کد خبر 240613
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶

مهدی قزلی از آماده‌سازی سفرنامه‌های خود به شهرهای مختلف کشور با عنوان «جای پای جلال»‌ برای انتشار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق،‌ مهدی قزلی نویسنده در گفت‌وگو وبا تسنیم،‌ از آماده‌سازی مجموعه سفرنامه‌های خود به استان‌های مختلف کشور با عنوان «جای پای جلال» خبر داد و گفت:‌ این سفرنامه‌ها که به سفارش خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نگارش شده است.

وی افزود:‌ من با سفر به شهرهایی چون یزد، کرمان، اسالم، جزیره خارک، زادگاه جلال، اورازان و... با الهام از سبک سفرنامه‌نویسی جلال آل احمد تک‌نگاری‌های کوتاهی را به رشته تحریر درآورده‌ام که در قالب یک مجموعه مدون به زودی منتشر می‌شود.

قزلی در خصوص شروع این تک‌نگاری‌های گفت: زمانی که این پیشنهاد شد،‌ دیدم بد نیست که بعد از حدود 50 سال، بروم مکان‌هایی که جلال رفته و پس از مشاهدات خود تک‌‌نگاری کرده را ببینم و با سبک جلال تک‌نگاری کنم. این پیشنهاد خوبی بود به این دلیل که با روحیات و شرایط و توانایی‌های من سازگار بود. از طرفی دقیقاً مصادف بود با بیرون آمدن من از مجلات همشهری و تنها پیشنهادی بود که نگاهش معطوف به توانایی‌ها و شرایط من بود.

وی ادامه داد: سفرنامه هر استان شامل چندین تک‌نگاری است که در مجموع سفرنامه به یک استان را شامل می‌شود و در مجموع 8 سفرنامه به 8 نقطه از کشور است که جلال پیش از این به این نقاط رفته و سفرنامه‌هایی را منتشر کرده است.قزلی در سومین سفر خود به خارک سفرنامه «نفتی‌ترین جزیره دنیا» را نگارش کرده است که پس از 52 سال از نگارش کتاب «جزیره خارگ، دُر یتیم خلیج فارس» است.

مهدی قزلی در سومین سفرنامه خود که تک‌نگاری‌هایی از جزیره خارک با عنوان «نفتی‌ترین جزیره دنیا»‌ نام دارد،‌ می‌نویسد:‌ «کسی که هر سه کتاب «اورازان»، «تات‌نشین‌های بلوک زهرا» و «جزیره خارگ در یتیم خلیج فارس» را خوانده باشد، متوجه می‌شود که کتاب جزیره محققانه‌تر و جدی‌تر نوشته شده است و شاهد مدعا هم اینکه بعد از چاپ آن در سال 1339 از مهم‌ترین مراجع خارگ‌شناسی بوده است.»

«جای پای جلال»‌ که مهدی قزلی این‌روزها مشغول ویرایش نهایی و آماده سازی آن برای انتشار است‌،  به زودی با تحویل به خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس