کد خبر 226011
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال علاوه بر فعالیت‌های خدماتی گروه‎های هجرت یک رویکرد جدید و برنامه‎های مدون برای ارتقای سطح تولید در دستور کار جهادگران قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی شامگاه شنبه در گفت‎و‎گوی زنده تلویزیونی شبکه سبز گلستان اظهار داشت: از ابتدای انقلاب به فرمان امام راحل جهاد سازندگی شروع به کار کرد و جوانان ترغیب شدند تا در روستاها و مناطق محروم به خدمت به هموطنان خود بپردازند و با کارهایی که صورت گرفت، دستگاه جهاد سازندگی به صورت یک اداره مستقل تشکیل شد.

وی ادامه داد: با تشکیل این اداره به نوعی ارتباط مردمی و این نوع فعالیت‎های جهادگرانه قطع شد و با تدبیر مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی جایگزین این سازمان در فعالیت‎های مردمی شد و همان نقش را برعهده گرفت.

سردار نقدی ابراز داشت: با شکل‌گیری این سازمان ظرفیت‎های مردمی در صحنه سازندگی کشور وارد شد و نزدیک به 13 سال است که این فعالیت‎ها ادامه دارد.

وی افزود: در سال‎های اخیر نیز با تأکیدات مقام معظم رهبری این کار توسعه پیدا کرد و شاخه‎های زیادی را این اقدام ارزشمند در خود به وجود آورد و مورد استقبال بسیار زیاد جوانان نیز قرار گرفت.

تمام مردم و مسئولان از اردو‎های جهادی رضایت دارند / جوانان مشتاق شرکت در اردوهای جهادی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: این برنامه به دلیل اینکه هم اوقات فراغت جوانان را به بهترین نحو پر می‎کند، آنهایی که بیشتر با تئوری و نظریه در دانشگاه‎ها و مدارس آشنا هستند می‎توانند به صحنه عمل بپیوندند و به دانش خود قوه عملی بدهند و هم اینکه یک لذت معنوی را با خدمت به مردم و توسعه سازندگی کشور به دست می‎آورند که مورد استقبال جوانان و خانواده‎ها قرار گرفته است.

وی افزود: در این عرصه خانواده‎ها نیز از این بابت که فرزند آنها در عرصه جهاد و سازندگی کشور نقش دارد رضایت دارند و دولت با توجه به اینکه برای اجرای این پروژه‎ها و ارائه این خدمات باید هزینه‌های بسیاری را متحمل شود و این جوانان با سرعت بیشتر و هزینه کمتر این خدمات را ارائه می‎دهند سود می‎برد و محرومان هم از این خدمات بهره بهتری را می‎برند.

گروه‎های پزشکی عمل‎های جراحی سنگینی را در بیمارستان‎های صحرایی انجام می‎دهند

سردار نقدی تصریح کرد: برای مثال گروه‎های پزشکی که با حضور در مناطق محروم و دوردست با احداث بیمارستان صحرایی خدمات زیادی را به مردم ارائه می‎دهند و در بسیاری از موارد عمل‎هایی که با هزینه‎های سنگین در پیشرفته‎ترین بیمارستان‎ها انجام می‎شود به صورت رایگان در این بیمارستان‎های صحرایی انجام می‎شود و به مردم خدمت‎رسانی می‎کند.

وی ادامه داد: میلیون‎ها نفر از امروز با شرکت در عرصه اردو‎های جهادی طرح هجرت را در سال 1392 آغاز کرده و برنامه‎هایی را برای بازسازی، مرمت و ساخت ده‎ها هزار پروژه مسجد، خانه بهداشت، پل، جاده روستایی و خانه‎های محرومین در روستا را در دستورکار خود دارند.

سردار نقدی عنوان کرد: برنامه‎هایی را نیز گروه‎های هجرت و جهادگر امسال برای بازسازی 10 هزار مدرسه، 10 هزار استخر پرورش ماهی در سراسر کشور در دستورکار دارند که ساخت این استخرهای پرورش ماهی مربوط به چاه‎های آبی است که یک ظرفیت بدون استفاده بوده و با همت این جوانان امسال مورد بهره‎برداری و بالفعل خواهد شد.

برنامه‎های ارتقای سطح تولید در دستور کار جهادگران قرار گرفته است

وی با اشاره به رویکرد جدید برنامه‎های جهادی، خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر فعالیت‎های خدماتی گروه‎های هجرت یک رویکرد جدید و برنامه‎های مدون برای ارتقای سطح تولید در دستورکار جهادگران قرار گرفته است.

سردار نقدی ابراز داشت: در سال‎های گذشته در اردوهای جهادی تنها خدمات همانند ساخت مسجد، مدرسه، خانه محروم، خامه بهداشت و کارهای از این دشت انجام می‎گرفت و به مردم ارائه می‎شد.

امسال با توجه به شعار سال ما برنامه‎ها را به سمتی هدایت کردیم که جهادگران وارد عرصه اقتصاد مولد شوند و کارهایی را انجام دهند که باعث تولید شود.

وی اضافه کرد: برای مثال چاه‎های آب که به سمت زمین‎های کشاورزی هدایت می‎شود و استفاده دیگری از آن صورت نمی‎گیرد با احداث یک استخر پرورش ماهی در زیر این چاه آب زمینه‎ای برای پرورش ماهی را فراهم می‎کند تا ماهی در آنجا پرورش داده شود.

سردار نقدی در پایان متذکر شد: با راه‌اندازی این چاه حداقل دو خانوار می‎توانند از درآمد حاصل از آن امرار معاش کنند و هزینه زندگی خود را تأمین کرده و موجب افزایش سطح تولید در کشور شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس