کد خبر 238081
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴

هیئت جماعت اخوان‌المسلمین در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا اعمال فشار وی بر مسئولان مصری برای آزادی مرسی و رهبران این جماعت را خواستار شد.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از الوطن نوشت: برخی منابع جنبش تمرد گفتند که این جنبش با هر گونه پیشنهادی برای میانجی‌گری جهت برگزاری نشست با «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا، به دلیل حمایت‌های این کشور از اخوان‌المسلمین مخالفت کرد.

به گفته این منابع، مخالفت جنبش تمرد با دیدار با برنز در حالی است که هیئتی از اخوان‌المسلمین و حزب الوسط با برنز و «آن پاترسون» سفیر آمریکا در قاهره و نیز «برناندینو لیون» نماینده اتحادیه اروپا در مصر دیدار کرد.

این هیئت شامل «محمد علی بشر» عضو شورای مشورتی اخوان‌المسلمین، «عمرو دراج» رئیس کمیته روابط خارجی حزب آزادی و عدالت و «طارق الملط» عضو هیئت عالی حزب الوسط بود.

برخی منابع اخوان‌المسلمین نیز گفتند که رهبران این جماعت از برنز خواستند برای آزادی رهبران اخوان‌المسلمین از زندان العقرب اعم از مهدی عاکف، خیرت الشاطر و رشاد البیومی و نیز آزادی مرسی و عدم محاکمه آنها و همچنین تضمین مشارکت اخوان‌المسلمین در حیات سیاسی، تلاش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس