در زمانیکه کشور با تحریم های گسترده بین المللی با هدف قطع فعالیت های تجاری کشورمان با دیگر کشورهای جهان روبروست ، سازمان بنادر ودریانودری به عنوان سازمان حاکمیتی به جای افزایش حمایت ها از صادرات کالا از کشور ،به یکباره تصمیم به کاهش انواع تخفیفات ارائه شده به صادرات کالا از بنادر ایران کرد.

گروه اقتصادی مشرق - در حالی که تحریم‌های گسترده بین‌المللی با هدف قطع فعالیت های تجاری کشورمان با دیگر کشورهای جهان در دستور کار کشورهای متخاصم قرار گرفته است و اخیرا آمریکا بنادر ایران را نیز مشمول تحریم های گسترده بین المللی قرارداده تا کشتی‌رانی های خارجی از تردد به بنادر ایران صرف نظر کنند، سازمان بنادر و دریانودری به عنوان سازمانی حاکمیتی به جای افزایش حمایت‌ها از صادرات کالا از کشور، به یکباره تصمیم به کاهش انواع تخفیفات ارائه‌شده به صادرات کالا از بنادر ایران کرد.
 
به گزارش خبرنگار مشرق در نامه مورخ 13 خرداد ماه و به شماره 8367/ص/ه ع که به امضای سید عطاءالله صدر (مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی) رسیده است به استناد مصوبه جلسه شماره 1735 مورخه 13 خردادماه هیئت عامل سازمان بنادر تصریح شده است: به منظور کاهش بخشی از ضرر و زیان ناشی از تخفیفات یارانه ای اعطایی به کالاهای صادراتی سازمان بنادر، بخش عمده‌ای از این تخفیفات به صورت یکجانبه لغو  می شود! این مصوبه از 1 تیرماه در تمامی بنادر کشور لازم الاجرا شده است.



این مصوبه شامل موارد زیر است:
 
1-تخفیفات اعطایی به باربری کالاهای صادراتی از 75(هفتاد و پنج) درصد به 25(بیست و پنج) درصد کاهش یابد.
 
2-تخفیفات اعطایی به انبارداری کالاهای صادراتی از 50 (پنجاه) درصد به 25 (بیست و پنج) درصد کاهش یابد.
 
3-تخفیفات اعطایی به خن کاری کالاهای صادراتی از 50 (پنجاه) درصد به 25 (بیست و پنج) درصد کاهش یابد.
 
این مصوبه عجیب و اقدام یک طرفه سازمان بنادر ودریانوردی برای کاهش تخفیفات اعطایی به کالاهای صادراتی در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد بهانه ضرر و زیان برای یک مجموعه دولتی در مقابل منافع ملی صاردات کالا و ورود ارز به کشور آن هم در چنین شرایطی اساسا قابل قبول نبوده و مشخص نیست آیا سازمان بنادر و دریانوردی به استناد یک مصوبه داخلی توسط هیات عامل آن سازمان، قانونا می تواند به ایجاد موانع جدید در مقابل صادرات اقدام کرده و منافع کلی کشور را فدای افزایش درآمدهای خود کند؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمن ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    مگر اینها نباید با مجلس و دولت هماهنگ باشند.این از کجا آب می خورد هر چه کالا بیشتر صادر شود درآمد گمرکی بیشتر می شود
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    مسئول این کار نباید حداقل باز خواست بشه و حداقل یه توضیحی بده؟؟؟؟ حداقل!!!!
  • ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    آخه ما کجای کارمون درسته؟
  • امین ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    الا لعنت الله من القوم الظالمین
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    دود از کنده بلند میشه
  • داود ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    یکماه ازدرخواست بنده برای بارگیری 10کانتینر از بندر شنزن چین میگذرد ولی از کانتینر خبری نیست ولی در این یک ماه چون فقط کشتیرانی جمهوری اسلامی به بنادر ایران تردد مینماید شاهد افزایش 1000دلاری هر کانتینر بودیم وطی چند روز گذشته هم مبنای محاسبه قیت ارز از مبادله ای به قیمت بازار آزاد تغییر پیدانموده. همه این فعالیتها در جهت خودکفایی در اعمال تحریم است و بدینوسیله کشتیرانی جمهوری اسلامی در تحریم فعالیتهای بازرگانی به خودکفایی کامل رسیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس