آمار پرفروش‌ترین آثار انتشارات سوره مهر طی شش ماه نخست سال اعلام شد که در آن «ضد» در صدر قرار داشت و بعد از آن «نورالدین پسر ایران» و «پایی که جاماند» به عنوان پرمخاطب‌ترین آثار یاد شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از تسنیم، آمار پرفروش‌ترین آثار انتشارات سوره مهر طی شش ماه نخست سال اعلام شد که در آن «ضد»، عنوان جدیدترین اثر فاضل نظری در صدر دیگر آثار بود. تازه‌ترین اثر فاضل نظری دربردارنده حدود 50 غزل از تاه‌سروده‌های این شاعر است که با مضمونی عاشقانه و عارفانه به نظم درآمده‌اند.

شاعر کوشیده تا در این اثر به بعد عرفانی شناخت آدمی از خود بپردازد. نظری پیش از این در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت، با اشاره به این کتاب جدید خود گفته بود: در مورد «ضد» باید بگویم که بخشی از آنچه که در سروده‌های این کتاب آورده شده، محصول تجربه خودم هست و بخشی دیگر را در آدم‌های اطراف حس کرده‌ام. به هر حال این همجواری با خودی که «ضد» ما است، موضوع غالب اشعار این مجموعه است که به نظرم بیشتر با نگاهی عاشقانه مورد بررسی قرار گرفته و از آن صحبت به میان آمده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، «ضد» به نوعی دنباله مجموعه‌های قبلی من است، ادامه داده بود: اولین مجموعه من «گریه‌ امپراتور» بود که بعد از آن «اقلیت» و بعد هم «آن‌ها» منتشر شد. آنچه که در این میان مهم است، این است که این سه مجموعه با هم ارتباط معنایی دارند، رگه‌هایی از سروده‌های هر کدام در آثار قبلی هم دیده می‌شود، از این منظر بخشی از سروده‌های کتاب‌های گذشته در اثری که بعداً به چاپ رسانده‌ام نیز دیده می‌شود.

در «ضد» هم این پیوستگی مطالب دیده می‌شود. از نظر حال و هوای شعری به «گریه امپراتور» نزدیک است، اما زبانش به مجموعه «آنها» بیشتر متمایل می‌شود. حتی این بخش از اشعار با این عنوان «دوستی در پیرهن دارم که با من دشمن است» و «من دشمن خود را شناختم» در این اثر جدید هم ذکر شده است. همان طور که صدای آدم‌ها در طول زمان تغییر پیدا می‌کند، لحن نوشتن آنها هم تغییر می‌کند. نظام فکری انسان متحول و زیر و رو نمی‌شود، گاهی تغییراتی می‌کند، اما متحول نمی‌شود. اشعار «ضد» بیشتر عاشقانه است. البته در این مجموعه دو شعر ملمع یعنی به زبان فارسی و عربی هم وجود دارد.

«پایی که جاماند» و «نورالدین پسر ایران» عنوان دو مجموعه خاطرات از روزهای دفاع مقدس است که از همان روزهای ابتدایی انتشار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند و بعد از «ضد» پرفروش‌ترین آثار این انتشارات در شش ماه نخست سال جاری به شمار می‌آیند. «پایی که جاماند» عنوان خاطرات سیدناصر حسینی‌پور است که از روزهای حضورش در اردوگاه‌های تکریت و سال‌های دشوار اسارت یاد می‌کند. «نورالدین پسر ایران» نیز به قلم معصومه سپهری خاطرات نورالدین عافی را نوشته است.

فهرست آثار پرمخاطب این انتشارات طی سال‌های گذشته بیشتر معطوف به خاطرات بود، اما امسال خلاف سال‌های گذشته مجموعه سروده‌ها جای دیگر آثار را گرفته‌اند. علاوه بر «ضد»، دو کتاب دیگر از نظری با عناوین «آن‌ها» و «گریه‌های امپراطور» نیز در این فهرست جای دارند.

همچنین «دا» که از دیگر خاطراتی است توسط این انتشارات به چاپ رسیده و در آن خاطرات سیده زهرا حسینی به قلم سیده اعظم حسینی نوشته شده نیز در این فهرست قرار گرفته است.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس