کد خبر 23329
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳

عدم انتشار اسامي اقليتي‌هايي که حاضر به ديدار با خاتمي شدند به نوعي اطلاع اعضاي اين فراکسيون از نفرت عمومي نسبت به فتنه‌گران را نشان مي دهد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ديدار اعضاي فراکسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با سيد محمد خاتمي که اين روزها از وي به عنوان يکي از اضلاع فتنه ياد مي‌شود خبري بود که چند وقتي در کانون توجه رسانه‌هاي کشور قرار داشت و رسانه‌ها به دنبال اطلاع رساني در خصوص افراد شرکت کننده در اين ديدار بودند، اما در نهايت هيچ يک از منابع خبري کشور خبر دقيق از اين ديدار مخابره نکردند.

شايد دليل عدم اطلاع‌رساني دقيق از سوي مسئولان فراکسيون اقليت در مورد ديدار با خاتمي واکنش‌هايي باشد که جريانات سياسي مختلف به ديدار نوروزي اعضاي اين فراکسيون با برخي سران فتنه نشان دادند.

بعد از ديدار نوروزي اعضاي اقليت با برخي سران فتنه، جريانات مختلف نسبت به اين موضوع واکنش نشان دادند تا جايي که برخي نمايندگان نيز خواستار برخورد جدي با اعضاي اين فراکسيون شدند.

البته ديدار اعضاي اين فراکسيون با فتنه‌گران تنش‌هايي در ميان عموم مردم نيز ايجاد کرد تا جائي که امام جمعه يکي از شهرهاي کشور که نماينده‌اش جزء اقليت محسوب مي‌شد نسبت به ديدار اعضاي اين فراکسيون و نماينده شهرش در خطبه هاي نماز جمعه واکنش نشان داد.

همچنين تجمعاتي در شهرهايي که نمايندگانشان جزء اعضاي فراکسيون اقليت بودند و با سران فتنه ديدار کردند شکل گرفت.

تا آنجايي که در اخبار منعکس شد خاتمي در ديدار با اقليت سخناني را مطرح کرد که طي آن شرط‌هايي را نيز براي ورود مجدد اصلاح‌طلبان به عرصه سياسي کشور ذکر کرد، البته در اين يادداشت قصد تحليل و بررسي سخنان خاتمي و شروط وي براي بازگشت دوباره اصلاح‌طلبان به عرصه سياسي کشور را نداريم بلکه قصد اصلي بررسي دليل خودداري اعضاي فراکسيون اقليت از علام حضورشان در اين جلسه است.

بر اساس پيگيري‌هاي خبرنگار فارس محمد حسين مقيمي نماينده مردم خمين، محمد مهدي شهرياري نماينده مردم بجنورد، داريوش قنبري نماينده مردم ايلام، سيد فاضل موسوي نماينده مردم خدابنده، محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان،‌ نصرالله ترابي نماينده مردم شهر کرد از جمله نمايندگاني بودند که حاضر شدند با خاتمي ديدار کنند.

البته برخي ديگر از نمايندگان نيز اعلام کرده‌اند که در اين ديدار حضور نداشتند که امير طاهرخاني نماينده مردم تاکستان، علي‌اکبر اولياء نماينده مردم يزد،‌ مصطفي کواکبيان نماينده مردم سمنان، علي اصغر يوسف‌نژاد نماينده مردم ساري، محمد تقي بختياري نماينده مردم بافت، محمد مهدي پور‌فاطمي نماينده مردم دشتستان از جمله اين نمايندگان هستند.

شنيده‌ها حاکي از آن است که قدرت‌الله عليخاني نماينده مردم قزوين نيز در اين ديدار شرکت نداشته است.

البته عده‌اي ديگر از اعضاي اين فراکسيون حاضر نشدند در خصوص حضورشان در اين ديدار سخن بگويند و نکته جالب‌تر اين است که اقليت‌هاي مجلس تا امروز هيچ عکس و يا ليستي که نشان دهد کداميک از اعضاء در اين ديدار شرکت داشتند منتشر نکردند و اين درحالي است که تا قبل از اين عکس‌هاي مرتبط با ديدارهاي اعضاي اين فراکسيون با شخصيت‌هاي مختلف در سايت اين فراکسيون منتشر مي‌شد.

شايد دليل اصلي عدم اطلاع رساني در خصوص اين موضوع را بتوان در واکنش‌هاي قبلي به ديدار اعضاي اين فراکسيون با برخي شخصيت‌ها در سطح جامعه جستجو کرد.

در پايان ذکر اين نکته ضروري به نظر مي‌رسد که اگر اعضاي اين فراکسيون واقعا معتقدند که ديدار با برخي شخصيت‌ها براي آنها مشکل‌ساز خواهد بود بهتر است روال جديدي را در پيش بگيرند و در غير اينصورت از اقدامات تنش‌زا در سطح جامعه خودداري کنند. مردم در حوزه هاي انتخابيه به دنبال اسامي نماينده ديدار کننده هستند تا تکليف خود را در انتخابات آتي با اين نمايندگان بدانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس