روز گذشته خبری مبنی بر درگذشت بازیگر طناز اصفهانی قدرت‌الله ایزدی(آقا رشید) در اخبار منتشر شد که خوشبختانه این خبری دقایقی بعد از انتشار تکذیب شد.

گروه فرهنگی مشرق؛ در طول روز چهره های فرهنگی کشور هر کدام به فراخور جایگاهشان درباره مشکلات، دغدغه ها و فعالیت های خود با رسانه های مختلف گفتگو می کنند. در ادامه توجه شما را به برخی مصاحبه های انجام شده فرهنگی در روز سه‌شنبه جلب می کنیم:

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون که بعضی‌ها معتقدند مخاطبش را خوب شناخته است، بعد از پایان سریال «پایتخت(2)» ساخت یک سریال جدید اجتماعی را برای پخش از شبکه اول آغاز کرد است او در این باره در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا گفت:

* ناراحت نیستم و حس خاصی ندارم از اینکه امسال در رقابت سریال‌های رمضان نبودم، چرا که «بچه‌های نسبتا بد» یکی از گزینه‌های پخش ماه رمضان بود اما از همان ابتدا ما می‌دانستیم که ممکن است به پخش نرسد.

*سیاست‌های سازمان صدا و سیما مدیران را وادار می‌کند تا یکسری تصمیماتی را بگیرند که به صلاح سازمان در ماه رمضان یا هر ایام دیگر باشد، بنابراین این حق را دارند که چندین سریال همزمان را کلید بزنند و آماده پخش داشته باشند تا در نهایت هر کدام آماده‌تر و مناسب‌تر بود را به روی آنتن ببرند.

*داستان این سریال در اسمش نهفته است. در واقع قصه «بچه‌های نسبتا بد» داستان بچه‌هایی است که نسبتا بد هستند ولی ذاتا بد نیستند و خصلت بدی ندارند بلکه شرایطی برایشان پیش می‌آید که نسبتا بد می‌شوند و به خاطر همین بد شدن، دست به سرقتی می‌زنند که عواقب خوبی برایشان ندارد و در نهایت به این نتیجه می‌رسند که ای کاش نسبتا بد نمی‌شدند و خوب می‌ماندند.

*تصویربرداری پروژه «بچه‌های نسبتا بد» مراحل پایانی‌اش را می‌گذراند و احتمال می‌دهم پاییز امسال به روی آنتن برود چرا که فکر می‌کنم شب‌های پاییز زمان مناسبی برای پخش این سریال باشد. امیدوارم با پخش «بچه‌های نسبتا بد» اوقات خوب و گرمی را برای مخاطبان داشته باشیم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در دو جلسه میزبان تعدادی از سینماگران بود که آنها نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسایل و مشکلات سینما مطرح کردند. ابراهیم حاتمی کیا و میرکریمی از حاضران این جلسه بودند

*سینماگران حاضر در این دو جلسه پس از معارفه و آشنایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره مشکلات و ایرادهایی که طی چند سال گذشته در اداره امور فرهنگی به ویژه سینما وجود داشته است، صحبت کردند و وزیر نیز در این جلسات که بیش از 2 ساعت هم به طول انجامید شنونده این مطالب بوده است.

*همچنین در این جلسه جنتی بعد از شنیدن صحبت های سینماگران، نقطه نظرات خود درباره بخش فرهنگ و هنر و سینما و ساختارهای مدیریتی آن بیان کرد. از دیگر مباحثی که در این جلسه مطرح شد مساله خانه سینما و پرونده آن از زمان مناقشات چند سال پیش تا تعطیلی آن و همچنین اختلاف‌های یک ماه و نیم اخیر بود که علی جنتی بار دیگر بر لزوم حل مشکل بر پایه قانون تاکید کرد.

*وزیر ارشاد همچنین تاکید کرد ظرفیت های قانونی با توجه به رای دیوان عدالت اداری این اجازه را می دهد که خانه سینما بازگشایی شود.

روز گذشته خبری مبنی بر درگذشت بازیگر طناز اصفهانی قدرت‌الله ایزدی(آقا رشید) در اخبار منتشر شد که خوشبختانه این خبری دقایقی بعد از انتشار تکذیب شد. این بازیگر و خانواده ایشان درباره این شایعه چنین گفتند:

*کمال ایزدی، فرزند این بازیگر که خود از هنرمندان اصفهانی به شمار می‌رود گفت: نمی‌دانم برخی از این کارها چه هدفی را دنبال می‌کنند که هر از گاهی شایعه سازی کرده و نمی‌دانم چه دسیسه‌ای پشت این مسئله است که خبر فوت پدرم توسط برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود.

*فرزند قدرت‌الله ایزدی با اشاره به شایعه چند ماه پیش بیماری پدرش اضافه کرد: متاسفانه چند وقت پیش هم در برخی از شبکه‌های اجتماعی این شایعه را مطرح کرده بودند و با استفاده از یک عکس جعلی که مربوط به یکی از بازی‌های سال‌های پیش پدر من بود، شایعه بیماری و فوت او را مطرح کردند.

*قدرت‌الله ایزدی- بازیگر معروف به «آقا رشید»: زنده‌ام و حالم خوب است و نمی‌دانم این خبرها از کجا منتشر می‌شود. هنوز چیزی مشخص نشده که خبر درگذشت من از کجا و از طریق چه منبعی اعلام شده در حالی که خودم هیچ اطلاعی ندارم و حالم خوب است.

شاهگوش عنوان سریالی است که با کارگردانی داود میرباقری در حال فیلمبرداری است که محسن طنابنده در آن در نقش یک خواننده قدیمی لس آنجلسی به ایفای نقش می پردازد کارگردان این سریال در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم گفت:

*طرح اصلی ساخت شاهگوش از اینجا آغاز شد که شبی در شاهرود با رضا شریفی‌نیا و دوستان سوژه‌ای درباره تصادف و قتل مطرح شد که به این بهانه ما آن داستان را گسترش دادیم و به مجموعه بزرگتری تبدیل کردیم.

*عواملی که در حال برنامه ریزی و مدیریت کار هستند زمان دقیق پایان کار را می‌دانند ولی پیش‌بینی ما این است که در محدوده زمان‌بندی تعیین شده کار تصویربرداری را تا 6 و یا 7 ماه آینده به پایان برسانیم.

*کارگردان «شاهگوش»: ماجرای «شاهگوش» داستان تصادف منجر به قتل کله‌پزی است که تنها شاهد آن، گدایی نیمه نابیناست که تنها 3 عدد پلاک ماشین را می‌بیند. اتفاقی که باعث می‌شود پای افراد زیادی به کلانتری باز شود که باید بی‌گناهی خود را ثابت کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس