کد خبر 233080
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی ماه‌های آینده مانور آلودگی هسته‌ای و تهدیدات این حوزه را برای بالا بردن آمادگی پدافند غیر عامل برگزار می‌کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نامگذاری ماه‌های سال به موضوعات مهم پدافند غیرعامل اظهار داشت: 12 موضوع مهم پدافند غیرعامل را انتخاب کردیم و هر ماه را به یکی از آنها اختصاص داریم که ماه اول، ماه برنامه‌ریزی و طراحی بود و طی جلساتی سند بالادستی پدافند غیرعامل را بازنگری کردیم و برای 19 حوزه دیگر در حوزه پدافند غیرعامل سند تهیه کردیم که این کار همچنان ادامه دارد تا برنامه‌ جامع 5 ساله پدافند غیرعامل را داشته باشیم که بخش زیادی از آن تدوین شده و بخش دیگری هم در حال تدوین است.

* تاسیس قرارگاه پدافند زیستی

وی افزود: ماه دوم، ماه پدافند زیستی بود. در این ماه قرارگاه زیستی کشور به صورت رسمی تاسیس شد و سند پدافند غیرعامل زیستی کشور را با مشارکت 27 دستگاه تهیه کردیم که به تصویب رسید و ابلاغ شد.

جلالی ادامه داد: قرارگاه‌های پدافند زیستی استانی را نیز به مسئولیت استاندار و دبیری مسئول پدافند غیرعامل استان راه‌اندازی کردیم و در برخی از استانها هم مانوری در این راستا برگزار کردیم.

* مانور آلودگی هسته‌ای در کشور برگزار می‌شود

جلالی در ادامه تصریح کرد:‌ ماه سوم ماه پدافند پرتوی یعنی هسته‌ای و انرژی بود که به دلیل همزمانی با انتخابات اصلا طرح نشد و با توجه به اینکه به دلیل انتخابات در تیرماه نتوانستیم به موضوع هسته ای و پرتوی بپردازیم طی 20 روز بین ماه پنجم و ششم به این موضوع می‌پردازیم و مانور آلودگی هسته‌ای و تهدیدات این حوزه را خواهیم داشت تا آمادگی‌های خودمان را بالا ببریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند سایبری موضوع ماه چهارم است، آن را یکی از موضوعات جدی کشور دانست و ادامه داد: ماه پنجم، ماه اقتصاد مقاومتی است و در مردادماه به آن می‌پردازیم. همچنین به موضوع پدافند در حوزه‌های مهندسی و فنی در شهریور ماه خواهیم پرداخت.

جلالی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه، اظهار داشت: در این ماه به بحث آموزش و فرهنگ‌سازی می‌پردازیم که در مدارس موضوعات مرتبط با پدافند غیر عامل مطرح می‌شود. پدافند غیرعامل و آمادگی ملی موضوع ماه هشتم است که در آن مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را دنبال می‌کنیم.

* برگزاری رزمایش در مدارس و کاخانجات

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: یک ماه امسال را اختصاص داده‌ایم به رزمایش‌ها و مانورهای حوزه پدافند غیر عامل که قرار است در آن 4-5 هزار مانور برگزار ‌شود در تک تک مدارس تا تک تک کارخانه‌ها.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش‌ها هر کارخانه‌ای را در شرایط اضطراری قرار می‌دهیم و به آنها برنامه‌ می‌دهیم تا ببینیم آمادگی آنها در مواقع بحران بر چه میزان است. برگزاری این مانورها آمادگی ما را در شرایط بحران بالا می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس