کد خبر 248737
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

شهردار تهران ضمن اشاره به فراز و نشیب‌ها در گفته‌ها و شنیده‌ها در دوران انتخابات شورای شهر تهران و انتخاب شهردار، گفت: بعضی اوقات این حرف‌ها و شنیده‌ها از مدار انصاف خارج شد.

 به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری منطقه هشت شهرداری تهران ضمن تبریک میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع)، گفت: خداوند را شاکرم که جیره‌خوار این حضرت هستم.

وی با اشاره به اولین حضور خود در مناطق شهرداری پس از انتخاب به عنوان شهردار تهران برای سومین دوره خطاب به شهروندان حاضر گفت: در مقاطع سیاسی و انتخاباتی ممکن است فراز و نشیب‌هایی در گفتار و اظهارنظرها پیش بیاید اما من متعهد هستم و به صراحت می گویم چیزی که در باور من است "ارزش‌گرایی" است و خود را متعلق به فرهنگ جهاد می‌دانم و فارغ از حب و بغض‌های سیاسی حرکت می‌کنم. گذشته کارهایم نیز این رویه را نشان می‌دهد و امیدوارم همچنان در آینده نیز بر این مدار حرکت کنیم.

شهردار تهران ضمن اشاره به فراز و نشیب‌ها در گفته‌ها و شنیده‌ها در دوران انتخابات شورای شهر تهران و انتخاب شهردار، گفت: بعضی اوقات این حرف‌ها و شنیده‌ها از مدار انصاف خارج شد اما در همین منطقه هشت به عنوان نمونه در هشت سال گذشته آیا شهرداری به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه نکرده است؟ و امروز هر 13 محله منطقه هشت سرای محله دارد و آیا در این منطقه به مساجد کمک نشده است و به حوزه‌های فضای سبز و ورزشی توجه نشده است؟

وی با بیان اینکه بارها گفته‌ایم برای خدا کار می‌کنیم و عوض آن را نیز از خدا می‌خواهیم، افزود: در دوره‌های گذشته شورای شهر نیز زحمات زیادی کشیده شده است و تلاش کردیم آنچه زیبنده شهر است در حوزه فعالیتهای عمرانی گرفته تا اجتماعی، فرهنگی و فعالیت‌های هنری انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد با همان نگاه و تفکر ارزش‌مدار و با تاکید بر روحیه و روش جهادی در چهار سال پیش رو با کمک مردم و همراهی اعضای شورای شهر تهران به مسیر رشد و تعالی شهروندان توجه ویژه شود تا وجه ممیزی انقلاب اسلامی با دیگر نظام‌ها مشخص شود.

قالیباف با بیان اینکه اگر ایجاد پارک‌ها،‌ اتوبان و کارهای عمرانی دیگر در جهت رشد و تعالی شهروندان قرار نگیرد فرقی با دیگر مکاتب الهی نداشته‌ایم، اظهار کرد: همه این اقدامات وسیله‌ای است به سمت هدف غایی که بندگان خدا در یک نظام اسلامی فرصت بندگی و عبادت خدا را پیدا کنند و تحقق این امر بر دوش مدیران اجرایی است و برخلاف بعضی گفته‌ها که مسائل دینی به مدیران اجرایی مربوط نیست آنها باید در امور اجرایی شهروندان رسیدگی کنند.

شهردار تهران افزود: در حوزه کارهای کالبدی به جایگاه قابل قبولی رسیده‌ایم و باید حوزه‌های آموزشی را تکمیل کنیم و فرصت را برای عبادت و بندگی فراهم کنیم.

در این مراسم مهدی شادآلویی - شهردار منطقه هشت ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده است، گفت: منطقه هشت به عنوان منطقه آغازین پروژه امام علی‌(ع) عملکرد مناسبی د رجریان تکمیل آن را ارائه کرده است.

شادالویی با اشاره به فعالیت‌ها در زمینه حمل و نقل عمومی به طرح دوچرخه‌های همگانی در سطح منطقه به صورت پایلوت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 1500 نفر از این دوچرخه‌ها در منطقه استفاده می‌کنند.

در بخش دیگری از این مراسم مهدی چمران - عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر همکاری و ارتباط مناسب بین سازمان‌هایی که در درجه اول برخورد و ارتباط با مردم هستند، افزود: همکاری و بده بستان بین مردم و شهرداری از ضروریات یک منطقه و محله است.

وی ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های در دست اقدام و پیش‌بینی شده منطقه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسند تا نیازهای مردم به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس