کد خبر 221577
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

تراب‌نژاد یکی از نویسندگان "شوق پرواز"، تجربیات نگارش این سریال درباره زندگی شهید بابایی را برای نگارش بهتر پروژه شهید بروجردی با عنوام "مسیح کردستان" موثر دانست.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق،‌ حسین تراب‌نژاد فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون درباره پروژه شهید بروجردی که مدتی است مشغول نگارش آن است، به مهر گفت: این روزها را به رفت و آمد، تحقیق و قرار با آدم‌های مختلف می‌گذرانیم تا تحقیقاتمان را کامل کنیم و نگارش فیلمنامه با دقت انجام شود.

وی درباره مقطع زمانی که این سریال به آن می‌پردازد، توضیح داد: سریال از دوران کودکی شهید بروجردی آغاز می‌شود و به چهار پنج سالگی او در دهه 30 می‌پردازد، بعد از آن به انقلاب و سال‌های 50 تا 57 می‌رسد و فصل سوم کار نیز مختص سال 58 تا زمان شهادت بروجردی است. برای ساخت این سریال باید تهران قدیم دهه 30 و 50 را بازسازی کنیم و بخش‌هایی که به جبهه کردستان مربوط می‌شود نیز در شهرک دفاع مقدس تصویربرداری خواهد شد.

این نویسنده در پاسخ به اینکه آیا تجربیات سریال "شوق پرواز" او را در نگارش زندگی یک شهید دیگر یاری می‌کند یا خیر، توضیح داد: این سابقه برایمان خوب بود و این بار تصمیم گرفتیم مدل روایت خطی را انتخاب کنیم. خلاف تجربه‌ای که در "شوق پرواز" داشتیم و در حال و گذشته رفت و آمد می‌کردیم این بار احساس کردیم قصه خطی بیشتر جواب می‌دهد.

تراب‌نژاد درباره شخصیت‌پردازی نیز گفت: تجربه به تصویر کشیدن شخصیت شهید بابایی در این پروژه به ما کمک کرد. این بار از آیتم‌های موفقی که برای شهید بابایی استفاده کرده بودیم و جواب داده بود بیشتر بهره می‌بریم و سمت نکاتی که بازخورد منفی داشته‌اند نمی‌رویم.

وی یادآور شد: این روزها بیشتر مشغول تحقیقات کتابخانه‌ای هستیم، با همرزمان شهید صحبت کردیم و یک جلسه نیز با پسر او داشتیم. اگر شرایط سازمان صدا و سیما به سامان شود نیز تصور می‌کنم نگارش 6، 7 ماه بیشتر طول نکشد. تاکنون یک سینابس 150 صفحه‌ای نوشته‌ایم.

پروژه شهید بروجردی با نام "مسیح کردستان" با حضور فرهاد توحیدی به عنوان مشاور پروژه و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی تولید می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس