نیروی هوایی سوریه، دارای 60 هزار نفر پرسنل (شامل 20 هزار نفر نیروی ذخیره) است. با توجه به سطوح بالای رازداری در ارتش سوریه، آمار دقیقی از تعداد هواپیماها و بالگردهای آن موجود نیست، اما با جمع بندی آمارهای مختلف، تعداد پرنده های بال ثابت نیروی هوایی سوریه بین 458 تا 752 فروند و تعداد بالگردهای آن 176 تا 214 فروند تخمین زده می شود.

گروه بین‌الملل مشرق - به نظر می رسد، با توجه به تهدیدات گسترده غرب و در راس آنها آمریکا در قبال سوریه، بحران این کشور در حال ورود به مرحله جدیدی است که اگرچه بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران بر این باورند، با توجه به توان و قدرت نظامی سوریه هیچ گاه عملی نخواهند شد و در حد سخن و گفته باقی می ماند، با این حال مناسب دیده شده، باتوجه به فضای حاکم و شرایط پیش آمده نگاهی به ساختار نظامی ارتش سوریه داشته باشیم تا در صورت تجاوز غرب به سوریه شناخت بهتری از رویارویی های آینده داشته باشیم.

البته در این مطلب نگاهی نیز به توانمندی های نظامی حزب الله نیز شده است، اگرچه اطلاعات زیادی به دلیل محرمانه بودن آنها وجود ندارد، اما به همین اندک اطلاعات نیز اکتفا شد، چون حزب الله تاکید کرده است، در قبال هرگونه تجاوز نظامی به سوریه دست بسته نخواهد بود و موضع نظاره گر را به خود نخواهد گرفت.



سوریه

نیروهای مسلح سوریه (القوات المسلحة العربیة السوریة) شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، پدافند هوایی و نیروهای شبه نظامی است. مطابق قانون اساسی، رئیس جمهور سوریه، فرمانده کل قوا محسوب می شود.

 مساحت سوریه، 185180 کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال 2012 حدود 22 میلیون و 530 هزار نفر برآورد می شود. سوریه با دارا بودن 304000 نفر پرسنل فعال نظامی و 342500 نفر نیروی ذخیره، از لحاظ تعداد پرسنل نظامی در رده سیزدهم جهان و از نظر توان نظامی در رتبه 35 دنیا قرار دارد.

نیروی زمینی بزرگ ترین بخش از نیروهای مسلح سوریه محسوب می شود که شامل 220 هزار نفر نیروی فعال و 280 هزار نفر نیروی ذخیره است. نیروی زمینی سوریه دارای 4950 دستگاه تانک ( شامل 1150 دستگاه ذخیره)، 1127 دستگاه خودروی زرهی آبی - خاکی، 2950 دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام، 1860 نفربر زرهی، 2130 عراده توپ خودکششی، 1675 توپ ضدهوایی، 1136 عراده توپ خودکششی ( شامل 485 هویتزر و 650 توپ ضد هوایی)، 6890 لانچر موشک هدایت شونده ضدتانک، بیش از 500 سامانه راکت انداز چندلول و 4235 لانچر موشک سطح به هواست. ارتش سوریه به انواع مختلف سلاح های ضدتانک از قبیل AT - 14 (کورنت)، میلان و RPG - 29 مجهز است. در زرادخانه سوریه، موشک های بالستیکی از قبیل فراگ 7، انواع اسکاد، زلزال 2 و شهاب 2 نیز یافت می شود.

 پدافند هوایی سوریه، از لحاظ تسلیحات یکی از قوی ترین واحدهای پدافند زمین پایه در سطح خاورمیانه به شمار می رود که علاوه بر سامانه های پدافند توپخانه ای، انواع سامانه های زمین به هوای سام (از قبیل S - 300P)، تور –ام - 1، بوک – ام - 1 و پنتسر را در اختیار دارد.

نیروی هوایی سوریه، دارای 60 هزار نفر پرسنل (شامل 20 هزار نفر نیروی ذخیره) است. با توجه به سطوح بالای رازداری در ارتش سوریه، آمار دقیقی از تعداد هواپیماها و بالگردهای آن موجود نیست، اما با جمع بندی آمارهای مختلف، تعداد پرنده های بال ثابت نیروی هوایی سوریه بین 458 تا 752 فروند و تعداد بالگردهای آن بین 176 تا 214 فروند تخمین زده می شود.

نیروی دریایی سوریه با داشتن 4000 نفر پرسنل فعال و 2500 نفر ذخیره، کوچکترین نیرو در جمع قوای مسلح سوریه به شمار می رود که تحت فرماندهی محلی ارتش در بندر لاذقیه قرار دارد. ناوگان دریایی سوریه در بنادر بانیاس، لاذقیه، مینات البیضا و طرطوس مستقر است. این ناوگان شامل دو فروند زیردریایی کلاس رومئو (در حال حاضر غیرفعال)، 2 فروند ناو محافظ، 30 قایق موشک انداز، 14 فروند شناور گشتی و تعدادی شناور دیگر است



نیروی هوایی سوریه
 
پس از جنگ جهانی دوم و با کاهش قدرت کشورهای انگلیس و فرانسه آنها نیروهای خود را از بخش هایی از خاورمیانه و از جمله سوریه خارج کردند. با خارج شدن نیروهای بیگانه و پس از فارغ التحصیل شدن اولین سری خلبانان آموزش دیده در مدرسه پرواز (در انگلستان) در سال 1948 نیروی هوایی این کشور تاسیس شد.

نماد نیروی هوایی سوریه شباهت زیادی با نماد نیروی هوایی مصر دارد. عمده تفاوت این دو وجود دو ستاره سبز رنگ ( ستاره های حزب بعث) بر روی دایره سفید رنگ نماد نیروی هوایی سوریه است که از روی ستاره های پرچم این کشور گرفته شده است.
 
در سال 1950 دو کشور سوریه و مصر در صدد برآمدند تا در هم ادغام شده و جمهوری متحد عربی (United Arab Republic) را پایه ریزی کنند. در نتیجه این تصمیم نیروی هوایی سوریه شروع به رشد کرد. این نیرو با استخدام پرسنل بیشتر و به خدمت در آوردن هواپیماهای بیشتر توان خود را افزایش داد. با این حال حافظ اسد (رییس جمهور وقت سوریه) تنها به این قرارداد اکتفا نکرد و روابط تنگاتنگی با کشورهای عضو پیمان ورشو برقرار کرد. هدف از این اقدام نزدیک تر شدن هر چه بیشتر به اتحاد جماهیر شوروی (سابق) بود. پس از این اقدام سیل تسلیحات روسی به سوریه سرازیر شد که نیروی هوایی این کشور نیز از آن بی بهره نماند.

علی رغم دریافت این امکانات، نیروی هوایی سوریه هیچ وقت در مقابل نیروی هوایی اسراییل خوش اقبال نبود (چه از لحاظ مهارت خلبانان و چه از لحاظ توانمندی).

در جنگ 6 روزه، نیروی هوایی سوریه بارها از نیروی هوایی اسراییل شکست خورد و در نهایت نیز دو سوم نیروی خود را از دست داد و مجبور شد از بعضی از پایگاه های خود عقب نشینی کند. شکست نیروی هوایی سوریه بعدها زمینه ساز شکست نیروی زمینی این کشور شد و جنگ به نفع اسراییل به پایان رسید.

در جنگ یوم کپور نیروی های مصری و سوری در ابتدا به موفقیت هایی رسیدند، ولی مجددا نیروی هوایی اسراییل توانست بر نیروی هوایی سوریه غلبه کند و نتیجه جنگ مجددا به نفع اسراییل رقم خورد. پس از پایان این جنگ نیروی هوایی این کشور همچنان از تسلیحات روسی استفاده می کرد، در حالی که نیروی هوایی مصر از تجهیزات روسی ناامید شده و به تجهیزات غربی روی آورد.

در جریان جنگ یوم کیپور، نیروی هوایی پاکستان 16 نفر از خلبانان خود را به سوریه و مصر فرستاد تا در این جنگ از آنها پشتیبانی کند. ولی این خلبانان زمانی رسیدند که مصر قرارداد آتش بس را امضا کرده بود. با این حال سوریه همچنان به جنگ ادامه می داد. 8 تن از خلبانان پاکستانی پروازهای جنگی خود را با هواپیماهای Mig - 21 آغاز کردند. اولین موفقیت خلبانان پاکستانی توسط خلبان ستار علوی (Sattar Alvi) به دست آمد. وی موفق شد در یک نبرد هوایی یکی از میراژهای اسراییلی را نابود کند. به خاطر این اقدام، دولت سوریه از او تقدیر به عمل آورد.

خلبانان عراقی در جریان جنگ یوم کپور موفق شدند تعدادی F - 4 Phantom اسراییلی را نابود کنند. هیچ یک از خلبانان پاکستانی در این جنگ کشته نشدند و هیچ هواپیمایی را از دست ندادند. با این حال این خلبانان موفق ترین خلبانان نیروی هوایی سوریه نبودند و خلبانان آلبانیایی و چکسلواکیایی و  بلغاری که در خدمت نیروی هوایی سوریه بودند، موفق شدند تعداد بیشتری هواپیمای اسراییلی را ساقط کنند.

 خلبانان پاکستانی و آلبانیایی و چکسلواکیایی و بلغاری تا سال 1976 در نیروی هوایی سوریه باقی ماندند و به تربیت خلبانان سوری و آموختن هنر رزم در هوا به آنان مشغول بودند.
این آموزش ها به همراه خرید تجهیزات جدید باعث شد تا نیروی هوایی سوریه در جنگ لبنان (1980) موفق تر عمل کند: 87 هواپیمای از دست رفته در مقابل نابودی 64 فروند هواپیمای اسراییلی.

نیروی هوایی سوریه بعد از جنگ لبنان نیز به تجهیز خود به وسیله تجهیزات شرقی ادامه داد. پس از این جنگ اطلاعات کمی در مورد این نیرو منتشر شده و حتی در مورد تعداد بعضی از مدل ها هم تردید وجود دارد، اما بعضی از اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که نیروی هوایی این کشور تعدادی MiG -29 و Su - 24 خریداری کرده است. همچنین گزارش هایی وجود دارد که از تمایل دمشق به خرید Su - 27 حکایت دارد. آخرین و شاید مهمترین خرید این نیرو نیز سفارش 8 فروند رهگیر Mig - 31 است.



یک فروند Mig-23 نیروی هوایی سوریه که توسط اسراییل به غنیمت گرفته شده است.
 
پایگاه های هوایی نظامی سوریه

1- Abu ad Duhor
2- Afis
3- Al Qusayr
4- An Nasiriya
5-As Suwayda  
6-Dumayr  
7- Hamah
8- Jirah
9- Khalkhalah
10- Marj As Sultan
11- Marj Ruhayyil
12- Minakh
13- Qabr as Sitt
14- Saiqal
15- Shayrat
16- Tiyas
 

دارایی های نیروی هوایی سوریه
 
جنگنده ها :

Mikoyan-Gurevich MiG-29 : مجموعا 56 فروند (مدل  B: چهل و دو فروند و مدل SMT : چهارده فروند)
 
Mikoyan-Gurevich MiG-23 : 173 فروند
 
Mikoyan-Gurevich MiG-25 : 37 فروند
 
 Mikoyan-Gurevich MiG-21: 142 فروند
 
هواپیماهای پشتیبانی زمینی :

Sukhoi Su-24 20 فروند
 
Sukhoi Su-22
50 فروند
 
هواپیماهای آموزشی :

Aero L-39 Albatros : 23 فروند
 
 MBB 223 Flamingo: 35 فروند
 
MFI-17 Mushshak : 6 فروند
 

هواپیماهای ترابری و  VIP:

 Antonov An-26: 4 فروند
 
Ilyushin IL-76 : 4 فروند
 
Dassault Falcon 20 : 2 فروند
 
 Dassault Falcon 900: 1 فروند
 
 Tupolev Tu-134: 4 فروند
 
Yakovlev Yak-40 : 6 فروند

بالگردهای هجومی :

Mil Mi-24 : 46 فروند
 
 Aérospatiale SA-341 Gazelle: 42 فروند
 
Mil Mi-2 :  20 فروند
 

بالگردهای ترابری:  

 Mil Mi-8: 55 فروند
 
 Mil Mi-17: 45 فروند
 
موشک ها:
 
هوا به هوا:

Vympel AA-2 Atoll
Bisnovat AA-6 Acrid (از خدمت خارج شده است)
Vympel AA-7 Apex
Molniya AA-8 Aphid
Vympel AA-9 Amos  (برای MIG-31 های سفارش داده شده است)
Vympel AA-10 Alamo
 
هوا به زمین:

Zvezda AS-7 Kerry
Zvezda AS-10 Karen
Raduga AS-11 Kilter
Zvezda AS-12 Kegler
Molniya AS-14 Kedge
Euromissile HOT

زمین به هوا (SAM) :

Lavochkin SA-2 Guideline : 275 لانچر
 
Isayev SA-3 Goa : 143 لانچر
 
 Almaz SA-5 Gammon: 48 لانچر
 
SA-7 Grail : 200 لانچر
 
SA-8 Gecko : 60 لانچر



حزب الله

بدون تردید آگاهی از توانمندی های نظامی حزب الله کار بسیار مشکلی است، به دلیل اینکه بسیاری از این اطلاعات جنبه محرمانه دارند، با این حال برای بیان گوشه ای از توانمندی ها نگاهی به برخی مطالب منتشره در روزنامه های صهیونیستی داریم که اگرچه نمی تواند بیانگر تمام حقایق باشد، اما می تواند، بخشی از آن باشد.

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" در گزارشی درباره توانمندی های حزب الله چنین می نویسد، یکی از اساسی ترین موضوعاتی که حزب الله بر آن تمرکز کرده، افزودن توان سامانه های موشکی اش است که شامل 60 هزار موشک می شود که به طور جدی و حقیقی تهدیدی مستقیم برای جبهه داخلی اسرائیل محسوب می شود. بر اساس ارزیابی های اسرائیلی، اکثر این موشک ها موشک های کوتاه برد هستند و در حدود 5000 موشک دیگر نیز بردی تا 250 کیلومتر را دارند، این موشک ها می توانند تلاویو و اطراف آن را هدف قرار دهند، 300 موشک دوربرد نیز در اختیار حزب الله است که می تواند سراسر خاک اسرائیل را هدف قرار دهند.

این روزنامه عبری در ادامه به نقل از سازمان های امنیتی اسرائیلی می نویسد که حزب الله در سال 2006 توانایی پرتاب موشک هایی را به مطقه غوش دان (تلاویو و اطراف آن) داشت که می توانستند کلاهک هایی به وزن حداقل 300 کیلوگرم را حمل کنند، و امروز می تواند ده ها برابر این تعداد موشک را به وسط اسرائیل شلیک کند.

اما آن چه برای افسران ارتش اسرائیل سردرد آورده تعداد موشک های غیر متعارف حزب الله نیست بلکه میزان دقت آنها است. در گذشته مسئولان اسرائیلی می گفتند که آماری از موشک های حزب الله در اختیار دارند که نشان می دهد اکثر آنها از دقت بسیار پایینی برخوردار هستند در حالی که در سال های اخیر حزب الله توانسته است موشک های دقیقی مثل M 600 ساخت .
سوریه دریافت کند که یک درجه پایین تر از موشک های "فاتح 110" که اسرائیل هفته گذشته در نزدیکی دمشق آنها را بمباران کرد، است.

همچنین حزب الله تعدادی موشک های اسکاد در اختیار دارد که نسبتا از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. این موشک ها توانایی هدف قرار دادن تمامی تاسیسات زیربنایی ملی و نظامی اسرائیل از جمله فرودگاه ها، اردوگاه های نظامی، مراکز فرماندهی و اتاق های عملیات ارتش را دارند. بر اساس ارزیابی های موسسه امنیتی اسرائیل اگر تغییری در روش کار حزب الله رخ ندهد، این حزب می تواند عملا تا پنج سال آینده صدها موشک با دقت بالا در اختیار بگیرد.

اسرائیلی ها می گویند که حزب الله تا این لحظه موشک های پیشرفته زمین به دریا نظیر یاخونت روسی در اختیار ندارد. به رغم این که این موشک ها در حال حاضر در اختیار سوریه هستند. اگر حزب الله بتواند به چنین موشک هایی دست یابد آن گاه ممتلکات استراتژیک دریایی اسرائیل و تمامی کشتی ها و ناوهایش مورد تهدید قرار خواهند گرفت و این مساله ای است که از بابت آن اسرائیل احساس نگرانی شدید می کند.

از لحاظ نیروی انسانی نیز برآوردهای اسرائیلی ها حاکی از آن است که حزب الله دست کم بین 20 تا 40 هزار نیروی نظامی تازه نفس و آماده به رزم در اختیار دارد. "شمعون شابیرا" در این باره می گوید: "نیروهای حزب الله در همه زمینه ها خبرگی لازم را دارند. در کنار امکانات پیشرفته نظامی توانایی بالای آنها قدرتی مضاعف به حزب الله داده است. آنها متخصصان دریایی، غواص های خبره، نیروهای خبره در امور هوایی، نیروهای مراقب و امنیتی در اختیار دارند. همچنین نیروهایی امنیتی ای در اختیار دارند که خیلی خوب عبری می دانند و تاسیسات امنیتی بسیار پیشرفته ای در اختیار دارند که عموما از ایران به دست آنها رسیده است.

امکانات امنیتی آنها در جنگ 33 روزه به خوبی محک خورد. این در حالی است که هزاران نیروی ذخیره نیز در استخدام حزب الله هستند که این حزب می تواند به روی آنها حساب ویژه ای باز کند. حزب الله همچنین بر جنوب لبنان کاملا تسلط دارد و مرزهای خود با اسرائیل را کاملا تحت کنترل خود در آورده است".

اما برآوردهای ناتو نشان تاکید می کند که قدرت حزب الله به ۶۵ هزار نيروی سازماندهی شده مي‌رسد كه 15 هزار نفر از آنها نظامي و آموزش ديده هستند و بقيه ارتش مردمي قوي و آموزش ديده و مجهز هستند، اما نخبه نيستند، ولي ايمان شان بسيار قوي است به همين علت بين نيروهاي نظامي و مردمي تفاوتي وجود ندارد.

همچنین به نوشته روزنامه ایروسنتر ( Aerocenter.ir ) ، یکی از مهم ترین موضوعاتی که حزب الله بر آن تمرکز کرده، افزودن توان سامانه های موشکی خویش است که شامل 60 هزار موشک می شود که به طور جدی و حقیقی تهدیدی مستقیم برای جبهه داخلی اسرائیل محسوب می شود. بر اساس ارزیابی های اسرائیلی، اکثر این موشک ها موشک های کوتاه برد هستند و در حدود 5000 موشک دیگر نیز بردی تا 250 کیلومتر را دارند، این موشک ها می توانند، تلاویو و اطراف آن را هدف قرار دهند، 300 موشک دور برد نیز در اختیار حزب الله است که می تواند سراسر خاک اسرائیل را هدف قرار دهند.

همچنین اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد، تعداد موشک های حزب الله در بخش کاتیوشا 36 هزار فروند تخمین زده می شود که در جنگ 2006 نزدیک به 4 هزار فروند به اسراییل شلیک شد.



موشک های مهم حزب الله عبارتند از:

کاتیوشا فجر 122 م. م،    
شاهین 2 333 م. م
فجر 5 333 م. م
فاتح 110
آرش 122 م. م
عقاب 230م. م
زلزال 2 610 م. م

زلزال دارای بردی معادل 100 تا 400 کیلومتر است و مخرب ترین موشک حزب الله با کلاهک جنگی 600 کیلوگرم محسوب می شود.حزب الله در جنگ 2006 قصد شلیک این موشک به تل آویو را داشت که با صدور قطعنامه 1701 شورای امنیت و آتش بس این اتفاق نیفتاد.

سایر موشک های حزب الله بردی بین 45 تا 75 کیلومتر دارند.موشک فاتح 110 نیز200 کیلومتر برد و 500 کیلوگرم سر جنگی که بعد از زلزال در رده دوم قرار می گیرد.

موشک های حزب الله دارای سیتم هدایت تلویزیونی ساخت ایران هستند. تعداد زلزال های حزب الله نیز 30 فروند تخمین زده می شود.

در رابطه با پدافند حزب الله تحلیل های متناقض بسیار است ولی گفته شده حزب الله مجهز به توپ های زد- بو- 23 و نیز و دوش پرتاب های ساخت ایران از عمده تجهیزات آن به شمار می روند.

درباره سیستم موشکی ضد ناو حزب الله نیز باید گفت، حزب الله در جنگ 2006 یک ناوچه اسراییلی هانیت از کلاس ساعر را با موشک نور و در برخی منابع موشک کوثر مورد اصابت قرار داد. نیروی دریایی اسراییل معتقد است، افسران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شلیک این موشک نقش داشته اند.

اما در سیستم ضد تانک حزب الله نیز باید گفت، حزب الله دارای تجهیزات ضد زره قدرتمند ساخت ایران مانند موشک های توسن – طوفان - رعد و موشک ضد زره صاعقه است.

حزب الله دارای هواپیماهای بدون سرنشین مرصاد 1 که نسخه ای از پهپادهای مهاجر 4 ساخت ایران است را به تولید انبوه رسانده است و قبل از قطعنامه 1701 به پروازهای شناسایی از خاک اسراییل می پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 150
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    10 5
    درود بر حزب الله سلام بر بشار اسد
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    18 14
    همه اينارو ضربدر 1000 كني ، تازه ميشه 1درصد از توان اسرائيل. بريد دنبال بازيتون....
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 1
    ماشاالله حزب الله
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    26 3
    فکر نکنم نیروی هوایی سوریه از گارد ریاست جمهوری عراق قویتر باشه که 24 ساعت نتونست دوام بیاره , مشرق جان یه کم واقع بین باش
  • hosin ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 0
    واعتصمو بحبل الله جميعا ولا تفرقو مكرو ومكرالله والله خيرو الماكربن با تشكر از سايت محترم فارس و شما هموطن عزيز اينجانب اعلام ميدارم كه شكست اخير امريكا و متحدانش و اسرائيل در جنگ 33 روزه اخير خود كليد پيروزي جنگ سوريه است و اگر مردم سوريه وملت لبان وهمسايگان سوري اقدام به مبارزه همه جانبه وشليك موشكهاي خود به اسرائيل ادامه دهند و ما انسانهاي آزاده سراسر جهان از حالا پيش بيني اين جنگ را قطعي بدانيم و براي كمك به اين پيروزي باهم يكددل يك صدا متحد شويم وبدانيم كه دولتمردان امريكا و متحدانش كه از انسانيت خويي نبرده اند براي رسيدن به منافع خود هر كار ي از كشتار مردم بي دفاع و بي گناه جهان بخصوص كودكان سوريه كه به بهانه راه اندازي جنگ قتل عام شدند و تمام كودكان و مردم بي گناهي كه روزانه در سراسر دنيا و بخصوص مناطق مختلف خاورميانه كشتار ميشوند و همچنين مردم خود بجرم آزادي خواهي فرو گذاري نميكنند .و بايد در مقابل آنها متحد شد و راهي جز اين نيست و در همه كتب آسماني و اديان الهي و همه پيامران خدا و عقلا راهي جز اتحاد ميان انسانها براي مبارزه با خونخواران جهان وجود ندارد و دشمن همه ما انسانها همانها هستند و هيچگاه بخود شك راه ندهيد و از عقل ومنطق خود در راه شناخت اين مسير استفاده كرده واجازه سوء استفاده رسانه ها را از خود سلب نماييد.پس خواهش ميكنم به اين نداي وحدت كه از همه آزاديخواهان شنيده ميشود گوش داده و براي شروع از كوچكترين توان خود كه بزرگترين قدرت اتحاد است به تحريم مصنوعات و توليدات انها و وابستگانشان روي ميآوريم و اين بزرگترين قدرت ماست ودر مراحل بد هركاري كه ميتوانيم از عدم همكاري و كارشكني در برنامه ها و طرحهايشان تا مبارزه فيزيكي و شركت در جنگ و اين جانب اعلام ميدارم كه جان و مال و روحم را در راه اين مبارزه گذاشته و در اين راه از هيچ كاري فروگذاري نخواهم كرد و اين متن را به همه خانواده دوستان و انسانهاي آزاده در سراسر دنيا مخابره مينمايم.و از شما خواهشمندم اين كار را انجام دهيد.كه امام حسين عليه السلام فرمود اگردين نداريد لااقل آزاده باشيد. در مسير هركه غير حق باشد رفتي است.
  • امید ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 0
    گارد ریاست جمهوری عراق و ارتشش نخواستن که مقاومت کنن که اگه میخواستن 2400 ساعته هم امریکا نمی تونست بر عراق مسلط بشه
  • پدرام ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    اينا تا خاورميانه رو به گند نكشن دس بردار نيستن
  • حميد ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 0
    اين توان كه تو ميگي را تو جنگ 33 روزه و 22 روزه و 8 روزه ديديم بچه برو تو اسرائيل زندگي كن ايران جاي تو نيست
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    عمویی "فارس" چیه؟ اینجا سایت "مشرق"
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    با کمال تاسف امید و انتظار زیادی نمیشه از توان بازدارندگی و دفاعی ارتش سوریه داشت روس ها هم به محض شلیک اولین کروز به سمت سوریه طبق همیشه به سخترانی و موعظه ادامه خواهند داد و هرگز هیچ گونه اقدامی به نفع سوریه حتی از طریق شورای امنیت هم نخواهند کرد بهترین کار پیشگیری از درگیری سوریه با غرب هست
  • hosin ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    با تشكر از مديريت محترم سايت و همكاران اين متن را بيش از 20 سايت ارسال نمودم و همانطور كه در ابتداي متن پيداست به گزارش سايت خبر پارس و درخصوصو حمله به سوريه در جواب نظر يك ايراني ارسال نمودم واين موضوع مربوط به ساعت 8 صبح است ولي با كمال تعجب از صبح منتظرم وارسال ميكنم ولي هيچكدام ارز سايتها جز شما منتشر نكردند و من واقعا از شما سپاسگذارم
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 2
    بمیر بابا
  • دوست دار انقلاب ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 1
    خفه شو بابا دیدم با اون همه توان تا حالا چی کارها کردند...
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 0
    دعا کنید جنگ نشه چون به کشور ما هم سرایت میکنه
  • محمد ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    بازي ما تويي بچه نامسلمون بدبخت! صبح تا شب تو اتاق فكرهاي رژيم سفاك آشغال كثافت صهيونيستي مي‌شينيد ماتم مي‌سراييد كه اسرائيل در سراشيبي سقوطه نتيجه بازي مائه ديگه جوجه صهيونيست.
  • بتهوون ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    آخه اینقدر بر طبل جنگ نکوبید فعلا در حد گمانه زنی و جنگ روانی رسانه ای است!شاه پرت که نکردیم واسه بعضی ها شاخ بشید!! اصلا برید به مملکت خودتون برسید
  • محمد ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    اولاً واقعيت فراتر از محاسبات صرفاً مادي شماست كه از قدرت نامتناهي خداوند غافليد. ثانياً نيروهاي عراقي قصد مقاومت نداشتند، چون صدام دستور مقاومت نداده بود. در واقع صدام معامله كرد، اما ركب خورد. ثالثاً مردم عراق هم از سختي و شكنجه دوران صدام، جلوي پاي آمريكايي‌ها جشن گرفتند و مقاومت نكردند تا صدام حذف شود. اينا هم جزء واقعيت‌هاست ديگه!
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    همین توان اسراییل تو 2006 اون شاهکارو خلق کرد نه
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    ضربدر 100000 کنی میشه واسه ایران 60 هزار نیروی نظامی که اسراییلو تو جنگ 33 روزه شکست داد جمعیت نیروی نظامیه کم جمعیت ترین استان ایرانم نمیشه
  • ضد صهیونیسم ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    خائن صهیونیست گم شو برو بیرون از این کشور . لجن هایی مثل شما حق حضور در ایران را ندارند . شما به چه قیمت از هوای ایران تنفس می کنید . اسرائیل با اون همه یال و کوپالش اون همه تبلیغاتش اون همه تکنولوژی در حوزه تسلیحات نظامی اش 8 روز نتوانست در برابر یک باریکه دوام بیاورد حالا می خواهد در برابر سوریه بایستد . اسرائیل در 3 جنگ شکست سختی خورده است و این بار گور خود را کنده و نابودی اش نزدیک است . انشاالله اسرائیل هر چه زودتر نابود می شود تا اراذل و احمق هایی چون تو از دق بترکین .
  • سعید ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 2
    ایران به اذن خدا اگه اراده کنه اسرائیلو با خاک یکسان میکنه این شعار نیس واقعیته...
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 0
    یدالله فوق ایدیهم
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 1
    جمع کن. همه توان اسرائیل رو بذاری وسط، تازه میشه اثر یه زیارت عاشورای بچه های حزب الله در دفاع از حرم عمه سادات.
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    انصافا هیچی از مسائل نظامی نمی دونی!
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    افراد ترسویی مثل شما نمی تواند در برابر هجمه ی جنگی که توسط دشمن ترتیب داده می شود ایستادگی کنند . انچه که ما در دفاع مقدس دیدیم تسلیحات پیشرفته نظامی نبود ان ایمانی بود که رزمندگان به خدا داشتندو اعتقادی که سبب می شد انها نیروی چندین برابر دشمن داشته باشن . برو تاریخ اسلام را مرور کن این تسلیحات پیشرفته ی نظامی نبودند که سبب پیروی حزب الله می شدند این ایمان قوی است که انها به الله دارند . شما هم سعی نکن هی ایه ی یاس بخونی دم از شکست بزنی . وقتی که سوریه پیروز شد اونوقت متوجه می شی که چقدر ساده لوحانه به موضوع نگاه می کنی . چه روسیه کمک کند چه کمک نکند پیروز این میدان مقاومت اسلامی است در ضمن نابودی اسرائیل هم نزدیک است . این شورای امنیت هم که میگی همش کشکه شورای امنیت زیر نظر ارتش امریکا عمل می کنه . پس چرا امریکا هر جا که دلش میخواد حمله می کنه ولی صدا از شورای امنیت در نمی یاد ؟ برو اقا جون استدلالت به درد لای جرز دیوار هم نمی خوره .
  • سید یاسر ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    2 0
    "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد"
  • محسن ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    خاک برسرت ترسوی نادان . خودت برو دنبال بازیت بچه ننه
  • میثاق ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام این جا چند گزینه مطرح میشه 1) عقل نداری 2)سواد نداری (با عقل فرق داره) 3)شعور نداری 4)از گذشته درس نگرفتی 5) تمام گزینه ها به دور از غرض ورزی می گم/ حداقل تاریخ را بررسی کن ودرس بگیر.
  • میثاق ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام جواب همه حرف های دشمنان فقط و فقط همینه *** یدالله فوق ایدیهم *** والسلام
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    واقعا فکر میکنی چیزی که سال 2003 اتفاق افتاد جنگ بود؟
  • محمد ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    اشتب منفی زدم
  • MojICiviL ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    این بعثی ها اگه 1% توانی که جلوی ایران گذاشتن جلوی آمریکا می زاشتن تا الان چنگ ادامه داشت
  • علي ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    عجب!!!! قدرتش چقدره ؟! كه حدود 1000 رزمنده حزب الله اون بلارو سرش آوردن !!!پس ببين قدرت حزب الله چقدره؟!!!
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    آقای ناشناس!!! من مکتب آموخته عاشورام ترس رو به من نسبت ندهید کمی واقع بین باشین.ارتش سوریه هیچ توانی برای مدافعه نداره اگر موضوع حزب الله لبنان بود و یا حتی گوشه ای از خاک وطنم مسئله کاملا فرق میکرد... ایمان داشتم به پیروزیمون و دستاوردهای اون ولی مطمئنم که ارتش سوریه هیچ توانی در مقابله با آمریکا نداره شما در مورد تاریخ جنگ شش روزه یک مطالعه بفرمائید من از سایت محترم مشرق هم میخوام که صرفا موضوع جنگ تانک ها در بلندی های جولان در جریان جنگ شش روزه و شکست مفتضحانه 500 دستگاه تانک ارتش سوری در مقابل تنها 100تانک رژیم صهیونیستی که جزو نوادر تاریخ جنگ های بشر هست و با لشکر کشی اسکندر مقایسه میشه رو در سایت واکاوی بکنه
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    خدا با حزب الله و ایران و سوریه است مطمئن باشید حق در هر صورت پیروز است . چه موشک داشته باشند چه نداشته باشند . شیعیان و اهل تسنن که پیرو اهل بیت باشند پیروز هستند .
  • محمد ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    آقاي بتهوون شما ساز بزن دراين اموردخالت نكن.
  • مجید ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 1
    اسرائیل پاشنه آشیل امریکا است و به قول سید حسن نصرا... اسراییل مثل خانه عنکبوته کوچک و شکننده بودن رو هم به اون اضافه کنید . آخه حالا اون همه تجهیزات تو جا به این کوچکی فقط میتونه مایه دردسر باشه . جنگ اعراب و اسرائیل هم زمانی اتفاق افتاد که موشکها جای خودشون رو پیدا نکرده بودن و ضمنا این همه زرادخانه و شهرکهای مسکونی و کارخانجات و ... توی اسرائیل نبود حالا قضیه فرق میکنه موشکها از 3 طرف میتونن اسرائیل رو هدف قرار بدن لبنان -ایران و سوریه ایجاد ناامنی در اسرائیل حتی بوسیله یک موشک هم میتونه مایه دردسر برای حکومت تل آویو باشه (گنبد آهنین هم نموتنه در مقابل حجم انبوه موشک کاری بکننه) حالا اون آقایونی که فکر میکنن امریکا با داشتن چنین پاشنه آشیلی میتونه عربده بکشه منفی بدن
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    باید دید خودت رو وسیع تر کنی و یک جور دیگه نگاه کنی شرایط و وضعیت ارتش الان سوریه با ارتش آن موقع صدام یکی نیست چه از لحاظ بین المللی - افکار عمومی - روحیه نیروها - تاکتیک های ارتش سوریه و حجم حمله دشمن که حملات موشکی و هوایی محدود خلاصه می شود . ضمن اینکه اسرائیل مانند یک گروگان و یک عامل بازدارنده در کنار گوش سوریه است .
  • لبیک یا خامنه ای ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    فقط میتونم بگم شب وروز دعا میکنم که حضرت اقا فقط اشاره کنه انشالله کار این رژیم منحوس اسرائیل وامریکا و ال سعود را با خاک یکسان کنیم (فیته قلیله غلبت فیته کثیره باذن الله)قران کریم سوره بقره: اندک گروهی نیز گروه بزرگی از کافران رادرهم میشکند به اذن خدا
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    مهم روحیه و همبستگی است در کنار سلاح های خود اگر به درستی و با رعایت تاکتیک ها از این سلاح ها به خوبی استفاده کنند موفق می شوند این سلاح ها قادر به مقابله مناسب با دشمن هستند .
  • العبد ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    با احترام به نظر تمام خوانندگان این مطلب روی سخنم با اون جوانی غیرتی شیعه که می دونند فریاد مولایشان حضرت ابی عبدالله در همه عصر ها و زمان ها خواهد پیچید که فرمودنند (هل من ناصر ینصرنی)قبر بی بی حضرت زینب سلام الله علیه در سوریه واقع است و ما بچه شیعه ها نخواهیم گذاشت دست های ناپاک و به خون الوده صهونیسم و سلفی ها و وهابیت ملعون به خاک دمشق برسه هر کس موافق یا علی
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    کاش واقعا اینهمه تجهیزات سوری به اندازه یک گرم غیرت بچه های حزب اله رو داشت متاسفانه ارتش سوریه واقعا چیزی برای عرضه نداره معلوم نیست چرا در حفظ مناطق تصرف شده اینقدر ضعیف هستن تا حالا 200 دفعه خبر پیشرویشونو تلویزیون داده اما واقعا ضعف در فرماندهی و نیروی انسانی دارن
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    شروع جنگ=جنگ جهانی سوم
  • میثم ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    چه بسا گروهی اندک برگروهی کثیر غلبه خواهند کرد اگر خدا بخواهد. پس باید به نصرت خدا امید وار بود وخداوند پیروان خود را بحال خود رها نمی کند . انشاءالله پیروزی با ملت سوریه خواهد بود . اما علت اینکه عراق نتوانست در برابر آمریکاودوستانش مقاومت کند . چون هیچ قرابتی بین مردم وحکومتش وجود نداشت وبرای همین مقاومتی صورت نگرفت . اگر مردم عراق در کنار ارتش وحاکمان آن دست به مقاومت می زدند مطمئن باشید که غربیها هرگز موفق به اشغال عراق نمی شدند . چنان که در شهر ناصریه بدلیل مقاونت مردم نیروهای غربی به مدت یکماه نتوانستند به دروازه شهر برسند . پس مقایسه سوریه با عراق یک مقایسه بی پایه واساس است.
  • رضا مکرم ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    این موشک ها که ایرانی هستند درود بر حزب الا
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    امادرهرصورت نگ وخونریزی چیزخوبی نیست
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    اقای امیر احمدی اکبری ! شما که باز حرف خودت رو داری می زنی پس معلومه نمی دونی چه خبره ! سوریه اون روزها با سوریه ی امروز کلی تفاوت کرده است . اسرائیل با تمام قدرت نظامی خود نتوانست در برابر حزب الله لبنان و حتی گروه مقاومتی در یک باریکه دوام بیاورد و در واقع شکست سختی خورد . دوست عزیز این واقعیت بینی نیست این خود کم بینی است . وقتی که هیبت نظامی امریکا در سوریه شکست خورد متوجه حرف من میشی . حالا خوب گوش کن : سوریه یک محوری است که تجهیزات نظامی از این مسیر به حزب الله لبنان می رسد . رژیم صهیونیستی در یک تنگنا قرار دارد که توسط حزب الله لبنان تهدید می شود و شاه راه اصلی تامین سلاح حزب الله از سوریه می گذرد پس تمام تلاش خود را می کند که اجازه به انتقال سلاح ندهد و حزب الله لبنان را تضعیف کند و از سوی دیگر تسلیحات به گروه های مقاومت در غزه نرسد . چند راه دارد تا از این تضعیف رو صورت دهد یکی این است که جنگ داخلی در سوریه رقم بزند و دولت اسد را سرنگون کنند . راه دیگر که الان در فکر ان هستند از بین بردن دولت اسد با حمله نظامی است اما سوریه در برابر انها خواهد ایستاد . این در حالی است که امریکا وقتی به عراق حمله کرد هیچ مقاومت محکمی را شاهد نبودیم و راحت امریکا عراق را اشغال کرد اما بعد ان شاهد بودیم که دولتی شیعی در عراق سرکار امد و این به ضرر امریکا شد گر چه عراق را غارت کردند ولی امروز ما شاهد حمایت عراق از محور مقاومت هستیم . اینکه با دو دو تا چهار تای محض به موضوع نگاه کنیم پس امدادهای غیبی را در ان نمی توانیم لحاظ کنیم . شما جنگ 6 روزه را می گی اما جنگهای 33 روزه ، 22 روزه ، 8 روزه را نمی گی . پس معلومه یه غرضی از حرفهای خودت داری . دیروز که اعراب شکست خوردند هدف والایی نداشتند اما امروز سوریه و امثال ان اهداف والایی دارند و در جبهه مقاومت قرار دارند . مهم تر از ان ایران پشت سوریه محکم ایستاده است و خود نیک می دانی که یک از قدرت های نظامی جهان ایران است .
  • فاتح ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    رهبر ما اگر اذن دهد یک صدا میرویم تا دمشق.
  • سرباز گمنام امام زمان (عج) ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    اسرائیل دونقطه افرین! ماموزیتتو خوب انجام دادی؛ بازم تو اینترنت بچرخ و از ما دفاع کن. اون مبلغیم که بهت ایمیل کردیم رو به حسابت واریز میکنی. منتظر پیغام بعد ما باش................. اخرین گفتگوی اسرائیل با جاسوسش
  • عرفان ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 1
    حتی ا گه نیروی هوایی ارتش قهرمان سوریه ضربه بخوره نمیشه شجاعت پرسنل آن کم دانست زمان قضاوت خواهند گفت نبرد نابرابر با ظالمین سالار شهیدان حسین با خون پیام رسانی و جهانی شد .
  • رسول ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    شما بگو ضربدر یک میلیون من این سید رو دوستش دارم که میگه: "ولله اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است" "من و تو" کمتر ببین، لااقل اگه می بینی زیاد حرفاشونو باور نکن ما منتظر حمله اسرائیلیم که کارشونو یکسره کنیم
  • رسول ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    ایهاالناس به کی بگیم به چه زبونی بگیم؟ ما از اسرائیل نمیترسیم این حرف سید رو دوستش دارم که میگه: "ولله اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است" ما منتظر حمله اسرائیلیم که این دفعه کارشونو یکسره کنیم یالثارات الحسین
  • رسول ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    چهارم داداش
  • سبحان ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    زنده باد مقاومت...
  • سید شهاب ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    بهتره بنویسی جنگ جهانی چهارم... سومی رو توو 8 سال دفاع مقدس تجربه کردیم.....
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    یا علی
  • MOHAMMAD ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام جنگ جهانی سوم را ما تجربه کردیم و اون هم جنگی بود که ایران اسلامی مقابل تمام دنیا به مدت هشت سال ایستادگی کرد و اونها رو شکست داد.....
  • رضا ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    زنده باد ایران. مرگ بر دشمنان ایران اسلامی
  • مرتضی ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    جنگ سختی خواهد بود اما به امید خدا اگه نیروهای سوری امیدشون رو از دست ندهند پیروز خواهند بود البته اگه جنگی رخ بده
  • حسین ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    هرچند به نظر نمیاد جدی گفته باشه ولی‌ روسیه تهدید کرده که در صورت حمله به سوریه برنامه داره به سعودی‌ها حمله کنه چون عربستان تهدید کرده القأعده چچن را در المپیک علیه دولت روسیه فعال میکنه چون روسیه حامی‌ بشار اسد هست برای من عجیبه که رسانه‌‌های انگلیسی زبان به این مطلب پرداختن ولی‌ رسانه‌‌های ما منعکس نکردن به محض اینکه این خبر منتشر شد غربی‌ها غیر مستقیم اعلام کردن برای حمله منتظر مجوز سازمان ملل می‌مونن
  • شعبان ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    زمان حمله ی امریکا به عراق هم عده ای نادان بودند که میگفتند وقتشه ما هم به امریکا حمله کنیم اما تدبیر آقا و هاشمی جلوشونو گرفت. اگه اونا هم میخواستن اینطوری فکر کنن که مملکت به باد رفته بود. صدام دیکتاتوری بود که هم مملکتشو نابود کرد هم خودشو. الان هم بشار اسد حاضره کل کشورش به خاک و خون کشیده بشه اما از قدرت کنار نره.
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 1
    اسرائیل توان جنگ با حماس را هم نداشت .
  • دلتنگ مهدی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 1
    مرگ بر اسرائیل واسرائیلی های زالو صفت
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    پیشگیری از جنگ وجود نداره و اصلا جنگ شروع شده . یا باید از حیثیت و شرافتت دفاع کنی یا تا آخر عمر برده غربیها باشی . حالا انتخاب کن .
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    جنگ خیلی وقته شروع شده . میخوای بقیه عمرتو برده غرب باشی ؟ نمیخوای از شرافت و حیثیت و ناموس و دینت دفاع کنی ؟ تسلیم ؟؟؟؟
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 1
    شک نکنید که اجازه قلدری را به اسراییل نمی دهیم و در نهایت محوش خواهیم کرد.
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 31
    نیروی نظامی حزب الله در جنگ 33 روزه 2000 تا 3500 نفر بوده اند که ارتش اسرائیل برای اینکه ضعیف جلوه داده نشه تعداد 3500 رو تایید کرده ولی خود حزب الله 1000 الی 2000 اعلام کرده است. فقط بگو 60000 رو از کجا آوردی؟؟؟ اسرائیل خانه عنکبوت است و با 4 تا موشک مردمشون همه فرار میکنند و فاجعه مهاجرت خواهند داشت.
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 3
    اسراییل بزرگ ترین ارتش دنیا هم که باشه ولی چون یک چیز رو نداره باخته اونهم نهراسیدن از کشته شدن و مرگ.
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    مرگ بر دشمنان ایران، ایرانی از همه عقاید و ادیان الهی
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    آدم عاقل منتظر جنگ نمیشینه. پیامبر خدا هم با جنگ حرفش رو به کرسی ننشوند. شما مملکتت رو آباد کن که جهان الگو بگیره و جبهه ظلم تضعیف بشه. جنگ فقط بدبختی میاره.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    پنجم خیرش رو ببینی! :))))
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    جنگ = بدبختی بهتره بیشتر از همه به فکر آباد کردن مملکت باشیم، به اندازه کافی حرف جنگ همه جا هست
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    حرفت حق بود. اینجا یه عده هستن که شاید جیره خور خارجی ها باشن و دوست داشته باشن کشور ما بشه سیبل همه ظالمین دنیا. عده ای از داخل به هر شیوه تبلیغ جنگ میکنن و کسی هم شک نمیکنه شاید اینها از طرف دشمن باشن که بهانه بدن دست خارجی ها که ما رو طبق معمول تک ببینن و بهمون ضربه بزنن. ما هرچقدر هم قوی باشیم اما نباید روا بداریم که بی دلیل خون یک هموطن و سربازمون به زمین ریخته بشه. پیغمبر خدا هم جنگ نمیکرد، از راه فرهنگی و اصلاح جامعه پیشروی می کرد.
  • اسعد ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    آقایون و خانمها جنگ نمیشه بابا یا شاید بهتره بگم این مدلی که شما منتظرید فعلا نمیشه . غرب داره فعلا تست میکنه . اگر مدل بخواهید باید به ارض برسونم که مدتهاست شروع شده. و این را هم بدانید که خداوند وعده نصرت به نیروهای الهی را داده است. حالا سوریه یا لبنان یا ایران یا........ باید تقوا پیشه کرد و به وظایف آشنا بشویم که رعایت تقوا خود مانند چراغ مسیر را روشن میکند ...اتقو ا الله
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    استاد عزیز من اون ناشناس بالاییم 13:48 کسی نگفت قسد دفاع از وطن رو نداره من منظورم این بود که کشور تو جنگ 8ساله کلی آسیب دیده کلی جوون شهید شده وهزاران مشکل دیگه که مردم خوزستان هنوز باهاش درگیرند دلیل اینکه گفتم به کشور ما هم سرایت میکنه این بود که همه ما میدونیم ارتش سوریه تو این دو سال خیلی ضعیف شده وتوان مقابله با نیروهای چند ملیتی که از زمین و هوا ودریا میزنند رو نداره برگه برنده بشار هم اسراییله که میتونه با زدن اون تعادله جنگ رو حفظ کنه که حتما حزب الاه هم وارد میشه وقطعا اینا جنگ رو به عراق وبعد ایران میکشند در پایان هم جمله شهید چمران رو برای بهضی ها که زیر باد کولر نشستنو منتظر فرمان ولی امر مسلمینند رو یاداوری میکنم که ایشون گفتن هنگامی که شیپور جنگ نواخته شد مرد از نامرد شناخته میشه
  • مهدی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    کم من فئة قلیل غلبت فئة کثیر باذن الله چه بسیار عده کمی که به اذن خداوند بر عده زیادی غلبه کنند
  • توحيد ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    همه قضا يا يه طرف اين عربستان نكبتم يه طرف. خدايا خودت جواب نامرديشونو بده
  • جندالله ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    آمریکا می لرزد
  • محمد ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    همه اینارو ضربدر n هم که بکنی تازه میشه 0 ضربدر n که مساوی با صفر است در مقابل خواست و قدرت خداوند قادر متعال. حالا شما تشریف ببرید و با خیال راحت بازی بفرمایید و ذرهم فی خوضهم یلعبون...
  • مجتبی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    به نام خداوند بخشنده مهربان آیا ندیدی پروردگارت با اصحاب فیل چه کرد؟ آیا نقشه آنان را در تباهی قرار نداد؟ و بر سر آنها پرندگانی را گروه گروه فرستاد. که با سنگ هایی ار گل متحجر آنان را هدف قرار می دادند. سر انجام آنان را همچون کاه خورده شده قرار داد. یادمون باشه برای نابودی اصحاب فیل خدا یه سری پرنده 100 گرمی رو فرستاد که سنگایی که برداشه بودن به زور به 10 گرم میرسید. برای نابودی آمریکاییها هم شن های صحرا رو. این توان رزمی هیچ کدو م از طرفین جنگ نیست که سرنوشت جنگ رو تعیین میکنه بلکه مشیت الهی که اگه زمانی باشه که پیروزی در جنگ به مصلحت حق باشه آمریکا و همی متحدانش رو به کام مرگ میکشونه.بدون کوچک ترین زحمتی. شاید هم مصلحت حق در شکست سوریه در این جنگ باشه.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    قابل توجه کسانی که میگن چون عراق اونطور پس سوریه. عراق تسلیحاتش مال ان دهه قبل بود ولی سوریه به روزه.
  • سرباز گمنام ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    یا لثارات الحسین(ع) وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد/ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
  • مقاومه ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    و همه توان اسراییل رو در 1000 ضزب کنی، تازه میشه 1درصد از قدرت ایمان بچه های ما.حالا برو دنبال بازیت.
  • بابک بیات ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    قدرت حزب الله ضعیف شده قبول سوریه ضعیف نیروگاه اتمی اسراییل نمرده ان هدف خوبی انو میزن حزب الله تا شعاع 300کیلومتری هر چی باشه منهدم میشه انم توان از دست رفته
  • ایرانی ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مسلمونا در حمله به ایران در زمان پیامبر هم هیچی نداشتن در عوض سپاه ایران از فرق سر تا نوک پا مسلح بودن ولی بازم شکست خوردن
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    حقی که شعبون بی مخ هنوز زنده است. :))
  • پیمان ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دوستان چه درست چه غلط این هم وطنمون نظرش رو گفته مودب باشید لطفا!
  • رضا ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یا علی
  • رضا ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خاک بر سر بی غیرتت
  • حسین ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بسم الله اگر جنگ شود در از جهتی به نفع ما است چون به بهانه ی حمله ی آمریکا به سوریه ما هم بساط رزیم صهیونیستی را جمع می کنیم و اکر جنگ شود به امر مقام معظم رهبری انشا الله من به جنگ با استکبار و کمک به مظلومان از جمله سوریه ای ها و دفاع از عمه سادات وحضرت رقیه وسر های بریده ی شهدای کربلا خواهم رفت. به امید شهادت. یا حسین
  • مهدی ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    با کمال احترام باید بگویم تو یک احمق هستی ! چون تفاوت اساسی بین صدام تکریتی و بشار اسد وجود دارد ، مسئله جنگ در سوریه به خاطر نوع حکومت کشور نیست به خاطر اسرائیل است وگر نه امریکا حاضر بود سوریه دیکتاتور باشد ولی کاری به کار اسرائیل نداشته باشد
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    گرچه زیاد سایت شما رو نمی خونم اما به این ناشناس خدانشناس باید بگم بنظر میرسه زبانت زبان شیطان باشه و افکارت خیلی کثیفن. اسرائیل که عددی نیست. گاهی عده قلیلی که بر حق هستند تونستن اربابان به ظاهر قوی تورو شکست بدن یعنی سوسکشون کردن. این وعده تنها قدرت این عالمه
  • ali ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بازم دولت گل و بلبل اومد سر كار محاصره شدن ايران مثل گل و بلبل قبلي
  • AMIN130 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    تازه از خواب بیدار شدی؟ آخه اگه بشار بخواد بره ... اصلا کلاس چندی عمویی؟؟!!!
  • hadi ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خدا وکیلی تو هیچ سایتی تا حالا انقدر متوهم ندیده بودم تبریک مشرق
  • حمید ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    1 0
    خداوند در قرآن فرمود:ان حزب الله هم الغالبون! تمام شد .
  • پور ایران ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دلیلی نداره منافع مون رادر جنگ با اسرائیل و هم پیمانانش به خطر بیندازیم-
  • ساسان ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    من موافق بشار اسد نیستم ولی از اینکه یه سری کشورها خودشونو کدخدای دنیا میدونن نفرت دارم حتی از کسایی که طرفدارشون هستن.
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بو میدی عمو باشه ما میریم دنبال بازی اما بازیمون ،، بازی محو اسرائیله،، بچه قشنگ همون اسرائیل 1000 برابر قدرتمندتر که از یه حماس که موشکهاشو دستی میسازه تو دوتا جنگ شکست خورد و افتاد به شکر خوردن خاک بر سر وطن فروش پست کثافت بی غیرتت کنن عموجون وقتی رفتیم تو مسجدالاقصی نماز جماعت خوندیم و به کشته شدگان صهیونیسم خندیدیم اون وقت میام حالتو میپرسم
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا اینطور نمیگی که: اصلا همون اول جنگ میشه با موشک های نقطه زن و رادارگریز فاتح110 گنبد آخنی رو فرستادلای دست باقالیا اون وقتی گنبد نباشه نارنجک دستی هم که پرت کنی اسرائیلیا فرار میکنن خارج یا خودشونو میندازن تو دریا خاک بر سر ترسوشون کنند
  • بهزادقنواتی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    به فضل الهی و توان ارتش اسلام و ملت شریف ایران دنیای استکبار را در هم می کوبیم اسراییل و آمریکا و غرب هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دمت گرم بالاخره یک نفر حرف منطقی زد
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    دمت گرم بابا اسرائیل حسابشو پس داده تو 8روز نتونست از پس 4-5تا بچه مسلمون بربیاد آخه چرا انقدر ازش میترسین ،،، دوتا موشک از ایران برسه اسرائیل صبح فرداش همون نتانیاهو تو خاک آمریکاست و داره برگه ی پناهندگیش رو تحویل مقامات آمریکایی میده
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعا متاسفم که صدام سفاک آدم کش رو با بشار اسدی که یه تنه داره از خودش و کشورش و خزب الله و از همه مهمتر ایران دفاع میکنه یکی میکنی
  • محمود ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یرو بمیر اگه اینجور بود اسراییل حروم زاده چرا تا به حال یه شیه رو زنده گذاشته گیریمم که باشه همه ملت ایران مثل تو نیستن ما فرزندان عاشوراییم کسایی که می رقتن رو مین تا معبر باز بشه اما اسراییلی ها تحمل یک زخمی رو هم ندارند حقیقا اسراییل سست تر از خانه عنکبوته
  • محمود ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جنگ با کی و چرا؟ گاهی جنگ با عزت بهتر از صلح با ذلته انگار از عاشورا درس نگرفتی
  • رسول ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 1
    قدرت اسراييل فقط يا 4تا .... مثل تو هست نه با ايمان سربازاي ما
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مگه نمی دونی رییس گاردو خریدن واگارد اقدامی نکرد وملت اکثریت شیعه دلخوشی از صدام نداشتند
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اگه مخالف هاشون ادم درست حسابي بودن و اسلحه بر نمداشتن تا الان رفته بود اگه بره وهابي هاي كثيفي كه جلوي دوربين ادم ميخورن اعدام هاي دسته جمعي انجام ميدن و كله هاي زن و بچه رو ميبرن مييان سر كار اونوقت بقيه شو خودت حدس بزن....
  • شيعه ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعا براي بعضي از هم وطنانهايم متاسفم يقينا اين ها افرادي هستند كه در جريان جنگهاي 33 روزها حزب الله و 22 روزه حماس از هيمنه ارتش زبون صهيونيستي سخن مي گفتند . بشار اسد هر بوده و هر كه هست اكنون نماد مقاومت تمام مظلومان جهان در برابر كفر مطلق است . و به تعبير خصوصي تر " او اكنون مدافع حريم زينبي (س) در برابر الحاد و تزوير اموي و عباسي است " يا ليتنا كنا معك مرگ بر اين هم آغوشي نحس مربع " صهيوني + بهايي + وهابي + ماسوني" هر ايراني و هر مسلماني كه از وقايع اكنون سوريه خشنود باشد به يقين خواسته يا ناخواسته به يكي از اضلاع اين مربع شوم چسبيده است والسلام
  • عراقي ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جنگ امریکا وعراق جنگ نبود فیلم بود! ژنرال ها خیانت کردن وکشورو فروختن صدام وفرزندانش ارتشو ضعیف کردن... گارد ریاست جمهوری عراق هم زورش فقط به مردم می رسید که مردمو سرکوب کنه..
  • میترا ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    منظورت همین دوستان جدید اقای هاشمی هستن دیگه ؟
  • جعفر ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    چرانظرم رو منتشرنکردید؟
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    عزیز ناشناس توان اسرائیل رو در جنگ 33 روزه دیدیم و گریه های نیروهای نخبه ی فوق ویژه ی گولانی رو در برابر کوماندوهای حزب الله قهرمان شاهد بودیم.
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    گارد ریاست جمهوری عراق با پیشنهاد های هنگفت تسلیم شدند و اصلا نجنگیدند و هواپیماهاشونو به ایران اوردند. نمیدونم چرا بعضی ها اطلاعات ندارن اظهار نظر میکنن.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 1
    این کسایی که دم از جنگ می زنند قطعا خائن ترین افراد نسبت به ایران هستند چرا که در جنگ هشت سال دفاع مقدس مابودیم که شرکت کردیم وانوقت هیچ کدام از اینها نبودند و الان برای ایجاد بحران و رسیدن به سود های کلان فقط شعار تحریک آمیز می دهند - جنگ منفور ترین پدیده ای است که فقط به ما و زنان و کودکان و مردان بی گناه لطمه می زند و نظام و کشور را از رسیدن به شکوفایی و پیشرفت و قدت باز می دارد فرقی نمی کند این جنگ باسوریه باشد یا لبنان یا ایران قطعا ما خسارت زیادی خواهیم دید مگر آنها که دایم بر طبل جنگ می کوبند چه خارجی چه داخلی - بهر حال ایمد وارم هیچ حمله ای صورت نگیرد و دولتها احمق و ظالم غربی به هر بهانه ای به سوریه حمله نکنند - ولی آنچه که مسلم است ما آماده ایم برای همه گونه دفاع و گذشتن از مال و جانمان برای دفاع از نظام و کشور عزیزمان ولی این به معنی جنگ طلبی نیست چرا که ما در ان هیچ سودی نه از نظر اعتقادی و نه از نظر اقتصادی بدست نمی اوریم - به سو د جویان خائن داخلی و خارجی هم هشدار می دهیم برای رسیدن به سودهای بیکران ناشی از بحران این گونه بر طبل جنگ نکوبید شاید در گذشته قصر در رفته باشید ولی اینبار قطعا گرفتار خواهید شد .مهمترین چیز برای دنیای اسلام و بویژه نظام ما و ایران آرامش است تا بتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم و مهمترین چیز برای جنگ طلبان اعم از شما سود جویان و وهابی ها و سلفی ها و القاعده و تروریستها بروز جنگ و ایجاد بحران برای رسیدن به اهداف پلید خود هستید شرم کنید و این اهداف را با شعار های مقدس که هیچ اعتقادی به آن ندارید برای گمراه کردن افراد ساده لوه مزین نکنید . در این وضعیت جنگ طلبی و استقبال از آن فقط و فقط خدمت به ترکیه و امریکا و اسراییل وحکوممتها سلفی و وهابی منطقه برای شیعه کشی است - ببندید دهانتان را که از حتی اگر جزو این افراد نباشید از دوستی خاله خرسه بیزاریم
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    تو جنگ با حزب اله دیدی که چظور همون 1 در صد صهیونیستا رو به چیز خوردن وادار کرد !
  • مصی پلنگ ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یعنی کفن کنم این اسرائیلیا رو...
  • میثم ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اون آقایی که از اسرائیل دفاع کرد. بدونه که قدرت نظامی مهم نیست. قدرت تفکر استشهادی و جنگ استشهادی مهمه. این القاعده همه آدمای تو کوه و بیابونند. طالبان آدمای تو کوه و بیابونند. آمریکا هم ابر قدرت جهان. چرا 14 ساله نتونسته تو افغانستان کاری کنه.مگه ما زمان جنگ چی داشتیم؟ چی مارو پیروز جنگ کرد؟ اعتقادمون. اون تفکر ما که به سراغ شهادت می رفتیم. این خیلی سنگینه. یک وجب از خاکمونو ندادیم بعد از 8 سال . چون اعتقاد فکریمون بالا بود.
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    متاسفانه کار به رویارویی نظامی خواهد کشید و شما عکس گفتار خویش را خواهید دید مطمئنم شما هنوز تو ابرا غوطه وری ارتش سوریه در این دو سال چه کرده؟ پیروزی القصیر هم به لطف ما بود وقتی این ارتش در مقابل گروههای تروریستی و دفاع ذاتی در داخل کشورش مشکل داره نبردش با غرب غیر ویرانی فجیع چیزی عایدش نخواهد کرد شلیک یک موشک از سوریه به سمت اسرائیل هم جوابش غیر دفاع گنبد آهنین واکنش جدی تر غرب رو دنبال خواهد داشت و رژیم صهیونیستی زرادخانه اتمیش رو برای آیندگان موزه نخواهد کرد لازم بدونه مطمئنا دمشق رو هیروشیمایی دیگر میکنه بی هیچ ابائی
  • ایرانی اذری ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    شعبان خان فیلمهای جنایات تکفیریها را نمیبینی ویا اصلا نمیخواهی ببینی؟؟؟کنار رفتن اسد از قدرت یعنی بریده شدن سر اقلیت دوازده درصدی شیعیان+بقیه اقلیتها....قدرت تحلیلت از قدرت تحلیل یک مرغ هم ساده انگارانه تر است
  • سجاد ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    وقتي شيپور جنگ نواخته شه مرد از نامرد تشخيص داده ميشه ما فرزندان كورشيم و سربازن اقا امام زمان ما اماده كشته شدن در راه وطن و اسلام هستيم مهم نيست كه دشمن كي باشه چقدر قوي مهم اينه چه بكشيم چه كشته شويم پيروزيم بذاريد جنگ بشه تا از حيثيت خودمون دفاع كنيم بذاريد انتقامونو از اين واهابي هاي كثيف و عربستان بگيرم
  • رضا ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اميدوارم هيچ جنگي رخ نده.ولي اينو بدونيد كه بعضي بزرگنمايي ها فقط بر اثر تبليغات رخ مي ده مثل قدرت نظامي امريكا يا اسرائيل.اميدوارم بازنده نهايي اسرائيل باشه چه يه دروغ تاريخيه.ضمنا در صورتي كه شهرهاي اسرائيل بمباران شد نبايد از مرگ شهرونداش مخصوصا كودكان ناراحت شد چون در اسرائيل همه حتي كودكان 5 ساله سرباز و نظاميند بنابراين هيچ غير نظامي اونجا وجود نداره.
  • مهدی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعا اسرائیل قویه! مگه ندیدین در اوج قدرت به یک بچه یک سال حبس خونگی داد! جدا اسرائیل قدرت چهارم جهانه!!!!!!!!!ایول!!!!!!!!
  • مهدی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعا اسرائیل قویه! مگه ندیدین در اوج قدرت به یک بچه یک سال حبس خونگی داد! جدا اسرائیل قدرت چهارم جهانه!!!!!!!!!ایول!!!!!!!!
  • مسعود ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    فاتح 110 آخه کجاش نقطه زنه؟
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    داداش عراقی ها همه از صدام خسته وزخم خورده بودن/
  • مرشد ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلعهم ائمه و نجعلهم الوارثین حساب دودوتا چارتا که نیست. کلی چیزای دیگه هست که باید همه رو در نظر گرفت.
  • سلمان فارسی ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام!!! دوست دارم روسیه به عربستان حمله کند.خون خیلی از بیگناهان را همین عربستانی ها با این فتواهای مزخرفشون گرفتند!طرف از آمریکا بلند شده اومده سوریه برای جهاد نکاح!
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مردم دو گروهند. گروهي مدافع دين خدا. گروهي مدافع دنياي خود. شما بهتره بگي منافع ما دنياپرستان.
  • حسین ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر دفاع ضد هوای سوریه خیلی قوی چرا اسراییل راحت بمب باران میکنه و در میره !!!!
  • فرهاد ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یعنی شما فرق صدام که 8 سال در جهت منافع آمریکا و با همراهی همین عربای مرتجع جنگ رو به ما تحمیل کرد با سوریه و اسد نمیدونی !!؟ بهتره هیچوقت در این باره اظهار نظر نکنی ! این جور اظهار نظر نشون میده چیزی از مسائل منطقه و منافع و امنیت کشور نمیدونی آدم در باره چیزی که علم بهش نداره حرف نمیزنه .
  • میترا ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    پیغمبر خدا هم جنگ نمیکرد !!!!!!!!! کدوم پیغمبر خدارا میگی ؟ میشه معرفیش کنی ؟؟؟؟
  • علی بندرعباس ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    خداییش ترکوندینش . خواستم حرفارو تایید کنم دیدم همشو ( غیر از توهین ها ) باید تایید کنم . بعضیا یه حرفای عجیبی میزنن آدم فکر میکنه یه خودیه ، اومده یه شوخی کنه بچه ها جوشی بشن اونم کنار بشینه نگاه کنه غیرت بچه هارو و بخنده
  • مهدی ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    یعنی واقعا 80 تا ... مثل این هم پیدا میشه ؟ :))
  • علی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بی صبرانه منتظر جنگ با ا س ر ا ع ی ل هستیممممم
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ناشناس| | ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ جمع کن. همه توان اسرائیل رو بذاری وسط، تازه میشه اثر یه زیارت عاشورای بچه های حزب الله در دفاع از حرم عمه سادات درود بر حزب الله سلام بر بشار اسد
  • فضلی ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 1
    بنام خدا انشاالله با تدبیر سران نظام از این امتحان موفق بیرون می آئیم.
  • اصغرآقا ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 3
    درسته که اسلحه ومهمات نقش مهمی داره اما مهمتر ازاون غیرته که بین ایرانی وشیعه وجود داره وبس.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    لطفا اونائی که چند بار بیشتر از من خوندن بگن ماجرای جنگنده های غنیمتی چی بود؟!
  • بصير ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 3
    با همين توان به قول شما 1 درصدي،اشك اسرائيل رو تو 33 روز درآوردن
  • جلال ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    چه حرف مفت میزنی اسرائیل در رتبه 10 هست
  • مهرشاد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    البته به غیر از اینا برای رژیم صهیونیستی مشکلی به نام ایران هست که میتونه با موشک های دوربرد تلاویو رو با خاک یکسان کنه
  • khakhs ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    آقا اصلا میگیم حزب الله بهترینه ولی اگه اسراییل اراده کنه تمامه آسیازو با بمب اتم پودر میکنه پس لطفا هیس
  • پیروولایت ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    زنده بادایرانی مسلمان وباغیرت وحزب الله شیربچه های حیدرکرار۰سرفرازبادپرچم اسلام ناب ۰ننگ ومرگ برکفاروخائنین اسلام وایران ۰نابودبادقصابان صهیون۰اللهم انصرالإسلام وجعل حیاتی فیه ومماتی فی سبیله
  • سروش ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 2
    مرگ بر غربزده ها
  • miladjalilpiran ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 2
    تاجان در تنم سرباز اين وطنم٠٠٠
  • محمد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    2 0
    از خدا بترسید اینقدر دروغ ننویسید.حتی مشرکین هم از زنا متنفرن.جهد نکاه چیه درست کردید؟ مردم که گوسفند نیستن.میفهمن دروغ میگن.
  • سلیمی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 1
    خدایا توان نظامی وموشکی حزب الله را افزایش بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس