کد خبر 247658
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند، وزارت دفاع این کشور در دو سال گذشته همزمان با کاهش بودجه شدید، 58 / 1 میلیارد پوند (47 / 2 میلیارد دلار) را هدر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، آمار و ارقام‌های بودجه سال 2013 - 2012 میلادی منتشر شده در روزنامه دیلی میل نشان می‌دهد که انگلیس به منظور ایجاد تعادل میان چیزهایی که از دست داده، هزینه‌های نابه‌جا و حساب کتاب‌های اشتباه تلاش کرده تا هزاران نیروی قدیمی را اخراج و تجهیزات قدیمی خود را در انبار نگهداری کند.

این در حالی است که برخی از پرسنل نیروهای مسلح اخراج شدند، صدها تن دیگر به دلیل اشتباهات اداری حقوق بیشتری دریافت کرده‌اند و در این راه به طور کلی 640 هزار پوند اشتباهی پرداخت شده و هیچ برنامه‌ای نیز برای پس گرفتن آن در نظر گرفته نشده است.

بیش از نیم میلیارد پوند در بخش ذخیره سازی تسلیحات ضد موشکی وزارت دفاع و همچنین خرید نوع اشتباه بمب‌ها برای برنامه‌های آموزشی هدر رفته و 400 هزار پوند دیگر نیز به خاطر از میان رفتن تجهیزات در کانادا اسراف شده است.

اشتباهات گوناگون دیگری نیز صورت گرفته از جمله: 100 هزار پوند برای امور امنیتی در نشست گروه 8 و 57 / 1 میلیون پوند در پرداخت مالیات بیشتر به اداره مالیات و حدود 500 هزار پوند برای مناقشه‌ای بر سر سرویس‌های کامپیوتر در یکی از دانشکده‌های افسری.

در سال مالی گذشته، 5 /33 میلیون پوند اختصاص یافته به اهداف نظامی توسط دفترداران در جای دیگری خرج شد. این مساله باید در دفاتر ثبت می‌شد اما هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که این مبلغ به کجا رفته و در کجا هزینه شده است.

اگرچه وزارت دفاع انگلیس تعداد بسیاری از تجهیزات نظامی خود را کنار گذاشته اما تجهیزات دیگری را هر یک به ارزش 450 هزار پوند به عنوان هدیه به ازبکستان تقدیم کرده و تجهیزات آموزشی مقابله با تروریسم اهدا شده به پاکستان 294 هزار پوند قیمت دارد.

این در حالی است که وزارت دفاع اعلام کرده این هزینه‌ها در دراز مدت پس انداز می‌شود.

جیم مورفی، وزیر دفاع حزب سایه انگلیس گفت: این اسراف بیش از حد به عنوان شوکی برای این کشور که از کاهش بودجه دفاعی عصبانی است، محسوب می‌شود. اشتباهات چندین میلیون پوندی در زمان اخراج پرسنل دفاعی بسیار نگران کننده است. وزرا باید این هزینه‌های اسراف شده را کاهش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس