اولین کار شورای شهر بر اساس قانون در جلسه اول کاری خود انتخاب شهردار است؛اما این اتفاق نیفتاد و قرار است فردا در جلسه دوم شهردار انتخاب شود.

به گزارش مشرق، اقبال شاکری عضو شورای چهارم در گفتگو با شفاف گفت: اولین کار شورای شهر بر اساس قانون در جلسه اول کاری خود انتخاب شهردار است،فردا جلسه دوم کاری شورا است و به نظر می رسد در جلسه اول نوعی عدول از مقررات صورت گرفته،اما فردا این اتفاق باید بیفتد و این جلسه باید به صورت متوالی حتی اگر تا آخر شب طول بکشد اما تنفس تا انتخاب شهردار برقرار باشد.

این عضو شورای شهر در ادامه تاکید کرد: ما بر اساس قانون شهردار را انتخاب می کنیم،آنچه در جلسه اول رخ داد که نباید اتفاق می افتاد دو کار خلاف قانون بود،یکی شهردار انتخاب نشد و دیگری هم نکاتی اعلام شد که خلاف قانون بود،با این مضمون که شهردار نمی تواند اسناد را امضا کند، در حالی که خلاف نص صریح قانون است و امیدواریم در جلسه بعدی این مساله اصلاح شود بنابراین جلسه یکشنبه شورای شهر باید به انتخاب شهردار بیانجامد.

شاکری در ادامه افزود: درانتخاب شهردار احتمال دارد گزینه های گوناگونی معرفی شود، اما تا زمانی که به صورت رسمی معرفی نشدند نمی توانیم بگوییم کاندیدای شهرداری تهران است به جز آقای قالیباف و شهردار فعلی که اعلام آمادگی کرده و اکنون به صورت رسمی و واقعی یک نفر وجود دارد، اگر در زمان انتخابات شخص دیگری معرفی شود می گوییم گزینه های دیگری هم هست،گزینه های مطرح شده در رسانه ها به صورت رسمی نبوده یعنی نه ثبت نامی بوده و نه اعلام رسمی شده است.

وی تاکید کرد: فرآیند انتخاب روز یکشنبه گزینه ها را مشخص می کند و از میان گزینه ها نیز قالیباف رسما حضور دارد.


شاکری بیان کرد: در خصوص دکتر قالیباف کارکرد ایشان در حوزه های گوناگون قابل دفاع و قابل قبول و حتی در برخی از حوزه ها چشمگیر است و از این نظر غیر قابل انکار و اگر این فرد را قبول کنیم یک تصمیم گیری منصفانه و عاقلانه و بدور از کنش های سیاسی می تواند رای خوبی را به او اختصاص بدهد.

این عضو شورای شهر چهارم گفت: به نظر می رسد اگر تصمیم گیری یک فضای منصفانه و با آرامش انجام شود،ریاست محتمر شورای شهر هم این مسیر را به این گونه دنبال کنند دکتر قالیباف می تواند رای اکثریت را جلب کند.

در ادامه در توصیه به تخریب های اخیر شهردار پایتخت نیز هشدار داد: از نظر ساحت شورای چهارم و اعضای محترم و بصیر این شورا این کارکردها محکوم است،اگر کسی از اعضا این مسائل را تایید کند بر خلاف قول و قرار هایی است که با مردم گذاشته است و بعید می داند همکاران ما این کار را انجام دهد.

وی در پایان تاکید کرد: هرگونه تخریب دکتر قالیباف نمره مثبتی برای کاندیدای احتمالی دیگری به بار نمی آورد بلکه نمره منفی ثبت می شود و رسانه ها توجه کنند که این مسیر ارزشی و فرهنگی نیست و به نظر می رسد این فشارهای سیاسی خارج از شورا هستند که به دنبال تاثیر گذاری بر آرای اعضای شورای چهارم در انتخاب شهردار هستند به قاطع می گویم تحت تاثیر این رفتارها قرار نمی گیرند و ررای گیری منصفانه و عاقلانه انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس