پس از آغاز به‌کار دولت یازدهم جمعی از اقتصاددانان و دانشگاهیان اقدام به آغاز فعالیت­‌های تبلیغاتی با استفاده از رسانه­‌های عمومی، برای مبارزه با تحریم­‌های اقتصادی غرب علیه ایران پرداخته­‌اند که این موضوع، دستمایه تهیه گزارش از سوی یک مرکز صهیونیستی شده است.

گروه جنگ نرم مشرق - مرکز مطالعات اطلاعات و تروریسم مئیر آمیت Information Center Intelligence and Terrorism Studies Meir Amit  (מרכז המידע למודיעין ולטרור ע"ש אלוף מאיר עמית) طی گزارشی تحلیلی به بررسی و ابعادسنجی موقعیت روشنفکری ایران در تقابل با تحریم‌ها علیه ایران پرداخت.

بر اساس این گزارش، پس از شروع به کار دولت یازدهم، جمعی از اقتصاددانان و دانشگاهیان اقدام به آغاز فعالیت­‌های تبلیغاتی با استفاده از رسانه­‌های عمومی برای مبارزه با تحریم­‌های اقتصادی تحمیلی غرب علیه ایران کرده­‌اند.

فعالیت­‌های مبارزاتی که توسط روشنفکران و دانشگاهیان ایرانی ساکن در غرب و چهره­‌های برجسته­ رفرمیست (اصلاح‌طلب) ایران مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته و یکصدا خواستار لغو تحریم­‌های صورت‌گرفته است.


بر اساس این گزارش، اگر چه این تیپولوژی از روشنفکران در مقام مبارزات چند روزه­ اخیر خود، رئیس‌جمهور و همکارانش را به افزایش تلاش‌های خود برای ایجاد یک توافق سیاسی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی توصیه نموده ‌اند اما با این حال تصمیم‌گیرندگان در کشور را به اتخاذ یک رویکرد واقع بینانه (ישה מציאותית) و عملگرایانه (ופרגמאטית) امر کرده­‌اند.


بر اساس این گزارش؛ این اقدام روشنفکران ایران، در شبکه‌های اجتماعی و کنفرانس‌ها منعکس شده و با ابتکارعمل اقتصاددانان حامی دکتر روحانی و وابسته به مرکز سیاسی وی در اردوگاه جریان رفرمیست (اصلاح‌طلب)، با محوریت دکتر "علینقی مشایخی"، دکتر "موسی غنی‌نژاد"، دکتر "محمدمهدی بهکیش" و دکتر "سعید لیلاز"، به روشنفکران ایرانی فرمان می­‌دهند تا صدای اعتراض خود را در برابر تحریم‌ها بلند ساخته و به کمپینی به نام صدای دفاع از خانواده­‌های فقیر، جوانان بیکار و خانواده‌ها و بیماران محتاج داروهای ضروری که همه مبتلا به تحریم هستند، بپیوندند.

این گزارش در ادامه به بررسی و آنالیز راهبرد ارائه‌شده توسط دکتر مشایخی پرداخته و با اشاره به نظر وی مبنی بر استقرار دولت در حد متوسط (כינון הממשלה) ​​به رهبری روحانی، متذکر می ‌شود که باید روشنفکران و فعالان مدنی در قالب گروه­‌های با نفوذی چون استادان دانشگاه، اقتصاددانان، کارآفرینان در بخش خصوصی، روزنامه‌نگاران، پزشکان، هنرمندان، وکلا، معلمان و مهندسان، به عنوان یک ابزار مهم برای تکمیل تلاش­‌های دیپلماتیک دولت، در خدمت رفع تحریم‌ها درآیند.


همچنین در این گزارش به موضوع عدم حمایت جریان روشنفکری از دولت قبل در مقابل تحریم­‌ها اشاره و مبتنی بر نظر مشایخی نتیجه‌گیری می­‌شود که در دوران ریاست جمهوری احمدی­‌نژاد، جریان روشنفکری ایران، از انگیزه­ کافی برای مقابله با تحریم­‌ها برخوردار نبود؛ اما پس از انتخابات وضعیت تغییر کرد و این کمپین با هدف ارسال نامه به رهبران گروه 5 +1، ضمن ترجمه­ رأی مردم ایران در انتخابات گذشته­ ریاست جمهوری، به ابراز تمایل ایران برای صلح (רצונה בשלום) و کمک برای گسترده‌شدن و ترویج فرآیند رِفُرم (تغییر) در ایران (תהליכי שינוי באיראן) اشاره می­‌نماید.


این گزارش در ادامه به بررسی و آنالیز گفت‌وگوی مشترک دکتر "موسی غنی‌نژاد" و "محمدمهدی بهکش" در نشریه "تجارت فردا" پرداخته و با اشاره­ مجدد به این موضوع که در طول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، روشنفکران ایران با محدودیت­‌های شدیدی روبرو شدند و در نتیجه در مقابل تحریم­ها بی‌تفاوت (לפיכך) بودند؛ مطرح می­‌سازد که پس از روحانی انتخاب هیچ دلیلی برای اعمال فشار­های بین‌المللی بیشتر علیه ایران وجود ندارد.

گزارش سپس به بیان دلایل عدم توفیق دولت احمدی‌نژاد در مقابل رفع تحریم­‌ها، از منظر "سعید لیلاز" به عنوان مشاور اقتصادی خاتمی می­‌پردازد و مواضع احمدی‌نژاد در موضوعاتی چون انکار هولوکاست و درخواست او برای نابودی اسرائیل را از عوامل اصلی این عدم موفقیت معرفی می­‌کند.

همچنین به موضع انتخابات ریاست جمهوری اشاره و متذکر می ‌شود که انتخاب روحانی می‌تواند به از بین بردن تنش بین ایران و غرب کمک کند و در این راستا جنبش روشنفکری ایران می­‌تواند به رهبری سیاسیونی چون اكبر هاشمى رفسنجانى، سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف و ناطق نوری، در برابر تحریم­‌ها موضع بگیرند.

این گزارش در ادامه به بررسی استراتژی جنبش روشنفکری ایران در برابر تحریم­‌ها پرداخته و متذکر می ­شود که در این استراتژی ایران یک سیاست خارجی معتدل (מדיניות חוץ מתונה) در منطقه و در سطح بین‌المللی را به جهت بهبود روابط با کشورهای جهان را عملیاتی نموده و صدای خود را به‌گونه­‌ای متقاعدکننده­‌تر (משכנעת יותר) کاهش می­‌دهد؛ در نتیجه آمریکا در تلاش­‌های خود برای تشدید تحریم‌ها، منزوی و اساس ادعای آمریکا که ایران یک عامل خطرناک است (איראן היא גורם מסוכן)، منتفی می­‌شود.

این گزارش در ادامه به ارزیابی نظرات روشنفکران ایرانی ساکن غرب که به کمپین مقابله با تحریم پیوسته­­‌اند اشاره می­‌کند.

در این راستا به نظر دکتر "محمدهاشم پسران" استاد اقتصاد در انگلیس اشاره و با بیان این مطلب که ایران و کشورهای غربی باید در اسرع وقت تلاش­‌های خود را معطوف به برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک، در جهت خدمت به منافع هر دو طرف با استفاده از فرصت ایجاد شده توسط انتخاب روحانی در ایران کنند؛ هشدار می­‌دهد که عدم استفاده از این فرصت جهت رسیدن به توافقات قابل توجه در مذاکرات میان ایران و غرب، منجر به ناامیدی و تقویت گروه­‌های افراطی در ایران خواهد شد.

این گزارش از منظر پسران متذکر می ‌شود که نوشتن مقالات، سخنرانی­‌ها و بیانیه‌های کمپین‌های تبلیغاتی در ملأ عام، می­‌تواند دولت جدید در ایران را کمک نماید تا به غرب بفهماند که روحانی به نمایندگی از ایران معتدل و صلح‌طلب بوده و اتخاذ تحریم­‌های جدید توسط اوباما به تضعیف وضعیت و موقعیت روحانی در داخل ایران می­‌انجامد؛ از سوی دیگر در ایران نیز روشنفکران به سیاستمداران جهت اتخاذ سیاست­‌های واقع‌بینانه‌تر کمک نموده و آنها را به این تشخیص برسانند که ادامه انزوای اقتصادی، آسیب‌پذیری کشور را بالا برده و قدرت منطقه­‌ای ایران را تحت تأثیر قرار می­‌دهد.

در این گزارش سپس به بیان نظرات یکی از روشنفکران رفرمیست (اصلاح‌طلب) در برابر تحریم­‌ها اشاره و موضوع توسعه فناوری­‌های پیشرفته که از طریق آن، ایران قادر به غلبه بر تحریم­‌ها خواهد بود، استدلال عناصر به اصطلاح تندرو و رادیکال در ایران ارزیابی می‌شود.


این گزارش در فرازی به سراغ استراتژیست ارشد جریان رفرمیست (اصلاح‌طلب) رفته و ضمن ارائه­ بیوگرافی فشرده­‌ای از وی، به آنالیز مصاحبه­ او با "روزنامه اعتماد" پرداخته و به ابراز حمایت وی برای یک مبارزه عمومی علیه تحریم اشاره و انتقاد وی از جریان موسوم به افراط گرای مخالف بهبود روابط با غرب را متذکر می­‌شود.


در این گزارش سپس فعالیت­‌های صورت‌گرفته در شبکه­‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در این گزارش راه‌اندازی کمپین عمومی علیه تحریم­‌ها توسط گرهی از جوانان به نام "سفیران صلح و امید" (שגרירי השלום והתקווה) مورد بازخوانی قرار گرفته و هدف از راه­‌اندازی کمپین "نه به تحریم" (לא לסנקציות) در فضای مجازی، رساندن پیام روشنفکران ایران به غرب در راستای بیان این مطلب که "تحریم­‌ها به بخت ایرانیان برای رسیدن به صلح و دموکراسی لطمه می­‌زند" ارزیابی می­‌شود.

همچنین با بررسی مصاحبه­­ "حسین نقاشی" به عنوان یکی از این فعالان با "رویترز"، به جذب اعضای فعال از نسل سوم و چهارم در این کمپین اشاره می­‌شود.

این گزارش سپس به نوع حضور و گستره­ فعالیت کمپین اشاره و نامه­ دو سندیکای کارگری در مورد ادامه تحریم­‌ها علیه ایران را در این راستا ارزیابی می­‌کند.

همچنین به مواضع رؤسای اتاق بازرگانی که "محمد نهاوندیان" به عنوان رئیس آن در مقام رئیس دفتر رئیس‌جمهور منصوب شده، اشاره و فرصت­‌های سیاسی و اقتصادی ایجادشده توسط انتخاب روحانی جهت مبارزه با تحریم­‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.


نکته قابل تأمل در این گزارش‌ها و تحلیل‌های پیرامون آن این است که رسانه‌های غربی درصدد هستند با القای بلندتر بودن صدای نخبگان و جامعه مدنی از صدای حکومت، مشروعیت بخشی به صدای نخبگان را با ایجاد شبکه‌های اجتماعی کلید بزنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • sss ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    دست در دست امریکا دهیم به مهر میهن خویش را کنیم نابود. سال88 که فتنه به پا کردن و مسبب این همه تحریم شدن ایا به ملت ایران فکر کردن؟
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    دم اصلاح طلبا گرم که این کمپین رو راه انداختند
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    مشرق چرا انقدر ترسيدى؟
  • علی ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    قرار است حضرات روشنفکر فردا در شهرکرد برنامه کشوری داشته باشند
  • سيد قاسم ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    معلوم ميشه مشكلا ت بيماران به خاطر تحريم وفقير تر شدن ضعغا و پايين آمدن خط فقر و مشكلات ديگري كه كشور با آن مواجه است در هشت سال گذشته البته بقول اين آقايون فكر اين افراد را روشن نكرد كه كمپيني يا نهادي يا NGO بزنند تامشكلا ت وتحريمها رفع شوند اقا يون شما اگر به فكر مردم بوديد اين هشت سال كجابوديد . كار هاي شما همه سياسي است وفقط براي نگه داشتن راي درسبد خودتان است وگرنه مردم از اول انقلاب تاحالا در تحريم هستند.
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    یک سوال: اینها به فکر خودشون و حزب خودشون هستند یا مردم؟اگر به فکر مردم هستند، پس چرا تو اون هشت سال کاری نکردند و همکاری نکردند و طبل اختلاف زدند؟ من، یک جوون 24 ساله و هزارتا سوال مثل این تو ذهن
  • محمد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    يه سؤال هست كه موضوع رو حل مي‌كنه. اينكه اگه اين به اصطلاح روشنفكران به فكر معيشت مردم ايران هستند، چرا در طول دولت قبل، قدري زحمت نكشيدند و براي رفع تحريم‌ها، از شبكه‌هاي اجتماعي بهره نجستند؟! پس معلوم است كه به دنبال القاي كم آوردن انقلاب در مقابل دشمن هستند. سندش هم دفاع افسادطلبان و به ويژه حجاريان از يك چنين كمپيني. اين‌ها همان‌هايي بودند كه در سال 88، براي افزايش تحريم‌ها به غرب، چراغ روشن نشان دادند.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    میبینیم که اپوزیسیون خارج نشین به دریوزگی پیش امریکا و اسرائیل افتادن!!!!!!!!! حکایت اون گوسفندی که به گرگ بگه به من رحم کن !!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسان !!!!!!!!
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    پیام این خارج نشینا به اوبا ما اینه که : شما ظاهری تحریم رو کم کن ما خودمون هواتو داریم و دو دستی مملکت رو اماده به شما تحویل میدیم !!!!!!!!!!
  • یه مسلمون ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    کی میتونه باور کنه که این گروه که به براندازی نظام همیشه فکر کردن حالا در مورد مردم ایران خیر خواهی کنن !!!!؟؟؟؟ یه ضرب المثل زیبا گرگ رو داشتن توبه می دادن گفت صبر کنین گوسفندا دارن میرن !!!!!!!!!
  • یه ایرانی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    این همون بالا بردن پرچم‌های سازش در مقابل هژمونی آمریکا و قصد کردن برای تبدیل ایران به مصر و افغانستان و سوریه است. و البته آن بالا بردن پرچم‌های سفید و این قصد و نیت‌ها، ۳۴ سال است که ره به ناکجا برده‌ و بعد از این هم خواهند برد.
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    این هشت سال خود رییس دولت مسبب و عامل افزایش تحریم ها بود...
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    67/1/11امام خمینی ره - امروز روز مقاومت است چنان برآمريکا و استکبار غرب سيلي زنيد که برق آن چشمان استکبار شرقي را کور کند. امروز روز درنگ نيست، امروز روز صيقل انسانيت انسانهاست، روز جنگ و روز احقاق حق است و حق را بايد گرفت و انتظار آنکه جهانخواران ما را ياري کنند، بي‌حاصل است.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    8/3/66 امام خمینی ره اينهايي که مي‌گويند بايد سازش کرد، اينها مي‌فهمند که اگر ما سازش کنيم، له مي‌شويم؟ اينها راضي‌اند به اينکه سازش بشود؟! امروز وقت اين نيست که يک دسته‌اي ما را نصيحت کنند که شما بايد صلح کنيد. اين مال ضعفا است. اين اشخاص ضعيفي که هميشه در دام آمريکا بوده‌اند يا امثال اينها از اين مسائل مي‌گويند.
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    18/12/63امام ره - اينان نديدند که مادران و پدران شجاع ايران، فرزندان و نور چشمان خود را از زير خروارها خاک بيرون مي‌کشند و فرياد جنگ جنگ تا پيروزي سر مي‌دهند و از دست‌اندرکاران مقابله به مثل و از سلحشوران جبهه‌ها ادامه جنگ را طلب مي‌کنند؟! درود خدا بر اين ملت شجاع و مؤمن که جان مي‌دهد و تن به سازش و تسليم نمي‌دهد.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    امام خمینی ره 10/4/63 اگر بعضي از منحرفين و منافقين بين مردم بيفتند و بگويند که جنگ را تمام کنيد شما هم قبول کنيد بدانيد که اسلام در خطر کفر است. اگر چنانچه امروز ما يک کلمه عقب‌نشيني کنيم، اگر ملت ما يک قدم سستي به خودش راه بدهد و عقب‌نشيني کند، نواميس، اموالش، جان‌هاي جوانهايش، همه‌اش به باد خواهد رفت.
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    انگار شما موافق ادامه تحریمهایید؟ سود داره نه؟
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    نکنه باورتون شده که با پرچم سازش و ذلت باید کاری کرد ؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    حركت خوبه ولي متاسفانه اينها نسبت به تعداد خودشون و بقيه در داخل دچار توهم هستند
  • کلید ساز ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    مگه قرار نبود کلید تدبیر یه کاری بکنه ؟!!!! مثل اینکه خودشون هم پی بردن کلید اشتباهی بود یا نکنه کلید ساخت .....بوده
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    همان هایی که پنهانی برای امریکا نامه می فرستن که تحریم ها جواب داده هر چه سریع تر سنگین ترش کنین و شرکت به شرکت و فرد به فرد به امریکایها گرا می دن برای تحریم بعد در داخل ایران کنسرت انهام کشور با تحریم برای مردم می زارن دقیقا هدفشون هم مشخصه کسب قدرت و تغییر نظام حتی به قیمت خرد شدن مردم...و ایران
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    انگار شما هم توهم زدید که کسانی که خودشون به بهانه دروغ بمب اتمی که خودشون هزاران بمب از آن رو دارن میان تحریمی رو که غیر قانونی از آژانس منتقل کردن به شورای ا منیت بر می دارن! مقتول پیش قاتل برای طلب بخشش نمیره میره خودشو قوی تر می کنه که کشته نشه!..
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    باید برای اصلاح طلبان متاسف بود و گریست که هنوز درک نکرد که استراتژی سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه کاملا متفاوت با شرق آسیا یا اروپا و ..هست ایران قطعا در صورت تسلیم شدن و کنار گذاشتن اصول اسلامی و انقلابی مثل موضوع فلسطین و......نه تنها برداشته شدن تحریم ها رو نخواهد دید بلکه شرط های سنگین تر امریکا رو برای درگیر شدن با دیگر قدرت های همسایه خود مثل روسیه و چین به نفع امریکا برای منافع امریکا و تبدیل شدن به پایگاه دیکاتوری و شبه جنگی مثل عربستان و قطر برای لشکر کشی به دیگر مناطق جهان خواهد شد خاورمیانه خاورمیانه هست آقایان....
  • sss ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    تحریم ها باید از راه درستش برداشته بشه نه با راه اندازی کمپین .
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    چرا "الان" راه انداختند؟ ، برای چی به دکتر احمدی نژاد کمک نکردند؟ مگه هدفشون غیر از خیانته؟ اگه قصد خدمت داشتند زمان احمدی نژاد کار می کردند؟
  • سابق وزارت اطلاعات ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    بیداری اسلام در 2 سال گذشته چنان وحشتی در طرفداران امریکا و غرب در داخل ایران راه انداخت که باعث شد به امریکایها کلی برای تحریم های جدید مرداد ماه 92 و حمله به سوریه پیام بفرستن... در یکی از نامه ها به اوباما نوشتن که بیداری اسلامی در خاورمیانه 200 سال منافع امریکا و غرب در منطقه را به باد خواهد داد و تا قرن ها اسلام گرایی جایی برای منافع غرب در منطقه نخواهد گذاشت...پس شما باید جنگ رو شروع کنید و میلیون ها دلار به ما برای ادامه مبارزه برای آزادی!!..کمک کنید.....
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    بچه چان اگر قرار باشه با هر فشار سیلی و تحریمی در استراتژی و اصول کشور تغییر جهت بدیم مثل همان حزب باد که هر بار به یک طرف میره اعتبار ایران حتی پیش همسایگان و قدرت های منطقه ای هم خواهد رفت
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    امام ره ۱۰/۴/۶۳ - آنهايي که به ما مي‌گويند سازش کنيد، آنها يا جاهل هستند يا مزدور. سازش با ظالم يعني که دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. اين خلاف رأي تمام انبياء است.
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    امام ره ۱۸/۱۲/۶۳ - اينان نديدند که مادران و پدران شجاع ايران، فرزندان و نور چشمان خود را از زير خروارها خاک بيرون مي‌کشند و فرياد جنگ جنگ تا پيروزي سر مي‌دهند و از دست‌اندرکاران مقابله به مثل و از سلحشوران جبهه‌ها ادامه جنگ را طلب مي‌کنند؟! درود خدا بر اين ملت شجاع و مؤمن که جان مي‌دهد و تن به سازش و تسليم نمي‌دهد.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    امام ره ۸/۳/۶۶ - اينهايي که مي‌گويند بايد سازش کرد، اينها مي‌فهمند که اگر ما سازش کنيم، له مي‌شويم؟ اينها راضي‌اند به اينکه سازش بشود؟! امروز وقت اين نيست که يک دسته‌اي ما را نصيحت کنند که شما بايد صلح کنيد. اين مال ضعفا است. اين اشخاص ضعيفي که هميشه در دام آمريکا بوده‌اند يا امثال اينها از اين مسائل مي‌گويند.
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    امام ره ۱۳/۴/۶۷ - همه بايد براي جنگ تمام عيار عليه آمريکا و اذنابش به سوي جبهه رو کنيم. امروز ترديد به هر شکلي خيانت به اسلام است. غفلت از مسائل جنگ خيانت به رسول الله(ص) است.
  • مرصاد ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    کار خوبیه ظاهرا ولی این عزیزان اگر نیتشون خیره و کمک به کشوره چرا در دولت قبل چنین کاری نکردند؟؟
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    چقدر امثال شما متوهم هستین..
  • مرتضی ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    بله؛دوست داریم تحریم باشه!!!اصلا باشه خوبه!! رهبر مملکت پیر شد از بس گفت از داخل خودتونو بسازید!!!قدرتون رو از داخل افزایش بدید!!!!اصلا کیه که بفهمه؟؟؟ عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد!!! مسئولین نمیشنون انگار!!من یه سوال دارم از سازش طلبا.آلمان دست تو دست این بی پدر مادرا گذاشته بود تو جنگ جهانی دوم که اونقدر قدرت گرفت؟؟؟؟؟
  • navid 313 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    میگی بریم خم و راست شیم جلو گرگها؟ گرچه گرگ ها هم در داخل هستند و هم در خارج! بدون شک گرگ داخل خطرناکترینه!...
  • navid 313 ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    خائن همیشه هست فقط باید حواسمونو جمع کنیم و فراموش نشه سید علی داریم!!!!
  • ناشناس ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    شما هم شدید تیغه دوم قیچی غرب واسرائیل برعلیه کشور اگر واقعا خیانت کار نیستید این متن را هم بگذارید
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    باید پرسید:هدفشون برای راه انداختن این کمپین چیست؟ ابراز تمایل ایران برای صلح در سایۀ ترویج فرآیند تغییر در ایران!!!!!!!! عذر خواهی از انکار هولوکاست عذر خواهی از درخواست نابودی اسرائیل ونهایتا پذیرفتن ذلت برای لقمه ای نان!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باید پرسید این به اصطلاح روشنفکران تا به حال کجا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در طول این 35 سال مردم گفتن هیهات من الذله و شماه کجاها که نبودید!!!!!!!!!! فقط و فقط امام خامنه ای لحظه به لحظه و نفس به نفس با مردم و تکیه گاهِ اَمنِ مردم بود وهست و کشور ایران اسلامی را به این درجه از عزت رسوند """"""""""""جانم فدای سید علی""""""""""
  • علی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    این کارها فقط درجهت تامین منافع غربه ،تاریخ انقلاب به خوبی ثابت کرده که سازش چیزی برای مابه ارمغان نمی آورد اگروه واقعا به فکر کشور هستند باید بنیانهای اقتصادی وتولید داخلی راتقویت کنند وبادیپلماسی فعال و مقاومت مدبرانه تحریم هاراکاهش دهند،نه باراه اندازی کمپین برای مجبور کردن کشور خودشان به سازش چندسال پیش، غربیها مذاکره را مشروط به اجرای قطعنامه توسط ایران کردند،اما مقاومت مدبرانه ی ایران باعث شدانها واردمذاکره شوند،بدون اینکه شرطشان رااجراکرده باشیم، علت وضع تحریمها دردولت دهم دوچیزبود: 1-پالسهای امیدوارکننده ای که برخی ازداخل کشور به غرب فرستادند 2-عدم قطع وابستگی اقتصاد به نفت و عدم بالابردن تولید ملی تاحد مورد نیاز فتنه گرانی که زمینه ی تحریمها رافراهم کردند دنبال این نیستند که تحریمها راکاهش دهند،آنهافقط ازاربابشان دستور میگیرند...
  • علی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    این کارها فقط درجهت تامین منافع غربه ،تاریخ انقلاب به خوبی ثابت کرده که سازش چیزی برای مابه ارمغان نمی آورد اگروه واقعا به فکر کشور هستند باید بنیانهای اقتصادی وتولید داخلی راتقویت کنند وبادیپلماسی فعال و مقاومت مدبرانه تحریم هاراکاهش دهند،نه باراه اندازی کمپین برای مجبور کردن کشور خودشان به سازش چندسال پیش، غربیها مذاکره را مشروط به اجرای قطعنامه توسط ایران کردند،اما مقاومت مدبرانه ی ایران باعث شدانها واردمذاکره شوند،بدون اینکه شرطشان رااجراکرده باشیم، علت وضع تحریمها دردولت دهم دوچیزبود: 1-پالسهای امیدوارکننده ای که برخی ازداخل کشور به غرب فرستادند 2-عدم قطع وابستگی اقتصاد به نفت و عدم بالابردن تولید ملی تاحد مورد نیاز فتنه گرانی که زمینه ی تحریمها رافراهم کردند دنبال این نیستند که تحریمها راکاهش دهند،آنهافقط ازاربابشان دستور میگیرند...
  • علی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    این کارها فقط درجهت تامین منافع غربه ،تاریخ انقلاب به خوبی ثابت کرده که سازش چیزی برای مابه ارمغان نمی آورد اگروه واقعا به فکر کشور هستند باید بنیانهای اقتصادی وتولید داخلی راتقویت کنند وبادیپلماسی فعال و مقاومت مدبرانه تحریم هاراکاهش دهند،نه باراه اندازی کمپین برای مجبور کردن کشور خودشان به سازش چندسال پیش، غربیها مذاکره را مشروط به اجرای قطعنامه توسط ایران کردند،اما مقاومت مدبرانه ی ایران باعث شدانها واردمذاکره شوند،بدون اینکه شرطشان رااجراکرده باشیم، علت وضع تحریمها دردولت دهم دوچیزبود: 1-پالسهای امیدوارکننده ای که برخی ازداخل کشور به غرب فرستادند 2-عدم قطع وابستگی اقتصاد به نفت و عدم بالابردن تولید ملی تاحد مورد نیاز فتنه گرانی که زمینه ی تحریمها رافراهم کردند دنبال این نیستند که تحریمها راکاهش دهند،آنهافقط ازاربابشان دستور میگیرند...
  • فرزانه گرشاسبی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد،این دوستان فکر میکنند ملت هم مثل خودشون سرشون مثل کبک زیر برفه. نه دوستان ما ملت ایران با رهبری سید علی موجبات شادی دشمن رو فراهم نمیاریم.
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    دمشون گرم که خودشون سال ۸۸ بهونه تشدید تحریم ها رو به آمریکا دادن و سال ۹۲ حاصل اون رو تو انتخابات درو کردن و حالا هم میخوان شیر این گاو شیرده رو تا آخر بدوشن. باریکلا به عقل مردم
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    نه عزیزم در ۴ سال گذشته که اصل و اساس تحریم ها بود دقیقا دلیل تحریم آشوب های ۸۸ بود. یادتون نیست؟
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    اینا دنبال ایجاد فشار داخلی هستن وگرنه قدرتی برای فشار آوردن روی آمریکایی ها ندارن.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    این خیرخواهی برای مردم نیست. تلاش برای فشار آوردن روی نظام برای کوتاه اومدنه. مثل اون افعال معکوس برره ای
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    واسه شما که کم سود نداشته. انتخابات ۹۲ رو که به همین دلیل بردین. سال ۸۸ هم که کمک کردین به ایجادش. پس ظاهرا سودش واسه امثال شما خیلی بیشتره نه؟
  • پيروز ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    توي برنامه خوب راز كه از شبكه چهار پخش ميشه البته در ماه رمضان و حالا تكرارش پخش ميشه آقاي دكتر طالب زاده چندين بار با اساتيد بين الملل (حقوق بين الملل) حتي آمريكائيهاي آزاده هم بودند گفتگو داشتندو در همين برنامه چه ازدولت قبل وچه دولت فعلي خواسته كه عليه اين تحريمها كه غيرقانوني ويكجانبه از طرف آمريكائيها برعليه تجارت نفت وجابجائي پول و واردات دارو و قطعات هواپيما برقرار شده اقامه دعوي كنند و حتي اساتيد آمريكائي حاضربودند به دولت هم كمك كنند(حتي باري اقامه دعوي ووكالت پولي هم نميخواستند و داوطلبانه و انسان دوستانه حاضر به همكاري بودند ودر اين دعوي احتمال لغو اونها وجود هم داره منتها كم كاري دولتها در سياست خارجي باعث شده كه توي اين قضيه حق مردم ضايع بشه ممكنه آمريكائيها از طرف خودشون تحريمهارو لغو نكنند اما مقدار زيادي از تحريمها با حكم ديوان بين المللي لاهه ميتونه باطل يا حداقل كمتر بشه اين تنها كاريه كه ميشه كرد اينجا بحث كار حقوقي است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس