کد خبر 225645
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

یک روزنامه‌ آمریکایی روز گذشته (جمعه)گزارش داد، واحد‌های عملیاتی سیا و تیم‌های ویژه ارتش این کشور در پایگاه‌های محرمانه واقع در اردن و ترکیه در حال آموزش به شورشیان سوری هستند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، روزنامه لس آنجلس تایم به نقل از مقامات آمریکایی و فرمانده‌هان شورشیان گزارش داد، سیا و نیروهای ویژه آمریکا از اواخر سال گذشته به صورت محرمانه به شورشیان درباره چگونگی استفاده از  تسلیحات ضدتانک و ضدهوایی آموزش می‌دهند، یعنی ماه‌ها قبل از اینکه باراک اوباما طرح تسلیح مستقیم شبه‌نظامیان را امضا کند.

یک مقام آمریکایی که خواسته هویتش افشا نشود به لس‌آنجلس تایمز گفته است، کسانی که این آموزش‌ها را در پایگاه‌هایی محرمانه در ترکیه و اردن دریافت می‌کنند، از یک گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند.

بر اساس این گزارش، تیم‌های ویژه عملیاتی آمریکا کسانی را که قرار بود این آموزش‌ها را دریافت کنند، سال گذشته یعنی زمانی که این کشور کمک‌رسانی تجهیزات غیرمرگبار از جمله یونیفرم، رادیو و پزشکی به شورشیان را شروع کرد، انتخاب کرد‌ه‌اند.

تعداد کسانی که این آموزش‌ها دریافت کرده‌اند، معلوم نیست اما یک فرمانده شورشی در اردن گفته است، در هر زمان بین 20 تا45 نفر شورشی این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند.

یکی از فرماندهان شورشیان گفته است دوره این آموزش‌ها دو هفته است  و شامل چگونگی استفاده از موشک‌های14/5 میلیمتری ضد تانک طرح روسی، و تسلیحات 23 میلیمتری ضدهوایی و ضد تانک است.

این فرمانده شورشیان همچنین گفته است، به ما قول موشک‌های ضدتانک و سایر تلسیحات به مقدار زیادی داده‌اند اما وارد کردن این تسلیحات به زمان زیادی می‌برد و تسلیحاتی که تاکنون دریافت کرده‌ایم خیلی کمتر از انتظار ما بود.

بر اساس این گزارش، این آموزش از نوامبر سال گذشته در پایگاه جدید آمریکا در صحرای جنوب غربی اردن شروع شده است.

سوریه بیش از  دو سال است که با آشوب  و با بحران داخلی مواجه است بر اثر این خشونت‌ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های غربی و منطقه‌ای هدایت و برنامه‌ریزی می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود که نشان می‌دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند که توسط غرب به ویژه آمریکا آموزش می‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس