کد خبر 227772
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹

تا همین یکی دو سال اخیر، تبلیغاتی با مضمون "کرم حلزون برای پوست" و "کفش پیاده‌روی" و "تی‌شرت لاغری" را باید در شبکه‌های ماهواره‌ای سطح پایین می‌دیدیم و به دنبال آن، هشدارهای مکرر و فراوان متخصصان و پزشکان که این محصولات به هیچ عنوان دارای تاییدیه بهداشتی و علمی نیستند و صرفا یک کالا تجاری با تبلیغات فریب دهنده هستند.

به گزارش مشرق به نقل از رجانیوز، اما صداوسیما اخیرا نشان داد که توانایی پخش چنین تبلیغاتی در ازای امضای قراردادهای میلیاردی را دارد تا از این به بعد، دست ایرانیان در اخل کشور هم از این محصولات عجیب و بی مصرف کوتاه نباشد. حجم بالای نمایش این تبلیغات به حدی است که تقریبا اکثر قریب به اتفاق بینندگان رسانه ملی را به واکنش وادار کرده و مردم از اینکه باید وقت زیادی از زمان طلایی خود را به تماشای تبلیغات کرم و کفش و تی‌شرت بگذرانند، گلایه می‌کنند.
 
در این میان، نکته جالبی هم وجود دارد که پشت پرده این حجم از تبلیغات فریب دهنده را مشخص می‌کند. این روزها تبلیغ نوعی کفش طبی که مخصوص پیاده‌روی طراحی شده و باعث کاهش وزن و تناسب اندام در افراد مختلف می‌شود، بخش زیادی از پیام‌های بازرگانی در رسانه ملی را به خود اختصاص داده است. در این تبلیغات، یک نشانی اینترنتی برای خرید و سفارش آنلاین این محصول ارائه می‌شود تا مشتریان به آن مراجعه کنند و کالای موردنظر خود را سفارش دهند.
 
نگاهی به این سایت اینترنتی نشان می‌دهد که محصول موردنظر که در بهترین حالت یک کفش خوب و باکیفیت است، با قیمت غیرمعقول و غیرمنطقی 188 هزار تومان به فروش می‌رسد. هر چند خود این قیمت می‌تواند نمونه واضح و روشنی از گرانفروشی و ارائه اجناس با قیمتی چندین برابر ارزش واقعی آن باشد اما مساله اصلی چیز دیگری است؛ موضوعی که نشان می‌دهد صداوسیما با پخش تبلیغات گسترده این کالا، به صورت ناخواسته مسبب شکل گیری چه  سوء استفاده ای از مشتریان و خریداران آن شده است.
 

 
شرکت "سپیده ماهان کیش" که سایت "تن تاک" را راه‌اندازی کرده و کفش طبی و مخصوص پیاده‌روی را در آن عرضه می‌کند، یک سایت اختصاصی هم دارد که همان کفش با همان ویژگی‌ها و همان شکل و طراحی و تنها با نامی دیگر، در آن به فروش می‌رسد؛ آن هم با قیمتی حدود 80 هزار تومان کمتر!
 

 
در واقع این شرکت توانسته با همکاری ناخواسته صداوسیما، یک کالا را حدود دو برابر قیمت واقعی به مردم بفروشد؛ کالایی که تا همین چند وقت پیش هم مشتری چندانی نداشته و تنها به مدد برخی تبلیغات در شبکه‌های زرد ماهواره‌ای می‌توانست تعداد محدودی از آن به فروش برسد. اکنون مشتری‌ها مانده‌اند و کالایی که برخلاف تبلیغات گسترده، کارایی چندانی هم ندارد و دو برابر قیمتی که همین الان می‌توان آن را خرید، تهیه شده است.
 
این در حالی است که کفش تن تاک یک کفش وارداتی از کشور چین است که این موضوع را با مراجعه به سایت این کفش می توان به راحتی فهمید. تبلیغ این کفش عینا کپی برداری شده از کفشی با همین شکل در شبکه های ماهواره ای است  با نام «پرفکت استپس».
 
 
«پرفکت استپس» که همان کفش تن تاک است در حال حاضر با قیمتی حدود 188 هزار تومان در فروشگاه ها موجود است اما وارد کننده آن با تغییر نام آن به نام تن تاک سعی در فریب خریداران خود داشته است.
 
در حال حاضر با مراجعه به سایت کفش تن تاک با این عبارت که «در حال حاضر این کالا در انبار موجود نیست» رو به رو می شوید که حاکی از این است که تمام این کفش ها توسط مردمی که از کیفیت این کفش بی خبر بوده اند، خریداری شده است و این درحالی است که کفش های ورزشی تولید داخل با قیمتی کمتر در حال خاک خوردن در فروشگاه ها است و متاسفانه باز هم مردم ما مایل به خرید اجناسی هستند که هیچ ارزشی در مقابل مبلغ آنها ندارند.
 
با مراجعه به سایت تن تاک به راحتی می توان دید که در عکس های منتشر شده فروشندگان حتی به خود زحمت نداده اند تا آرم پرفکت استپس را حذف کنند و در عکسی دیگر با فتوشاپ به جام لوگوی پرفکت استپس، نام تن تاک را قرار داده اند.
 


با توجه به اینکه سابقه کیفیت کفش های چینی در ایران کاملا مشخص است، مطمئنا برای بسیاری از خریداران این مطلب می تواند یک نکته منفی باشد. اگر این کالا ایرانی بود، حداقل می‌توانستیم خوشحال باشیم که کمکی به رونق کار و تولید ایرانی کرده‌ایم اما...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    هرچه بگنددنمکش میزنندوای به روزی که بگنددنمک
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 0
    هنوزم داره تبلیغ میشه یکشنبه 16تیر حدود ساعت هفت ونیم عصر شبکه یک تبلیغ کرد امروز دوشنبه ساعت 11:25 صبح ازیه کانال دیگه بعداخبارورزشی شبکه 3 هم چندروز پیش پخش شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس