آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید‌حسن خمینی و محمدرضاعارف با صدور پیام های جداگانه درگذشت آیت الله طاهری اصفهانی را تسلیت گفتند.

به گزارش مشرق به نقل از  تسنیم،در پی درگذشت آیت الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی،آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با صدور پیامی فقدان وی را تسلیت گفتند.
 
متن پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرح زیر است:
 
«انالله و اناالیه راجعون»
 
خبر درگذشت آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اولین امام جمعه اصفهان موجب تأسف و تأثر خاطر گردید.
 
درگذشت آن فقید سعید را که در طول عمر پربرکت خود در مسئولیت‌های خطیر امام جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در اصفهان، عضویت در مجالس خبرگان قانون اساسی و خبرگان رهبری، خدمات ارزنده‌ای تقدیم انقلاب اسلامی نمود، تسلیت می‌گویم.
 
از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علوّ درجات و برای بازماندگان محترم، مردم قدرشناس اصفهان، حوزه‌های علمیه این شهر و به‌ویژه بیت شریف ایشان، صبر و اجر مسألت می‌کنم.
 
در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی هم آمده است: درگذشت عالم مبارز و فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای سید جلال الدین طاهری اصفهانی طاب ثراه باعث تاسف و تاثر شد. آن مرحوم در طول سال های سخت و سنگین مبارزه که نام خمینی را تنها می‌شد در سیاه چال های نظام سلطنتی بر زبان جاری ساخت، از پیشگامان مبارزه بود و با تحمل تبعید و زندان، منادی نام امام عظیم الشأن ما گردید و در سال‌های جنگ و جهاد با حضور در جبهه های دفاع مقدس و با تقدیم فرزند خویش شهید علی طاهری از پیشگامان این عرصه به حساب می‌آمد.
 
این جانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مردم شریف اصفهان و همه علاقه‌مندان ایشان به خصوص خدمت همسر فداکارشان که طی سال‌های طولانی بیماری، سختی های این امر را به جان خریدند و فرزندان عزیزشان به ویژه برادرم جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید محمد حسن طاهری، از خداوند متعال علو درجات آن مرحوم را خواستارم و برای ایشان حشر با اولیا‍ء مس‍ألت دارم.
 
محمدرضا عارف‌ هم در پیامی درگذشت آیت الله طاهری را تسلیت گفت. متن پیام وی به شرح ذیل است:
 
انا الله و انا علیه راجعون
 
اذامات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا سیدهاشمی
 
رحلت جانسوز فقیه دانشمند و مجاهد خستگی ناپذیر حضرت آیت الله سید جلال طاهری اصفهانی موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
 
مرحوم آیت الله طاهری شخصیتی کم نظیر و از نسل صدوقی‌ها، مدنی‌ها، اشرفی اصفهانی‌ها، بهشتی‌ها و مطهری‌ها بود. او که در دوران حاکمیت استبداد و خود محوری با تحمل زندان‌های طولانی و شکنجه‌های طاقت فرسا از کرامت و منزلت مردم دفاع کرد و چونان سراجی منیر بر تارک تاریخ ایران زمین درخشید. دفاع آن عالم واصل از اسلام و حوزه های علمیه در کنار نقش بی بدیل سیاسی آن مجاهد وارسته فراموش ناشدنی است.
 
مرحوم آیت الله طاهری، در یک دوره طولانی در سنگر نماز جمعه قبل و بعد از انقلاب در شهر پر آوازه و مهد ادب و فرهنگ اصفهان سرافراز منشاء خدمات کم نظیری بود، تاریخ پر شکوه انقلاب  در پهنه ایران و به ویژه استان اصفهان با نام یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) یعنی مرحوم آیت الله طاهری برای همیشه خواهد درخشید.
 
آیت الله طاهری نماد روحانیت انقلابی و مردمی بود که بر نقش مردم در همه ارکان اداره امور کشور تاکید می کرد و همواره بر تحجر و واپسگرایی می‌تاخت و در این راه قبل و بعد از انقلاب بسیاری از بی مهری‌ها را به حان خرید، در این راه اما یک لحظه از مردم و آرمان‌های آن فاصله نگرفت و سرانجام روح بلند آن عالم مظلوم در ماه استغفار، انابه و ایام سالگرد رحلت مقتدایش حضرت امام خمینی در جوار حق آرام گرفت.
 
اینجانب رحلت جانگذار یار دیرین اسلام، امام (ره)، ایران و انقلاب حضرت آیت الله سید جلال طاهری را به مردم سرافراز ایران، به ویژه اهالی استان اصفهان- ارادتمندان آن حضرت و علی الخصوص بیت شریف آن فقیه عظیم شأن و فرزندان آن عالم واصل تسلیت عرض نمود، علو درجات برای آن فقیه بزرگ از خداوند بی همتا مسئلت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسینی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    در پیان دکتر عارف عبارت«لا سیدهاشمی » غلط است و این عبارت صورت صحیحش عبارت است از این«لاسیدها شیء»
  • مهسا میلانی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    با سلام و احترام در بیانیه آقای عارف طبق آنچه که سایت آقای عارف گذاشته این حدیث که متاسفانه غلط فاحش دارد وجود ندارد لطفا تصحیح شود. عبارت «لایسدها شیء »صحیح می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس