کد خبر 220024
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱

حدود چهار سال پيش دولت فدرال امریکا اعلام کرد پليس از افرادي که از ماريجوانا به عنوان دارو استفاده مي کنند بازجويي نخواهد کرد. نتيجه وضع اين قانون آن بود که افراد بيشتر و بيشتري به درمانگاهها و بيمارستانها مراجعه کرده و خواستار اجازه مصرف ماريجوانا شدند.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از لاتينوز پست نوشت: به دليل وضع قوانين ساده تر مصرف ماريجوانا در ايالات متحده آمريکا،کودکان بيشتري در معرض استفاده بيش از حد مجاز اين ماده خطرناک قرار گرفته اند.در سالهاي اخير اين ديدگاه ميان نوجوانان آمريکايي شايع شده که ماريجوانا مضر نيست و در پي اين عقيده،مصرف اين ماده مخدر افزايش يافته و حتي از ميزان استعمال سيگار نيز پيشي گرفته است.

علاوه بر اين حداقل در 18 ايالت آمريکا،مصرف پزشکي ماريجوانا مجاز شمرده شده که اين به نوبه خود مي تواند براي کودکان بسيار خطرناک باشد. قوانين جديد ايالات کلرادو و واشنگتن که مصرف تفريحي ماريجوانا را قانوني کرده اند، باعث شده تا کودکان به طور جدي در معرض آسيب استفاده از اين ماده مخدر قرار گيرند.

حدود چهار سال پيش دولت فدرال اعلام کرد که پليس از افرادي که از ماريجوانا به عنوان دارو استفاده مي کنند بازجويي نخواهد کرد. نتيجه وضع اين قانون آن بود که افراد بيشتر و بيشتري به درمانگاهها و بيمارستانها مراجعه کرده و خواستار اجازه مصرف ماريجوانا شدند.

در همين زمان بود که پزشکان مرکز کودکان بيمارستان کلرادو متوجه شدند که تعداد قابل توجهي کودک به دليل بلع اتفاقي ماريجوانا، به قسمت اورژانس بيمارستان مراجعه کرده اند. سئوال اينجا بود که آيا اين کودکان به دليل وجود اين ماده در خانه خود، در معرض خطر بيشتر قرار گرفته اند يا اينکه صرفا پزشکان به دليل سياست هاي جديد مبني بر اجازه مصرف ماريجوانا، نسبت به اين مسئله بيش از پيش حساس شده بودند؟

طبق تحقيقاتي که در يک دوره چهار ساله براي پاسخ به سئوال مذکور انجام گرفت، مشخص شد که از ژانويه سال 2005 تا سپتامبر 2009، هيچ‌گونه مورد مصرف ماريجوانا ميان 790 کودک مراجعه کننده به مرکز درماني وجود نداشته است. در حالي‌که از اکتبر 2009 تا دسامبر 2011، از ميان 588 مراجعه کننده کودک، 15 مورد مصرف بيش از اندازه ماريجوانا مشاهده شده بود. از اين ميان 8 کودک از ماريجوانا به عنوان دارو استفاده کرده و 7 کودک ديگر از غذايي که مقادير بالاي اين ماده در آن وجود داشته خورده بودند.

دکتر (جرج ونگ)، متخصص زهر شناسي مرکز درماني راکي ماونتين عنوان مي کند: اين‌گونه مواد خوراکي که هم به صورت محصولات غذايي و هم به صورت نوشيدني هاي غير الکلي براي مصرف درماني توليد مي شوند،تهديدي براي سلامت کودکان به شمار مي آيند. چرا که کودک فرق ميان اين نوع محصولات و ديگر مواد خوراکي موجود در خانه را تشخيص نمي دهد و به صرف در دسترس بودن آن، از اين مواد خوراکي مي خورد و مي نوشد. اگر کودکي يک کلوچه ي حاوي 300 ميلي گرم THC را بخورد،عوارض شديدي در بدنش ظاهر مي شود و نياز به بستري شدن در بيمارستان دارد.

مسئله ديگري که روند درمان را ميان کودکاني که به صورت غير عمد از اين ماده استفاده کرده اند به تعويق مي اندازد، اين‌است که در بسياري از موارد، والدين کودک يا حاضر به اعتراف به اين مسئله نيستند و يا اصلا از آن آگاهي ندارند. حتي ممکن است که کودکي از محصولات خوراکي حاوي ماريجوانا که در قفسه آشپزخانه خانه پدربزرگ و مادربزرگش بوده استفاده کرده باشد.

در هر صورت کودکان کم سن و سالي که در معرض استفاده مواد خوراکي با مقادير بالاي THC قرار گيرند، علائمي بروز مي دهند که تشخيص دقيق علت مسئله طبق آنها مشکل است. اين‌گونه کودکان ممکن است دچار توهم شده، بيهوش شوند و يا مشکل تنفسي پيدا کنند.

تحقيقي که پيش از اين و در پي وضع قانون مجاز شمردن استفاده تفريحي مواد مخدر و ادامه استفاده از ماريجوانا به عنوان مصرف دارويي صورت گرفته بود، مشخص نمود که دور نگه داشتن نوجوانان از اين ماده مخدر بسيار دشوار شده است.

اکنون تحقيقات جديدتر نشانگر اين‌است که حتي کودکان نيز از عوارض سوء اين قانون در امان نخواهند بود. (نورا ولکو) مدير موسسه ملي اعتياد به مواد مخدر درباره اين معضل مشخصا گفته بود: يکي از عواملي که کمک مي کند مردم از مواد مخدر استفاده نکنند، غير قانوني بودن آن‌است. وقتي کسي بحث را در مورد قانوني کردن آن شروع مي کند، ديگر هيچ عامل بازدارنده و منع کننده اي در اين زمينه وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس