کد خبر 22406
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۷

يک سند ويکي‌ليکس که روزنامه صهيونيستي آن را منتشر کرده، اعلام مي‌کند که ايران 300 فروند موشک دوربُرد در اختيار دارد که مي‌تواند در فاصله 10 تا 12 دقيقه به سرزمين‌هاي اشغالي برسد.

به گزارش مشرق، بر اساس سند جديدي که روزنامه صهيونيستي اورشليم پست ديروز از ويکي‌ليکس منتشر کرده است، "‌گابي اشکنازي" رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي در اظهاراتي تصريح کرد که ايران 300 فروند موشک در اختيار دارد که در فاصله زماني ميان 10 تا 12 دقيقه مي‌تواند به سرزمين‌هاي اشغالي برسد.
اين اظهارات به ديدار اشکنازي با هيئتي از اعضاي کنگره آمريکا باز مي‌گردد که در تاريخ 15 نوامبر سال 2009 ميلادي برگزار شده است.
وي در اين اظهارات، مدعي است که تهديدات موشکي عليه اسرائيل بيش از هر زمان ديگري ادامه دارد و اسرائيل نيز در همين راستا تأکيد زيادي بر سامانه دفاع موشکي خود مي‌کند.
رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم صهيونيستي در عين حال در اين اظهارات مدعي شده که تل‌آويو خود را براي جنگ بزرگي با حماس آماده مي‌کند. اشکنازي گفت: درست است که تهديد ايران جدي و خطرناک است، اما تهديد اسرائيل از سوي حماس و حزب‌الله که ايران آنها را حمايت مي‌کند، به نسبت ايران خطرناک‌تر است، زيرا آنها به اسرائيل نزديک هستند.
با وحود اينکه رژيم صهيونيستي همواره در تاريخ موجوديت خود آغازگر جنگ‌هاي مختلف عليه منطقه بود، ‌اما همواره سعي مي‌کند که با تهديد و خطر نشان دادن همسايگان و کشورهاي عربي عليه خود از سويي حمايت ‌آمريکا را براي کمک تسليحاتي بيشتر به دست آورد و از سوي ديگر توجيهي هر چند ضعيف براي تجاوزهاي مکرر خود به کشورهاي همسايه دست و پا کند.
شيوه مظلوم نمايي از ديرباز يکي از مهم‌ترين استراتژي‌هاي اسرائيل براي جلب حمايت قدرت‌هاي بزرگ بوده و اين شيوه هم اکنون نيز با انتشار اين سند که به صورت کاملاً نادر در روزنامه‌اي صهيونيستي منتشر شده، خود را نشان مي‌دهد.
اشکنازي تعداد موشک‌هاي حزب‌الله را 40هزار موشک برآورد کرده که بيشتر آنها قادرند تمام نقاط اسرائيل را هدف قرار دهند.
بر اساس ادعاهاي وي، حماس نيز مي‌تواند تل‌آويو را با موشک‌هاي خود هدف بگيرد.
اشکنازي که با اين اظهارات، به دنبال جلب حمايت آمريکا در توسعه توان دفاع موشکي خود بوده، مي‌افزايد که سامانه دفاع ضدموشکي اسرائيل در پوشش تمام سزمين‌هاي اشغالي ناتوان است، به همين خاطر است که ارتش اسرائيل هواپيماهاي بدون سرنشين خود را به لبنان مي‌فرستد تا اماکني که احتمال پرتاب موشک از آنها وجود دارد را شناسايي کند.
اشکنازي همچنين در اين اظهارات اعتراف کرده که ارتش اسرائيل در جنگ غزه اشتباهاتي را مرتکب شده است و نبايد عمداً به مناطق مسکوني حمله مي‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس