در مورد محور ایران، سوریه و حزب الله دیگر وقت صحبت به پایان رسیده است؛ طرح‌های نظامی و دفاعی روی میز قرار گرفته و بانک اهداف نیز تعیین شده‌اند، موشک‌ها از انبارها بیرون آمده و به سمت هدف‌ها نشانه رفته‌اند.

گروه بین الملل مشرق - حسن فیروز آبادی رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به هر تجاوز به سوریه هشدار داده و گفت که آتش این حمله اسرائیل را نیز در بر خواهد گرفت، ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز تاکید کرد که جنگ در سوریه به جنگی فراگیر تبدیل خواهد شد که شهرهای اسرائیلی از آن جان به در نمی‌برد. محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد که هر حمله نظامی آمریکا به سوریه به زودی به فروپاشی اسرائیل منجر خواهد شد.



بر اساس گزارش روزنامه السفیر، در مورد محور ایران، سوریه و حزب الله دیگر وقت صحبت به پایان رسیده است؛ طرح‌های نظامی و دفاعی روی میز قرار گرفته و بانک اهداف نیز تعیین شده‌اند، موشک‌ها از انبارها بیرون آمده و به سمت هدف‌ها نشانه رفته‌اند. در تمامی جبهه‌های همجوار مناطق درگیریهای احتمالی به صورت کاملا محرمانه حالت آماده باش کامل اعلام شده است، این جبهه از مرزهای لبنان آغاز شده و با عبور از بقاع شرقی و القصیر و حومه دمشق و لاذقیه و طرطوس تا تنگه هرمز ادامه پیدا کرده است.

درست است که آمریکا می‌تواند تصمیم به آغاز جنگ بگیرد، اما پایان این جنگ قطعا به دست آمریکا نخواهد بود؛‌ البته با توجه به برتری تکنولوژیکی آمریکا و غرب در این نبرد احتمالی بهترین گزینه استفاده از اصول جنگ‌های نامتقارن است که حزب‌الله لبنان با پیروزی بی‌سابقه ای آن را در جنگ 33 روزه به نمایش گذاشت.

این مقاله در ادامه به سناریوهای مختلف جنگ نامتقارن در سوریه اشاره کرده و سطح جغرافیایی این حمله را بررسی کرده است:

سناریوی اول: این سناریو شامل فرود موشک‌های کروز یا توماهوک در اراضی سوریه بوده است که حزب الله لبنان نیز در پی این حملات تهدیدات خود را عملی کرده و از لبنان یا حتی سوریه موشک‌هایی را به سمت اراضی اشغالی شلیک خواهد کرد. البته این واکنش اسرائیل به این حملات است که ماهیت جنگ را مشخص خواهد کرد.

در صورتی که اسرائیل بخواهد مانند سال 1991 و حمله صدام حسین با موشک‌های اسکاد به اسرائیل، سیاست عدم واکنش به این حملات را در پیش گیرد، این معرکه در زمان و مکان محدود خواهد بود و به سرعت به پایان خواهد رسید؛ اما اگر صهیونیست‌ها بخواهند به این حملات واکنش نشان داه و به لبنان حمله کنند، حزب الله لبنان نیز در مقابل با شکل شدیدتر و خشن تری پاسخ خواهد داد و به این ترتیب سطح میدان نبرد گسترده‌تر شده و تمام منطقه را شامل خواهد شد.


موشک اسکاد

اسرائیل اگر بخواهد در واکنش به این حملات از طریق هوایی به سوریه حمله کند، سوریه نیز احتمالا وسایل دفاع هوایی پیشرفته خود که از روسیه خریداری کرده، از جمله سامانه اس 300 را فعال خواهد کرد.


سامانه اس 300

السفیر تاکید می کند که سکوت مقاومت منبع اصلی نگرانی تل‌آویو به شمار می‌رود، بویژه اینکه ارزیابی های اطلاعاتی این رژیم نشان می‌دهد که تمامی انواع سلاح های موجود در ایران و سوریه به دست حزب‌الله لبنان رسیده و این حزب موشک‌هایی را در اختیار دارد که می‌تواند به هر نقطه‌ای در سرزمین های اشغالی برسد.

سناریوی دوم: این سناریو شامل محدود شدن میدان جنگ در خاک سوریه است، به این ترتیب حزب‌الله و سوریه و ایران مجبور به باز کردن چندین جبهه در آن واحد نیستند؛ در این سناریو این کشورها تل‌آویو و پایگاه‌های آمریکایی در کشوهای خلیج فارس و ترکیه بویژه پایگاه آنجرلیک را هدف قرار خواهد داد.



روزنامه یدیعوت آحارونوت در این زمینه به نقل از تحلیلگران مسایل نظامی نوشت که سوریه در زیر زمین و به صورت فوق محرمانه پایگاه‌های موشکی مستحکمی را احداث کرد که شامل ابزارهای پرتاب موشک های بالستیک نیز هست. بر اساس نظر کارشناسان این پایگاه‌ها با 30 متر بتون آرمه پوشیده شده و شامل کارگاه های تولید و آزمایشگاه‌های پیشرفته و مراکز فرماندهی و کنترل بر میدان‌های نبرد نیز هستند.

این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید که بر اساس ارزیابیهای موجود، ارتش سوریه بیش از صد هزار موشک مختلف دارد که تهدید قعطی برای اسرائیل و پایگاه‌های آمریکایی و ناتو در منطقه هستند، مهم ترین این موشک‌ها، موشک‌های
 دی است که برد آنها به 700 کیلومتر می‌رسد. این موشک‌ها می‌تواند کلاهک‌های انفجاری به وزن 150 کیلوگرم را حمل کند و می‌تواند هر منطقه ای در اسرائیل را هدف قرار دهد. سوریه همچنین موشک‌هایی از نوع اسکندر بی را در اختیار دارد که برد کمتری دارد و به 280 کیلومتر می‌رسد، اما ردیابی آن مشکل است.


موشک‌ اسکندر

سناریوی سوم شامل ایجاد جنگ فراگیر در منطقه در تمامی جبهه‌ها و با تمامی گزینه هاست، این جنگ تمامی کشورهای منطقه بویژه اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس را در بر می‌گیرد و احتمالا مقاومت در این جنگ تمامی برگه های قدرت خود و ابرازهای راهبردی بازدارندگی‌اش را رو خواهد کرد. موشک‌های شهاب 3 و 4 و 5، موشک‌های سوخت جامد سجیل با برد 2000 کیلومتر، انواع مختلف موشک‌های بالستیک ایران که قادر به خروج از جو هستند، از جمله این موشک‌ها هستند.


موشک سجیل

این روزنامه در ادامه به سناریوی آغاز جنگ دریایی در منطقه نیز اشاره و تاکید می‌کند که اطلاعات جاسوسی آمریکایی و غربی نشان می‌دهد که محور مقاومت توانمندیهای دریایی نظامی خوبی دارد، این توانمندی ها متکی به موشک‌های زمین به دریایی است که می‌تواند تمامی پایگاه‌های نظامی منطقه را هدف قرار ‌دهد، مقاومت همچنین می تواند همکاری خوبی با اجزای خود در دریاها و گذرگاه‌های آبی اطراف منطقه خلیج فارس داشته باشد؛ احتمالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با توجه به توانمندی‌های دریایی که دارد؛ نوک پیکان این جنگ را در مقابله با قطعات دریایی آمریکایی و غربی قرار دهد؛ این توانمندی‌ها شامل لنچ‌های موشکی چینی از نوع سی 14 و قایق‌های تندرو مسلح به موشک‌های دریا به دریا و موشک‌های ضد تانک و موشک‌اندازهای بدون موج رادار و مسلسلهای متوسط و قایق‌های بدون سرنشین حامل مواد منفجره است که می‌تواند مانند سلاح‌های شبه انتحاری از راه دور کنترل می‌شود.

نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز موشک‌های چینی از نوع C-80و2.B  در اختیار دارند موشک های کروز کوتاه برد نیز برای تجهیز لنچ های نیروی دریایی ایران وارد عمل شده اند.

البته مهم ترین خطر از ناحیه موشک‌های زمین به دریا از نوع بی 800 است که به آن یاخونت گفته می‌شود، موشک های کروز ایرانی نیز در این معادله قابل توجه هستند که ممکن است از سواحل لاذقیه شلیک شوند، این موشک‌ها دقت بالایی دارند و پیشرفته ترین موشک ها در این عرصه هستند، برد آنها به 300 کیلومتر می‌رسد و می تواند کلاهک انفجاری با وزن 200 کیلوگرم را حمل کند. رهگیری این موشک‌ها و دریافت آنها در رادار نیز به علت سرعت بالای آن‌ها که 6/2 برابر سرعت صوت است، سخت است. سرعت این موشک 750 متر بر ثانیه است.

ایران همچنین موشک های قادر از نوع کروز را نیز که بردی بالغ بر 200 کیلومتر دارند، وارد خط تولید کرده است، ‌این موشک ها قدرت تخریب بالایی دارند و علیه اهداف دریایی استفاده می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسين اميري ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    بخشايشي گفته روسيه مي زنه عربستان و ديمونا رو البته منظورش تنها روسيه نيست
  • جلال ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    سناریو سوم بهتر است اما یک چیز می ماند موشک های تاماهاوک دارای برد 2500 کیلومتر است.برد موشک های ضدکشتی سوریه چه ایرانی چه روسی به 500 کیلومتر نمی رسد .ناو های امریکایی مطمئن برا در امان ماندن از خطر این موشک ها در خارج از برد این موشک ها قرار میگرند که دراین صورت با قابلیت برد تاماهاوک خارج از برد موشک های ضد کشتی قرار میگرند حال این سوال پیش می اید چطور ناو هایی که خارج از برد هستند را هدف قرار داد؟ اما جواب سوریه می تواند از موشک های برد بلند خود برای این کار استفاده کند.مثلا در چند سال پیش نیرو هوافضا سپاه دو فروند موشک قدر اف (با برد 1900)از کویر سمنان به سمت اقیانوس هند شلیک کرد سوریه می توانند همانند اینکار را انجام دهد به شرط اینکه موشک هایی مانند قدر در اختیار داشته باشد
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    هیچ واکنشی از سوی متحدان نخواهید دید مثل روز روشنه
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    به حق فاطمه الزهرا(س) چنان سیلی به شرکت کنندگان در جنگ احزاب میزنیم که صداش توی فلک بپیچه ما خیلی وقته آماده ایم
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ايران خيلي چيزهاي ديگه هم داره كه نيازي نديده روشون كنه.!!!! انشالله در نبرد اخر , قدرت رو نشون امريكا و اسراييل ميديم!!! اللهم اعجل لوليك الفرج
  • مرصاد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    إنّ حزب الله هم الغالـــــبون...
  • ایرونی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    منتظر حماقت جبهه غربی - عربی - اسرائیلی هستیم تا توان واقعی جبهه مقاومت را به دنیا نشان دهیم. مقاومت تنها رمز پیروزی...
  • لنکرانی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    فإنّ حزب الله هم الغالـــــبون...
  • مرصاد ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    إنّ حزب الله هم الغالـــــبون...
  • عباس ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    بار الها سربازان اسلام را یاری بفرما . تمامی تیرهای آنان را به اهدافشان برسان و دشمنان اسلام را نیست و نابود بگردان . آمین یا رب العلمین
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    بابا سناریو نویس یه سوال سناریوی اول: این سناریو شامل فرود موشک‌های کروز یا توماهوک است ؟ از کی تاماهوک جزو موشکهای کروز حساب نمیشه حتما جزو موشکهای بالستیک حساب میشه نه!!!؟
  • نشناس ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ایشالا بیاری حضرت حق و نائبش مهدی موعود و با فرماندهی نائب امام عصر، سید علی خامنه ای اسرائیل رو به نابودی پیش میبریم وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد...
  • عبدالرضا ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    درود خدا بر شما باد ای ارتشیا ، درود برشما باد ای سپاهیا ، درود بر رهبر ما خامنه ای عزیز ، درود بر تمام مردم ایران اسلامی و بر مقاومت .
  • مهرداد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    زنده باد ایران و زنده باد حزب الله
  • جعفری ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    از خدای متعال یک آرزو دارم و آن موشک باران مقر آل سعود و وهابی های خبیث در عربستان سعود خطر این مزدوران از آمریکا و اسرائیل بیشتر است
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    بهترین راه سناریو اول است سناریو های بعدی مخصوصا دوم مال زمانی هست که خدای ناکرده ایران مورد حمله قرار بگیرد.
  • ایرونی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    پس اینهمه موفقیتهای ارتش سوریه دیمی بدست اومده؟ یعنی ایران و حزب الله بیکارنشستن سوریه رو اشغال کنن؟ اینقدر ساده فکرنکن اخوی ناشناس.
  • جلال ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    منم با این نظر موافقم با با حدس 50 درصدی اما موضوع سوریه برای مثلث مقاومت بسیار مهم است اگر جنگی صورت و مثلا سوریه سقوط کند تروریست ها به سمت دروازه های لبنان حرکت میکنند با سقوط یک راس مثلث راس های دیگرهم کم کم فرو میریزند سقوط دمشق و بیروت مساوی است با اینکه جنگ به پشت دروازه های ایران به عنوان راس اصلی قرار میگیرد.اگر ما دست روی دست بگذاریم و بنشینیم نظاره گر باشیم و هی حمله را محکوم کنیم و بگوییم سوریه نیاز به تجهیزات ندارد .مطمئنا این اشوب روزی به جان خودمان خواهد افتاد ما اگر نتوانستیم به طور مستقیم وارد جنگ بشیم می توانیم به طور غیر مستقیم وارد جنگ شویم ان هم با تجهیز ارتش سوریه به موشک هایی مانند شهاب 3 قیام.... بقیه این موضوع را میتوانید توی وبلاگ ارتش مخفی ازم بپرسید اینجا لو میره
  • جلال ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    تاماهاوک کروز است منظور مشرق سایر موشک های کروز است و اینکه نوشته (موشک‌های کروز یا توماهوک) منظور اینکه یا سایر موشک های کروز یا به طور قطعی تاماهاوک
  • حجت ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    استاد جان آبرو رو بردی مشرق گفته "یا" نگفته "و"
  • حمید ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    اگر منظورت دو موشک شلیک شده در دریای مدیترانه است اولا توسط روسیه رد یابی شده و توسط اس 300 زده شده است و سوریه سکوت کرده
  • mortza ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    سپاه اسلام پيروز است . بگو خب .
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    روحت شاد حاج حسن...
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    اونی که منفی داده یعنی آیه قرآن رو قبول نداره !
  • جانم فدای رهبر ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    خلاصه ی سناریوهای مختلف: محور مقاومت در برابر تجاوز احتمالی، دل را به دریا زده،سلاح ایمان(که مهمتر از سجیل و شهاب 3 و 4 و 5 و ... است) در دست گرفته و بر دشمنان می تازد، و در نهایت پیروز است.
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    چرا منفی؟!!!!!!!!!!!!!
  • محمد مهدي ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    بهترين و تنهاترين و موثرترين پاسخ اسد فقط و فقط هدف قرار دادن اسرائيل و عربستان است اصلا" پايگاههاي امريكا را بي خيال بشه و اسد وقتش را تلف نكنه همين دو كشور را بزنه همين كشورها التماس ميكنند به اوباما جنگ را قطع كنه ... ريشه را بايد قطع كرد والسلام
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    سوریه زیر ورو میشود اب هم از اب تکان نخواهد خورد به سوریه جدید بیندیش باقی فسانه است
  • مهدی ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    مطمئنی این همان جنگ احزاب اخرالزمان است که در روایات از آن یاد شده است!
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    وهابیت معادل بهائیت است و وهابی سنی نیستند عمال صهیونیسم هستند سرزمین حجاز و حج را جعل کرده اند بنام سعودیه نام عربستان حجاز باید در روابط بین الملل اطلاق شود و این نام منحوس ابن سعود محو شود.
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    هیچ واکنشی از سوی امریکا نخواهید دید.این مثل روز روشنه
  • سیدمهدی موسوی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    آقا جلال سوریه از طریق ایران و روسیه موفق به دریافت اژدرهای یاخونت شده که قطعا" مستحضر هستید لانچر این موشکها قابلیت نصب بر روی شناورهای کلاس متوسط در حدود عاشورا می باشد چیزی که سوریه قریب به 4000 از این شناورهای تندرو رو دارد ضمنا" اگر اخبار رو پی گیر بوده باشید حتما در جریان هستید ناو هواپیمابر نیمیتز الان داخل کانال سوءز هست و کسی هم تضمین نداده که نیروهای مجهز به این موشک ها فقط ار سواحل سوریه حرکت کنند ما در حاشیه ناامن سوءز نیروهای آموزش دیده و فدائیان برای چنین روزی تربیت کرده ایم که بارها از سوی اسرائیل مورد تعقیب و بمباران کور واقع شدند !!!! به نظرت نیمیتز با اون ابعاد بزرگ از فاصله 300 کیلومتری با موشک یاخونت یا حتی حوت چه شکلی تو عمق فرو خواهد رفت آبراهه برای چند وقت دچار ناامنی برای نفت کش های عازم هامبورک و بندر آنتورپ خواهد شد؟؟؟؟
  • حبیب ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ما زنده از آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست چشم به لبان مبارک ولی مان منتظریم هر چه ایشان امر فرمایند
  • اون یکی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    عربستان خیلی داره برا روسیه شاخ بازی درمیاره !!!! شایعه ی بمب گذاری گروه های افراطی چچن تو المپیک زمستانی درسته ؟؟؟؟؟؟ ولی اگر روسیه به عربستان حمله بکنه !!!!!
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    میدونی کی اینا رو درست کرده؟
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    البته دشمن بیکار نمیشیند و 3 روز دوره حمله هر چه گاتلینگ و میلونیم و آخرین لایه حفاظتی دارد را شبانه روز روشن میگذارد و اهداف نزدیک شونده را در 3 کیلومتری تا 1 کیلومتری آبکش میکند.
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    البته بعید است کشتی های دور ایستا و 2000کیلومتری سوریه به حد و حدود برد موشکهای سوری وارد شوند. به موشک بالستیک ضد کشتی هم امیدی نیست. زیرا آخرین لایه حفاظتی شامل توپهای گاتلینگ و میلونیم همه چیز را در 3 الی 1 کیلومتری فنا و ابکش میکنند. جز اینکه یاخونت ها از زیردریایی های در برد کشتی پرتاب شوند. که دشمن نیز این زیردریایی ها را با زیردریایی های خودی حمایت کننده ناوها نابود میکند.
  • علی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ای لشگر صاحب زمان عج آماده باش ،آماده باش .... آماده اید یا مثل من زیر هزار وام و قرض و ربایید؟ اگه سبک بالید مارو هم دعاکنید چسبیدیم زمین. ... یا مهدی عج ادرکنا.
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    هیچ غلطی نمی کنیممممممممممممممم
  • سورنا ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    ما منتظر حمله هستیم ....هیچ جا نمیریم همین جا هستیم
  • ahmad ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    از خودتون افسانه سرایی نکنید ایران مستقیما دخالت نمی کنه جنگ موشکیه از ناوها شکیک میشه اهداف نظامی رو میزنه تا شورشی ها پیش روی کنن.اگه این اتفاق بیفته ارتش سور یه شیرازش میپاچه به همراه موشک باران احتمالا شورشیان زیادی که تو اردون تعلیم دیدن وارد سوریه میشن.
  • عباس ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    با سلام در روایات داریم که قبل از ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف سوریه دچار اغتشاش میشه ، بیاییم همه برای ظهور جمال مبارکش دعا کنیم ، چه امریکا حمله کرد چه غیر آن . اللهم عجل لولیک الفرج و النصر و العافیه بحق محمد و آل محمد
  • هموطن ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    آقا اینا شب میرن تو کافه چند تا پیک میزنن بعد شروع میکنن به عربده کشی صبح که از خواب پا میشن تازه میفهمن چه غلتی کردن
  • حسین حیدری مهذب ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    مکرواومکر الله والله خیرالماکرین
  • ش.د ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    اگر از اسرائیل بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت
  • صادق ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    مبادا به سجیل و شهاب و قدر و.... مغرور بشیم. رمز پیروزی ما ایمانه. و ما رمیت اذ رمیت...
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    ایران دخالت نمیکنه مطمئن باشید .ما از لحاظ اقتصادی وضع خوبی نداریم .اگر دخالت کنیم شکست می خوریم .
  • امضامحفوظ ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    یک مسئله بسیار مهم اقدام آمریکا در پرتاب مهمات بانکر باستر از سری جی بی یو ها هست که قادرند سنگرهای زیرزمینی موشک ها را تا عمق 60 متر خاک نابود کنند البته در صورت کشیده شدن کار به آن مرحله محور مقاومت که حالا دیگر روسیه هم به آن پیوسته چاه های نفت عربستان را برای همیشه ازمیان می برند و بدنبال آن آل سعود راه سقوط را در پیش می گیرد و شاهرگ اقتصاد آمریکا بریده می شود
  • علي ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    بايد ماردونا را ول كرد حسني چسبيد اينقدر اين عربستان بيتاب حمله به سوريه است اسراييل نيست
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    مطمئن باش همون اول جنگ با زدن چاه های نفت ، سعودی از هستی ساقط میشه
  • ایرانی می ماند ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    عزیز من وقتی سانبرن با سه برابر سرعت صوت بطور افقی به ناو و حتی هواپیمابر بخوره یا از اون بدتر موشک خلیج پارس از بالای سر ناو عمودی با سرعتی بیشتر پائین بیاد یا حتی اون موشک چینی که اسمش رو هم نمی دونم کلاهکش از جو خارج میشه و دوباره وارد جو میشه و با سرعت بیشتر از سی برابر سرعت صوت روی کشتی فرود میاد از گاتلینگ و نوع کاملاً پیشرفته اش که فالانکس با نواخت 11000 گلوله در دقیقه است چه کاری ساخته است ؟
  • علیرضا محتشم ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    اگه می تونستی غلطی بکنی که ناشناس نمی شدی خائن !
  • هامی ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    توانایی ضدموشک ناوهای هواپیمابر به ناوهای محافظشه؛اونام بیشتر دربرابر موشکای کروزمادون صوت قوین؛هیچ ناوی توانایی مقابله با موشک ضدکشتی بالستیک خلیج فارش با سرعت16ماخ رو نداره..یا موشکای شهاب باکلاهک خوشه ای برای هرناویاپایگاهی یه فاجعه س؛قیام نقطه زن باتوانایی ضدکشتی با برد 800کیلومتر بماند؛آمریکا 100ناو تو بحرین داره چندتاشو میخاد ببره بیرون پس از دفاع ازعربستان ومتحداش وتنگه هرمز چی میشه؟دودستی میدنش به ایران؟میذارن ایران24ساعته بحرین وقطروامارت وبگیره بره سراغ عربستان؟هرکارم بکنن اندازه کافی هدف دارن بزنیم..
  • حسینی ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    لبیک یاحسین
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    هیچ کس کاری نخواهد کرد حتی خود سوریه تو همین چند سال اسراییل به تاسیسات اتمی سوریه به پایگاههای موشکی حمله کرده حتی یه های وهوی هم جواب ندادند ارتش های کشورهای جهان سوم فقط برای سرکوبی ملتهاست و کاربرد دیگری ندارد
  • حجت ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    واعدو لهم من استطعتم من قوه هم مال قرآنه. مگه مال شما فرق داشته باشه
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    چه خبره بابا بزار اول یه کاری بکنن بعد شما اینهمه جو گیر بشو
  • جلال ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    اقای سیدمهدی موسوی حمله با استفاده از ناو هواپیمابر انجام نمیشه .شما که اخبارو پیگیری میکنید حمله موشکی نامحدود این چیزیه که هم تو اخبار گفته وهم تو سایتها. اما درمورد قایق های تندرو سوریه حدود 10 هزار قایق IPS-18 ایرانی دارد من موضوع قایق تندرو را نکشیدم وسط منظور من پاسخ موشکی بود . ناو های امریکایی در مدیترانه نمینشیند تا قایق ها بیان بزننشون مطمئن کاری مکنند
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    در مورد واقعه دیر الزور بیشتر تحقیق کن و آیه دوم سوره بنی اسرائیل یعنی اسرائیل آخرین غلطش رو انجام خواهد داد و نوبت به مردانی از سرزمین سلمان فارسی هست !!!!
  • سیدمهدی موسوی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    به خاطر همینه که امام گفت هیچ غلطی نمی تونید بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس