کد خبر 23785
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱

مديرکل صدا و سيماي مرکز قم از توليد سريال معرفي حضرت معصومه‌(س) در آينده‌اي نزديک خبر داد.<BR> <BR>

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بهرام محمدي نيا قبل از ظهر دوشنبه در ديدار با حجت الاسلام سعيدي، توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) اظهار داشت: اخيرا شبکه يک سيما در صدد توليد سريالي به منظور معرفي بيشتر حضرت معصومه‌(س) است و پيشنهاد ما اين است که در اين سريال از هنرمندان باتجربه و مبرز براي تهيه کنندگي و کارگرداني آن استفاده شود.

وي ادامه داد: توليد اين سريال کار بزرگي است که ممکن است 10 تا 15 ميليارد تومان هزينه داشته باشد و به دنبال آن هستيم تا براي شروع کار بودجه‌اي به تصويب برسد.

مديرکل صدا و سيماي مرکز قم گفت: به دنبال اين هستيم که در سفر سوم هيئت دولت اين موضوع را مطرح کنيم تا در کنار مستندهايي که ساخته مي‌شود سريال مناسبي براي هجرت حضرت معصومه (س) به قم تهيه شود.

محمدي نيا با اشاره به موقعيت ممتاز آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) خاطرنشان کرد: اميدورايم با توليد و پخش اين سريال، حضرت معصومه‌(س) را که محدثين، متکلمين و فلاسفه زيادي در جوار بارگاه ايشان مدفون هستند بيشتر به جامعه معرفي کنيم.

 

مستند شهيد سعيدي در قم ساخته مي‌شود

وي همچنين از تهيه مستندي براي معرفي بيشتر آيت الله شهيد سعيدي خبر داد و تاکيد کرد: آيت الله سعيدي در کنار ويژگي‌هاي مبارزاتي که داشتند از علم و تقوا برخوردار بودند و شخصيت اين عالم شهيد بايد براي جامعه تبيين شود.

مديرکل صداوسيماي مرکز قم با بيان اينکه کارگرداني اين مجموعه را فيضي برعهده دارد تصريح کرد: کسي که شهيد مي‌شود از تعلق به يک خانواده بيرون مي‌آيد و مربوط به نظام و انقلاب مي‌شود و شهيد آيت الله سعيدي هم متعلق به نظام هستند.

 

افزايش دوربين‌هاي مستقر در حرم

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيت‌هاي گسترده‌اي در حرم مطهر حضرت معصومه (س) وجود دارد، از افزايش تعداد دوربين‌ها مستقر در اين مکان معنوي خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 5 دوربين ثابت در بخش‌هاي مختلف حرم مطهر حضرت معصومه (س) نصب شده که در آينده‌اي نزديک تعداد آن‌ها به 8 دوربين افزايش مي‌يابد.

محمدي نيا اضافه کرد: البته در برنامه‌هاي بلندمدت صدا و سيماي مرکز قم، استقرار 20 دوربين ثابت در حرم مطهر ديده شده تا بتوانيم به راحتي کلاس درس خارج علما را ضبط کنيم و در صورت لزوم اين کلاس‌ها را به صورت زنده پخش کنيم.

مديرکل صدا و سيماي مرکز قم پخش زنده برگزاري جلسات قرآني در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ماه رمضان را اقدامي بسيار مهم و الگوساز توصيف کرد و يادآور شد: از يک جلسه قرائت قرآن کريم در حرم مطهر هزاران جلسه در کشور برگزار شد و اين نشان دهنده الگوبودن اين برنامه قرآني است.

وي تعامل صداوسيماي مرکز قم با آستانه مقدسه را مثبت ارزيابي کرد و افزود: اميدواريم با گسترش اين تعامل‌ها بتوانيم برنامه‌هاي حرم مطهر حضرت معصومه (س) را به صورت موثر و در خورشان پخش کنيم.

 

پخش هزار ساعت برنامه در شبکه‌هاي بين المللي

مديرکل صداوسيماي مرکز قم در بخش ديگري از سخنان خود به برخي برنامه‌هاي اين مجموعه اشاره کرد و يادآور شد: در حال حاضر حدود 800 نفر به صورت دائم يا پاره وقت با صداوسيماي مرکز قم همکاري دارند و 70 درصد نيروهاي مورد نياز ما جذب شده‌اند.

محمدي نيا ضريب پوشش صدا و تصوير در استان قم را 100 درصد اعلام کرد و افزود: در استان قم قابليت پخش برنامه‌هاي 14 شبکه تلويزيوني و 11 شبکه راديويي وجود دارد، ضمن اينکه صداوسيماي قم مجهز به امکانات و تجهيزات مناسبي است که فرستنده‌هاي ديجيتالي يکي از آنهاست. وي کارکردهاي برنامه‌هاي صدا و سيماي مرکز قم را در سه بخش استاني، ملي و فراملي تقسيم بندي کرد و اظهار داشت: برنامه‌هاي شبکه استاني در 9 ساعت و برنامه‌هاي راديو قم در 15 ساعت پخش مي‌شود و موضوعات اين برنامه‌ها نيز طبق نيازهاي مخاطبان در 10 موضوع طراحي شده است.

مديرکل صداوسيماي مرکز قم اضافه کرد: در بخش ملي هم تلاش کرديم تا صداوسيما را به بدنه حوزه علميه متصل کنيم تا از ظرفيت عظيم حوزه براي تامين برنامه‌هاي شبکه ملي استفاده کنيم.

وي با اشاره به کارکردهاي بين المللي صداوسيماي مرکز قم تصريح کرد: سال گذشته بيش از هزار ساعت در شبکه‌هاي بين المللي حضور داشتيم که بيشتر اين برنامه‌ها معرفتي بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس