کد خبر 231106
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵

رییس فدراسیون دوومیدانی، عملکرد دوومیدانی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشریح کرد و به انتقادات پاسخ داد.

به گزارش مشرق، افشین داوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد دوومیدانی کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: ایران نتایج خوب و امیدوار کننده‌ای را به دست آورد. البته من در رسانه‌ها و سایت ها مباحث کارشناسی را دید م که شاید برخلاف صحبت‌های من باشد.

وی ادامه داد: معتقدم مسابقات قهرمانی آسیا در هند یکی از مسابقاتی بود که دوومیدانی واقعیتهای خود را در آسیا نشان داد و اگر مقایسه‌ای با دوره‌های گذشته داشته باشیم ممکن است مدال‌های ما کاهش پیدا کرده باشد، اما رکورد ورزشکاران نسبت به دو سال قبل بهتر بوده است. ما در این مسابقات دو نسل از دوومیدانی کاران را داشتیم در حالی که در دوره قبل تنها یک نسل به این رقابت‌ها اعزام شده بودند.

وی ادامه داد: ما در مسابقات هند حدود 15 فینالیست‌های داشتیم که هفت نفر آنها عنوان چهارمی را به خود اختصاص دادند در حالی که همه آنها می‌توانستند مدال آور باشند.

داوری افزود: ما در دوی 100 متر دو فینالیست داشتیم که چنین نتیجه‌ای در طول تاریخ دوومیدانی ایران بی‌سابقه بوده است و حتی در بخش بانوان مریم طوسی بسیار خوب ظاهر شد و توانست با رکوردی خوب به فینال برسد.

رییس فدراسیون دوومیدانی ایران گفت: اگر سپهرزاد می توانست مسابقه‌اش را ادامه دهد و رکورد دوره قبل را تکرار کند حداقل مقام دومی این رقابت‌ها را به دست می‌آورد.

احسان حدادی توانست پرچم ایران را در المپیک بالا ببرد به او پاداش دادند تا بتواند یک خودرو به ایران وارد کند اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است اما در مقابل زمانی که فوتبال به جام جهانی می‌رود به فوتبالیست‌ها جوایز نفیسی می‌دهند و همان چیزی که قولش را به حدادی دادند و تا کنون اجرایی نشده برای آنها عملیاتی می‌شود

داوری افزود: در بخش پرتابی‌ها هم تمام ورزشکاران ما بدون استثنا نسبت به دوره قبل پرتاب بهتری داشتند. البته زمانی که ما لیست ورودی مسابقات را دیدیم مشخص شد که رقابت در این دوره نسبت به دوره قبل بسیار سخت‌تر است و تمام کشورهای آسیایی با قدرت در این رقابت‌ها ظاهر شده بودند.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این که چرا بسیاری از ورزشکاران ما در این رقابت‌ها یا آسیب دیده بودند یا در حین مسابقه مصدوم شدند؟ گفت: اجازه دهید که به صورت موردی به این موضوع اشاره کنم. ما برای کاوه موسوی حدود سه ماه اردو در مسکو گذاشتیم و او در همان زمان در یک مسابقه شرکت کرد که کمی از ناحیه زانو آسیب دید. البته این آسیب دیدگی‌ جدی نبود و زمانی که وارد ایران شد سعی کردیم او را به مسابقات قهرمانی آسیا برسانیم. موسوی که در دوره گذشته 68 متر و 46 سانتی متر پرتاب داشت، این بار بیش از 71 متر پرتاب کرد که توانست رکورد خود را بهبود بخشد و این نتیجه‌ خوبی بود.

وی افزود: سپیده توکلی از جمله ورزشکاران ما بود که از آسیب دیدگی‌اش مطلع بودیم و ما با آگاهی از این که او نمی‌تواند مسابقه دهد این دوومیدانی کار را به هند بردیم و در نهایت هم توکلی توانست امتیاز قابل توجهی را ثبت کند. او در مسابقات لیگ و در رشته دوی با مانع دچار کشیدگی شد و پزشک هم گفته بود که او نمی‌تواند به این مسابقات برسد،‌اما توکلی زحمت زیادی کشیده بود. ما هم تنها سه ورزشکار زن داشتیم که می توانستیم به این رقابت‌ها بفرستیم.

وی ادامه داد: توکلی حتی روی خط آغاز مسابقه نشست و واقعا نمی توانست مسابقه دهد و امتیازی که به دست آورد تنها مربوط به دو ماده بود که در آن شرکت کرده بود.

داوری در پاسخ به این که چرا وقتی از آسیب دیدگی‌ توکلی باخبر بودید او را به این رقابت‌ها بردید، مگر فدراسیون با مشکلات مالی روبرو نیست؟ گفت: سپیده توکلی تنها بانوی ماده هفتگانه ماست که شرایط خوبی دارد و باید در این مسابقه شرکت می‌کرد تا از نزدیک با رقیبان خود آشنا شود و در چنین فضایی قرار گیرد. ما هم نگفتیم که برای اعزام به این مسابقات مشکل مالی داریم، مگر چند سپیده توکلی در ایران وجود دارد که نخواهیم او را به چنین رقابت‌هایی اعزام کنیم.

ما در دوره‌ی قبل 15 مربی خارجی داشتیم اما آیا چنین وضعیتی در حال حاضر هم وجود دارد؟ دوومیدانی تنها توانست کمیته ملی المپیک را مجاب کند که برای احسان حدادی آن هم در داخل کشور مربی بگیرد و محدودیت‌هایی برای گرفتن مربی خارجی وجود دارد

وی اضافه کرد: می‌توانم بگویم که در بازی‌های آسیایی که زمان آن هم خیلی دور نیست سپیده توکلی در هفتگانه یکی از فینالیست‌های ما خواهد بود. او در حال حاضر جزو پنج ورزشکار اول آسیا محسوب می‌شود.

داوری گفت: مریم طوسی پیش از این به مسابقات تایلند اعزام شده بود، اما توکلی نه به تایلند رفت و نه در قزاقستان حضور داشت که البته علت آن هم نبودن رشته هفتگانه در این مسابقات بود. به همین دلیل لازم بود که این ورزشکار به این رقابت‌ها بیاید.

رییس فدراسیون دوومیدانی به مصدومیت محمد صمیمی اشاره کرد و گفت: صمیمی از جمله ورزشکاران مصدوم ما بود که پزشک تیم هم گفته بود این آسیب دیدگی‌ او را اذیت می‌کند و اگر امکانش وجود دارد به این رقابت‌ها اعزام نشود، اما ما می دانستیم که صمیمی شانس مدال است و از او خواستیم که به این رقابت‌ها بیاید و دیدید مدال هم گرفت.

وی در ادامه به سطح کیفی این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: در دوره پیش احسان حدادی با 62 متر اول شد و پرتابگر هندی با پرتاب 61 متری رتبه دوم را به دست آورد. این در حالی است که امسال گودا با 64 متر 90 سانتیمتر اول شد و محمد صمیمی که در دوره پیش با 56 متر چهارم شده بود، امسال با 61 متر در رتبه دوم ایستاد که این نشان از سطح کیفی بالای این مسابقات دارد.

داوری به عملکرد حسن تفتیان در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: او یک دونده 20 ساله است که پیش از این رقابت‌های بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و ما برای اولین بار دونده‌ای را معرفی کردیم که سه بار زیر 10 ثانیه و 32 صدم ثانیه دوید. این یک نمره‌ی بسیار خوب است و چنین دونده‌ای، نسل جدید دوومیدانی ایران را معرفی می‌کند. او اگر در زمان آغاز کمی تعلل نمی‌کرد و مجبور نمی‌شد در 60 متر مانده به پایان خط به پایش فشار بیاورد آن‌وقت آسیب نمی‌دید و حتی شانس کسب مدال را در 200 متر داشت. حرف من این است که اگر خود را اندازه بگیریم بهترین اندازه‌ی دوومیدانی ایران در این دوره از رقابت‌ها بود.

رییس فدراسیون دوومیدانی ایران با بیان این‌که تفتیان در یک ماه در حدود 9 مسابقه شرکت کرده بود که همین موضوع در فینال بر روی آمادگی جسمی‌اش تاثیر گذاشت، افزود: شاید برای تفتیان تعداد مسابقه‌هایی که در طول یک ماه شرکت کرد زیاد بود؛ چون ما فکرش را نمی‌کردیم که این دونده در قزاقستان بخواهد در 200 متر مسابقه دهد اما خودش چنین تصمیمی گرفت. رضا قاسمی هم در این مدت 12 بار مسابقه داده بود اما قاسمی توانایی جسمی بیشتری نسبت به تفتیان دارد. او در 200 متر بدشانسی آورد و چند متر مانده بدنش اسیدی شد اما بسیار زیبا در فینال دوید.

وی اضافه کرد: البته شرایط آب و هوایی را هم باید در نظر گرفت. محل برگزاری مسابقات شرایط جوی عجیبی داشت؛ به طوری که در 20 دقیقه ما شاهد چهار نوع آب و هوایی متفاوت بودیم. بالاخره این موضوع در عملکرد ورزشکاران هم تاثیر دارد که البته این شرایط برای همه‌ی دوندگان بود و روی بدن ورزشکاری که خسته‌تر بود تاثیر بیشتری می‌گذاشت.

داوری در پاسخ به این‌که چرا عملکرد دوومیدانی‌کاران ایران در قزاقستان بهتر از هند بود مگر نه این‌که باید ملی‌پوشان برای مسابقات قهرمانی آسیا آمادگی بیشتری داشته باشند، گفت: وضعیت در قزاقستان بسیار ایده‌آل بود. آب و هوای مطلوب، تارتان استاندارد و سرعتی و هم‌چنین سطح ارتفاع از دریا فاکتورهایی بود که شرایط را در این کشور برای مسابقات دوومیدانی مطلوب می‌کرد. اما در پونا وضعیت برای ماده‌های سرعت و پرش مطلوب نبود. به همین دلیل هیچ ورزشکاری نمی‌توانست در این ماده‌ها رکورد مطلوب خود را به جا بگذارد. حتی قهرمان عربستانی که یک ماه پیش توانسته بود هشت متر و 21 سانتی‌متر بپرد در این دوره از رقابت‌ها با یک متر اختلاف از دور رقابت‌ها حذف شد. این شرایط برای ورزشکاران دیگر هم وجود داشت.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در هند به وجود آمد حوادث ناگواری نبود. سجاد مرادی در یک باران سیل‌آسا توانست رکوردی را در ماده 1500 متر بر جای بگذارد که نسبت به دوره‌ی قبل این رکورد بهبود داشت.

داوری در پاسخ به این‌که حتی اگر رکوردها بهبود یافته است چرا مدال‌آوران ما نتوانستند موفقیت خود را در هند تکرار کنند، گفت: یک روز وقتی از مسابقات غرب آسیا برگشتیم خبرنگاری با من تماس گرفت و گفت کسب شش مدال به درد نمی‌خورد و باید رکوردهای بهتری را دوومیدانی‌کاران به دست می‌آوردند. حالا هم که رکوردها نسبت به قبل بهتر شده می‌گویید چرا مدال نگرفته‌ا یم. من می‌گویم ظرفیت دوومیدانی آن زمان طوری بود که ورزشکاران ما توانستند شش مدال بگیرند اما حالا با این‌که رکوردها بهبود یافته است اما شرایط به گونه‌ای است که گرفتن این تعداد مدال با این رکوردها کار آسانی نیست. به طور مثال اگر توماج در ده‌گانه امتیازی را که در این دوره کسب کرد را در دوره‌ی قبل به دست آورده بود جزو سه نفر اول می‌شد اما چنین اتفاقی نیفتاد. یا هادی سپهرزاد با امتیاز دوره قبل خود امسال عنوانی بهتر از دومی به دست نمی آورد.

وی ادامه داد: معتقدم اگر مشکلات ویزا برای سپهرزاد پیش نمی‌آمد او می‌توانست نتیجه‌ی بهتری را بگیرد اما متاسفانه این دونده شب مسابقه به محل برگزاری رقابت‌ها رسید که این موضوع در عملکردش تاثیر داشت.

داوری درباره‌ی محمود صمیمی هم گفت: محمود صمیمی راه زیادی را در پیش دارد و ما برنامه‌ی خوبی را برایش داریم. سجاد مرادی هم با توجه به لیستی که از مسابقات دیده بودیم فکر می‌کردیم که می‌تواند یک مدال بگیرد که البته این‌گونه نشد. اما مشکلی که درباره مرادی وجود دارد این است که تمام ورزشکاران در ماده 1500 متر وارداتی هستند و ما کار بزرگی را در قهرمانی آسیا انجام دادیم که توانستیم عنوان چهارمی را به دست آوریم. امارات دو طلا در این رقابت‌ها گرفت که ورزشکارانش کنیایی بودند و شاهد بودیم که بسیاری از دوندگان حاضر در این رقابت‌ها از کشورهای آفریقایی آمده بودند و برای کشورهای عربی مسابقه می‌دادند.

رییس فدراسیون دوومیدانی افزود: در جلسه کمیته فنی که در حاشیه این رقابت‌ها برگزار شد ما عنوان کردیم مسابقات قهرمانی آسیا از فضای آسیایی در حال خارج شدن است و شاهد هستیم که ورزشکاران کشورهای آفریقایی و اروپایی در ماده‌های مختلف حضور دارند. فکر می‌کنم با این شرایط مرادی باز هم خوب دوید و شانس با او یار نبود وگرنه می‌توانست مدال بگیرد.

داوری درباره‌ی رقابت مرادی در ماده 800 متر هم گفت: من از عملکردی که سجاد مرادی در این رقابت‌ها داشت راضی هستم؛ چون او پیش از مسابقات کمی اوضاع از دستش خارج شد و با این‌که زحمت زیادی کشیده بود نتوانست آن‌طور که باید نتیجه بگیرد. مرادی در مسابقات آغاز فصل تصادفی داشت که البته جدی نبود و حتی در مسابقه به راحتی دوید و با دردی که داشت مدارا کرد. اما در مسابقات آسیایی شرایط ویژه‌ای حاکم است و با این‌که تلاش خود را کرد در فینال، 50 متر مانده به پایان در حالی که سوم بود دیگر راه رفت؛ چون اگر می‌دوید حتما پایش دچار پارگی می‌شد. در نظر داریم که او را تحت نظارت پزشکی قرار دهیم و این دونده را برای بازی‌های آسیایی آماده کنیم.

داوری درباره‌ی وضعیت سجاد هاشمی گفت: هاشمی تا اسفند سال گذشته مربی داشت اما مشکلاتی باعث شد که بین او و مربی‌اش فاصله بیفتد. البته زمانی که این دونده از مسابقات تایلند و قزاقستان بازگشت سفری را به تبریز داشتم و زمانی که وضعیت او را جویا شدم عنوان کردند که مسائل حل شده است و پس از آن دیگر اطلاعی از هاشمی نداشتم تا این‌که پیش از اعزام عنوان کرد شرایطش به گونه‌ای نیست که بخواهد در 400 مسابقه دهد. به همین دلیل قرار شد که در ماده 4 در 400 رقابت کند اما با توجه به فشرده بودن مسابقات، ایران از حضور در این ماده منصرف شد و او هم در ماده 400 مسابقه داد و فکر می‌کنم خوب هم ظاهر شد. در تلاش هستیم تا مشکلات مربوط به هاشمی را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که یکی از نکات قابل توجه در این دوره از رقابت‌ها حضور پزشک و ماساژور در کنار کاروان بود، افزود: این اولین بار است که شرایط را به گونه‌ای در مسابقات فراهم آورده بودیم تا مشکلی برای ورزشکاران ما به وجود نیاید و حتی آنها زمانی را برای درمان خود از دست ندهند.

داوری در پاسخ به این‌که یکی از نقاط ضعف دوومیدانی، مربی نداشتن ملی‌پوشان است، گفت: تنها دوومیدانی‌کاری که مربی ندارد محمود صمیمی است. حدود چهار ماه است که تلاش کرده‌ایم دنبال مربی خوبی برای او باشیم تا بتواند پرتاب‌های این دوومیدانی‌کار را افزایش دهد اما متاسفانه تا این زمان موفق نشده‌ایم چنین مربی‌ای را برای این پرتابگر بیاوریم. البته او دو ماه قبل از اعزام به تهران آمد و تحت نظارت کمیته پرتاب‌ها تمریناتش را ادامه داد.

رییس فدراسیون دوومیدانی درباره‌ی مربی نداشتن لیلا رجبی هم گفت: ما پیش‌بینی کرده بودیم که او را به اردوی بلاروس بفرستیم اما رجبی با چنین موضوعی مخالفت کرد و گفت تمایل دارد در جنوب کشور تمرین کند. ما هم معتقدیم که اگر رجبی یک مربی خوب داشته باشد می‌تواند عملکرد بسیار بهتری در این رقابت‌ها داشته باشد. ما در دوره‌ی قبل 15 مربی خارجی داشتیم اما آیا چنین وضعیتی در حال حاضر هم وجود دارد؟ دوومیدانی تنها توانست کمیته ملی المپیک را مجاب کند که برای احسان حدادی آن هم در داخل کشور مربی بگیرد و محدودیت‌هایی برای گرفتن مربی خارجی وجود دارد. ما در برخی از رشته‌ها نیاز به مربی داریم که می‌توان این نیاز را با مربیان داخلی هم برطرف کرد. اما در برخی از رشته‌ها که شرایط آوردن مربی خارجی را نداریم سعی کرده‌ایم ورزشکاران را به اردوهای برون‌مرزی بفرستیم تا هزینه‌ی مربی برای فدراسیون کمتر شود.

وی ادامه داد: به فکر هستیم تا محمود صمیمی را هم مانند کاوه موسوی برای گذراندن دوره‌های تمرینی به خارج از کشور بفرستیم. علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد و اعتباراتی که کاهش پیدا کرده است تمام دوندگان ما هر پیشنهادی که برای اردو داشتند را سعی کرده‌ایم اجرایی کنیم و تمام ورزشکاران خود را تحت پوشش قرار دهیم. آیا وظایف فدراسیون بغیر از برقراری اردو، آوردن مربی و اعزام به مسابقات چیز دیگری است؟

داوری گفت: دوومیدانی‌کاران ما هرکجا که اردو درخواست کرده‌اند ما با آن موافقت کرده‌ایم و محدودیتی برای این موضوع نداشتیم و در این مدت با تمام مشکلاتی که بوده کاوه موسوی، هادی سپهرزاد، محمد ارزنده، کیوان قنبرزاده، لیلا رجبی، روح‌الله عسگری و احسان حدادی را به اردوهای برون‌مرزی فرستاده است.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این‌که فدراسیون برای ورزشکارانی که هزینه کرده است نتیجه‌اش را هم دیده اما فکر نمی‌کنید این هزینه‌ها باید برای تمام ملی‌پوشان باشد، گفت: ما برای همه‌ی ورزشکاران هزینه کرده‌ایم و این‌گونه نبوده است که آنها موضوعی را از ما بخواهند و ما آن را انجام ندهیم.

وی درباره نظارت بر تمرینات ملی‌پوشان هم گفت: در برخی از استان‌ها اردوهای ملی‌پوشان تعطیل نشده است و نظارت بر آنها وجود دارد. به طور مثال در پرتاب‌ها رییس کمیته گزارش کاملی درباره وضعیت پرتابگرها در کمیته فنی ارائه می‌دهد و در ماده‌های دیگر هم مسوولان کمیته با ورزشکاران ارتباط بسیار خوبی دارند.

رییس فدراسیون دوومیدانی افزود: در گذشته نظارت خاصی بر روی مکمل‌هایی که ورزشکاران استفاده می‌کردند وجود نداشت اما حالا نه تنها برای دوومیدانی‌کاران کلاس‌های مربوط به مکمل گذاشته می‌شود بلکه شرایط این مکمل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

داوری ادامه داد: مگر می‌شود بدون ارزیابی و بدون آگاهی از وضعیت ملی‌پوشان آنها را به مسابقات اعزام کرد؟ ما زمانی که برای آنها اردو می‌گذاریم قطعا ارزیابی و نظارت هم بر تمریناتشان داریم که این ارزیابی‌ها اردو به اردو که معمولا هر 45 روز یک بار است از سوی مسوولان کمیته‌های مختلف انجام می‌شود. حتی زمانی که یک دوومیدانی‌کار به خارج از کشور می‌رود با او در ارتباط هستیم و در جریان رکوردها و برنامه‌های مسابقاتش قرار می‌گیریم.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این‌که اگر تمام امکانات فراهم بوده چرا دوومیدانی‌کاران از پشتیبانی فدراسیون ناراضی هستند، گفت: بعد از المپیک شرایطی که برای پشتیبانی ورزشکاران فراهم بود از بین رفت و فدراسیون‌ها با بودجه‌ی انقباضی روبه‌رو شدند؛ در حالی که باید این پشتیبانی‌ها تداوم پیدا می‌کرد. من همیشه گفته‌ام وقتی ورزشکاران خود را با رشته‌های دیگر مقایسه می‌کنم دچار بی‌انگیزگی می‌شوم؛ چون بین رشته‌های مختلف اختلافات بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی که احسان حدادی توانست پرچم ایران را در المپیک بالا ببرد به او پاداش دادند تا بتواند یک خودرو به ایران وارد کند اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است اما در مقابل زمانی که فوتبال به جام جهانی می‌رود به فوتبالیست‌ها جوایز نفیسی می‌دهند و همان چیزی که قولش را به حدادی دادند و تا کنون اجرایی نشده برای آنها عملیاتی می‌شود. مگر حدادی در مسابقات جهانی و المپیک برای ایران افتخارآفرینی نکرده است؟ پس چرا چنین تفاوت‌هایی بین رشته‌ها وجود دارد؟ اگر پشتیبانی‌های لازم از ورزشکاران انجام شود در آن صورت حتی مقام چهارمی هم می‌تواند به مدال تبدیل شود.

داوری درباره‌ی پشتوانه‌سازی در دوومیدانی هم گفت: ما احساس کردیم که هادی سپهرزاد نیاز به پشتوانه دارد و به همین دلیل عبدالجلیل توماج را به این رقابت‌ها بردیم که عملکرد بسیار خوبی داشت و عنوان چهارمی را کسب کرد. در دوره‌ی قبل تنها یک نسل را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم که تمام آنها هم موفق بودند اما امسال در کنار این ورزشکاران، نسل جدیدی را به دوومیدانی ایران معرفی کردیم. ما تلاش داریم از ورزشکاران قدیمی مانند حدادی که البته جوان است و از سرمایه‌های ما محسوب می‌شود حفاظت کنیم اما در کنار آن ورزشکاران دیگری را به صحنه بیاوریم.

وی در پاسخ به این‌که اگر فدراسیون به پشتوانه‌سازی اهمیت داده است چرا تنها دو ورزشکار را به مسابقات جهانی نوجوانان اعزام کرد، گفت: فاصله‌ی رکوردهای جهانی با ورزشکاران ما بسیار زیاد است و اگر ما تعداد زیادی از جوانان خود را به این رقابت‌ها اعزام کنیم ممکن است این احساس به وجود بیاید که رکوردها برایشان دست‌نیافتنی است. ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا ورزشکاران از مسابقات کوچک‌تر شروع کنند تا خود را باور کنند.

داوری افزود: می‌خواهم احسان حدادی را مثال بزنم که موفقیتش ملموس‌تر است. این پرتابگر از 12 سال پیش شروع کرد و پس از 9 سال در جهان به یک ورزشکار موفق تبدیل شد. این‌که بخواهیم برای ورزشکاران حال حاضر پشتوانه‌سازی انجام دهیم نیازمند زمان است و فاصله‌ی زیادی هم بین رکوردهای قهرمانان فعلی با جوان‌ترها وجود دارد. اما می‌توان به آینده امیدوار بود. ما زمانی در دوهای استقامت، قهرمان آسیا بودیم اما پس از آن نتوانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم تا این‌که فضایی ایجاد شد و سجاد مرادی برایمان به میدان رفت. چنین شرایطی در پرش طول و دوهای سرعتی هم وجود دارد که حضور دو دونده ایرانی در فینال دوهای سرعتی اتفاق بسیار خوشایندی است و نویدبخش روزهای خوب در این ماده است. هم‌چنین در پرش طول تا به حال فینالیست نداشته‌ایم اما در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستیم به فینال برسیم که اتفاقی بسیار خوشایند برای ما بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    صحبتهای ایشان پر از ضد و نقیض است : میگوید برای ورزشکاران پزشک و ماساژور داشته تا مشکلات درمانی نباشد در حالی که بیشترین آسیبها را به عنوان یک رکورد داشته اند مانند توکلی/سجاد مرادی/سجاد هاشمی/تفتیان/محمد صمیمی. میگوید دوومیدانی از فضای آسیایی شدن داره خارج میشه !!حالا با این نتایج ایندوره اگر میگه که تعجب آور است /اینکه با کدام شاخص میگوید فکر میکنیم ... بیان کرده 15 فینالیست داشتیم که این اصلا یک شاخص برای ارزیابی در دوومیدانی نیست چون اگر بود در رده بندی و جدول مسابقات تعداد فینالیستهای کشورها را نیز ذکر میکردند و از طرفی اگر اینگونه باشد که در طی سالهای قبل و دوره های گذشته تعداد فینالیستها بیش از بیست نفر بود. هر چقدر بررسی کردیم که با کدام مدرک میگوید در مجموع رکوردهای ورزشکاران در این سری بهتر بوده جز دروغ چیزی دستگیر شما نخواهد شد چون الان عصر ارتباطات است و با یک مراجعه به سایت فدراسیون آسیایی و نتایج همه چیز قابل وصول است. جای تعجب است که در سخنان خود سعی میکند پشت سر احسان حدادی مخفی شود و قایم موشک بازی در بیاورد که بهتر است در این رابطه با خود احسان حدادی جویای نظر شوید .اگر بودجه ندارند چگونه مبلغ زیادی برای رهن منزل خودش و دبیر فدراسیون داده اند. ذکر شده سطح کیفی مسابقات بالا بوده که با مقایسه با 3 دوره قبل مشخص میشود این موضوع کذب است ولی سطح کمی و تعداد نفرات و تعدادتیمهای شرکت کننده از نظر کمی بالا بوده که احتمالا به طور سهوی کمی را کیفی گفته اند.!؟ 2 نسل از دوومیدانی گفتن ایشان نیز یکی از همین تناقضهای واضح است که در این دوره بوده ولی سایرین از یک نسل استفاده کرده اند.لازم است ابتدا منظور از نسلها را بدانید . بطور قطع وی آمار و اطلاعات صحیحی از نفرات تیم ملی ایران و سن و شرایط و رکوردهای آنان در دوره های قبل و بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا سالهای قبل و اینکه از چه رده های سنی استفاده شده ندارند. عل ایحال اگر در روند برنامه ریزی برای دوومیدانی تغییر اساسی صورت نپذیرد در بازیهای آسیایی کره جنوبی و قهرمانی آسیایی بعد تعداد مدالهای ایران حداکثر به عدد 2 میرسد.
  • دونده ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    عملکرد آقای داوری در این مدت با توجه به مشکلات اعتباری و مالی عالی بوده است شما نگاهی به سایر فدراسیون ها بیندازید حتی برگزاری مسابقات کشوری با مشکل مواجه هستند ایشان ضمن برگزاری تمام مسابقات ردهها سنی در اعزام مسابقات برون مرزی و اردوهای ورزشی حداکثر تلاش را نموده است حیف این آقای داوری که زمان بی پولی به این فدارسیون آمد تنها نقد به آقای داوری این است که توی فدراسیون به چند نفر زیاد توجه می کند و آنها هم کامنت خوب به ایشان نمی دهند آگر نه واقعا تمام شرایط ریاست فدراسیون دوومیدانی را ایشان دارند
  • دونده آشنا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    تا اینجا غصه میخوردیم که چرا اینقدر نتایج نسبت به قبل افت کرده و پسرفت کردیم و رو به نزول رفته ایم و حالا با این پاسخهای افشین داوری مشکلات دو چندان شد و باید بیشتر غصه بخوریم که سکان دوومیدانی کشور چگونه هدایت میشود. آخه خداوکیلی وقتی کار تان بد از آب درآمده قبول کنید و حداقل شهامت اینکار را داشته باشید. وای به حال ورزش کشور که امیدش در بازیهای آسیایی به این رشته است که تا قبل از مسابقه رکوردها در سطح جهانی است ولی در مسابقات سطح پایین و آسیا همه یا آسیب دیده اند یا بهانه های نخ نما. هیهات
  • ورزشی ورزشی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    ولی معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان میگوید اعتبارات مالی که داوری به خاطر دوستی اش با عباسی وزیر ورزش گرفته است تا به حال مبلغ یک میلیارد و نهصد میلیون تومان بوده که این غیر از بودجه داده شده توسط کمیته ملی المپیک است . قابل توجه است بدانید داوری تا به حال مبلغ یکصد میلیون تومان بابت رهن منزلش از بودجه فدراسیون را اختصاص داده و مبلغ یکمیلیون و دویست و پنجاه هزار تومان تومان ماهیانه اضافه بر حقوق و مزایا و سایر دستمزد از بودجه فدراسیون بیشتر برداشت میکند که تمام مدارک در بازرسی ورزش در حال رسیدگی است.حتی میتوانید از خودش هم سوال کنید.پس پول کم نیست. یادم رفت بگویم مبالغی را که از کلاسهای ورزشی آمادگی جسمانی عمومی از مجموعه آفتاب انقلاب میگیرند و ......!!!
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    حالا فهمیدید که چرا دوومیدانی به این بدبختی و فلاکت افتاده. وقتی پاسخگوئی رئیس یک فدراسیون این باشد وای به حال این ورزش . حالا میفهمید ما درطی چند سال در ورزش خراسان رضوی چه می کشیدیم. امیدوارم خداوند به همگی صبر و تحمل عطا فرماید. خداحافظ دوران طلائی و پر امید دوومیدانی. خداحافظ نتایج و تلاشهای پر ارزش حاج مصطفی کریمی و دکتر آشتیانی که باعث آبرو و اعتبار دوومیدانی شده بودند.
  • دونده ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    0 0
    این آقایون که می گویند دوران طلایی منظورشان کی دوومیدانی ایران دوران طلایی داشته است همیشه مادر دومیدانی تک ستارهای داشته ایم دوران طلایی مال ژاپن چین قطر و ماده های تخصصی کشورهای آسیا میانه بوده است ما همیشه تک ستارههای داشته مثل حمید سجادی و سجاد مردای در دوها و در پرتابها هم که آقای احسان بوده چی دوران طلایی حتما 4در 400 آقای آشتیانی با اون مدیریت که داد بدنسازان را هم در آورد و یا آقای کریمی که اعتبارات انچانانی و نبود در فدراسیون
  • پرتابگر ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    0 0
    همین ماده پرتابها را که نگاه کنید از زمان آمدنافشین داوری همه بیچاره شده اند و چاره ای جز سقوط وجود نداردو تمام ورزشکاران و پرتابگران افت کرده اند و باید ورزش را رها کنیم. فدراسیونی که کرونومترش پسر خودش باشه که میشه همش تقلب و رکوردهای کشکی و این شده آخر و عاقبت فدراسیونی که 2 سال قبل امید داشتیم که میشد تو آسیا حرفی برای گفتن داشت که آنهم با باند بازی بین وزیر و افشین داوری این شده که می بینید. انشا.الله با دولت جدید امیدهای از دست رفته دوومیدانی کاران بازگشته و فضای پیشرفت و تدبیر آغاز و توسعه این ورزش جاری شود و باند بازی و با پول های فدراسیون هزینه کردن از بین برود. الهی آمین
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    0 0
    خیلی فرق است دوران داوری با گذشته. در دوران گذشته در زمان کریمی و در بازیهای آسیائی گوانکجو 2 طلا02 نقره و 2 برنز کسب شد و در قهرمانی آسیا 2 سال پیش یعنی دوره قبل و در کوبه ژاپن یعنی در زمان دکتر آشتیانی نیز 2 طلا و 2 نقره و 2 برنز . حالا در دوره افشین داوری چی؟ 3 نقره. در ضمن در مسابقات امسال تیم اصلی ژاپن و تیم اصلی چین نبودند و با تیمهای دومشان شرکت کرده بودند و کشور قطر هم در پرش ارتفاع و 800 متر و 200 متر نفرات سوم خود را آورده بود. اگر لازم دانستید میتوانید سری به سایت مسابقات و سایت کنفدراسیون آسیا بزنید و برای اطمینان بیشتر هم میتوانید از ورزشکاران اعزامی هم سوال کنید. به هر صورت لازم است بدانید چه شما بخواهی و چه نخواهی شاخص رده بندب بر حسب مدال است و این چیزی است که همه دنیا قبول دارد و منتاسفانه برای اولین بار امارات و تاجیکستان از ما برتر بودند. اگر تدبیری نشود سری بعد و با این مدیریت فامیل باز ایران رتبه 16 خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس