کد خبر 23964
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰

حضرت آيت‌الله نوري همداني با ارائه نامه يکي از بدهکاران بانک‌ها به مدير عامل بانک ملي ايران، گفتند: متاسفانه ربا هنوز در بانک‌هاي ايران وجود دارد و تنها شکل‌ آن تغيير کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، حضرت آيت‌الله نوري همداني، در ديدار مدير عامل بانک ملي ايران و هيئت همراه اظهار داشتند: در هر مسئله‌اي که ربا در آن راه پيدا کند، قطعاً به فساد کشيده خواهد شد؛ چرا که در آيات و روايات بسياري از آن تعبير به جنگ با خدا شده است.

معظم‌له با اشاره به سخنان مدير عامل بانک ملي ايران مبني بر اين که تا حدود زيادي ربا را از اين بانک برچيده‌ايم، گفتند: مطالبي که فرموديد منطقاً و دليلاً همين است، اما بايد براي مردم فرهنگ سازي شود؛ چرا که بين بانکداري اسلامي و غربي از زمين تا آسمان تفاوت است.

اين مرجع تقليد تاکيد کردند: ربا مسئله‌اي است که خيلي زود در عرصه‌هاي اقتصادي نفوذ مي‌کند، از اين رو بايد بسيار مراقب بود.

حضرت آيت‌الله نوري همداني با بيان اشکال مختلف معاملات بانکي مشروع گفتند: در کنار تمام اين اشکال مشروع، ربا نيز وجود دارد که اسلام به مقابله با آن برخواسته است.

معظم‌له با نشان دادن نامه يکي از مقلدان خود، افزودند: در اين نامه عنوان شده است که بنده مدتي پيش سه ميليون تومان وام از يکي از بانک‌ها دريافت کرده‌ام که در همان ابتدا 30 درصد آن مبلغ را نگاه داشتند، بعد از مدتي که نتوانستم اقساط آن را پرداخت کنم، بدهکاري بنده به هفت‌ميليون تومان رسيد و به همين دليل مجبور شدم خانه‌ خود را بفروشم.

حضرت آيت الله نوري‌همداني با اشاره به نامه فوق تاکيد کردند: بايد جلوي اين کار‌ها گرفته شود چرا که متاسفانه امروز تنها شکل کارها عوض شده و باطن کارها همان رباست.

اين مرجع تقليد با بيان اين که ربا حرام است و حرام خدا را هيچ چيز حلال نمي‌کند، افزودند: متاسفانه امروزه در بانک‌ها حتي ساعت ديرکرد وام‌ها نيز محاسبه مي‌شود که اين برخلاف اصول اسلام است.

حضرت آيت الله نوري‌همداني اظهار اميدواري کردند، خوشبختانه رييس جمهور عنوان کرده‌اند که بعد از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها در صدد آن است که نظام بانکي را صددرصد اسلامي کند.

ايشان در پايان خاطرنشان کردند: بانک ملي ايرن اقدامات خوبي را براي مبارزه با ربا برداشته است که اميدواريم تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس