کد خبر 234385
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

کتاب عرفان علامه طباطبایی(ره) با بیان آیت‌الله حسن رمضانی که به زوایای عرفانی علامه می‌پردازد در مرحله صفحه‌آرایی قرار گرفت و در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از  فارس، کتاب عرفان علامه طباطبایی(ره) با بیان آیت‌الله حسن رمضانی که به زوایای عرفانی علامه می‌پردازد در مرحله صفحه‌آرایی قرار گرفت و در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

یکی از ابعاد مهم و برجسته علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) عرفان است و علامه طباطبایی، علاوه بر اینکه فقیه، فیلسوف و مفسر بزرگی بود، عارف برجسته‌ای بود که در مکتب عرفانی علامه سید علی قاضی تربیت شد.

کتاب عرفان علامه طباطبایی (ره)، مجموعه‌ای است که از پیوند عمیق علّامه طباطبایی با عرفان نظری و عرفان عملی سخن می‌گوید و در یک مجموعه منسجم، زوایای عرفانی علامه طباطبایی را با بیانات آیت‌الله حسن رمضانی، استاد عرفان اسلامی شرح و تبیین می‌کند.

این کتاب در پنج بخش، تنظیم شده است؛ بخش اول کتاب، درباره اصل عرفان اسلامی سخن می‌گوید. مباحث این بخش شامل؛ چیستی عرفان نظری و عرفان عملی، تفاوت عرفان نظری با عرفان عملی، خاستگاه عرفان، تاثیرات عرفان عملی و نظری بر یکدیگر، شباهت و تفاوت عرفان با کلام، فلسفه و اخلاق، و روش خواندن فلسفه و عرفان است.

بخش دوم، درباره زندگی‌نامه، تحصیلات، سلسله نسب، اساتید، اخلاق و وفات علامه طباطبایی است. بخش سوم، درباره نظرات علامه درباره عرفان نظری به خصوص وحدت شخصی وجود است. ضمنا در این بخش، وحدت شخصی وجود از منظر عرفا به شکل ساده و روشن، توضیح داده شده است.

بخش چهارم کتاب عرفان علامه، درباره عرفان عملی علامه طباطبایی است. در این بخش، مسلک عرفانی و روش تربیتی علامه، تبیین شده است و مباحثی مانند؛ سعادت و کمال حقیقی انسان، راه رسیدن به استاد عرفان، آیا راه سلوک، برای همه باز است؟، نشانه‌ اهل معرفت و فنا، انواع عبادت در کلام عرفا، بحث معرفت آفاقی و معرفت انفسی، طریق تمرکز و نفی خواطر، و معرفت نفس تبیین شده است.

و بخش پنجم و پایانی کتاب، به مساله محبت علامه طباطبایی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام اختصاص یافته است.

کتاب عرفان علامه، به کوشش وحید واحدجوان تنظیم و آماده انتشار شده است و در مرحله صفحه‌آرایی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس