کد خبر 228539
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

بنابر شنیده‌ها مسئولان وزارت ارشاد که قرار بود روز جمعه عازم فرانسه شوند در مواجهه با واکنش هنرمندان تئاتر و وضعیت نامناسب آن،با جسارت و شهامت به خواسته هنرمندان احترام گذاشتند و سفر به جشنواره آوینیون فرانسه را لغو کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از فارس، شصت و هفتمین دوره جشنواره آوینیون 4 روز دیگر آغاز می‌شود و همان طور که در اخبار گذشته به آن پرداخته بودیم، بنا بود تا هیئتی از کشورمان متشکل از اسماعیل عالی‌زاد دبیر سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، قادر آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی معاون مالی مرکز هنرهای نمایشی، علی‌اکبر طرخان مدیر امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی،‌ داور برقی نمینی تشریفات بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر، منصور براهیمی مترجم و نویسنده و اصغر امیرنیا مشاور‌عالی معاونت هنری و رئیس شورای اعزام مرکز هنرهای نمایشی نیز به عنوان نماینده معاون امور هنری در سکوتی خبری راهی فرانسه شوند.

به دلیل شرایط سخت اقتصادی که این روزها هنرمندان متوجه آن هستند و با آن دست و پنج نرم می‌کنند،‌این موضوع با واکنش شدید اهالی تئاتر مواجه شد. زیرا این روزها به دلیل وجود فشارهای اقتصادی ، هنر به سختی با مقاومت هنرمندان و درایت مدیران هنری به‌سختی نفس می‌کشد.

با این اوصاف شنیده‌ها‌ حاکی از آن است که مسئولان وزارت ارشاد که قرار بود روز جمعه عازم فرانسه شوند در مواجهه با واکنش هنرمندان تئاتر و وضعیت نامناسب آن و در شرایط فعلی و در سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» با درک درست این مطلب که سفر به جشنواره آوینیون نمی‌تواند اولویت حوزه هنر (تئاتر) کشور ما باشد، به همین دلیل این جسارت به خرج دادند و به خواسته هنرمندان احترام گذاشتند و سفر به جشنواره آوینیون فرانسه را لغو کردند و ترجیح دادند هزینه این سفر را صرف مطالبات هنرمندان تئاتر از مرکز هنرهای نمایشی کنند.

شصت‌و‌هفتمین دوره جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه از 5 الی 26 جولای (14 تیرماه تا 4 مرداد ماه) در شهر آوینیون در دو بخش درون و خارج برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس