کد خبر 24616
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹

«تري جونز» کشيش افراطي آمريکا ملقب به «احمق فلوريدا» که پيشنهاد شنيع قرآن‌سوزي را مطرح کرده بود، در جديدترين اقدام توهين‌آميز خود، 20 مارس (يکشنبه 29 اسفند) را به عنوان «روز محاکمه قرآن» تعيين کرد.

به گزارش مشرق فارس به نقل از پايگاه المنار نوشت، «تري جونز» کشيش افراطي يکي از کليساهاي ايالت فلوريداي آمريکا که چندي پيش در تصميمي گستاخانه، روز 11 سپتامبر را به عنوان «روز جهاني آتش‌زدن قرآن» ناميده بود؛ در اقدامي ديگر روزي را به عنوان «روز محاکمه قرآن» ناميده است.
بر اساس گزارش شبکه شش اورلاندو، جونز روز 20 مارس (يکشنبه 29 اسفند) را به اين منظور اختصاص داده است و در نواري ويدئويي که بر روي سايت مشهور يوتيوب قرار داده، اعلام کرده است: «قرآن در برابر شهود و وکلا محاکمه خواهد شد».
اين کشيش افراطي در اين نوار توهين‌آميز از مدافعان قرآن خواسته است فردي را براي دفاع از آن انتخاب کنند و گفته است: ما مدافعان قرآن را به چالش مي‌کشيم و ما از وکلاي آن دفاع عملي مي‌خواهيم.
در همين حال «عبدالمعطي بيومي» عضو مجمع مطالعات اسلامي الازهر با رد محاکمه قرآن به عنوان متني الهي گفت: ما در عين حال حاضريم در مناظره‌اي موضوعي و عادلانه درباره معاني قرآن شرکت کنيم.
وي افزود: ما مي‌توانيم آنچه که در قرآن آمده را براي جهانيان شرح دهيم.
اين اقدام توهين‌آميز «تري جونز» که به نظر مي‌رسد تلاشي ديگر از سوي محافل صهيونيستي براي محک زدن حساسيت مسلمانان باشد؛ در حالي است که تلاش قبلي وي مبني بر آتش زدن قرآن با محکوميت شديد بين‌المللي مواجه شد.
به گزارش فارس، «تري جونز» همان کشيش افراطي مسيحي است که به دليل طرح پيشنهاد گستاخانه آتش زدن قرآن در روز 11 سپتامبر «احمق فلوريدا» لقب گرفت.
پيش از اين برخي از تحليل‌گران آمريکايي از جمله «ويکتوريا کلارک»، اقدامات «تري‌جونز» را در راستاي کسب شهرت و پول عنوان کرده‌اند. کلارک با ارائه مثال‌هايي از برخي فرقه‌هاي ضاله مسيحي در آمريکا تصريح کرده بود که تري جونز قصد داشت با نمايش قرآن‌سوزي براي دکان مذهبي خود مشتري‌هاي بيشتري جذب کند.
جالب اينکه «گوئيدو وستروله» وزير خارجه آلمان پيش از اين کشيش افراطي آمريکايي را «ديوانه» خطاب کرده بود. حتي «اِما جونز» دختر «تري جونز» نيز پدر خود را «ديوانه» خوانده و در گفت‌وگو با اشپيگل گفته بود: پدرم مرتباً خود را با حضرت موسي مقايسه مي‌کرد!
به گزارش فارس، پيشنهاد جديد «تري جونز» در حالي مطرح مي‌شود که کشيشان آمريکايي و انگليسي در دو سال اخير با رسوايي‌هاي اخلاقي بسياري از جمله «آزار جنسي کودکان» مواجه شده‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس