اعضاي مستعفي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، فردا سه‌شنبه با اعضاي هيئت رئيسه مجلس جلسه مشترکي خواهند داشت.

به گزارش مشرق، شبکه ايران نوشت: با توجه به اعتراض و انتقاد 11 نفر از اعضاي کميسيون آموزش نسبت به روند بررسي امور در اين کميسيون و عملکرد عباسپور رئيس کميسيون، فارس خبر داد که قرار است در جلسه مشترک اعضاي کميسيون آموزش با هيئت رئيسه مجلس، تکليف امور آتي اين کميسيون و رياست عباسپور مشخص گردد.

پيش از اين نيز 11 عضو مستعفي کميسيون آموزش با حجت الاسلام ابوترابي فرد و سيد شهاب الدين صدر، نواب رئيس مجلس جلسه مشترکي برگزار کرده‌اند.

پس از اين جلسات، فيروزجايي، عضو کميسيون آموزش در گفت وگو با شبکه ايران با بيان اينکه حاضران به اتفاق آرا بر استعفاي عباسپور تاکيد داشتند، گفت: حتي اگر استعفاي وي هم محقق نشود، برادر خانم آقاي جاسبي بايد به طور "کتبي" به دليل رفتار جناحي خود از نمايندگان مجلس عذرخواهي کند.

بررسي عملکرد رئيس کميسيون آموزش پس از آن در دستور کار اعضاي اين کميسيون قرار گرفت که مصوبه جنجالي تاييد وقف اموال دانشگاه آزاد با لابي هاي عباسپور به تصويب نمايندگان رسيده بود.

اين مصوبه که تلاش براي بي اعتبار کردن مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي تعبير شد، موج اعتراضات دانشجويي و فعالان سياسي را به دنبال داشت.

به همين دليل، اعضاي کميسيون آموزش ضمن دادن استعفا، نسبت به رفتار جناحي برادر خانم آقاي جاسبي اعتراض کردند و خواستار برکناري عباسپور از سمت رياست اين کميسيون شدند.

بر اساس آئين نامه داخلي مجلس، هيئت رئيسه نيز در راستاي حفظ شأن و جايگاه نمايندگان ملت وظايفي دارد که بر اساس آن اين هيئت بايد در مسئله مذکور ورود پيدا کرده و موضوعات را حل و فصل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس