آقا فرمودند: خودتان را معرّفی کنید؟ با تعجّب گفتند که «آخوندی هستم! عضو ستاد موسوی.» آقا فرمودند: «بله؛ مواضع‌تان را اخیراً در روزنامه‌ها دیده‌ام!» اهل دلی می‌گفت حکمت این برخورد آقا شاید این بوده که ایشان، جناب آقای آخوندی را با "مواضع جدیدش" نمی‌شناختند.

گروه سیاسی مشرق- با گذر زمان و نزدیک شدن به روز رأی اعتماد، افکار عمومی، تشنه آشنايی بيشتر با وزراي کابينه يازدهم است. طبق ليست نهايي وزرای پيشنهادی دولت آينده که ديروز منتشر شد «عبّاس (احمدی) آخوندی»، به عنوان وزير راه و شهرسازی برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد اما آيا مجلس به او رأی خواهد داد يا خير؛ اين سؤالی است که مردم ظرف دو هفته آينده پاسخ آن را از نمایندگان خود در مجلس خواهند گرفت.

آخوندی و حجت الاسلام والمسلمين «علی اکبر ناطق نوری»، هر دو دامادهای آيت الله رسولی محلّاتی هستند و «آخوندی» بیشتر بخاطر تصدّی پُست «وزارت مسکن و شهرسازی» در دومین دولت «هاشمی رفسنجانی» شناخته می شود. با این حال باید وی را نیز مانند بسیاری از حاضران در ليست دولت يازدهم، جزء حلقه امنیتی ها به حساب آورد زیرا در کارنامه خویش؛ تکیه زدن بر «معاونت سیاسی وزرات کشور ناطق نوری» (1361) و به تبع آن مسؤولیت برگزاری سه انتخابات سراسری و حسّاس، دبیری «شورای امنیت کشور»، ریاست «شورای تأمین ویژه غرب کشور»، ریاست «ستاد مبارزه با مواد مخدّر» و ریاست «ستاد مرزهای کشور» را ثبت کرده است.

وی در سال های اخیر بیش از اینکه در حوزه اقتصاد و زیرساختی بخصوص در عرصه راه و شهرسازی نمود داشته باشد؛ به مسائل سیاسی متوجّه بوده است. در سال های معاصر اغلب، مقالات وی درباره تبلیغ "شهروند فعّال" و گفت وگوهایش درباره فضای سیاسی و اقتصاد سیاسی کشور در روزنامه های منتسب به اصلاحات منتشر شده است. با مطالعه گذرای این آثار «آخوندی» مشخّص می شود که وی سعی دارد، چهره ای مبتنی بر فن سالاری توأم با تئوری پردازی سیاسی- اجتماعی در جهت "اصلاح جویی" را به نمایش بگذارد. وی پیش از انتخابات «24 خردادماه» امسال، درباره ایده آل های «رئیس جمهور یازدهم» می گوید: «به نظر من اصلی‌ترین مسئله رئیس‌جمهور آینده بازگرداندن اعتماد به جامعه ایرانی است. بی‌اعتمادی تبدیل به ویروس واگیر شده که از مرزهای اقتصاد گذشته و بنیان خانواده ها را تهدید می کند. در حوزه‌ی اقتصاد بازگرداندن ثبات به بازار اصلی ترین مسئله است ... زیربنای همه اینها احترام به حقوق شهروندان بویژه رعایت "حقوق مدنی" آنان است. ریشه مشکلات این است که تحت عنوان یاری رساندن به مردم، "کرامت انسانی" آنها نایده گرفته شده و آنها تبدیل به رعایای دولت شدند! شهروندی که "حقوق مدنی" اش رعایت نشود، چاره ای جز دست زدن به اقدامات کوتاه مدّت و به قولی از "خرس مویی کندن" ندارد.» 23 ارديبهشت ماه 1392


ماجراي جلسه آخوندی و زنگنه با رهبر معظم انقلاب درباره فتنه 88

مهم ترین و پُرطنین‌ترین ظهور و بروز رسانه‌ای - سیاسی این سال های «عبّاس آخوندی» مربوط به تحرّکات وی در «سال 88» می شود جایی که وی به عنوان یکی از نمایندگان انتخاباتی «میرحسین موسوی» درکنار بيژن نامدار زنگنه (وزير پيشنهادی نفت در دولت يازدهم) در جلسه تاریخی با رهبر معظّم انقلاب اسلامی که برای بحث در رابطه با مسئله «نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری» منعقد شده بود؛ حاضر شد.

چند روز پیش رهبری انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان فرمودند: «در «انتخابات سال 88»، آن کسانى که فکر می کردند در انتخابات تقلّب شده، چرا براى مواجهه با تقلّب؛ اردوکشى خیابانى کردند؟ چرا این را جواب نمی‌دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومى، نخیر، به شکلى که قابل جواب‌دادن بوده؛ امّا جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصى می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلّب اتّفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلّب اتّفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟» (6/5/1392).

اما آيا واقعاً «عبّاس آخوندی» هم جزء کسانی است که از مصادیق این تنبّه و هشدار رهبر معظّم انقلاب اسلامی بوده اند؟ شايد بازخوانی بُرشی از دیدار «نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری دهم» با رهبری انقلاب اسلامی پاسخی به اين پرسش باشد: «آقای «آخوندی» که باجناق آقای «ناطق نوری» و نماینده ستاد «موسوی» در «هیئت نظارت شورای نگهبان» بودند، دست خود را بالا بردند. داشتند شروع به صحبت می کردند که آقا فرمودند: خودتان را معرّفی کنید؟ با تعجّب گفتند که «آخوندی» هستم، عضو ستاد «موسوی». آقا فرمودند: «بله مواضع‌تان را اخیراً در روزنامه‌ها دیده‌ام.». اهل دلی می‌گفت که حکمت این برخورد آقا شاید این بوده که ایشان؛ جناب آقای آخوندی را با مواضع جدیدش نمی‌شناختند و احتیاج داشتند ایشان خودشان را درست با همین عنوان جدید معرّفی کنند. آقای «آخوندی» گفتند که آقا بنده در انتخابات سال 76 وقتی آمار آراء تا حدودی مشخّص شد، نشستم و بیانیه‌ای را آماده نمودم و به آقای «ناطق» گفتم: انتخابات را به آقای خاتمی تبریک بگوییم. آقا این را می‌دانیم که در یک جامعه مترقّی بایست کسی که شکست می‌خورد، شکست را بپذیرد. همچنین می دانیم که هر چقدر آراء این انتخابات که در داخل صندوق ها ریخته شده و بازشماری شود، باز تغییری بوجود نمی آید و قبول داریم که مردم این آراء را در صندوق ها ریخته اند (تا بدینجا آقای «آخوندی» دو اعتراف بزرگ را انجام داده بود). امّا اعتراض ما به این است که با بداخلاقی کاری کرده اند که مردم به اشتباه افتادند. کلّیت بحث این بود که چرا «احمدی نژاد» طوری عرصه را طرّاحی نمود که رأی به «موسوی» معادل رأی به «هاشمی» شد و افکار عمومی را طوری هدایت کرد که گویی هر کس به موسوی رأی بدهد، انگار به هاشمی رأی داده است و ...؛ این یعنی تقلّب در انتخابات؛ آقای دکتر «زارعی» که با آقای «آخوندی» در «شورای نگهبان» به عنوان نمایندگان کاندیداها حضور داشت، با عصبانیت زیر لب می گفت: پس چه کسی بود که دائم بدون اینکه نتیجه ای معلوم شده باشد، از همان لحظات اوّلیه انتخابات با بیرون تماس می گرفت و دائم آمارهای دروغ به بیرون می داد که تعداد آراء فلان مقدار شده است.» («هفته نامه 9 دی»- شماره 1- «خامنه ای به کسی باج نمی دهد»- «جعفر فرجی»)


روايت احمد توکلی از جلسه آخوندی با رهبر انقلاب

همچنین «احمد توکّلی» (نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامی) در مصاحبه اخیرش با روزنامه «اعتماد» در رابطه با جلسه مذکور می گوید: «در آنجا آقای دكتر «عبّاس آخوندی» كه نماینده آقای «موسوی» بود، گفته بود كه من شهادت می دهم كه در انتخابات تقلّب امكان‌پذیر نیست. آقای «آخوندی» خودش در انتخابات «خرداد 76»، رئیس «ستاد كلّ انتخابات» بود و می دانست تقلّب ممكن نیست... روز قبل از این جلسه هم، آقا با آقای «موسوی» جلسه داشتند و به آقای «موسوی» گفته بودند كه كار خیابانی را متوقّف كن و از طریق قانونی وارد شو و من از تو حمایت می‌كنم تا مطمئن شوی كه نتیجه درست بوده یا نه. آقا گفته بودند كه اگر كار به خیابان كشیده شود، تو می توانی آن را شروع كنی ولی در ادامه از دستت خارج می شود و متأسّفانه همین طور هم شد.» (9/5/1392).

«آخوندی» با توجّه به تجربه گذشته اش در «معاونت سیاسی وزارت کشور» و «مسئول ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهارم» به صحّت انتخابات یقین داشته؛ و با این حال هنوز در حضور افکار عمومی و رسانه های جمعی به دروغ بودن ادّعای تقلّب اشاره نکرده و تا به حال علناً نیز کوچکترین جمله ای حاکی از عذرخواهی نگفته و دست کم اگر هم گفته باشد اين موضع گيري، رسانه اي نشده است.


ماجرای نامه محرمانه آخوندی و زنگنه به رئيس مجلس

«آخوندی» در نامه مشترکی با «بیژن نامدار زنگنه» که بطور محرمانه برای «علی لاریجانی» (رئیس مجلس وقت) در روز سی ام خردادماه سال 1388 یعنی دقیقاً فردای ایراد خطبه های راهگشا و فصل الخطاب ولی فقیه در «نماز جمعه تهران» ارسال می کند؛ خواسته هایی را که گفته مي شود خواسته های ميرحسين موسوی و مهدی کروبی بوده است، مطرح می کند. این نامه مشترک در 27 تيرماه سال 1388 به درخواست تهیّه کنندگان و به همراه نامه توضیح، توسّط پایگاه "خبرآنلاین" افشاء می شود.


نمایندگان میرحسین موسوی در دیدار با رهبر انقلاب؛ از راست:
عباس آخوندی، حسن عابدجعفری، ابوالفضل فاتح، بیژن زنگنه، قربان بهزادیان نژاد و محمدرضا بهشتی


«زنگنه» و «آخوندی» طیّ نامه توضیحی درباره علل افشای نامه اوّلیه که دقیقاً فردای برگزاری «نمازجمعه هاشمی» صورت گرفت، می نویسند: «در ارتباط با مطالب ایراد شده از سوی آیت الله «هاشمی رفسنجانی» در خطبه های نماز جمعه مورّخ 26 تیرماه، تصمیم به انتشار نامه پیوست؛ خطاب به دکتر «لاریجانی» گرفتیم. این نامه فردای روز ایراد «خطبه نماز جمعه» توسّط مقام معظّم رهبری تقدیم رئیس مجلس شد. متأسّفانه علی رغم تلاش ها، پیشنهادهای ارائه شده؛ از سوی مقامات تصمیم گیر مورد توجّه قرار نگرفتند... از آنجا که آگاهی عمومی از رویکرد پیشنهادی در این نامه، می تواند مفید فایده باشد... این نامه در کنار هزاران اسناد دیگر، به ما می آموزد که اگر در موقعیت های استراتژیک، مقامات ملّی درست تر اتّخاذ تصمیم نموده بودند؛ چگونه می توانستیم، امروز شاهد بحران موجود در جامعه نباشیم.»

هر دو نفر طیّ نامه اوّلیه ارسالی به «لاریجانی»، اين مطالبات را خطاب به مسؤولان مطرح می کنند: «به نظر ما آنچه در جامعه در جریان است، معلول مدیریت ناصحیح فرایندهای انتخابات، به ویژه در دوره تبلیغات انتخابات است. متأسّفانه مدیریت روز اخذ رأی و اقدامات پس از اعلام مقدّماتی نتایج آراء نیز با مشکلاتی جدّی مواجه بود. در هر صورت بزرگ ترین مسئله ای که جامعه ایرانی با آن مواجه است؛ آسیب خوردن اعتماد عمومی به نتایج انتخابات است. بنابر این هر راه حلّی که ارائه می گردد باید به نحوی مفهوم اعاده اعتماد عمومی را در صدر وجهه همّت خود قرار دهد. با این مقدّمه، راهکار ذیل را که با آن مقام محترم حضوراً بحث کرده؛ یکبار دیگر بصورت مدوّن تقدیم می کنیم: معترضان به نتایج که تعداد آنها کم هم نمی باشد، باید به رسمیت شناخته شوند. این افراد براساس «اصل 27 قانون اساسی» دارای حقوقی هستند که باید از آن برخوردار باشند... به جناب آقای مهندس «موسوی» در یک و یا چند برنامه زنده «صدا و سیمای جمهوری اسلامی» اجازه حضور جهت طرح مسائل خود داده شود... به ایشان و جمعیت های هوادار ایشان توسّط «وزارت کشور» اجازه راهپیمایی اعتراضی رسمی اعطاء گردد... «شورای نگهبان»، هیئتی از رجال ملّی و مورد اعتماد مردم که اظهارنظر آنان موجب آرامش جامعه شود را بعنوان خُبرگان امین خود انتخاب کند. دامنه رسیدگی به این هیئت که به عبارتی باید نقش هیأت منصفه را ایفاء نماید؛ باید عام و بدون محدودیت باشد... هیئت باید حقّ دسترسی به کلّیه شکایات و اطّلاعات واصله به «شورای محترم نگهبان» را داشته باشد‌... این هیئت در انتهای کار خود باید گزارشی را خطاب به «شورای محترم نگهبان» تهیّه کند و متن آن را جهت آگاهی عمومی منتشر نماید. پیشنهاد می کنیم که اعضای این هیأت مرکّب از افراد زیر باشد: 1- سیّدحسن خمینی، 2- محمّدی ری شهری، 3- گودرز افتخارجهرمی».


درخواست آخوندی برای آزادی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت

«عبّاس آخوندی» همچنین در نامه مشترک دیگری مشارکت می کند که به امضای 22 چهره سیاسی- اقتصادی می رسد. آنها در این نامه که به طور همزمان به «رئیس وقت قوّه قضائیه»، «دادستان وقت کلّ کشور» و «دادستان وقت تهران» ارسال شد، از مقامات می خواهند که «محسن صفایی فراهانی»، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت را به دلیل خدمات گذشته اش به دولت های پیشین مورد عفو قرار دهند. در این نامه که به امضای «آخوندی» رسیده، چنین تصریح شده است: «نام مهندس «محسن صفايي فراهاني» در اقتصاد ايران هيچ گاه از ياد نخواهد رفت. مهندس محسن صفايي فراهاني در طول 30 سال، خدمات اقتصادي بسياري را به كشور ارائه كرده اند... غیبت ایشان در اقتصاد ایران بطور حتم دردی سخت به شمار می آید که گذر از آن به سادگی ميسّر نیست و برای دلسوزان قابل فراموشی نخواهد بود... حضور ايشان در زندان در مدّت زماني طولاني دل هر دلسوز به نظام و اقتصاد و ورزش كشور را به درد آورده است لذا از شما تقاضا داريم دستور فرمایید تا هر چه سريع تر به وضعيت آقاي «صفايي فراهاني» رسيدگي شود و با توجّه به شناخت کافی که از ایشان وجود دارد؛ حکم آزادی ایشان صادر گردد.» 16 دی ماه 1388.


امضای آخوندی پای نامه "انتخابات آزاد"

آخوندی قبل از انتخابات «22 خردادماه 1388» نیز تحت نام «قائم مقام ستاد اصولگرایان حامی موسوی» در دوره تبلیغات انتخاباتی در ستادهای «میرحسین موسوی» فعّال بوده است. «آخوندی» در نامه 80 اقتصاددان کشور در رابطه با انتخابات شرکت می کند، نامه ای که تهیّه کنندگانش خواستار برگزاری انتخابات آزاد شده بودند. در این نامه آمده بود: «انتخاب در شرایطی برگزار می شود که مردم و کشور با مسائل و مشکلات متعدّدی در عرصه های گوناگون مواجه هستند... به این امید هستیم که حاکمیت نظام از مجموعه قوای سه گانه تا احزاب، تشکّل ها و مردم هوشمند کشور؛ انتخابات آتی را آزمونی جدّی برای ایجاد دگرگونی های اساسی قرار دهند تا... به جایگاه درخور تحسین نائل آیند. در دستیابی به این جایگاه باید... کارآمدی مجموعه حاکمیت (دولت، شورای نگهبان، قوّه قضائیه، مجلس و سایر ارکان نظام) جهت تحقّق "انتخاباتی آزاد و شفّاف" با حدّاکثر مشارکت مردمی تا... رشد و توسعه ای پایدار را تأمین کنند.» 11 خرداد ماه 1388


کنفرانس خبری آخوندی با چاشنی اتهام دروغگویی به دولت

«آخوندی» همچنین فردای همین روز طیّ «کنفرانس خبری ستاد اصولگرایان حامی موسوی» به مسئله دروغین بودن آمارهای دولت وقت تأکید می کند، مسئله ای که به گفته ناظران، زمینه ساز پذیرش "جنگ روانی" بعد از انتخابات؛ مبنی بر دروغ بودن نتایج انتخابات برای قشری از مردم «تهران» شد. وی در این راستا می گوید: «می بینید که ما بیشترین ناهنجاری های اجتماعی را داریم. حجم تضادها، نگرانی ها و عدم ثبات در مدیریت قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست. نسبت به آمار، ارقام و اطّلاعات همواره تردید وجود دارد، این بسیار موجب نگرانی است.»


مقاله آخوندی در دفاع از ميرحسين موسوی

گزینه پیشنهادی «وزارت راه، مسکن و شهرسازی» پیشتر و در سرمقاله روزنامه اصلاح طلب «سرمایه» که نهایتاً در سال 1388 ه.ش لغو مجوّز شد با عنوان: «کارآمدی و صداقت، پاردایمی برای میرحسین»؛ به همین مسئله دامن زده بود. وی می نویسد: «اصلي ترين چالش موجود ناکارآمدي و عدم صداقت است ... و چنانچه خلاف گويي تبديل به امر غيرقبيحي شده و برخي افراد احساس شرمساري از خلاف گويي نمي کنند؛ همه ناشي از سياست هاي ضعيف و رفتار عمومي نظام اجرايي است... صداقت ناظر بر جنبه هاي شفّافيت از منظر حکمراني و همچنين رعايت اخلاق از جنبه هاي فرهنگي و اجتماعي است. فزون تر آنکه با شخصيت «ميرحسين موسوي» کاملاً سازگاري دارد.» 26 ارديبهشت 1388


اصرار آخوندی بر تغيير قانون انتخابات در سرمقاله روزنامه شرق

اما «عبّاس آخوندی» پیگیری مواضع خویش را حتّی بعد از سپری شدن فتنه و حماسه «9 دی» رها نکرد. وی در سرمقاله ای که برای روزنامه «شرق» می فرستد بار دیگر ادّعای واهی نامطمئن بودن ساز و کار انتخابات در کشور را مطرح می کند و  می نویسد: «اگر ضرورت دارد تا فرآیندهای انتخابات از مرحله تصمیم در‌باره زمان انتخابات، ثبت نام نامزدها و برّرسی صلاحیت ها، اخذ رأی و نحوه نظارت بر آن، شمارش آراء، رسیدگی به شکایات‌ و اعلام نتایج؛ مورد بازنگری قرار گیرد که ضرورت دارد. این امر نیز باید از طریق صندوق صورت گیرد و بهبود یابد. باید آنقدر پایمردی کرد تا به نتیجه رسید... به گفته حضرت مولا علی (ع) هر گاه دری را بسیار کوبیدی، به ناچار بر روی تو باز خواهد شد.» 11 خرداد 1392


تکرار کليدواژه انتخابات آزاد در مصاحبه آخوندی

«آخوندی» همچنين در گفت وگویی تفصیلی که در هشتم مهرماه سال 1391 ترتیب می دهد، در رابطه با انتخابات «ریاست جمهوری یازدهم» مواضع قبلی خود را تکرار می کند و می گوید: «بسیاری از نیروهای منتقد، از فراهم آمدن حدّاقل شرایط حضور در انتخابات مأیوسند. قاعدتاً شرایط باید به نحوی باشد که افراد از اجرای قاعده انصاف در انتخابات اطمینان حاصل پیدا کنند. خیلی ها از اینکه اراده جدّی در برگزاری یک "انتخابات آزاد و رقابتی" وجود داشته باشد؛ تردید دارند. همین هفته پیش آقای «پورنجاتی» [عضو شورای مرکزی حزب منحل مشارکت] در یک یادداشت مسئله امنیت شرکت کنندگان در انتخابات را در پیش، حین و بعد از انتخابات مطرح کرده بود. اضافه بر اینها گروهی که خود را فعّال مایشاء می دانند، نیز معلوم نیست که از چه موضعی هر روز برای منتقدان خط و نشان می کشند که چه و چه و هزار شرط برای ورود آنان به صحنه انتخابات می گذارند. در واقع این افراد همان کسانی هستند که این شکاف اجتماعی را ایجاد کردند و با تلاش برای حذف حدّاقل نیمی از ملّت ایران از صحنه مشارکت فعّال شهروندی؛ رقابت که نه در جهت جنگ با آنان هستند. بنابراین سؤال شما کاملاً بجاست که در چنین شرایطی سخن گفتن از مفهوم شهروندی مثبت و خلّاق، کاملاً مورد تردید است.» (پایگاه خبری - تحلیلی «خبرآنلاین»)

سؤالی که اين روزها دهان به دهان مي شود اين است که آيا جريان اعتدال در کشور مدیران مجرّب ديگري هم در چنته دارد که بتوانند وزارت راه و شهرسازی را اداره کنند و يا کيسه مهره هاي نخبه رئيس جمهور، خالی از مديراني است که ضمن سلامت مواضع، توان مديريت بی حاشیه وزارت مهم راه و شهرسازی را داشته باشند؟



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 234
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 1
    عالی عالی . مشرق کارت درسته
  • ايرانى ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 1
    مشرق همينطورى ادامه بده ! دمت گرم كه روشنگرى ميكنى .
  • جوان ايرانى ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 1
    مرگ بر فتنه صهيونيستى - آمريكايى سبز لجنى !
  • دانیال ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 1
    وزارت راه و ترابری دولت نهم و دهم یکی از موفقترین و بی حاشیه ترین وزارتخانه های بعد از انقلاب بود (با ساخت مسکن مهر، ساخت بی نظیر آزادراه، بزرگراه و ...). امیدواریم این فضا و عملکرد برهم نخورد و وارد بازیهای سیاسی نشود.
  • امیر محمد ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 1
    مرسی از اطلاعتون... امیدواریم شک ما نسبت به رییس جمهور به یقین تبدیل نشود!
  • امیر ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 1
    انتصاب وزرا و مدیران حاشیه دار، سبب عدم موفقیت در نتیجه و موجب بروز حاشیه برای دولت خواهد شد.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    عالی بود . لطفا در مورد مواضع اقای نجفی هم مطلب بنویسید
  • ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 0
    اخوی،،یادتان رفته حمید بهبهانی مدتی وزیر بود . پر از حاشیه و آخرش استیضاح:)
  • ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    توپولوف ها را هم بگی بد نیست
  • شاهمرادی ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    امیدوارم نمایندگان محترم هم نگذارند که انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
  • ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    لطفا بررسی کنین از لیست پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارتخانه ها فارق از مواضع سیاسی قبلیشون اساسا چند نفر تحصیلات مرتبط دارن؟!
  • ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    میلی منفرد که استاد برق دانشگاه پلی تکنیک بود نیز دانشجو سال 88 تحریک میکرد! ربیعی هم از عناصر تندرو امنیتی دوم خرداد! نجفی، زنگنه نیز موضع درستی در فتنه 88 نداشتند!
  • ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 1
    موسوی و اخلاق؟؟؟؟؟؟ خنده داره
  • حنیفا ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    چه عجب یه بخاری هم از شما در اومد
  • پارسا ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    وظیفه نمایندگان محترم است که با دقت ودلسوزانه وضعیت وزرای پیشنهادی را بررسی نمایند وبه افرادی که دارای مشکل وسابقه همراهی با فتنه گران دارند ، رای اعتماد ندهند. افرادی مثل آقایان آخوندی وزنگنه صلاحیت حضور در کابینه را ندارند! این دیگر از اختیارات مجلسیان عزیز است از مردم عادی که هیچگونه کاری برآورده نیست!!
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اينايي كه فقط بلدن منفي بدن، حداقل دليل هم واسه منفي شون بدن كه آدم دلش نسوزه واسه غرض‌ورزي شون! الان متن خبر رو دروغ مي‌دونيد، يا فتنه‌گري رو صحيح ميدونيد؟!
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مجلس ولایت مدار که نمرده است دمار از روزگار دشمنان ولایت فقیه در خواهد آورد.
  • رضا ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مظلومیت پاکترین فرزندان ملت در دوره دولت نهم و دهم را بیش از پیش حس خواهید کرد .نتیجه تخریب آنها همین خواهد شد مطمئن باشید ایشان رای خواهد اورد و اگر هم نیاورد حد اقل قائم مقام وزیر یا معاون رئیس جمهور خواهد شد و باید این تیم را چندین سال تحمل کرد .از ماست که بر ماست و جای گلایه نیست
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شما ها به جز امثال جلیلی به هم مشکوکید
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اینهایی که نوشتی عزیزم برای آخوندی حسن سابقه است. ممنون که داری به رای آوردنش کمک می کنی. در ضمن سعی کن به جای نشریه 9 دی از منابع دیگری استفاده کنی
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    امام خمینی (ره): ملاک حال فعلی است. در ضمن همه این ها که گفتین بد نیست. مواضع ایشون مواضع روشنی است. گفته تو انتخابات تفلب نشده و نمی تونه بشه. وزارت راه و شهرسازی 8 سال گذشته کشور رو نابود کرد. اگه آمار اکبر ترکان رو خونده بودید می دیدید که این دولت با دروغ چقدر آمار راه سازی رو بیشتر جلوه داده. در صورتی که روکش راه روستایی گذاشته. بگذارید تکنوکرات ها دولت رو دستشون بگیرن. اون هایی که مملکت رو به عقب بردند دخالت بیجا نکنند.
  • رهگذر ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    با این کابینه از رای دادنم به روحانی پشیمون شدم
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    رییس جمهور کم کم خودشو با این وزرایی که انتخاب کرده نشون میده... اصلا جای تعجب نیست. نگاهی به شعارهای انتخاباتیش بیندازید...
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جوان ایرانی چند سالته عزیز؟
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مجلس بهش رای نخواهد داد
  • 123 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    کاملا منظور روحانی درباره اعتدال رو فهیدم الان.....=)
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بدجايتون مي سوزه !
  • حسين ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مساله ناراحت كننده اينه كه بعضى از اين آقايان حتى اگه بخوايم بصورت يك تكنوكرات اونها را قبول كنيم باز شرايط لازم براى حتى معاونت يك وزارتخانه را ندارند چون تخصص لازم را ندارند و عملكرد مثبتى نداشتند نميدونم واقعا ملاك آقاى روحانى براى انتخاب بعضى ز اين افراد چى بوده!؟
  • بنده خدا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    معنی اعتدال یعنی تقسیم قدرت بین نوچه های هاشمی. اینها کمترین کاری که می کردند این بود که وزرائی مانند قاسمی ،مصلحی و وحیدی را حفظ می کردند واقعا کارنامه آنها درخشان بود
  • مجید ساویه ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ای کاش علی نیکزاد در مقامش ابقاءمیشد چون یکی از وزرایی بود که واقعا در دوره وزارتش زحمت کشید و میلیون ها نفر صاحب خانه شدند و میلیون ها کیلومتر راه درست کردند.
  • فیروزآباد فارس ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    چرا قصاص قبل از جنایت میکنید؟
  • علی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خلایق هرچه لایق!
  • پیر ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ایکاش بجای مواضع سیاسی یک ذره از تحصیلات و کارکردهای عملی وزرا بنویسد.شما هم به فکر آبادی ایران نیستید.تشنه قدرتید.بازیچه دست سیاسیون هستید و همه میدانند که در همه جای دنیا سیاسیون چه چپ چه راست چه...جز کثافت چیز دیگری نیستند.به خود بیایید و کمی هم به فکر مردم بیچاره باشید .ننگ بر شما
  • مجتبی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مجلس در رای اعتماد باید استقلال خودش رو نشون بده و به کسی وام دار نباشه مشرق جان لطفا اطلاعاتی از دیگر وزرا هم انتشار کن خدا خیرت بده
  • افسانه ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دوستان اصول گرای افراطی لطفا جنجال به پا نکنید.
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    عالي بود. زنگنه رو نزازيد در بره.
  • امين ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اين شيوه مستند سازي براي تنوير افكار عمومي نمايندگان محترم مجلس كه راي اعتماد به وزراء آينده رو در پيش دارند مفيد فايده خواهدبود،لطفا تا روز راي اعتماد اين مطالب و بيوگرافي صلاحيتي اعم ازسياسي،اقتصادي،امنيتي،اجرايي،مديرتي،خانوادگي،قضايي و اخلاقي ادامه و بازخواني گردد تا حجت را بر آنها تمام كرده باشيد.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    و از همه مهمتر رئیس جمهور فراموش نکند که رای شکننده ای کسب کرده و روسای قبلی با رای های خیلی بالاتر از نظر مردم افتاده اند و این شرایط را برای روحانی سخت تر می کند ....
  • حسين ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    با اين تفاسير مي خواهيد آخوندي راي نياورد؟؟ خيلي عصباني تشريف داريد
  • رها ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام لطفا در مورد تمامی نفرات معرفی شده کابینه موشکافانه مطلب بنویسید.عالی بود.یاعلی
  • مجید ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مجلس باید به خدا و پیامبر ص وخون شهدا پای بند باشد واقعا او به درد وزارت مسکن می خورد.. در ایام فتنه برخی افراد خون به به دل رهبر و مردم کردند الان 0000خدا رحم کند0000
  • رضا ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    یکی از ایتم های مجلس نظر وزرا و سوابق انها به ایام فتنه باشد مجلس به وزرا دولت قبل احتمال دادند که با گروه انحراف ارتباط دارن رای نداد حالا مجلس در یک ازمون قرار دارد0000
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق جان عالم سياست بد عالمي است همين آقا كه شما گزارشش را جامع ارائه فرمودي با بالاترين راي اعتماد خواهد آمد و بر كرسي وزارت خواهد نشست ميگي نه نگاه كن
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    به زودی مردم از رای دادن به روحانی پشیمان خواهند شد دولت روحانی تقریبا ترکیبی از دولت های هاشمی و خاتمی است
  • etemad ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    من کمی با نگاه شما به جریانات اخیر و گذشته انتقاد دارم امروز روشن کردن تنور سال 88 خیلی درست نیست به این خاطر کل نظام چه موافق و مخالف لطمه جبران ناپذیر دیدند. این دولت شعار فراجناحی می دهد اقای پور محمدی زمانی در دولت هست آقای آخوندی هم باید باشد . پس کی آقیان مشرقی و کیهانی به رای مردم تمکین خواهید کرد.اگر انتخابات 88 با اعتراض عمومی مواجه شد با تشکیل دادگاه بی طرف اقدام می شد کار به آنجا نمی کشید زیر سئوال نمی رفت و نهاد ریاست جمهوری بی مهابا به تمام ارزش ها حمله نمی کرد.بحث انحاف پیش نمی آمد . خواهش می کنم آتش یبار معرکه نشوید کمی هم به مردم احترام بگذارید تا مطالباتشان را از دولت روحانی داشته باشند.
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دکتر نیکزاد یک کپی کوچک از دکتر احمدی نژاد عزیز بود، پرکار، مردمی، باهوش و شجاع، که بعید می دانم به این راحتی ها کسی مثل او پیدا شود. امثال این آقایان که ....
  • عباس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    لعنت به تو مشرق که ما هر چی.... تو ... میکنی.. به تو چه اخه .... هر کسی حق داره هر کاری دوست داشت بکنه... امنیت یعنی کشک
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    حتما هم اگر ما به سوالاتت جواب بدیم مشرق چاپ میکنه
  • عباس ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دولت پیرمردها
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    امر دیگه‌ای نیست؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    امر دیگه‌ای نبود؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مثلا؟
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ای جانم! تو مطمئنی به روحانی رای دادی؟ دم خروست پیداست :))
  • امین ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خوشم میاد چهارسال هرکاری که تونستند کردند تا فرا قانونی دولتو پایین بکشند و کودتای نرم کنند ولی به حول و قوه الهی هیییییییییچ غلطی نتونستند بکنن
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعا نیکزاد یکی از سه وزیر به معنی واقعی کلمه درستکار بعد از انقلاب بود. چرا باید برکنار شود؟ مگه آدمها تاریخ مصرف دارند.
  • فرید ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    میلیونها ایرانی باغیرت پشت روحانی باغیرت وایساده اند
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    من نميدانم چرا اكثر وزرا تحصيلكرده امريكا و داراي گرين كارت هستند ؟ راستي چه تفكري پشت اين مورد ميباشد؟ دوم به نظر من انتخاب اقاي زنگنه تاكيد اقاي هاشمي را در بر دارد.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    عالی بود متشکرم ، نجفی و زنگنه هم یادتانن باشد ، بنویسید تا می توانید مواضع آقایان را بنویسید .خدا خیرتان دهد ما که تریبون نداریم حرفهامونو بزنیم شما دارید کم نگذارید مدیون خون شهدا هستید اگه کم بذارید
  • حسین ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اینا شک نبود مستندات تاریخی بود
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعا سوال من از دکتر روحانی عزیز این است که واقعا این شخص با مشی اعتدالی او سنخیت دارد؟!!!!! واقعا انتخاب امثال افرادی چون سعیدی کیا و رحمتی برای تصدی این پست مناسب تر نبودند؟
  • محسن ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سر گرگ باید هم اول برید نه چون گوسفندان مردم درید
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مرگ بر مشرق تفرقه افکن
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بعله ولی اینها دشمن ولایت نیستند. دشمن ولایت اوونی بود که حکم رو گذاشت تو کشو خاک بخوره. اوونی که یازده روز رفت خونه خوابید و سرش رو متکا بود. اگر شرف داشتید حلقوم نجستان آن موقع باز می شد ولی چه کنیم که بقول آقای مظلوممان آیات الله العظمی خامنه ای، شماها همش غرق در رفتارها و حمایت های قبیله ای هستید. این رییس جمهور موید به تاییدات بینظیر و تازه با طراوت رهبری معظم هستند و بکوری چشم شماها همه وزار پیشنهادی رای خوهند آورد حالا یکی کمتر یکی بیشتر
  • شفق ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    متاسفانه یه عده عین مگس فقط روی زباله ها مینشینند و خوبی ها را نمیبینند. افتتاح راه های فراوان شهری و روستایی و مسکن مهر در نظر این افراد نمی آید.
  • محسن ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    برادران گرانقدرم! شما خود بهتر می دانید؛ افرادی که قرار بود محاکمه شوند در کمال تعجب و ناراحتی دارند مسولین کشور می شوند!!! تو رو به خون شهدا صدای ما را به نمایندگان مجلس برسانید! و امیدوارم همانند متن بالا بدون هیچ رودربایستی و خدای نکرده محافظه کاری (که به هیچ عنوان در شان و غیرت اسلامی شما نیست) تک تک اینها را به ما معرفی کنید تا دست ما پر باشد! تا اینها طلبکار نشوند!
  • شفق ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شما فقط همین یه کامنت رو بدی؟ که تو زیر هر مطلبی مینویسی؟ به نظر خیلی درد کشیده ای.
  • برادر ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اگر حمایت هاشمی و خاتمی نبود , روحانی رای می آورد ؟!
  • شفق ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مگر الزایمر بگیریم که ظلم بزرگ به نظام در سال 88 رو از یاد ببریم. در ضمن آقا به طور مرتب این مسئله رو یادآوری میکنند که نشون دهنده اهمیت این مسئله بخصوص در این روزهاست.
  • هادی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    داداش تو هم بد نبود اگه میگفتی که پای توپولوف ها به ایران رو کی باز کرد؟
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام من به شخصه به آقای روحانی رای ندادم . ولی انصافا اگر اعضای کابینه اش بخواهد همین افراد باشد بیش از 4 سال نمی تواند رییس جمهور باشد . البته با ثوابق این افراد بعید نیس مجلس تعدادی از این ها رو رد صلاحیت کند .. مثل زنگنه آخوندی . وزیر پیشنهادی اطلاعات . و .... البته متاسفانه سن وزرا هم اصلا خوب نیست . ای کاش پایین تر بود تا بتونن بهتر کار کنند
  • کیا ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اره راست میگی. دقیقا همون جامون میسوزه که مال تو وامثال تو در 8 سال گذشته جزغاله شده و دیگه قابل ترمیم و استفاده هم نیست
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مرگ بر تحجر وریا.........
  • جليلي ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مي داني برادر چه خسارتي بي قانوني وحرج ومرج آشوبي كه مسببان ان اين افراد بودند به مملكت وارد كردد خونهايي كه با ناحق ريخته شد آيا با يك توبه ساده و خشك خالي مي توان پذيرفت .يكبار شما در خيبان از كنار فردي مي گذري و تنه ات به او مي خورد و بلافاصله عذر خواهي مي كني ولي يك بار ديگر نعوذا بالله مي روي توي بازار مقابل كسب وكار طرف آبروي 40 ساله اور را به ناحق ميريزي اينجا هم بايد ببخشيد مثل حالت قبل قابل پذيرش است ؟
  • سلام ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آفرین بر مشرق .................... احسنت ..................
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اينهمه آشوب و شورش خياباني و كشته شدن بيگناهان در خيابانهاي تهران جنايت نبود؟
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    این جوک سال بود دیگه!
  • عماد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سال1396....محمود كجايي كليد رو بگير از حسن
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    انحراف دولت یازدهم به معنی تطهیر انحرافات تیم نزدیک به مشایی در دولت دهم نیست. هر چند احمدی نژاد نسبت به خاتمی و هاشمی خیلی خدمت کرد و مورد تقدیر رهبری عزیز هم قرار گرفت اما این به معنای فراموشی اشتباهات دیگرش که البته برخی خیلی بزرگ بود نیست اشتباهاتی که همان زمان توسط حضرت آقا نهی شد. علینا بالبصیره
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آفرين به روحاني كه از قرار معلوم از الآن دارد خرابي ها رو اصلاح ميكنه . انشاله با كل جهان تعامل خواهيم كرد .
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بله اعتدال هميشه لازم بوده و هست .
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آخه کسی که امنیتی بوده بعد یکدفعه رفته وزارت مسکن هاشمی چه عملکرد و کارنامه مثبتی در حوزه عمرانی دارد؟
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ملاك روحاني شفافيت در عملكردها و سپردن امور به دست كاربلد است .
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    یارو کجا زیر سئوال رفت تازه اقتدار و حکمت نظام بیشتر از گذشته مشخص شد یک کمی تاریخ بخونی بد نیست همین چهار سال پیش بوده ها
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مگه قرار در بره ؟ ...
  • سید حسین ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خداوندا خودت شر اینها را از سرمان دور کن. دلم واسه ی رهبر عزیز و مظلوممان میسوزد که این جوجه سیاسیها چقدر با پر رویی جلویش عرض اندام میکنند و ایشان با سعه صدر تحمل میکنند. خداوند رحمت کند امام ره را، ایشان اگر رئیس جمهور هم پررویی میکرد، با یک نامه او را سر جایش مینشاند اما امام خامنه ای که هیچ چیز کم از حضرت امام ره ندارند در عصری هستند که همه ادعای " انا رجل" دارند. این آقایان مدعی بدانند که مردم پشتیبان امام خامنه ای هستند و خداوند پشتیبان این مملکت امام زمانی است.
  • سید حسین ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مرگ بر فتنه گر مرگ بر دشمنان کشور مرگ بر وطن فروشان مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر هر چی دشمن این نظام و رهبره عزیزمونه مرگ بر هر کسی که میخواد خون شهدا رو پایمال کنه
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مگر اینکه از رانت پدر زنش که قبلا در دفتر رهبری عزیزمون کار میکرد استفاده کرده باشه و طوری وانمود کرده باشه که با رهبری عزیزمون زاویه نداره، در غیر اینصورت باید مجلس روی کسی که ....
  • akbar ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    به نظرم خوب بود آقای روحانی با توجه به مقبولیت مهندس نیکزاد در بین مردم، ایشان را برای وزارت مسکن راه و شهرسازی معرفی کنند تا صداقت خود را مبنی بر اینکه در دولت فراجناهی و مرذمی عمل خواهند کرد را ثابت کرده باشند
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جنجال نیست. عکسش هم دل ما رو به درد میاره، نوشته هاش که هیچی شما چرا نگرانی؟!؟!؟!؟ نکنه خودشی که اومدی اینجا کامنت میدی؟ ضمنا اگر رای هم بیاره ما او را اندازه ارزنی قبول نداریم مگر آنکه در مسیر اسلام و انقلاب و مخصوصا ولایت فقیه قرار بگیرد.
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    چقدر دلسوزانه نوشتید! آدم اشک تو چشماش جمع میشه!!!! وای پیر.... بابا دوران ماست مالی و زرنگ بازی گذشته. یکمی ورژن زرنگ بازیتونو ببرید بالا، هرچند مشکلتون اینه که فکر میکنید ما بی سوادیم و شما نخبه!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    عزیزا احمدی نژاد را کاملا تطهیر نکنید با انحرافات روحانی نباید اشتباهات و دفاع احمدی نژاد از انحرافات مشایی فراموش بشه، مشرق کجایی پس تو؟
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ان شاء الله
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس جوکت خیلی خنده دار بود، کاربلد مثل همین آقای آخوندی دیگه! ؟
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس برو تو بی بی سی و صدای آمریکا این کامنتاتو بنویس. هنوز هم فکر میکنید بی شمارید!
  • امین ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    فقط محمود.........
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    khafe baba
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    وزارت مسکن و نفت را رها نکنید. به فکر وزارت مظلوم علوم باشید که با دکتر میلی منفرد بازهم به آفت 18 تیرها گرفتار می شود. سوابق میلی منفرد را بالاخص در زمان معاونت دانشجویی فرهنگی بررسی کنید. در این وزارتخانه است که براندازان به جنگ نظام و رهبری می روند نه در وزارت مسکن
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دمت گرم مشرق واقعا نماینده ها نباید به همچین عناصری رای بدهند
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    افتتاح نمادین راه آهن اصفهان شیراز روی ریلی خالی که رو خاک گشذاشته بودن تو دولت نهم نبود !؟
  • ماهور ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بشين كه راي بياري
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بیخود میکنن رو حرف منتخب ملت حرف بزنن .
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس قبول داشتن یا نداشتن تو برا ما مهم نیست مهم اینه که ما از رایی که به روحانی دادیم خوشحالیم و تا آخر حمایتش میکنیم .
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    چقدر ساده اید آخه شما . هرچی بگن باور میکنید . اگر جرمی کرده بود الان چرا داره آزاد میگرده میخواد وزیر بشه !؟
  • امير ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    به راستي دنياوظواهران چنان اين اقايان را فريفته است كه فكرمي كنند اصلا مادام العمر در اين دنيا زندگي مي نمايندومرگ به سراغشان نمي ايد و يوم الحساب هم دروغ است،سوال شب اول قبر دروغ است، بهشت و جهنم دروغ است كه مرتكب چنين اعمال زشت ميشوند،البته از ياد نبريم كه شيطان قسم خورده وبه سراغ چنين افراد ضعيف النفس ميرود
  • انقلابی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعیت برای برخی ها که تعصبی به قضایا نگاه می کنند تلخ است! حداقل مستندات را منکر نشوید! چشمها را باید شست جوری دیگر باید دید!
  • تا کی؟ ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    تقریبا هیچکدوم برای نمونه وزیری که برای ورزش و جوانان معرفی شده دارای مدرک فوق‌لیسانس علوم سیاسی(!) ظاهرا چند جا هم معاون سیاسی استانداری بودن خلاصه در کار ورزش خبره و متخصص شناخته شده! این فقط مشتی از خروار هست
  • انقلابی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بعضی ها خود را به خواب زدند و بیدار کردنشان کار حضرت فیل است!
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جوابی ندارید که به اسناد مکتوب بدید
  • انقلابی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شما ها به همه تهمت دروغ گویی می زنید!؟
  • حاج احمد ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اينا دارن خودشون رو رسوا ميكنند خدا خودش جاي حق نشسته .صبر همه چيز رو مشخص خواهد كرد به اميد ان روز
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سفسفته نکن خواهشا به اسناد و مستندات جواب بدید اگر جواب دارید وگرنه وقت ما رو نگیرید
  • انقلابی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    کاش ابن سه مرد بدون حاشیه بودند! مخصوصا وحیدی که اسراییل خیلی ازش میترسید!
  • شاپرک ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ببینیم نمایندگان چه قضاوتی می کنند و ایشان چه پاسخی می دهند.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    تا میایم حرف بزنیم انگ افراطی و عقب مونده می زنن! هر نظری منطبق با نظر جنابعالی باشه روشنگریه و.. تحمل ازادی بیان چقدره؟!
  • زمانی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام خداقوت.مجلس محترم بدون فوت وقت مردودین فتنه88 راردصلاحیت نماید
  • انقلابی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    کاش همون سختگیری که قبلا داشتند الان هم داشته باشند
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جای تاسف بار قضیه اونجاست که به تحصیلات شون هم نمی توان تکیه کرد -وزیر ورزش =علوم سیاسی و......
  • مجید ساویه ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    چرا اوامر بسیار است به زودی اجرا میشود.
  • میم ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    از اسمت خجالت بکش!
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    لطفا در مورد آقایان نجفی , ربیعی هم روشنگری کنید
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دادگاه بی طرف!!!!!!! فقط کافی بود این سران قانون شکن و مغرور فتنه 88 در یکی از کشورهای خاورمیانه متحد امریکا چنین قانون گریزی انجام می دادن الآن سالگرد ختم آنها بود.. هر وقت در امریکا و اروپا برای نامزدهای بازنده که مثل حوچی ها طرفدارانشان را توی خیابون ریختن تا با تحت فشار قرار دادن حکومت از آن سهم قدرت نامشروع طلب کنن باج دادن در ایران هم باج می دن!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خوب شد نمردیم و معنی اعتدال رو هم فهمیدیم
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    کله پاش کردید رفت بنده خدا این یعنی تیرخلاص بر آرزوی رسیدن به وزارت
  • حسن ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعا از لیست نهایی و پیشنهادی آقای روحانی متاسف و متعجب شدم.البته تقریبا یقین دارم که با فشار کارگزاران و در راس آنها هاشمی رفسنجانی مجبور به ارائه این لیست شده.واقعا آقای روحانی با سابقه دبیری شورای عالی امنیت ملی سوابق و عملکرد سیاسی افرادی چون علی ربیعی،زنگنه،نجفی ،حجتی و آخوندی را نمی داند؟آقای روحانی مردم به شما رای دادند تا از جنجالهای سیاسی داخل در کنار فشارهای اقتصادی راحت شوند.حل چگونه می خواهید با این افراد که نسبت به برخی اصول انقلاب شک و شبهه دارند مشکلات را حل کنید؟
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    لطفا در مورد آقایان نجفی , ربیعی هم روشنگری کنید
  • جانان ايراني ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ما جوانان همه همسال انقلاب هستيم و در برابر فتنه گران همانند اسلاف خلفمان بهشتي و رجايي و همت و ... ايستاده‌ايم تا تا با دستور امام خامنه‌اي به آنان بپيونديم و اين انقلاب را با خونمان آبياري كنيم... حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيد علي
  • دکترای سیاست خارجه ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    یه خورده باهوش باش مشرق!... تمام دعواها سر قدرت بود و هست!! سال 88 عده ای دنبال قدرت بودن..در رقابت باختن ولی چون قدرت برای آنها خیلی ارزش و کلی برنامه داشتن حاضر به قبول باخت نبودن البته با تحریک اطرافیانشان و تلاش کردن با بهانه سازی و استفاده از ابزار تحریک احساسی بخشی از مردم نظام رو برای دادن سهمی از قدرت به صورت نامشروع و غیر قانونی تحت فشار قرار بدن تقریبا99% اشخاص سیاسی که از موسی و کروبی حمایت کردن فکر می کردند ممکنه تظام با این فشار غیر دموکراتیک حاضر بشه به بازنده های در انتخابات به صورت غیر مشروع با بهانه تقلب غیر قانونی سهم و امتیاز از قدرت بده ولی الآن که خود آنها به قدرت رسیدن دیگر نیازی به بهانه کردن موسی و کروبی نیست!! موسوی و کروبی بهانه بودند نه هدف!... بحرحال توی کابینه و تیم احمدی نژاد هم افرادی بودن که ....!!
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    کیاجان ول کن بابا!!!! پکیدم بس خندیدم من به روحانی رآی ندادم اما امیدوارم به کشور و اسلام خدمت کنه ... هر چند با این گزینه ها....!!!
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آخه وقتی مشرق سانسور میکته چجوری جواب بدیم؟
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آب بريز همونجايي كه سوخته
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شفق جان خوب شماو مشرق هم مثل مگس رو قسمتهای بد مربوط به عملکرد اصلاح طلبا می شینید :)
  • هادی کرج ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق جان من هر روز همه سایت ها رو سر میزنم و دقیقا میدونم گردانندگان سایت ها کیا هستن الف و رجا و جهان و ... ول به این ماه رمضون قسم اصلا گردانندگان مشرق کوچکترین اطلاعی ندارم ولی هر وقت به بن بست میخورم سریع میام سایت مشرق تا جریانات برام روشن بشه .... مثل کابینه اعتدال !!! که از همون غروب منتظرم درموردشون مطلب بزاری و بیشتر باهاشون آشنا بشم.. واقعا شاید بشه بهتون گفت عمار...
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مردم ؟ اونایی که من میشناسم که بهش رای دادن خوشحال هم شدن
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    درود بر آخوندی
  • علیرضا ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس آخری : مگه این جا کسی ضد آزادی بیان حرف زد؟ شما که هر چی دوست داری میگی این ماییم که نظرامون همش سانسور میشه
  • مهدی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    افتتاح راه اهن سرخس تجن زمان هاشمی با کلی اسرافو رو هم من یاداوری میکنم مگسها ی عزیز
  • منصف ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اینمها برای جواب فقط بلدند سطل اشغال اتیش برنند
  • منصف ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اینای که گفتی مثلا دفاع از ولایت بود خدا شفات بده
  • هم وطن ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بیدار کردنشان غیر ممکن است
  • هم وطن ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ایتم از اون خوابالواست
  • هم وطن ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اگه میسوخت مثل شمه لجنها سطل اشغال اتیش میزذیم
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بگو ان شاء الله
  • هم وطن ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ای کاش
  • هم وطن ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    یه خواب الوی دیگه این انگار با اصحاب کهف تو غار بوده یاشایدم با عمو یادگار
  • هم وطن ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ما ساده تو راه راه
  • هم وطن ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    قورصاتو خوردی کوچولو
  • هم وطن ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اره والله
  • سید حسین ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    معلومه که نظر ما برای شما مهم نیست. شما کسایی هستید که سال 88 نظر 25 میلیون نفر را با بی شرمی تمام زیر پا گذاشتید. این ننگ رو با هیچ چیز نمیتونید پاک کنید. قبا فکر میکردم خیلی سخته تو عالم یکی مثل معاوییه اینقدر پست و ... باشه ولی الان میبینم که معاویه گری خیلی ساده است...
  • هم وطن ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    100000000000000000000000000000000000000++++++++++++++++++++++++++++++++
  • سید علی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اولا مثل اینکه متنو نخوندی! تمامش در مورد جنایات ایشون بوده، جنایت از این بالاتر که رای 25 میلیون نفر رو بخوای با بی شرمی و زیاده خواهی تمام باطل کنی جنایت از این بالاتر که به این هم اکتفا نکنی و مردمو بکشی تو خیابون تا با زور هم که شده قدرت رو به دست بگیری؟ جنایت از این بالاتر که به واسطه سرکشی طغیان، مملکتی رو به آشوب بکشی و دشمنان استعمارگر این ملکت رو حریصانه به جان مملکت بندازی؟ جنایت... بیدار شو بیدار شو خودتو به خواب نزن
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق جان خیلی خوبه که بشه به پاسخ کامنتها هم رای داد. بعضیاشو خیلی باحاله :) در هر صورت این امکان رو بگذارید خوبه
  • هاتف1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ممنون در مورد مواضع و پیشینه ی علی ربیعی هم میش بذارید؟؟؟ آخه اقای روحانی گف ادمای افراطی نمیاره!!!!!!!!!! ربیعی ک جزء رادیکالای 2 خردادیه!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    محمود به تاریخ پیوسته و دیگر تکرار نمیشود
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    به یاد 9 دی و برای سوزش مجدد فتنه گران: لعن علی عدوک یاحسین خاتمی و کروبی و میرحسین...
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس به تو چه ربطی داره آخه ! تو از کجا میدونی به آقای روحانی رای داده یا نداده !؟
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس جان شما خیلی بیخود میکنی به نمایندگان و وکلای ملت توهین میکنی !!!
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جرم نیوده ! یک خیانت کوچک بوده !!!! قرارداد کرسنت که چیز بزرگی نیست ! فدای سر اماراتی ها !
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آقای اعتماد ! یه حرفی میزنی ! بیا همه چیزو بزار کنار ، کتاب کودتا های مخملی جورج سوروس رو بزار جلوت !!!! چرا فتنه گران سال 88 دقیقا و مو به مو دستورات گفته شده در اون کتاب رو اجرا کردند !؟؟!؟ اینو بگو اگه جوابی داری براش !!! تازه بماند که آقای خاکستری !!! چندین و چند بار به دیدار یار قدیمی ، جورج سورس صهیونیست میرفته !!!!!!!!! جواب بده ، البته اگه جواب داری !
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سید حسین دمت گرم که زدی تو خال !!!
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شما نظرات را یکطرفه انتقال میدهید. البته سایت سایت شماست و هرگونه بخواهید آنرا اداره میکنید. اما به نظر من اگر یک فرد منصف و بیطرف این مطالب را بخواند بعد از گذشت 4 سال از حادثه به این نتیجه که میرسیم که اگر پیشنهادات آقایان عملی میشد وضع اقتصادی سیاسی و دینی ما الان بدین صورت نبود. عجب دید وسیعی در آن زمان این آقایان داشته اند.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اینقدر از وضع موجود بد گفت که رای اورود !!! ربطی هم به کسی نداره !
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس درست میگه ! احمدی نژاد با همه خوبیهاش نباید از حلقه انحرافی دفاع میکرد !
  • علیرضا ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بعد انتخابات داشتم به آقای روحانی امیدوار میشدم .... چی بگم والا، هنوز زوده آقا فرمودند به دولت جدید فرصت بدید.
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جناب ناشناس شما چند سالته؟!!!!!!1
  • رها ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس ........زرشک
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    9 دی قبل از 25 بهمن بود یا بعدش !؟
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خب که چی؟! اقاجان (به قول رئیس جمهور محبوبتون) آب رو بریز اونجایی که می سوزه و کامنت هارو سانسور نکن اگه راست می گی!
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ایشالا بیشتر وزرا رای میارن و شما بیش از این میسوزید به خصوص وزرای اصلاحاتی
  • یه شهروند ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    به کوری چشم همه مستضعفان و پابرهنگان مجلس حمایت 120 درصدی از کابینه خواهد داشت و حتی به معاونین و مشاوران و خدم و حشم وزرا رای اعتماد خواهد داد مجلس لاریجانی توی این یکی مشت رفسنجانی دولت آقای روحانی توی اون یکی مشت رفسنجانی چه مییییییییکنه این بازیکن!!!!
  • تراب ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    نرسیده به 2راهی یالقوزآباد به ترکستان یک نفر خواب همون وزیر راه باشه.
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ادب از که اموختی از بی ادبان!!!!
  • علی اکبر ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    روحانی می خواد با دلت تدبیر و امید گروههای مختلف رو آروم کنه و خودشهم می دونه که زنگنه و آخوندی رای نمیارن و بعد بگه نمایندگان رای ندادن...
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اینایی که منفی دادن منطورشون اینه که مدیران پرحاشیه و طرفدار حاشیه باعث پیشرفت میشن؟ یا اینکه واقعا پول میگیرن منفی میزنند
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    همین رادیکالا شمارو شکست دادن
  • ایمان ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مرگ بر انانی که به اسم ازادی برادر کشی کردند مرگ بر انانی که به اسم جمهوری ایرانی ,ایرانی را در مقابل ایرانی قرار دادن و مرگ بر..... عزیزانم آزاد بیندیشید ونه از سر تعصب.........
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس دومي! چرا تا هر وقت اسمي از دزدي و فساد و فتنه و كودتا مياد، شما ميگيد مرگ بر تحجر و ريا؟!
  • محمد ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس آخر؛ شما خودت ديدي ريل رو روي خاك خالي گذاشته بودن؟! امان از چاخان!
  • ایمان ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس اولی آب بریز اون جات که می سوزه و ... خیلی عقدهای شدید هیچ شخصی بجز معصومین مبرا از خطا نیستند
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس جان! دشمن ولايت اوني است كه بعد از نماز جمعه تاريخي حضرت آقا در سال 88، تو نمازش وطن فروشها با كفش نماز مي‌خوندند، نه احمدي نژاد كه مورد تأييد آقا بوده و هست.
  • محمد ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    منابع ديگه مثلاً چي؟! بي بي سي؟ بي بي چهل؟ بي بي پنجاه؟ اگه فتنه‌گري و براندازي افتخاره، افتخارش واسه شما. مباركه!
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس عزيز، بيخود جنابعالي ميكني و هم فكرات. مجلس ميتونه رأي اعتماد بده، ميتونه رأي اعتماد نده. قانون رو بخون!
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جنايت از اين بزرگتر كه افراد امتحان پس داده و مردود، دوباره برگردند؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    افسانه خانم؛ اونايي كه ميگن از "زنگنه" با وجود قرارداد ننگين كرسنت استفاده نشه، افراطي هستن، ولي افسادطلبان كه در سال 88، 8 ماه تمام مملكت رو به آتيش كشيدند، سمبل اعتدال؟! شاعر در اينجور مواقع ميگه شيشكي رو بيا!
  • محمد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    البته اين مجلسي كه ما ميشناسيم، باهاش به كابينت هم نميشه رسيدگي كرد، چه برسه با كابينه!
  • نور ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    جواب همه ی کسانی را که انحراف انحراف میکردند امام خامنه ای امروز با حکم جدید به احمدی نژاد دادند . کمی بر بصیرت خود بیفزایید . مشرق به احترام ازادی بیا ن تائید کن
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    حسن سابقه در شورش علیه جمهوریت؟ در شورش علیه رای مردم؟ در گفتن ..؟ در...؟
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اکبر ترکان آمارشو واسه خودش نگه داره. مردم تو همه استان ها وضعیت راه ها و تغییرشو به وضوح دیدن. حالا شما آمارسازی کنید تا جایی که میتونید
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    افراطی ترین ها رو به اسم اعتدال آورده توی کابینه
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شماها بیخود نکردین منتخب ۲۵ میلیونی ملت رو تحقیر کردین، بهش تهمت زدین و دروغ بستین و رای مردم رو نپذیرفتین؟ یادتونه زما رئیس جمهور قبلی درباره مجلس و لزوم مقابلش با دولت چه افاضات گهرباری میفرمودین؟ حالا منتخب ناپلئونی رو هم خواهیم دید
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق افراطی خوشحالی که برای 4 سال خوراکت فراهمه
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    میلیون ها کیلومتر!!!!
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    وعده بی عمل به زلزله زدگان آذربایجان هم جزو افتخارات وزارت فوق بود !!!
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دولت امید و اعتدال که میگن یعنی این...
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دمت گرم.
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دولتی که با شعار اولیه خودش پایبند نیست ، وای به حال بقیه شعارها و وعده هاش !!!!
  • ایرانی ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    تو ایرانی هستی !؟ نه واقعا تو ایرانی هستی !؟ کسی که از اومدن افراد نالایق که امتحان خود را پس داده اند خوشحال میشه .................... !!! برات متاسفم که مدعی چیزی هستید که اصلا انجامش نمیدید !!!!!
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    یعنی شما چقدددددددددر ساده ای !!!! همین !!!
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    همه تلاش دكتر اخوندي حل مسئله بوده است به زمان اين موضع گيريها بازگرديد و منطق درون ان را نگاه كنيد به نظرم اقاي دكتر اخوندي فردي شايسته براي وزارت است عملكرد ايشان در طي وزارت مسكن بسيار درخشان است مسائل را سياست زده نكنيد تحليل كنيد
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    هر کی می خواد باشه. نه راه می خوام نه شهر این حا توو خونه با اینترنت هر جا بخوام میرم.
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بابا مشرق نمی زنه
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سفسطه درست است
  • سید حسن ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دولت مچ گیری ،سیاسی کاری ،آدم های از خود متشکرو... در آینده ای نچندان دور خواهید دید که این دولت بعلت غیر کار آمد بودن عواملش روبه سیاسی کاری خواهد آورد ومثل دولت خاتمی ،خواهد گفت هر نه روز یک بحران داشتیم و نگذاشتندکار کنیم و..........
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    افراط گر اونیه که به خاطر قدرت طلبی فتنه 88 رو راه انداخت.
  • سید حسن ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    کور خوندید نماینده ها نون رو به نرخ روز می خورن اینها از الان به همه وزرا رای اعتماد دادن !
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    نماینده ها بی بخار تر از اونی هستند که فکر می کنید به فکر منافع ملت باشند،اینها فکر خویشند
  • مجید ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خدا این هایی که فتنه کردن رسوا کنه راحت شیم از دسشون
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    با کاغذ تورنسل
  • سید حسن ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خیلی بی ادبی، اگر پیرو امام بودی ،او حتی به کارتر هم می گفت آقای کارتر.
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    به قول مهاچرانی مگر دولت گوشت قربانی ست که به هر کی یه سهمی بدیم همش مال کارگزارانه
  • حسين ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مثل يكى از همين وزراى اسبق نفت كه مدير كل وزارتخانه اش ميگفت اسم قراردادى را كه امضا كرده بايد گذاشت تركمانچاى يا گلستان!
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بیچاره ملت با این انتخاب فکر میکنه وضع بهتر خواهد شد .ولی افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    نماینده ها ی ملت یا منافع شخصی
  • حسين ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مثل يكى از همين وزراى اسبق نفت كه مدير كل وزارتخانه اش ميگفت اسم قراردادى را كه امضا كرده بايد گذاشت تركمانچاى يا گلستان!
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دولتهایی که فقط سیاسی بودن ومردم برای نجات از آنها به احمدی نجات رای داد!
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    از بایگانی خانه سالمندان نظام دراومدن انگار
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    اعتدال یعنی ادمای ما نه منافع ملت ودرست کاری
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شعار بسه دیگه! انتخابات تموم شده اینها باید برای ملت کار کنند نه برای یه جناح خاص
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    تکنو کرات ها وامثال کرباسچی ها از زیر پر هاشمی در اومدن و بلای جان مردم شدن
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مرگ بر سوابق خراب گذشته نه روشنگری ! مگه بزرگتون،خاتمی خائن نگفت از مرگ بدم میاد چون پیش خدا هم شرمنده بود.پسروی شعار هاتون محکم باشید.
  • محسن محسن ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آقاي رهگذر ما را به خير تو اميد نيست . شر مرسان جيب ما رو هم نزن لطفا
  • محسن محسن ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    شما كه قانون اساسي رو خوندين پس بدونين كه 50 در صد به اضافه يك راي راي اكثريته خوب حالا شما كه اقليت هستيد مي تونبد نظرتونو بديد ولي در حد و اندازه تعداد طرفدار تفكراتتون
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    مدرسه پیر مردهاست، با تحرک پایین ،افرادی که یک بار امتحان داده اند ورفوزه شدند مثل نجفی آخوندی و.....چه حرفی برای گفتن دارن ريا،کشور رو بر میگردونند به دوران شیرین خفقان سازندگی!
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    در محضر خدا شکست خورده اند ! چون حسین هم به ظاهر شکست خورد ولی در محضر خدا پیروز میدان مبارزه با نفس بود
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    نه اینکه تو دوران دوم خردادی ها و هاشمی وضع اقتصادی سیاسی و دینی کشور عالی بود
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بی ادب ! محروم ماند از لطف رب
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    ملاک رای آوردن اینها نیست کار بلد نیستن فقط سیاسی کار اند درست مثل دوران دوم خرداد
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بیدارش کنین این بیچاره رو
  • یه کور از اراک ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    وزارت مسکن وراه را بدهیم به فردی که دکترای اقتصاد!!! ان هم از نوع سیاسی دارد!!! خوبه والله....
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    نمردیم و معنی اعتدال رو هم متوجه شدیم. فکرش رو بکنید ؛ اینا اگه معتدل نبودن و تندرو می شدن چه می شد ؟؟!!
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    وزیر کشور از نزدیکان لاریجانیه سهمشو دادن امیدی به مجلس نیست
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    مي خواهي بديم به يك معمار !؟؟؟
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    انشااله 8 سال
  • اعتدال ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    حالا وزیرای اقای احمدی نزاد همه تخصص داشتن ؟ اقای علی ابادی میخواست بره وزارت نیرو بعدش شیلات بعدش نفت اقای عباسی که فرماندار هم نبود وزیر ورزش وزیر کشور شد وزیر علوم اون موقع چرا صداتون در نمیومد ؟
  • علی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    نه احمدی نژادو گروه انحرافیش با اون دو هفته قهرش واخلاق!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس