کد خبر 226339
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷

در حالی که سرکوب اعتراضات مردمی در ترکیه موجب افزایش تنش ها بین آنکارا و بروکسل شده است نشست وزرای اروپایی در خصوص سرنوشت عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، نشست وزرای اروپایی در خصوص آغاز فصل جدیدی در مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در حالی در لوکزامبورگ برگزار خواهد شد که یک مقام رسمی دولت ترکیه ابراز امیدواری کرده است که عقل سلیم برای جلوگیری از تشدید تنش در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا پیروز خواهد شد.

نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد. این نشست به ریاست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود. در این نشست مهم در خصوص مسائل مهم منطقه ای نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

علی رغم موافقت 26 کشور عضو اتحادیه اروپا، آلمان همچنان بر مخالفت خود با آغاز فصل جدیدی از مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تاکید می کند. آلمان به شدت از سرکوب اعتراضات داخلی مردم ترکیه توسط پلیس این کشور انتقاد کرده است و این مساله موجب افزایش تنش بین برلین و آنکارا شده است.

اگر فصل تازه ای در مذاکرات با ترکیه باز شود این برای نخستین بار در 3 سال اخیر خواهد بود که مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا از سر گرفته خواهد شد.

یک دیپلمات ترکیه ای در این باره به روزنامه حریت گفت: ما نمی توانیم بگوییم آیا آلمان در تصمیم خود برای مخالفت با از سرگیری مذاکرات با ترکیه، تجدید نظر خواهد کرد.

وزرای خارجه آلمان و ترکیه به تازگی در شهر دوحه پایتخت قطر دیدار کوتاهی داشته اند. این دیپلمات ترک ابراز امیدواری کرد که عقل سلیم پیروز شود و فصل جدیدی در مذاکرات ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا باز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس