گروه جهاد و مقاومت مشرق، در سی وسومین سالگشت آغاز دفاع مقدس، مطالعه ی این کتاب را به تمامی علاقمندان به تاریخِ جنگ هشت ساله، توصیه می کند. در این مجال، با مشاهده ی برش های از «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق» می توانید برای تهیه و خواندن آن، تصمیم بگیرید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب ارزشمند و پربار «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق»، در سال 1390، توسط «نشر بوم و بر» راهی بازار کتاب شد. این کتاب، در 442 صفحه، توسط «دیلیپ هیرو» روزنامه نگار و مورخ پاکستانی به رشته ی تحریر درآمده است. . «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق» حاصل تحقیقات گسترده ی مولف است که توسط «علی رضا فرشچی»، «رضا فرید زاده» و «سعید کافی» به فارسی برگردانده شده و به لطفِ ویراستاری «ظهیر بیگجانی» و «زهرا گل محمدی» با متنی روان و یک دست، برای مطالعه ی علاقمندان آماده شده است.
کتاب مزبور، ترجمه ی«The Longest War: The Iran-Iraq Military Conflict» است و در سال 1991 منتشر شده است.متن انگلیسی کتاب، یازده فصل دارد که مباحث آن از ریشه ی اختلافات ایران و عراق آغاز می شود و موضوعاتی مانند شروع جنگ، نقش قدرت های خارجی، جنگ نفت کش ها و پیامدهای جنگ را مورد بررسی قرار می دهد.
کتاب «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق» به رغم کاستی هایی که دارد، از جمله تالیفاتی است که می کوشد تا ابعادی از این حادثه ی مهم را مورد وارسی قرار دهد و ابعادی از آن را روشن و گویا سازد. نویسنده ی کتاب، در مجموع با ارائه ی اسناد و مدارک متعدد و با یک رویکرد آکادمیک، تلاش کرده است مه به بررسی موضوع بپردازد. نکته ی حائز اهمیت آن است که نگارنده با اتکا به اسناد و مدارک مورد استفاده، حقانیت ایران را در جنگ (از شروع تا پایان، به تصریح و تلویح) پذیرفته و آن را به رسمیت شناخته است. اهمیت این موضوع به این دلیل است که چنین قضاوتی، حاصل یک بررسی علمی و آکادمیک است.


«دیلیپ هیرو» روزنامه نگار و مورخ پاکستانی

گروه جهاد و مقاومت مشرق، در سی وسومین سالگشت آغاز دفاع مقدس، مطالعه ی این کتاب را به تمامی علاقمندان به تاریخِ جنگ هشت ساله، توصیه می کند. در این مجال، با مشاهده ی برش های از  «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق» می توانید برای تهیه و خواندن آن، تصمیم بگیرید. جای این کتاب در کتابخانه شما خالی نباشد.
علاقمندان برای تهیه کتاب «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق» می توانند با تلفن 66497227 تماس حاصل فرمایند.


تصویری از جلدِ اولین چاپ از کتاب «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق»


تصویری از طرح جلدِ نسخه ی انگلیسی کتاب The Longest War: The Iran-Iraq Military Conflict


تصویر صفحه 218 از ترجمه ی فارسی کتاب «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق»
(فصل پنجم:«ناثیرات جنگ بر کشورهای خارجی»)



تصویر صفحه 300 از ترجمه ی فارسی کتاب «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق»
(فصل هشتم«عملیات فاو از سوی ایران و اوضاع پس از آن»)


تصویر صفحه 378 از ترجمه ی فارسی کتاب «طولانی ترین جنگ، رویارویی ایران و عراق»
(فصل نهم:«گسترش جنگ در سطح بین المللی»)





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    جالب بود از نقش چین و روسیه هم گفته حتما بخوانید تا خوانده باشید
  • علی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    جای بسی تاسف داره. این کتاب رو برای اولین بار چیزی حدود16 -17 سال پیش وقتی نوجوون بودم توی لندن دیدم. یعنی با این همه پول و امکانات که در اختیار برخی نهادها است ترجمه یه همچین کتابی باید این همه سال طول بکشه. این که تو حوزه ترجمه کتاب های همسو این قدر عقب هستیم جای تاسف داره
  • علی میناخانی ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    سلام شمارو بخدا بگید چطور میتونم این کتاب رو بخرم . دوبار از شما درخواست کردم شیوه تهیه کتاب رو برام بگید ، میگید نظر شما قابل درج نیست . والله بخدا نظر ندادم و فقط شیوه تهیه کتاب رو میخوام . خدا خیرتون بده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس