کد خبر 251428
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰

در طول تاريخ غالب آثار هراس انگيز و دلهره آور قلب عامه تماشاگران را به لرزه افكنده و در عين حال به آنان لذت فراوان بخشيده است.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، «فيلم ترسناك» يكي از آشناترين  ـ و شايد دلخواه ترين ـ ژانرهاي سينماست. در طول تاريخ غالب آثار هراس انگيز و دلهره آور قلب عامه تماشاگران را به لرزه افكنده و در عين حال به آنان لذت فراوان بخشيده است... اين اواخر سينما مجدداً با يك فيلم ترسناك به اسم «احضار روح» (The conjuring) همه را به وحشت انداخته است. فيلم در حقيقت از ماجرايي واقعي برداشت شده و حكايت زن و شوهري (ران لوينگستون و لي لي تيلور) است در يك خانه دهقاني قديمي كه با ارواح شيطاني و انواع كابوس ها رو به رو مي شوند. استقبال شايان از «احضار روح» باعث شده كه مجدداً ژانر ترسناك توجه ها را به خود جلب سازد. به همين خاطر بانی فیلم بهترين 10 فيلم هراس آور سينما را از ديدگاه خودش انتخاب كرده است:

1- «رواني/ روح» (Psycho)

پيشروي تمامي آثار ترسناك و مشهورترين دلهره اي آلفرد هيچكاك در سال 1960 ـ با انقلابي در اين ژانر و كشتن شخصيت اصلي داستان (جنت لي) در ابتداي وقوع ماجراها... فيلم ما را با اعمال جنون آميز يك ديوانه «نورمن بيتس» (آنتوني پركينز) در قالب مادر مرده اش، به سرحد تنش و التهاب سوق مي دهد.

2- «شيطان صفتان» (Les Diabolique)

درام هولناك و سياه هانري ژرژ كلوز و بر اساس داستان پير بو آلو و توماس نارسه ژاك (نوسيندگان «از ميان مردگان / سرگيجه») در سال 1955 ـ ماجراي همسر و معشوقه (سيمون سينيوره، وراكلوزو) يك مدير مدرسه (پل موريس) كه تصميم مي گيرند او را به قتل برسانند اما پس از كشتن او در مي يابند جسدش ناپديد شده است و از آن پس حضور مرد همه جا حس مي‌شود.

3- «بچه رزمري» (Rosemarys Baby)

قصه تكان دهنده و تنش زاي رومن پولانسكي در سال 1968 ـ يك زن اهل نيويورك (ميافارو) كه باردار است نمي داند زوج پير غير عادي همسايه تحت تأثير نيروي شيطاني مي خواهند بچه اش را جن زده كنند. او اندك اندك به شوهرش (جان كاساوتيس) هم ظنين مي‌شود.

4- «فرانكشتين» (Frankenstein)

افسانه وحشت انگيز از اسطوره علم و خلق يك هيولا ساخته جيمز ويل در سال 1931 ـ با نقشي ماندگار از بوريس كارلوف در قالب «فرانكشتين»، در حقيقت هيولايي سمپاتيك كه در ژانر ترس يگانه است.

5- «جن گير» (The Exorcist)

سرآمد قصه هاي مربوط به روح زدايي ساخته ويليام فريد كين در سال 1973 ـ وقتي يك دختر نوجوان به وسيله ارواح خبيثه دچار جن زدگي مي‌شود، مادر او (الين برنستين) مي كوشد به كمك يك كشيش (ماكس فون سيدو) به نجات اش برخيزد.

6- «تلألو» (The Shining)

داستان شبح وار و هراس انگيز استيفن كينگ از نگاه استنلي كوبريك در سال 1980 ـ حكايت كودكي كه مي تواند ديو سيرتي و خباثت پنهاني پدرش را نظاره كند... بيش تر تأثير آن به جهت بازي خاص جك نيكلسون به نقش پدر  است (با ديالوگ معروف «جاني آمد!»).

7- «كينگ كنگ» (King Kong)

اين گوريل عظيم بدهيبت اما مهربان و محبوب قهرمان فيلم مريان. سي. كوپر و ارنست. بي. شودساك در سال 1933 ـ هنوز هم چنان هنگامي بر فراز «امپاير استيت» مورد هجوم هواپيماهاست، وحشت به وجود مي آورد.

8- «آرواره ها» (Jaws)

با موضوع بكر و موسيقي التهاب برانگيز يكي از بهترين ها در ژانر وحشت، ساخته استيون اسپيلبرگ در سال 1975 ـ حمله كوسه عظيم و براي شكار آن لحظات پر هيجاني در دريا ايجاد مي‌شود.

9- «هجوم ربايندگان جسد» (Invasion of the Body Snatchers)

فيلم سياه و سفيد بر مايه تاريك و ترسناك دان سيگل در سال 1956 ـ پزشك يك شهر كوچك (كوين مك كارتي) پي مي برد كه جماعت آن جا به وسيله موجودات بيگانه بي حس اشغال شده اند.

10- «سكوت بره ها» (The Silence of the Lambs)

شايد يكي از آخرين ترسناك هاي سينما ساخته جاناتان دمي در سال 1991 ـ براي يافتن يك قاتل زنجيره اي، يك مأمور اف بي آي (جودي فاستر) مي خواهد از طريق نابغه اي رواني (آنتوني هاپكينز) رديابي كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اسمال ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 1
    فیلم ایرانی شب بیست و نهم ..از همشون تزسناک تره
  • فرشته ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    1 0
    کین کنگ ترسناکه آخه اگه به اون میگین ترسناک فیلم ترسناک ندیدن.
  • مهدی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    شاید بعضی ها از فیلم های چارلی چاپلین هم بترسن!!!!!
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    یکی بگه فیلم های کینگ کنگ وسکوت بره ها و روانی کجاش ترسناکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس