گروگان ها تلاش می کرد تا آنان را از چنگال گروگانگیرها رها کرده و جانشان را نجات دهد.

"عبد حاجی" در حال کمک به یک کودک در جریان گروگانگیری مرکز خرید "وست گیت"

وی در ادامه افزود: پس از دریافت پیامک از جانب برادرم اسلحه خود را برداشتم و با عجله به سمت مرکز خرید شتافتم. شما حتی صحنه هایی را که من در آنجا دیدم را نمی توانید تصور کنید، در گوشه و کنار مرکز خرید اجساد زنان، کودکان و افراد سالخورده بسیاری به چشم می خورد. با استفاده از مهارت خود در تیراندازی، بیش از سه ساعت به ماموران صلیب سرخ کمک کردم تا حدود هزار تن از افرادی که در مرکز خرید محاصره شده بودند را به بیرون از آنجا هدایت کنند.

در حین تبادل آتش با تروریست ها، توجه ام به چند زن جلب شد که در زیر میزی که دقیقا در میان آتش گلوله های تروریست ها و ماموران واقع شده بود، پنهان شده بودند.

"عبدحاجی" افزود: من از یکی از زنان که بعد متوجه شدم نامش "کاترین والتون" شهروند آمریکایی است، خواستم تا همگی آنان از زیر میز به سرعت بیرون کشیده و به سمت ما بدوند. "کاترین" گفت که چند کودک همراهشان است و  نمی توانند همگی در یک زمان با هم بیرون بیایند. به همین دلیل از او خواستم تا ابتدا دخترش را به سمت ما بفرستد. در آن لحظه دخترش «پورشا» با عجله به سمت ما دوید. با دیدن این دختر کوچک شجاع، روحیه ام بالا رفت و انگیزه ام برای کمک به دیگران افزایش یافت.

گفتنی ست، این لحظه توسط "گوران توماسویچ" عکاس خبرگذاری رویترز شکار شد، و به عنوان یک صحنه دراماتیک در سراسر جهان مخابره شد.

قابل ذکر است در جریان این گروگان گیری 67 غیر نظامی به دست گروگان گیر ها کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس