کد خبر 242740
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

وزارت دفاع روسیه برای ساخت یک شاخه مستقل در ارتش در سال جاری میلادی با هدف مبارزه با حملات سایبری، برنامه‌ریزی می‌کند.

 به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، خبرگزاری نووستی گزارش داد که ژنرال اولگ اوستا نپکو، معاون وزیر دفاع روسیه گفته است که وظایف اصلی این نیروی جدید شامل پردازش و نظارت بر اطلاعات خروجی و مبارزه با تهدیدهای سایبری است.

آندری گریگوریف، رئیس مرکز مطالعات پیشرفته روسیه با تایید این خبر گفت که او و همکارانش "در حال همکاری با کاندیداهای احتمالی هستند که می‌خواهند با آنها کار کنند."

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه جمعه گذشته گفت که کشورش نیاز به مبارزه موثر با تهدیدهای سایبری دارد.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، پوتین یادآور شد که در حال حاضر از "حملات اطلاعاتی" برای حل مسائل نظامی و سیاسی استفاده می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که "نیروی قوی" این حملات ممکن است از قدرت تخریب تسلیحات متعارف نیز بیشتر باشد.

پوتین در تاریخ یک ماه اوت یک دکترین امنیت سایبری را امضا کرد که طبق آن حملات سایبری، یک تهدید بزرگ برای امنیت بین‌المللی محسوب می‌شوند.

روزنامه کامرسانت در این خصوص نوشت که اصلی‌ترین خطری که در این دکترین ذکر شده بودند، استفاده از فناوری اینترنت به عنوان سلاح اطلاعاتی برای استفاده‌های سیاسی- نظامی، تروریستی و جنایی است. دیگر خطر قابل توجه، دخالت در امور داخلی کشورها با استفاده از این فناوری است.

رویکرد مسکو در این خصوص، همکاری با مراجع بین‌المللی و تصدیق توافقنامه سازمان ملل درباره امنیت بین‌المللی سایبری است.

این دکترین شامل گسترش "قوانین مورد قبول جامعه جهانی درخصوص نحوه عملکرد در فضای سایبری" با استفاده از یک قانون بین‌المللی است که از "سودجویی از سلاح‌های اطلاعاتی جلوگیری کند."

شبکه جهانی اینترنت در حال حاضر عمدتا توسط "شرکت اینترنتی آمریکایی برای نام‌ها و شماره‌های واگذار شده" مدیریت می‌شود، اما این دکترین پیشنهاد می‌دهد که همه ملل به کنترل شبکه جهانی اینترنت دسترسی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس