کد خبر 245315
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹

با نزدیک شدن به روز رای گیری و انتخاب شهردار تهران، رسانه های اصلاح طلب رویکرد تخریب مدیریت قالیباف در شهرداری را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش مشرق، آنچه که مشخص است محمدباقر قالیباف، شهردار کنونی تهران بعنوان یکی از جدی ترین گزینه ها برای شهرداری تهران محسوب می شود و مجموعه عوامل و شرایط مختلف گواه از این دارد که دکتر قالیباف از ابعاد مختلف و مجموعه معیارها و شاخصه های مدیریتی- شهری شایستگی بیشتری برای تصدی مدیریت پایتخت را دارا است و این موضوع مورد تاکید بسیاری از اعضای شورای شهر نیز قرار گرفته است.

یکی از دلایلی که دکتر قالیباف را به جدی ترین و محتمل ترین گزینه شهرداری تهران سوق داده، این است که بیشترین دلایل و براهین قانع کننده برای ماندن و تداوم کاری وی در شهرداری وجود دارد و تغییر او در حال حاضر با توجه به گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری چندان صحیح به نظر نمی‌رسد.

نگاهی به تحولات تهران در سال‌های اخیر در حوزه های حمل و نقلی، بزرگراهی، زیست محیطی، فرهنگی، ورزشی و... نشان از یک تغییر محسوس در سطح کلانشهر تهران داشته و اکثریت اعضای شورای شهر را در انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران مصمم کرده است.

بنابراظهارنظرهای اعضای شورای شهر که در مشرق انتشار یافت، شهردار کنونی تهران صدرنشين نامزدهاي شهرداري پايتخت محسوب می‌شود.

با نزدیک شدن به روز رای گیری و انتخاب شهردار تهران، رسانه های اصلاح طلب رویکرد تخریب مدیریت قالیباف در شهرداری را در دستور کار قرار داده اند.

«شهرتهران تبدیل به کارگاه ساختمان‌سازی شده و این همه فساد در فروش تراکم بی‌سابقه است.»، «شهردار تهران دنباله‌رو یک‌سری اقدامات عمرانی است که در برابر دیدگان مردم قرار دارد و در کنار توسعه فضای سبز تراکم‌های عجیب‌وغریب به فروش می‌رساند.»، «دیگر شهر را شهرسازان نمی‌سازند بلکه دلال‌ها و سرمایه‌گذاران می‌سازند.»، «همچون کسی که اعضای بدن خود را می‌فروشد شهر را می‌فروشند.»، «شهرداری تنها یک‌سال برنامه پنج‌ساله را اجرا کرده است و به داشتن برنامه اعتقاد ندارد.»، «من به قالیباف گفتم به پنج‌درصد از حرف‌هایتان عمل کنید.» اینها بخش‌هایی از صحبت‌های نمایندگان انجمن‌های صنفی است که به منظور تخریب عملکرد قالیباف در شهرداری تهران در روزنامه شرق انتشار یافته است.

اين تخريب‌ها در حالي انجام مي‌شود كه اصولا شوراي شهر و انتخاب شهردار آينده تهران موضوعي غير سياسي و بر اساس راي اعضاي شوراي شهر است. تخريب مديريت شهري در چند هفته گذشته به صورت گسترده و در محورهاي گوناگوني انجام شده است.

روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب همانند روزهای گذشته انتخاب قالیباف را غیرقانونی اعلام می کنند و از منع قانونی قالیباف برای تصدی شهرداری تهران می‌نویسد این در حالی است که در یک ماه اخیر بارها این موضوع از سوی اعضای کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و همچنینی اعضای شورای شهر تکذیب شده است و هدف از این خبرسازی ها تخریب قالیباف عنوان شده است.

در همین راستا، روزنامه «اعتماد» نیز چندی پیش طی گفت‌و‌گویی با اشرف بروجردی به تخریب قالیباف پرداخت و شهردار شدن قالیباف را سکویی نه برای خدمت به مردم بلکه برای رشد سیاسی او در کشور می‌خواند.

اشرف بروجردی معاون اجتماعی وزیر کشور دولت اصلاحات و از اعضای فعلی بنیاد باران که چندی پیش شورای نگهبان را به عملکرد سلیقه ای و خلاف قانون متهم کرده و در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد با متهم‌کردن قالیباف به قدرت طلبی گفت: تصور می‌کنم آقای قالیباف شهرداری را سکویی برای رشد خود در عرصه سیاسی می‌بیند! و شاید به همین دلیل مایل نیست این زمینه را از دست بدهد، در نتیجه تلاش می‌کند به عنوان شهردار باقی بماند.

بر اساس همین گزارش، با نزدیک شدن به روز رای گیری و انتخاب شهردار تهران، شاهد حجم بیشتری از تخریب های رسانه های اصلاح طلب پیرامون مدیریت قالیباف در شهرداری خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    بیچاره قالیباف که زمانی که اصلاح طلبا طرفدارش بودن حالا مخالفش شده اند
  • مهدی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    انصاف نیست درباره شخصی که اینقدر برای شهر تهران و کلا ایران زحمت کشیده است ، این همه توهین و افترا زده شود ، که البته اینکار در دین اسلام گناهی بزرگ به حساب می آید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس